Het is nu wo jun 03, 2020 2:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1847 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Betrouwbare overheid
Bericht nummer:#1821  BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2020 3:34 pm 
lid

Volgens de Algemene Rekenkamer heeft D66 minister Ollongren (Binnenlandse Zaken) verwachtingen gewekt die niet kunnen worden waargemaakt. Ze heeft €150 miljoen uitgegeven aan Programma Aardgasvrije Wijken. In plaat van 2000 woningen waren er dat slechts enkele.

Het lijkt erop dat bij de start van het programma sprake was van ’geld zoekt plan’. ... De Rekenkamer vraagt zich af of die plannen niet ook zouden zijn doorgegaan zonder een sloot subsidie van Den Haag.

Typisch de kartelprutser: heel veel belastinggeld, een glossy website, veel blabla over duurzamheid, en som totaal een paar woningen ad €30 miljoen per stuk van het aardgas af.
:hum:

Profiel  

Bericht nummer:#1822  BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2020 9:43 pm 
lid

Wat is er dan met de rest van het geld gebeurd?

Profiel  

Bericht nummer:#1823  BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2020 11:27 pm 
lid

5 woningen * €30 miljoen is ?

Profiel  

Bericht nummer:#1824  BerichtGeplaatst: do mei 21, 2020 8:53 am 
lid

Een bedrijf als Tennet, volledig gefinancierd met publieksgeld,hoort geen deelnemingen van bedrijven en zeker niet als die in een ander land zitten, op haar balans te hebben. Maar de aandelen horen volledig in handen van de overheid te zijn en dat een ander land daar een belang heeft. Immers, het publieksgeld. Indien zo'n bedrijf geld nodig heeft is er nog een ander manier om daaraan te komen: uitgifte certificaten. Daarnaast lijkt mij een winst van 15% een tikkie overdreven als de lasten voor de burger zijn. En: enkel het bezit in Nederland hoort op de balans te staan en meer niet .

Citaat:
Tennet is nu nog voor de volle 100 procent in eigendom van de Nederlandse staat. Het bedrijf beheert het Nederlandse hoogspanningsnet en een groot deel van het Duitse. Vanwege de energietransitie en regulier onderhoud zijn er komende decennia tientallen miljarden nodig.

[b]Vorig jaar dacht de staatsdeelneming de komende tien jaar nog 35 miljard euro nodig te hebben, nu gaat het uit van een bedrag tussen de 40 en 50 miljard euro tot en met 2028. Bijna driekwart van die investeringen komt terecht in Duitsland.

Met name de aansluiting van windparken op het elektriciteitsnet kosten veel geld. Alleen al de aanleg van zogenaamde 'stekkerdozen op zee' en stroomkabels naar het vasteland kosten miljarden. De netbeheerder heeft daarom zeker 5,3 miljard euro aan extra kapitaal nodig. Het uitgangspunt is dat de Nederlandse staat alleen bijdraagt aan investeringen in het Nederlandse deel.[/b]

Om de Duitse investeringen mogelijk te maken heeft het kabinet de afgelopen maanden verschillende scenario's in kaart gebracht. Zo keek Tennet ook naar een gedeeltelijke beursgang, de verkoop van een minderheidsbelang aan een private partij, volledige terugtrekking uit Duitsland en een extra kapitaalstorting door de Nederlandse staat.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... etransitie

Profiel  

Bericht nummer:#1825  BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2020 5:24 pm 
lid

Ollongren wil de verkiezingen kunnen uitstellen, vanwege die 1,5 meter. Je ziet wederom wat de prijs van desinvesteringseconomie.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... kiezingen/

Profiel  

Bericht nummer:#1826  BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2020 5:52 pm 
lid

Biertje schreef:
Ollongren wil de verkiezingen kunnen uitstellen, vanwege die 1,5 meter. Je ziet wederom wat de prijs van desinvesteringseconomie.

Het is een smoes.

Er ontstaat steeds meer kritiek op het kabinet, op het gebied van coronamaatregelen, steunmaatregelen, bevoordeling koningshuis, etc. Het eind is nog niet bereikt, en dat kunnen de regerende partijen nooit meer rechtbreien voor de verkiezingen in 2021.
Dus uitstel met de smoes van de 1,5 meter. (Nu de ballon, straks doorvoeren).

Terwijl het niet nodig is.
We weten waar de drukke stembureaus zijn. Daar kun je extra stembureaus openen. Je stembureau staat om je oproepkaart vermeld, dus kun je zo heel goed de stromen sturen. Vooral als je het vrij stemmen stembureau naar keuze) in je gemeente beperkt. Eventueel kun je tijdslots inbouwen, of het stemmen spreiden over 2 dagen.

10 maanden om meer stemhokjes te bouwen. Met die werkloosheid van dit moment, mag dat geen enkel probleem zijn. Waar een wil is, is een weg, maar die wil is er niet.
Het kabinet heeft liever een jaar langer de tijd om weer een goede reputatie te fingeren.

Profiel  

Bericht nummer:#1827  BerichtGeplaatst: za mei 23, 2020 9:43 am 
lid

Raya schreef:
Biertje schreef:

Het is een smoes.

Er ontstaat steeds meer kritiek op het kabinet, op het gebied van coronamaatregelen, steunmaatregelen, bevoordeling koningshuis, etc. Het eind is nog niet bereikt, en dat kunnen de regerende partijen nooit meer rechtbreien voor de verkiezingen in 2021.

We weten waar de drukke stembureaus zijn. Daar kun je extra stembureaus openen. Je stembureau staat om je oproepkaart vermeld, dus kun je zo heel goed de stromen sturen. Vooral als je het vrij stemmen stembureau naar keuze) in je gemeente beperkt. Eventueel kun je tijdslots inbouwen, of het stemmen spreiden over 2 dagen.

10 maanden om meer stemhokjes te bouwen. Met die werkloosheid van dit moment, mag dat geen enkel probleem zijn. Waar een wil is, is een weg, maar die wil is er niet.
Het kabinet heeft liever een jaar langer de tijd om weer een goede reputatie te fingeren.
Ik denk aan iets geheel anders, ik denk dat Ollongren de zittingstermijn van dit kabinet wil oprekken. Want als je op de vastgelegde datum - 17 maart 2021 - geen verkiezingen kunt houden is het kabinet toch demissionair?
Dat zal niet gepikt worden.

En over stemmen zelf: dit had allang elektronisch gekund maar met de overheid aan de knoppen wat je dat dit soort projecten mislukken

En over die 1,5 meter, er zijn wel meer terreinen waar dat niet werkt. En anders spreiden we toch de verkiezingen over 2 dagen uit en gaan de stembureau's eerder dicht?

Profiel  

Bericht nummer:#1828  BerichtGeplaatst: za mei 23, 2020 11:42 am 
lid

Geitjes fokken voor hondenvoer, het wordt steeds gekker in Nederland. Wellicht is Corona dan toch het moment om in te grijpen in de veestapel

https://www.platform-investico.nl/artik ... estructie/

Profiel  

Bericht nummer:#1829  BerichtGeplaatst: za mei 23, 2020 1:52 pm 
lid

Biertje schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:

Het is een smoes.

Ik denk aan iets geheel anders, ik denk dat Ollongren de zittingstermijn van dit kabinet wil oprekken. Want als je op de vastgelegde datum - 17 maart 2021 - geen verkiezingen kunt houden is het kabinet toch demissionair?
Dat zal niet gepikt worden.

En over stemmen zelf: dit had allang elektronisch gekund maar met de overheid aan de knoppen wat je dat dit soort projecten mislukken

En over die 1,5 meter, er zijn wel meer terreinen waar dat niet werkt. En anders spreiden we toch de verkiezingen over 2 dagen uit en gaan de stembureau's eerder dicht?

Het is bij iedere gemeente bekend wat de drukke en wat de stille stembureaus zijn. Je kunt een stembureau uitbreiden. Het komt regelmatig voor dat twee stembureaus naast elkaar in hetzelfde pand zitten. Als ik naar mijn buurtje kijk, kan ik zo acht plekken aanwijzen, terwijl er nu normaal 2 stembureau's zijn. En dan heb ik het nog niet gehad over leegstaande winkelpanden waar je stemhokjes in kunt plaatsen.

Kortom, er zijn meer dan genoeg alternatieven en als nu beginnen met voorbereiden, hebben maar 2021 alles keurig voor elkaar!

Profiel  

Bericht nummer:#1830  BerichtGeplaatst: za mei 23, 2020 2:09 pm 
lid

Nog beter is dat de mensen vrij krijgen op de dag dat er wordt gestemd. Daarmee kun je nog beter spreiden. Je ziet het, de oplossing is niet moeilijk

Profiel  

Bericht nummer:#1831  BerichtGeplaatst: za mei 23, 2020 4:16 pm 
lid

Horecaprotocol aangepast: Toch met twee mensen binnen 1,5 meter en proef met schotten
Als de terrassen op 1 juni weer opengaan, is het toch toegestaan voor twee mensen, of een huishouden met meer personen, om binnen 1,5 meter van elkaar te zitten. Dat blijkt uit het nieuwe protocol voor horeca, dat Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft gepubliceerd.

Dat gold al voor gezinnen en stellen, maar gaat nu ook voor andere duo’s gelden, zoals vrienden, collega’s en dates. Kortom: zolang je met z'n tweeën bent, hoef je geen afstand te houden.

Het kabinet wilde eigenlijk dat er een strikt 1,5 meterbeleid zou worden gehanteerd binnen de horeca, zonder uitzonderingen. Beide partijen zijn afgelopen week overeengekomen dat het voor twee mensen is toegestaan aan een tafel binnen 1,5 meter te zitten. Komen alle mensen uit hetzelfde huishouden, dan geldt er geen maximum aantal. KHN ging er eerder van uit dat vier mensen binnen 1,5 meter van elkaar zouden mogen zitten, ook als ze geen onderdeel uitmaakten van een huishouden.

Ook gaat KHN testen of schotten kunnen helpen om de verspreiding van corona tegen te gaan. Als dat zo is, dan zouden de schotten kunnen worden ingezet op plekken waar het moeilijk is afstand te houden.

Reserveren
Het protocol voor de horeca was al eerder verspreid onder de leden, maar is nu openbaar gemaakt. Voor restaurants en cafés geldt dat mensen moeten reserveren voor een tafeltje binnen. Dat kan bijvoorbeeld via reserveringsapps of gewoon telefonisch. Voor terrassen hoeft er niet geserveerd te worden.

Bij aankomst - zowel binnen als buiten - volgt een ‘controlegesprek’, waarin gasten moeten aangeven of ze klachten hebben. Zo ja, dan wordt de toegang geweigerd. Vanaf drie personen moeten de gasten ook aangeven of ze onderdeel zijn van hetzelfde huishouden. Zo niet, dan moet iedereen afstand houden van elkaar. Voor de duidelijkheid: ook huisgenoten vormen onderdeel van een huishouden, het gaat dus niet alleen om gezinnen.

Ook mogen er binnen maximaal dertig gasten aanwezig zijn. Op het terras geldt geen limiet, zolang die afstand maar gewaarborgd blijft.

Handhaving
Mocht een goed gesprek niet tot een oplossing leiden dan kan een ondernemer een gast verzoeken te vertrekken

Robèr Willemsen, voorzitter KHN
Het is aan de horeca-ondernemers zelf om ervoor te zorgen dat alle regels worden nageleefd, benadrukt Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: ,,Net als met andere regels zullen ondernemers en hun medewerkers gasten aanspreken wanneer zij zich daar niet aan houden. Het houden aan de regels is overigens óók een maatschappelijke verantwoordelijkheid die we met z’n allen delen, zeker bij een virus als corona.’’

De ondernemers kunnen zelf geen boetes uitdelen. Dat is aan de politie of boa's. Willemsen: ,,Mocht een goed gesprek niet tot een oplossing leiden dan kan een ondernemer in het uiterste geval een gast verzoeken c.q. sommeren te vertrekken. In het alleruiterste geval doen ondernemers een beroep op politie.’’

Werkbaarheid
Veel horecazaken zijn blij dat premier Rutte afgelopen week groen licht gaf, maar maken zich ook zorgen over de werkbaarheid van de maatregelen. Dat ze niet voor 1 juni mogen proefdraaien, om te oefenen met die 1,5 meter afstand, versterkt die zorgen. Op tweede pinksterdag is het normaal gesproken extreem druk.

Volgens Rutte was eerder opengaan écht geen optie: ,,We realiseren ons dat veel ondernemers al vóór het pinksterweekend de deuren hadden willen openen. Daar hebben we met het Outbreak Management Team lang over gesproken. Maar we hebben besloten om vast te houden aan 1 juni. De horeca opengooien is een grote en spannende stap.’’

https://www.ad.nl/ad-werkt/horecaprotoc ... ~a9847688/

Als het aan mij ligt verdwijnt die hele 1,5 regel want discriminatie, er valt niet te controleren -noch door politie of boa - of mensen bij elkaar wonen op 1 adres, en een ondernemer is niet instaat om te beoordelen of iemand niet mag komen.

Profiel  

Bericht nummer:#1832  BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2020 12:12 am 
lid

Biertje schreef:
Nog beter is dat de mensen vrij krijgen op de dag dat er wordt gestemd. Daarmee kun je nog beter spreiden. Je ziet het, de oplossing is niet moeilijk

Behalve als je werkgever er toch op aan begint te dringen dat je zo langzamerhand toch weer naar kantoor komt...

Profiel  

Bericht nummer:#1833  BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2020 8:53 am 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:

Behalve als je werkgever er toch op aan begint te dringen dat je zo langzamerhand toch weer naar kantoor komt...
Dan ga je toch schuiven met uren?

Profiel  

Bericht nummer:#1834  BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2020 8:59 am 
lid

Ik heb nog geen idee hoe de arbeidsinvulling over tien maanden is. Er gaan veel stemmen op om thuiswerken structureel te maken voor waar en wie dat kan.

Profiel  

Bericht nummer:#1835  BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2020 9:07 am 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:

Dan ga je toch schuiven met uren?

Niet werkbaar en in mijn geval niet nodig.... Thuis werken is de beste optie.

Maar ik ben verbaasd over het pushen dat ik merk.

Men zegt dat veiligheid en gezondheid voorop staan, maar de praktijk is anders.

Profiel  

Bericht nummer:#1836  BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2020 9:17 am 
lid

Raya schreef:
Ik heb nog geen idee hoe de arbeidsinvulling over tien maanden is. Er gaan veel stemmemdt hen n op om thuiswerken structureel te maken voor waar en wie dat kan.
Ik werk nu gedwongen thuis maar zou het fijn vinden om ook weer mijn collega's te zien en een borrel te drinken. Daarnaast is mijn bureau op het werk verstelbaar, mijn eettafel helaas niet. Ik krijg pijn in mijn rug en onderarmen.

Profiel  

Bericht nummer:#1837  BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2020 9:38 am 
lid

Biertje schreef:
Raya schreef:
Ik heb nog geen idee hoe de arbeidsinvulling over tien maanden is. Er gaan veel stemmemdt hen n op om thuiswerken structureel te maken voor waar en wie dat kan.
Ik werk nu gedwongen thuis maar zou het fijn vinden om ook weer mijn collega's te zien en een borrel te drinken. Daarnaast is mijn bureau op het werk verstelbaar, mijn eettafel helaas niet. Ik krijg pijn in mijn rug en onderarmen.

Dat niet alleen, maar ik zou er niet aan moeten dénken om structureel thuis te moeten werken. Ik houd werk en privé graag gescheiden en dat lukt me niet wanneer mijn privé-omgeving tevens mijn werkplek is. Ik laat na mijn werkdag graag mijn werkomgeving fysiek achter me om me te begeven naar de thuisomgeving waar niets herinnert aan werken of kantoor. Ik zou voor geen meter kunnen relaxen als naast mijn bank mijn werkbureau stond waar ik heel de dag aan heb zitten werken. Dan zou ik niet het gevoel hebben thuis te zijn, maar op mijn kantoor.

Profiel  

Bericht nummer:#1838  BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2020 9:44 am 
lid

PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Raya schreef:

Dat niet alleen, maar ik zou er niet aan moeten dénken om structureel thuis te moeten werken. Ik houd werk en privé graag gescheiden en dat lukt me niet wanneer mijn privé-omgeving tevens mijn werkplek is. Ik laat na mijn werkdag graag mijn werkomgeving fysiek achter me om me te begeven naar de thuisomgeving waar niets herinnert aan werken of kantoor. Ik zou voor geen meter kunnen relaxen als naast mijn bank mijn werkbureau stond waar ik heel de dag aan heb zitten werken. Dan zou ik niet het gevoel hebben thuis te zijn, maar op mijn kantoor.

Dat valt erg mee in praktijk.

Mijn eettafel is nu al twee maanden tevens bureau maar zodra ik de laptop opruim en de tafel dek, is het gewoon weer een eettafel en is mijn kamer weer mijn kamer...

Profiel  

Bericht nummer:#1839  BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2020 9:51 am 
lid

HvR schreef:
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:

Dat valt erg mee in praktijk.

Mijn eettafel is nu al twee maanden tevens bureau maar zodra ik de laptop opruim en de tafel dek, is het gewoon weer een eettafel en is mijn kamer weer mijn kamer...
Vor mij ligt dat al anders omdat ik een netwerkkabel over de vloer heb liggen omdat de laptop van het werk met een extra beeldscherm niet met wifi kan werken in de cloud. En mijn kleine tafel staat anders aardig vol want daarop staat ook mijn eigen laptop

Profiel  

Bericht nummer:#1840  BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2020 11:33 am 
lid

Biertje schreef:
Raya schreef:

Thuiswerken geeft ook veel problemen, ook voor het bedrijf/instelling.

Toen ik een ICT beheerde, was ik er geen voorstander van. Je bent als werkgever ook verantwoordelijk voor de inrichting van de thuiswerkplek, inclusief de veiligheid, maar hebt daar geen enkele controle op. Je hebt ook minder zicht wie gebruik maakt van het netwerk, wie de computer op de thuiswerkplek op verder gebruikt en er wat mee doet, in het kader van de veiligheid van het eigen systeem als er vervolgens weer met die computer wordt ingelogd.

Het thuiswerken brengt ook flinke extra ICT-kosten met zich mee aan licenties, bandbreedte, etc.

O,ja, je baas is ook verantwoordelijk voor een goed bureau en een goede bureaustoel en verlichting.

Je kunt ook minder makkelijk even materiële problemen oplossen die zich bij de werknemer thuis voordoen.

Het is vooral die aansprakelijkheid en de risico's die vreselijk worden onderschat. Er wordt nu makkelijk over gedacht, maar de kater komt voor vele werkgevers later.

En dat is naast het gebrek aan snel contact. Er worden niet alleen kletspraatjes uitgewisseld op de werkvloer, maar informatie en tips, en onderlinge hulp.

Daarvoor is het ook nodig dat werknemers elkaar een beetje leren kennen, ontmoeten, weten wat ze aan elkaar hebben en voor wat ze bij wie moeten zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1847 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]