Het is nu wo sep 26, 2018 3:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
Bericht nummer:#261  BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 1:42 pm 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:
Waarom, ontwikkelde landen hebben leerplicht dus naar alle waarschijnlijkheid Armenië ook,

Dat heeft er dan ook niets mee te maken.
Als kinderen in Nederland verblijven zijn ze in Nederland leerplichtig en niet in een ver buitenland.
Met verblijven bedoelt ik een wettelijk verblijf waar een verblijfsvergunning aan hangt.

Je bedoeling was wel duidelijk maar in strijd met de wet en met het verdrag van de rechten van het kind.

Profiel  

Bericht nummer:#262  BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 2:14 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Voor de aanpassing van de asielwet en de juiste uitvoering ervan is geen grondwetswijziging nodig.

Er schijnt geen verdere aanpassing mogelijk te zijn, omdat dat in strijd zou zijn met verdragen.

Het gaat met name om het recht op hoger beroep.
Natuurlijk moet er een manier zijn om dat te veranderen,
zeker als het gaat om economische vluchtelingen.
War een wil is, is een weg.

Ik heb ook begrepen dat reeds afgewezen asielzoekers opnieuw een asielverzoek kunnen indienen.
Dat lijkt me absurd. Eenmaal afgewezen blijft afgewezen.

Profiel  

Bericht nummer:#263  BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 2:27 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Alleenstaande kinderen (beneden de 18 jaar) kunnen vanzelfsprekend asiel aanvragen, maar als ze hier niets te zoeken hebben worden ze voor zover mij bekend tegenwoordig meteen teruggestuurd.
Waar haal je vandaan dat het elders geworteld zijn een rol speelt bij asiel?
Dat speelt daarbij nauwelijks een rol, maar we willen ze niet in ons land , bijvoorbeeld via verplicht onderwijs, laten integreren vanwege de problemen die dat dan weer oplevert.

Ik heb het ook niet over onderwijs. Ik heb het over de tegenspraak dat het volgens jou barbaars is om kinderen met wortels in Nederland uit te zetten, maar dit kennelijk geen overweging is als kinderen met wortels elders hier worden toegelaten. Met andere woorden is die barbaarsheid iets wat je uit je duim zuigt.

Profiel  

Bericht nummer:#264  BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 2:48 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
Waar haal je vandaan dat het elders geworteld zijn een rol speelt bij asiel?
Dat speelt daarbij nauwelijks een rol, maar we willen ze niet in ons land , bijvoorbeeld via verplicht onderwijs, laten integreren vanwege de problemen die dat dan weer oplevert.

Ik heb het ook niet over onderwijs. Ik heb het over de tegenspraak dat het volgens jou barbaars is om kinderen met wortels in Nederland uit te zetten, maar dit kennelijk geen overweging is als kinderen met wortels elders hier worden toegelaten. Met andere woorden is die barbaarsheid iets wat je uit je duim zuigt.

Nu ben je toch werkelijk aan het goochelen.
Mensen komen hier omdat ze ernstig bedreigd worden vanwege oorlogsgevaar, of vanwege onredelijke vervolging e.d. in eigen land. Aangenomen mag worden dat niemand voor de lol de eigen vertrouwde omgeving waarin ze geworteld zijn verlaat.

Profiel  

Bericht nummer:#265  BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 4:03 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Nu ben je toch werkelijk aan het goochelen.
Mensen komen hier omdat ze ernstig bedreigd worden vanwege oorlogsgevaar, of vanwege onredelijke vervolging e.d. in eigen land. Aangenomen mag worden dat niemand voor de lol de eigen vertrouwde omgeving waarin ze geworteld zijn verlaat.

Je bent zelf aan het goochelen. Genoeg mensen die het hier met een nepverhaal proberen. Je kiest zelf het nepgeval van mevrouw Hambartsjumian om hier theater te maken. Punt is dat de vraag bij het poortje "in" en het poortje "uit" soortgelijk is: "moet de asielzoeker beschermd worden?" Dan is het ongeloofwaardig dat de wortels elders bij het poortje "in" totaal geen rol spelen, maar het voorbijgaan aan de wortels in Nederland bij het poortje "uit" volgens jou opeens neerkomt op barbaarsheid. Volgens mij is het draagvlak voor de opvang van vluchtelingen niet gediend door dit soort onzin.

Profiel  

Bericht nummer:#266  BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 5:03 pm 
lid

Het geval Lili en Howick is een gepasseerd station.
Het zijn twee kinderen die praktisch Nederlandse kinderen zijn, ook al hebben ze formeel een Armeens paspoort.
Over hun moeder weet ik niet zoveel, behalve dat haar ouders en broer ook in ons land wonen.
Wat ze allemaal gedaan heeft om hier ook te komen en te blijven is een voorbeeld hoezeer de asielprocedure is verziekt en een voorbeeld van een falend overheidsbeleid op dit terrein dat ten spoedigste geheel op de schop moet.
Staatssecretaris Harbers gaat uitzoeken hoe dit allemaal zo ver heeft kunnen komen. Dan kunnen we ook zien waar de gaten in het systeem zitten.
Het heeft verder weinig te maken met het algemene beeld van asielzoekers, afgezien van niet toelaatbare economische migranten.

Profiel  

Bericht nummer:#267  BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 5:52 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:

Dat heeft er dan ook niets mee te maken.
Als kinderen in Nederland verblijven zijn ze in Nederland leerplichtig en niet in een ver buitenland.
Met verblijven bedoelt ik een wettelijk verblijf waar een verblijfsvergunning aan hangt.

Je bedoeling was wel duidelijk maar in strijd met de wet en met het verdrag van de rechten van het kind.
Dan moeten we maar eens dezelfde move maken zoals de VS .

Profiel  

Bericht nummer:#268  BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 5:53 pm 
lid

Dat is wel het slechtste idee dat ik ooit hoorde.

Profiel  

Bericht nummer:#269  BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 5:58 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het zijn twee kinderen die praktisch Nederlandse kinderen zijn, ook al hebben ze formeel een Armeens paspoort.
Over hun moeder weet ik niet zoveel, behalve dat haar ouders en broer ook in ons land wonen.
Wat ze allemaal gedaan heeft om hier ook te komen en te blijven is een voorbeeld hoezeer de asielprocedure is verziekt en een voorbeeld van een falend overheidsbeleid op dit terrein dat ten spoedigste geheel op de schop moet.
Staatssecretaris Harbers gaat uitzoeken hoe dit allemaal zo ver heeft kunnen komen. Dan kunnen we ook zien waar de gaten in het systeem zitten.
Het heeft verder weinig te maken met het algemene beeld van asielzoekers, afgezien van niet toelaatbare economische migranten.
Fijn dat je nog eens bevestigd dat het gewoon economische asielzoekers waren die als het aan jou had gelegen, ook met éénmaal procederen toch was toegelaten. Walgelijk

Profiel  

Bericht nummer:#270  BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 5:27 pm 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Fijn dat je nog eens bevestigd dat het gewoon economische asielzoekers waren die als het aan jou had gelegen, ook met éénmaal procederen toch was toegelaten. Walgelijk
Ach, gun die economische asielzoekers toch hun lolletje, ze hebben het al zo ontzettend moeilijk :wink:

Vijftig asielzoekers zijn vergunning kwijt door verblijf in buitenland
https://www.ad.nl/binnenland/vijftig-as ... ~a75ebed8/

Ongeveer vijftig asielzoekers zijn in 2016 en 2017 hun verblijfsvergunning kwijtgeraakt, omdat ze voor vakantie of familiebezoek naar hun thuisland reisden of omdat ze buiten Nederland zijn gaan wonen. In nog eens vijftig gevallen loopt de intrekkingsprocedure nog.

Profiel  

Bericht nummer:#271  BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 7:34 pm 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ach, gun die economische asielzoekers toch hun lolletje, ze hebben het al zo ontzettend moeilijk :wink:

Vijftig asielzoekers zijn vergunning kwijt door verblijf in buitenland
https://www.ad.nl/binnenland/vijftig-as ... ~a75ebed8/

Ongeveer vijftig asielzoekers zijn in 2016 en 2017 hun verblijfsvergunning kwijtgeraakt, omdat ze voor vakantie of familiebezoek naar hun thuisland reisden of omdat ze buiten Nederland zijn gaan wonen. In nog eens vijftig gevallen loopt de intrekkingsprocedure nog.

...asielzoekers die vakantie vieren in eigen land. Eritreeers bijvoorbeeld. Bij de duizenden gaan deze "vluchtelingen" vakantie vieren in eigen land. https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... el-481191/

En wat zegt de asielindustrie ? de hel op aarde, onleefbaar, onmenselijk, ergst regime ter werld daar in Eritrea !
https://www.vluchtelingenwerk.nl/feiten ... st/eritrea

Je zou er schuddebuikende van gaan lachen, als het niet meer dan Eur. 30.000.- p/p aan belastingcenten kost, en geholpen door de asielindustrie en omhoogevallen op tv jankende bnn'ers, in de regel nog de halve familie komt nareizen

Profiel  

Bericht nummer:#272  BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 7:48 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:

"harbers gaat uitzoeken hoe dit allemaal zo ver heeft kunnen komen"..... :hardlachen: :hardlachen: :hardlachen: :hardlachen: :luidlachen: :luidlachen: :luidlachen:
Het probleem van kostenloos en oerverloos op te rekken producedures, beroep na beroep, het stapelen van asielaanvragen is al decennialang bekend en heef tot diverse keren in een "kinder"pardon geresulteerd. Tussen aanhalingstekens, want het is helemaal geen kinderenpardon, maar het is een familiepardon. Als kind mag blijven, dan mogen de broertejs en zusjes en de moeder en vader, en niet zelden de opa de oma en de neven en nichten en ooms en tantes dat ook.

Profiel  

Bericht nummer:#273  BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 10:23 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Dat is wel het slechtste idee dat ik ooit hoorde.
Waarom is slecht als wij uit de VN stappen?. Elk fatsoenlijk land met humanitaire waarden zou eruit moeten stappen omdat de VN continue aan de lopende band wordt gebruikt om kritiek te spuien op de VS en Israël en dat het slecht gesteld is met de mensenrechten in die landen. Ik ben er helemaal klaar mee

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]