Het is nu wo dec 19, 2018 8:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 305 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Auteur Bericht
Bericht nummer:#301  BerichtGeplaatst: za nov 24, 2018 12:31 pm 
lid

Raya schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:
Al te goed is buurmans gek....
En daarom heeft één VVD-er voor één keer gelijk: weg met die discretionaire bevoegdheid, weg met de willekeur. En daar kan ik het van harte mee eens zijn. En ook hier: wat zijn schrijnende omstandigheden en wie is de boosdoener? Je kunt wel raden wat CDA, D66 en CU zeggen: wie de boosdoener is, daar wordt niet naar gekeken, terwijl het mij logisch lijkt om daar wel naar te kijken. Was dat meegenomen dan was die Armeense en haar twee kinderen nooit toegelaten. .

https://www.ad.nl/politiek/coalitiepart ... ~ac1f8933/

Er moet altijd een hardheidsclausule zijn om onze menselijkheid te kunnen bewaren.
Maar die bevoegdheid hoeft wat mij betreft niet bij de minister te liggen, waarmee het afhankelijk wordt van politieke willekeur. Dan liever een onafhankelijk commissie o.i.d. En misschien moeten daar wel meer taken naar toe, naar onafhankelijke commissies en instellingen.
Tegen want dat kan ook weer verweven zijn met de politiek. De rechter heeft gesproken en wel 8 keer en 8 keer NEE.

Profiel  

Bericht nummer:#302  BerichtGeplaatst: za nov 24, 2018 1:45 pm 
lid

Biertje schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
En daarom heeft één VVD-er voor één keer gelijk: weg met die discretionaire bevoegdheid, weg met de willekeur. En daar kan ik het van harte mee eens zijn. En ook hier: wat zijn schrijnende omstandigheden en wie is de boosdoener? Je kunt wel raden wat CDA, D66 en CU zeggen: wie de boosdoener is, daar wordt niet naar gekeken, terwijl het mij logisch lijkt om daar wel naar te kijken. Was dat meegenomen dan was die Armeense en haar twee kinderen nooit toegelaten. .

Er moet altijd een hardheidsclausule zijn om onze menselijkheid te kunnen bewaren.
Maar die bevoegdheid hoeft wat mij betreft niet bij de minister te liggen, waarmee het afhankelijk wordt van politieke willekeur. Dan liever een onafhankelijk commissie o.i.d. En misschien moeten daar wel meer taken naar toe, naar onafhankelijke commissies en instellingen.

Tegen want dat kan ook weer verweven zijn met de politiek. De rechter heeft gesproken en wel 8 keer en 8 keer NEE.

Eens, het is onjuist dat een persoon die onder druk gezet kan worden de mogelijkheid heeft om op basis van emoties acht rechterlijke uitspraken te overrulen.

Het leidt tot willekeur en ongewenste precedenten. Als de rechter heeft gesproken, is het klaar.

Profiel  

Bericht nummer:#303  BerichtGeplaatst: za nov 24, 2018 8:02 pm 
lid

Biertje schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:

Een hardheidsclausule is juist bedoeld om daar waar de wet knelt, menselijk te kunnen zijn.
Een rechter kan niet menselijk zijn, die dient zich aan de wet te houden, ook als deze knelt.

Profiel  

Bericht nummer:#304  BerichtGeplaatst: za nov 24, 2018 10:40 pm 
lid

Raya schreef:
Biertje schreef:
Raya schreef:

Een hardheidsclausule is juist bedoeld om daar waar de wet knelt, menselijk te kunnen zijn.
Een rechter kan niet menselijk zijn, die dient zich aan de wet te houden, ook als deze knelt.
Inzake die Armeniërs is er geen sprake van knellende wetgeving, dat zou ik wil van die Pakistaanse dames die niet terug kunnen naar Pakistan.

Meerdere organisaties proberen Armeense asielzoekers te helpen met hun terugkeer naar Armenië. Zij merken dat veel asielzoekers van tevoren goed op de hoogte zijn van Nederlandse procedures:

https://nos.nl/artikel/2250839-armeense ... etten.html

Profiel  

Bericht nummer:#305  BerichtGeplaatst: za nov 24, 2018 10:46 pm 
lid

Armeens gezin schuilt in kerk: ‘Als ik bus neem, kan ik opgepakt worden’
VIDEOHet uitgeprocedeerde, Armeense gezin Tamrazyan heeft kerkasiel gekregen in de buurt - en kerkhuis Bethel. Daar wordt een non-stopkerkdienst gehouden om te voorkomen dat de politie ingrijpt.

Lex de Jonge 28-10-18, 21:00 Laatste update: 29-10-18, 11:45
8
De tranen zijn nooit ver weg. In de kantine van de Bethelkerk in Den Haag vecht Hayarpi Tamrazyan (21) met haar emoties. Hier zit ze dan, in opnieuw een kerkgebouw, zonder de mogelijkheid om ook maar even naar buiten te gaan. ,,Als ik de bus neem, kan ik zomaar worden opgepakt en uitgezet’’, verzucht ze.

Dat heeft een reden. Hayarpi, broertje Warduhi (19), zusje Seyran (15) en haar ouders zijn uitgeprocedeerd. Armenië is volgens de IND een veilig land en daarom is er geen recht op asiel. Ook een beroep op het kinderpardon voor ‘gewortelde’ asielkinderen werd afgewezen.

En een uitzondering zoals staatssecretaris Mark Harbers (Justitie en Veiligheid) begin september tóch nog maakte voor de eveneens Armeense kinderen Lili en Howick valt eveneens niet te verwachten. Ten einde raad vond het gezin onderdak bij de gereformeerde kerk in Katwijk waar het wekelijks naartoe ging.

Afgelopen donderdag volgde een geheime verhuizing naar Den Haag. De protestantse Bethelkerk neemt het stokje van Katwijk over. ,,Voor de kerk is dat best een dilemma’’, zegt voorzitter Theo Hettema van de Kerkenraad in Den Haag. ,,Het bijbelvers Romeinen 13 zegt: ‘gehoorzaam de overheid’, maar in Mattheus 25 roept Jezus ons op zieken te verplegen, naakten te kleden en vreemdelingen gastvrij te onthalen.’’

Verder lezen na de foto

Voor onze kerk is dit best een dilemma

Theo Hettema, voorzitter Kerkenraad

Barmhartigheid vs rechtsstaat
De barmhartigheid heeft het vooralsnog gewonnen van de rechtsstaat, lijkt het. Al ziet de voorzitter dat anders. ,,We houden ons aan regels en wet’’, zegt Hettema. ,,Maar we zijn ook geraakt door het verhaal van dit gezin en door het verhaal van vierhonderd asielkinderen die niet erg goed gehoord worden in Nederland. Weet u: maar tien procent van alle verzoeken tot een kinderpardon wordt gehonoreerd.’’

De Tamrazyans verblijven inmiddels bijna negen jaar in Nederland. Oudste dochter Hayarpi studeert econometrie in Tilburg, geeft als vrijwilliger bijles en is politiek actief voor de ChristenUnie. Broertje Warduhi en zusje Seyran zitten op de middelbare school, de een doet vmbo en de ander zit op het vwo.

,,We hebben al die jaren erg ons best gedaan in Nederland’’, zegt Hayarpi in de kerk. ,,En nu kunnen we niet naar school en niet naar buiten. We zijn niet vrij. Ik ben blij met alle steun, maar we zijn niet vrij.’’ Over de mogelijke uitzetting wil ze het echt niet hebben: ,,Dat is te verschrikkelijk om over na te denken.’’

Verder lezen na de foto

Beproefd middel: kerkasiel
De verhuizing naar Den Haag heeft daarmee te maken. Van de Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V) zou het Armeense gezin gehoord hebben dat het hoe dan ook uitgezet gaat worden, vertelt Esther van Dijken, woordvoerder van de familie. Het verblijf in het Katwijkse kerkgebouw kon het gezin dus niet beschermen..

Daarop besloot een alliantie van kerken om terug te grijpen op een beproefd middel om hulp te bieden: het kerkasiel. Want tijdens een kerkdienst mogen politie en andere overheidsinstellingen een kerk niet binnengaan, stelt de Wet op het Binnentreden. ,,Daarom zijn we hier in Den haag een permanente kerkdienst begonnen’’, zegt Hettema.

En dat is nog een hoop geregel: ,,Ik heb hier een heel schema liggen van predikanten die allemaal een dienst voor hun rekening nemen. Uit heel Nederland krijg ik mailtjes van dominees die mee willen doen.’’

We hebben jarenlang ons best gedaan in Nederland en nu kunnen we niet naar school

De voorzitter van de algemene kerkenraad in Den Haag wil vooral rust voor het gezin. En ruimte om in gesprek te gaan met de overheid over de situatie rond de Armeense vluchtelingen: ,,Ik zie nog wel mogelijkheden.’’

https://www.ad.nl/binnenland/armeens-ge ... ~a362a499/

Het laat zien dat ook kerken onverantwoordelijk bezig zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 305 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]