baedeker schreef:
Julien Sorel schreef:
Ach, het was een ‘parafrasering’. Een nogal inadequate dan. Ik voorspel geen glorieuze overwinning voor Oekraïne. Ze zullen de komende weken pogingen ondernemen om enig verloren en aan gort geschoten gebied terug te veroveren maar dat zal heel moeilijk zijn en ook als ze daar in slagen is glorieus een misplaatste term. Deze gruwelijke oorlog kent voor niemand glorie, ook voor Rusland niet.
Vindt je de parafrasering 'Glorieus Oekraïens Overwinningsoffensief' inadequaat? Ik vond hem wel goed.
Oekraïne dat 'er in slaagt op te gaan rukken' ... 'enorme prestatie' ... 'beslissend voor deze oorlog' ... 'hoopgevend nieuws' ... 'de dag dat je wist dat zou komen' ... 'Russische leger in wanhoop' ... 'flinke militaire vorderingen'. Man-o-man, ik iedere keer maar denken dat de nazi's een tweede Barbarossa hebben gelanceerd, volgende halte Stalingrad.

Ik zie tot mijn genoegen dat Baedeker mijn bijdragen zorgvuldig bestudeerd.
Hij selecteert wel selectief in mijn teksten. Inderdaad, het Russische leger is in een desperate staat en ondanks de grote overmacht in het defensief gedrongen. Het aantal gesneuvelde en gewonde militairen is apocalyptisch groot, veel groter dan in het veel kleinere Oekraïense leger. En ja, dat is een enorme prestatie van dit veel kleinere illegaal aangevallen land dat zich dapper verzet.
Nog een paar weken wachten tot de modder opdroogt ...