Het is nu ma aug 19, 2019 3:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
Bericht nummer:#261  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 12:39 pm 
lid

Rutte III valt vanzelf wel. :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=v9BrA66JqGI

Profiel  

Bericht nummer:#262  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 12:43 pm 
lid

Biertje schreef:

Ja dat horen we al 10 jaar. Gewoon vingertjes in de oren, heel hard lalalala zingen en de niet uitgekomen voorspelling blijven herhalen. :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#263  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 12:43 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Inderdaad, feleicteren zul je nooit, schijt in de broek. Afgezien van de onderzoekmethode is het wel opvallend dat in Nederland de EU populairder is dan waar dan ook.
Voor de trage dodo's onder ons:
Eurobarometer is een propaganda-orgaan van de EU, en beweren dat die de "realiteit" weergeeft is oliedom.
Maar kennelijk hebben overdreven onderdanen niet meer nodig om ergens achteraan te hobbelen.
Mij lijkt dat alleen een referendum de juiste aandacht en discussie oproept om de echte mening van het electoraat op te halen.
Als dan blijkt dat die 82% inderdaad klopt, dan zal ik de eerste zijn om de EU-adepten te feliciteren.
Maar ja ... Enzo501 & co schijten hun broek vol als de kiezer er zich mee gaat bemoeien.
Dus dat referendum en de kans om te feliciteren zullen er wel niet van komen.
:hum:
'Afgezien van de onderzoekmethode is het wel opvallend dat in Nederland de EU populairder is dan waar dan ook'.
Dit was te ingewikkeld. Jammer.

Zegt helemaal niks. "Mij lijkt dat alleen een referendum de juiste aandacht en discussie oproept om de echte mening van het electoraat op te halen." Dit was kennelijk te ingewikkeld om op te reageren. Jammer.

Profiel  

Bericht nummer:#264  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 12:46 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Ja dat horen we al 10 jaar. Gewoon vingertjes in de oren, heel hard lalalala zingen en de niet uitgekomen voorspelling blijven herhalen. :ok:

Altijd het overdreven onderdaantje van de VVD.
:buigen:

Profiel  

Bericht nummer:#265  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 12:46 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Voor de trage dodo's onder ons:
Eurobarometer is een propaganda-orgaan van de EU, en beweren dat die de "realiteit" weergeeft is oliedom.
Maar kennelijk hebben overdreven onderdanen niet meer nodig om ergens achteraan te hobbelen.
Mij lijkt dat alleen een referendum de juiste aandacht en discussie oproept om de echte mening van het electoraat op te halen.
Als dan blijkt dat die 82% inderdaad klopt, dan zal ik de eerste zijn om de EU-adepten te feliciteren.
Maar ja ... Enzo501 & co schijten hun broek vol als de kiezer er zich mee gaat bemoeien.
Dus dat referendum en de kans om te feliciteren zullen er wel niet van komen.
:hum:
'Afgezien van de onderzoekmethode is het wel opvallend dat in Nederland de EU populairder is dan waar dan ook'.

Zegt helemaal niks. "Mij lijkt dat alleen een referendum de juiste aandacht en discussie oproept om de echte mening van het electoraat op te halen." Dit was kennelijk te ingewikkeld om op te reageren. Jammer.

Eerst op mijn vraag reageren. Ik was eerst! (iets met relativiteit en ontwikkeling van meningsvorming, vooruit ik help een beetje).

Profiel  

Bericht nummer:#266  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 12:46 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:

Altijd het overdreven onderdaantje van de VVD.
:buigen:

Jij mag met Biertje meezingen. Samen in de zandbak.

Profiel  

Bericht nummer:#267  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 12:48 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Eerst op mijn vraag reageren. Ik was eerst! (iets met relativiteit en ontwikkeling van meningsvorming, vooruit ik help een beetje).

Ik zou je graag helpen, maar mijn punt is van #257.
En dus ben ik eerst.

Profiel  

Bericht nummer:#268  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 12:51 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

En dus ben ik eerst.

Neuh, je kwam laat de discussie in als spuit 11. Je mag achteraan aansluiten.

Profiel  

Bericht nummer:#269  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 1:01 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

En dus ben ik eerst.

Ononderbouwd gaat ook dit weer de prullenbak in.

Profiel  

Bericht nummer:#270  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 1:10 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
En dus ben ik eerst.

:noo: Jij zit al in de zandbak.

Profiel  

Bericht nummer:#271  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 5:23 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Tsja, op de perceptie van iemand die de EU-propaganda van de eurobarometer als "realiteit" probeert te slijten hoef ik natuurlijk niet af te gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#272  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 7:09 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Tsja, op de perceptie van iemand die de EU-propaganda van de eurobarometer als "realiteit" probeert te slijten hoef ik natuurlijk niet af te gaan.
En daarna heeft Enzo een geheugen als een zeef: geen meerderheid meer in het de Eerste Kamer voor dit kabinet.

Profiel  

Bericht nummer:#273  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 7:12 pm 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

En daarna heeft Enzo een geheugen als een zeef: geen meerderheid meer in het de Eerste Kamer voor dit kabinet.

Mkay..... :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#274  BerichtGeplaatst: za apr 27, 2019 7:12 pm 
lid

Wisp schreef:
PeterJKH schreef:
Ik denk zomaar dat heel veel Nederlanders niet eens weten wat de EU inhoudt. Dat heel veel Nederlanders nog steeds denken dat het alleen om handelsbelangen gaat, zoals in de EG. En het begrip EG en EU door elkaar halen.

Als zo veel mensen zo blij zijn met de EU, hoe komt het dan dat verkiezingen voor het Europees Parlement al keer na keer na keer de laagste opkomst scoren? Ik bedoel, als 82% van de Nederlanders helemaal gelukkig is met de EU, zou je toch verwachten dat die allemaal naar de stembus rennen zodra ze daar een stem voor mogen uitbrengen, of niet?

En laten we dan meteen eens even duidelijk stellen wáár de burger dan zijn stem voor mag laten horen in de EU. Inderdaad voor het Europees Parlement. Een orgaan dat geen recht van initiatief heeft (ofwel: het EP kan geen wetten initiëren), geen recht van afkeuring heeft (ofwel: het EP kan geen door de Europese Commissie gefabriceerde wetten of richtlijnen wegstemmen), een orgaan dat hooguit een adviserende functie heeft, maar het advies van het EP kan zonder opgaaf van redenen terzijde geschoven worden door de Europese Commissie. Dus in feite IS het geen parlement, want het heeft geen enkele macht, het is hooguit een praatclubje dat een advies kan opstellen dat vervolgens door de werkelijke machthebbers naar de prullenbak wordt verwezen. Dat is de invloed van de burger in Europa.

Dat is dus het democratisch tekort van de EU
Waar dingen niet goed zijn moeten ze verbeterd worden. Ik zal eens kijken welke partijen voor verbeteren zijn

Je moet geen lid willen zijn van een club die niet democratisch in orde is.

Profiel  

Bericht nummer:#275  BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2019 10:33 am 
lid

Biertje schreef:

Vanzelf gaat de zon op.
Rutte III heeft te weinig daadkracht en leunt op jan salie.
In ieder geval zullen ze voor de zomer met een pensioenplan en met een klimaatplan moeten komen.
Want de mensen willen weten waar ze aan toe zijn.
Als dat niet lukt , kunnen ze beter vertrekken en in het najaar verkiezingen houden.

Profiel  

Bericht nummer:#276  BerichtGeplaatst: za mei 18, 2019 8:32 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:

Vanzelf gaat de zon op.
In ieder geval zullen ze voor de zomer met een pensioenplan en met een klimaatplan moeten komen.
Als dat niet lukt , kunnen ze beter vertrekken en in het najaar verkiezingen houden.
Daarom is het ook te hopen dat Buadet tijd rekt. Alweer een kleine overwinning:

https://www.ad.nl/economie/privatiserin ... ~a5f0b244/

Profiel  

Bericht nummer:#277  BerichtGeplaatst: za mei 18, 2019 6:16 pm 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:

Vanzelf gaat de zon op.

Ik hoef geen klimaatplan, want dat is een industrie op zich geworden, waarin inmiddels miljarden en miljarden omgaan en weggesmeten worden zonder zichtbaar effect, en logisch, want het klimaat laat zich niet dwingen, door niets. We hebben in Nederland ijstijden gekend, subtropische tijden gekend, gematigde tijden gekend, een hogere en een lagere zeespiegel/waterspiegel gekend door de eeuwen heen, en dat zal zo blijven. De bevolking nog eens extra heffingen opleggen of nog eens miljarden afpersen, zal daar niets aan veranderen.

Pensioenen: Het ABP is door Kok in de jaren '90 behoorlijk afgeroomd. Laten ze dat eerst eens terugbetalen. En als ze toch bezig zijn: mag ik dan nog even terugkrijgen wat ik jarenlang heb betaald aan VUT (maar nooit meer zal kunnen gaan genieten), of aan ADV (wat ook al ingetrokken is zonder dat ik er ooit van heb kunnen profiteren, maar wél voor heb betaald en ingeleverd?). Dank u.

Profiel  

Bericht nummer:#278  BerichtGeplaatst: za mei 18, 2019 6:31 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:

Vanzelf gaat de zon op.

Ik hoef geen klimaatplan, want dat is een industrie op zich geworden, waarin inmiddels miljarden en miljarden omgaan en weggesmeten worden zonder zichtbaar effect, en logisch, want het klimaat laat zich niet dwingen, door niets. We hebben in Nederland ijstijden gekend, subtropische tijden gekend, gematigde tijden gekend, een hogere en een lagere zeespiegel/waterspiegel gekend door de eeuwen heen, en dat zal zo blijven. De bevolking nog eens extra heffingen opleggen of nog eens miljarden afpersen, zal daar niets aan veranderen.

Pensioenen: Het ABP is door Kok in de jaren '90 behoorlijk afgeroomd. Laten ze dat eerst eens terugbetalen. En als ze toch bezig zijn: mag ik dan nog even terugkrijgen wat ik jarenlang heb betaald aan VUT (maar nooit meer zal kunnen gaan genieten), of aan ADV (wat ook al ingetrokken is zonder dat ik er ooit van heb kunnen profiteren, maar wél voor heb betaald en ingeleverd?). Dank u.
Goed gebruld leeuw :buigen: :ok:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]