Het is nu di dec 18, 2018 11:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2018 10:11 am 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Biertje schreef:
Wat moet ik preciezer formuleren? Linkse politici hebben vaak geen bedrijven en zorgen er hooguit voor dat een partijgenoot een leuk baantje krijgt en meer niet. Lang niet altijd gaat het om invloedrijke banen.

Je hebt corrupt rechts en je hebt fatsoenlijk rechts, een groot verschil.
Links regeert met de corrupte VVD of steunt het beleid, zie bijv. lenteakkoord 2012.
Daarnaast heeft links een enorme spekkoek van "goede doelen" belangengroepen te onderhouden, die hengelen naar geld en invloed, een beetje zoals de multinationals dat doen.
Over die linkse spekkoek, dat klopt. Laat nou rechts ook zo'n spekkkoek hebben voor bedrijven: ontwikkelingssamenwerking en verschuiving van belastingen van bedrijven naar burger.

Eens. Beiden worden wat mij betreft opgeruimd.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: do nov 01, 2018 11:59 am 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Ik weet niet namens wie Gorbatsjov spreekt dus ik ben verbaasd dat mensen naar hem luisteren.

https://www.ad.nl/buitenland/gorbatsjov ... ~ad9b2171/

Waarom zou je ook luisteren naar de persoon die de Koude Oorlog en de bezetting van Oost-Europa voor een flink deel mede heeft weten te beeindigen?
Gorbatsjov zag dat de centen opraakte en dat de Rusland never nooit geld had en schulden kon maken om meer wapens te produceren. En Gorbatsjov was wel diegene die steeds meer bleef ontkennen dat er geen kernramp was gebeurd in Tsjernobyl

Het ontkennen dat er geen kernramp was gebeurd in Tsjernobyl lijkt mij voor de hand liggend.
Of wil jij ontkennen dat er wel een kernramp is gebeurd?

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: do nov 08, 2018 9:35 pm 
lid

Ik ben wel bezorgd om wat minister Bruins heeft gepresteerd. Als ik het goed begrepen heb had hij al maanden voordat de twee ziekenhuizen failliet gingen een duidelijke noodoproep ontvangen waarin dit gemeld werd. In de tweede kamer vertelde hij echter dat hij werd overvallen door het faillissement. Het lijkt me dat hij hiermee de tweede kamer onjuist heeft ingelicht. Het is bovendien ook des te spijtiger dat hij niet tijdig enige vorm van sturing heeft overwogen. Het is een schokkend geheel geworden.
De mensen raken hun geloof in een adequaat optreden van de overheid zo wel kwijt.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2018 8:32 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik ben wel bezorgd om wat minister Bruins heeft gepresteerd. Als ik het goed begrepen heb had hij al maanden voordat de twee ziekenhuizen failliet gingen een duidelijke noodoproep ontvangen waarin dit gemeld werd. In de tweede kamer vertelde hij echter dat hij werd overvallen door het faillissement. Het lijkt me dat hij hiermee de tweede kamer onjuist heeft ingelicht. Het is bovendien ook des te spijtiger dat hij niet tijdig enige vorm van sturing heeft overwogen. Het is een schokkend geheel geworden.
De mensen raken hun geloof in een adequaat optreden van de overheid zo wel kwijt.

Die zijn ze al kwijt. 65% tot 85% van de Groningers is het vertrouwen al kwijt.
Honderdduizenden weten ook dat de overheid rotzooid met de cijfers in MER-rapportages rond het vliegverkeer.
Het grootste deel van Nederland gelooft de beloofde koopkrachtvooruitgang niet meer.
En nu is ook nog bekend geworden dat o.a. politieke benoemingen in de rechtsmacht zorgt voor een steeds commercieler rechtspraak. Via VS zijn we op weg richting Polen.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2018 10:51 am 
lid

Dit item is natuurlijk helemaal in het verkeerde draadje terecht gekomen, sorry.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2018 11:33 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Dit item is natuurlijk helemaal in het verkeerde draadje terecht gekomen, sorry.

Niet helemaal. Ik besloot met de invloed op de benoemingen van rechters. In Nederland gaat het om benoemingen door de minister van het bestuur van de rechters, de Raad voor de Rechtspraak, waar het kabinet een steeds grotere invloed op lijkt te oefenen, zo viel in Nieuwsuur te beluisteren.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2018 12:02 pm 
lid

Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:

Niet helemaal. Ik besloot met de invloed op de benoemingen van rechters. In Nederland gaat het om benoemingen door de minister van het bestuur van de rechters, de Raad voor de Rechtspraak, waar het kabinet een steeds grotere invloed op lijkt te oefenen, zo viel in Nieuwsuur te beluisteren.

Geen goede vergelijking, de Raad voor de Rechtspraak doet geen gerechtelijke uitspraken.

De SC (Supreme Court) in de VS is een heel machtig orgaan, je kunt het beter vergelijken met de Nederlandse Hoge Raad, met bevoegdheden die lijken op de Raad van State.. De Hoge Raad in Nederland is het uiteindelijke hoogste beroep net als de SC in Amerika, maar de Hoge Raad doet alleen uitspraken over vormkwesties, dus of de procedure wettelijk is gevolgd. De SC in Amerika kan wetten en amendementen terugtrekken.. en zelfs precedenten ongedaan maken. In Nederland is er geen instituut met zoveel rechterlijke macht als de SC. Bij ons worden wetten in de 1e en 2e kamer aangepast, wanneer nodig.

De reden dat de christelijke fundamentalisten in Amerika Trump steunen, is dat Trump is staat zal zijn 2-4 conservatieve rechters te benoemen in de SC. Tegenstanders van abortus leggen zo hun minderheidsstandpunt op aan de rest van Amerika. Het maakt deze christelijke aanhang eigenlijk niet uit, wat president Trump verder doet, of zegt. Helaas heeft Trump sinds vorige week nog meer vrij spel bij benoemingen, want het wordt nu gemakkelijker om rechters door de Senaat goedgekeurd te krijgen. Het circus rond Kavanaugh was er nooit geweest in de huidige samenstelling van de senaat.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2018 12:33 pm 
lid

Moah, de samenstelling van de senaat is cijfermatig niet heel anders. Veel never-Trumpers onder de republikeinen zijn weg, en ik denk dat de republikeinen gaandeweg "Kavenaugh" wakker werden, dat weer wel. Maar of het circus nu voorbij is vraag ik me af.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2018 12:49 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:

Geen goede vergelijking, de Raad voor de Rechtspraak doet geen gerechtelijke uitspraken.

De SC (Supreme Court) in de VS is een heel machtig orgaan, je kunt het beter vergelijken met de Nederlandse Hoge Raad, met bevoegdheden die lijken op de Raad van State.. De Hoge Raad in Nederland is het uiteindelijke hoogste beroep net als de SC in Amerika, maar de Hoge Raad doet alleen uitspraken over vormkwesties, dus of de procedure wettelijk is gevolgd. De SC in Amerika kan wetten en amendementen terugtrekken.. en zelfs precedenten ongedaan maken. In Nederland is er geen instituut met zoveel rechterlijke macht als de SC. Bij ons worden wetten in de 1e en 2e kamer aangepast, wanneer nodig.

De reden dat de christelijke fundamentalisten in Amerika Trump steunen, is dat Trump is staat zal zijn 2-4 conservatieve rechters te benoemen in de SC. Tegenstanders van abortus leggen zo hun minderheidsstandpunt op aan de rest van Amerika. Het maakt deze christelijke aanhang eigenlijk niet uit, wat president Trump verder doet, of zegt. Helaas heeft Trump sinds vorige week nog meer vrij spel bij benoemingen, want het wordt nu gemakkelijker om rechters door de Senaat goedgekeurd te krijgen. Het circus rond Kavanaugh was er nooit geweest in de huidige samenstelling van de senaat.

De Raad voor de Rechtspraak bepaalt het beleid en daarmee de rechtspraak (neemt beleid over). Tegenlicht vreest niet voor niets voor de onafhankelijkheid. Niet voor niets werd een brandbrief aan de Kamerleden gestuurd.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2018 1:40 pm 
lid

Blijkbaar zijn nog niet alle never-Trumpers weggewerkt, zijn er nog steeds een paar Republikeinen die niet helemaal begrepen hebben hoe het onder hun baas behoort te werken en staan ze achter het onderzoek door Mueller...

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2018 9:33 am 
lid

Marcel schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Waarom zou je ook luisteren naar de persoon die de Koude Oorlog en de bezetting van Oost-Europa voor een flink deel mede heeft weten te beeindigen?
Gorbatsjov zag dat de centen opraakte en dat de Rusland never nooit geld had en schulden kon maken om meer wapens te produceren. En Gorbatsjov was wel diegene die steeds meer bleef ontkennen dat er geen kernramp was gebeurd in Tsjernobyl

Het ontkennen dat er geen kernramp was gebeurd in Tsjernobyl lijkt mij voor de hand liggend.
Ik stel vast dat Gorbatshov willens en wetens de ramp wilde verzwijgen, zelfs toen satellieten aantoonde dat er een ramp met de kerncentrale was gebeurd.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2018 9:46 am 
lid

Biertje schreef:
Marcel schreef:
Biertje schreef:
Ik stel vast dat Gorbatshov willens en wetens de ramp wilde verzwijgen, zelfs toen satellieten aantoonde dat er een ramp met de kerncentrale was gebeurd.

Exact. Marcel probeert interessant te doen met een flauwe reactie op de dubbele ontkenning in je bewering.
Een nette reactie zou zijn geweest "Biertje, bedoel je misschien dat Gorbatsjov ontkende dat er een kernramp was gebeurd?"
Maar niet iedereen is in staat tot een nette reactie.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2018 1:12 pm 
lid

Biertje schreef:
Marcel schreef:
Biertje schreef:

Ik stel vast dat je schreef dat Gorbatsjov bleef ontkennen dat er geen kernramp was gebeurd.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2018 1:14 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:
Marcel schreef:

Exact. Marcel probeert interessant te doen met een flauwe reactie op de dubbele ontkenning in je bewering.
Een nette reactie zou zijn geweest "Biertje, bedoel je misschien dat Gorbatsjov ontkende dat er een kernramp was gebeurd?"

Woehahahahaha!
Wat een grappenmaker ben je toch.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2018 4:23 pm 
lid

Marcel schreef:
baedeker schreef:
Biertje schreef:

Woehahahahaha!
Wat een grappenmaker ben je toch.
Dat is Gorbatsjov. Wie de kernwapens wil uitroeien zal ook de mensen moeten uitroeien die de kennis en vaardigheden hebben om het te maken.

Citaat:
De voormalige Sovjetleider Michail Gorbatsjov heeft donderdag opnieuw gewaarschuwd voor de oplopende spanningen tussen Rusland en de Verenigde Staten en niet terug te keren naar de dagen van de Koude Oorlog.

,,We moeten oorlog eens en voor altijd uitbannen. Het allerbelangrijkste is om af te komen van kernwapens’’, aldus de 87-jarige Gorbatsjov in een bioscoop in Moskou, waar hij de première van de film Meeting Gorbachev had bijgewoond.

Vorige maand kondigde de Amerikaanse president Donald Trump aan dat de Verenigde Staten zich zouden terugtrekken uit het INF-ontwapeningsverdrag. Gorbatsjov heeft dat verdrag in 1987 ondertekend.
,,Het gevaarlijkste zou zijn om terug te keren naar confrontatie, het begin van een nieuwe wapenwedloop. Ze spreken nu al over een kernoorlog als iets dat volkomen acceptabel is. Hij wordt voorbereid, scenario's worden besproken’’, aldus de oud-wereldleider.

Gorbatsjov, die kampt met gezondheidsproblemen, voerde niet zelf het woord, maar liet een assistent zijn speech voorlezen.

https://www.ad.nl/buitenland/gorbatsjov ... ~a0599346/

Citaat:
Kernwapens: lange tijd leken ze er weinig toe te doen, maar nu maken ze weer deel uit van militaire en politieke strategieën. Donald Trump wil kleinere, tactische kernwapens laten maken. Rusland beschikt, zo zei president Poetin onlangs, over kernraketten die onopgemerkt ieder doel kunnen raken. En de jongste kernmacht Noord-Korea krijgt (wellicht) president Trump op bezoek.

https://www.trouw.nl/home/de-bereidheid ... ~a92e3d7d/

Over de koude oorlog, die ontstond al tijdens WO-II toen Churchill constateerde dat Stalin inzake Polen zich niet aan de afspraken hield die waren gemaakt tijdens de conferentie van Teheran.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]