Het is nu di dec 18, 2018 11:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2018 11:54 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14352
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Ga toch heen met al jullie verboden en geboden.

Airco in de melkkoe draagt aantoonbaar bij aan de veiligheid en wat ik in mijn eigen huis doe, daar heeft geen mens wat mee te maken.
Zeker niet als het om een goede nachtrust gaat voor mensen die ook met 30 graden in de zomer ook gewoon aan het werk moeten.

Ik krijg spontaan een zonnesteek van deze fascistische milieu-idioterie.

Sluit kolencentrales, pak de grote vervuilers aan ipv. de burger die meestal geen heel grote investeringen kan doen,
erken de beperkingen (en vervuiling) van windmolens en zonne-energie en bouw een moderne kerncentrale.
Sla CO2 op in die lege gasvelden en de aardbevingen zullen ook snel minder worden.

Dat zet zoden aan de dijk, ipv. al deze flauwekul. Wat een eng land dreigt NL te worden....
Einstein vergeet dat Nederland de duurste privé-jachten bouwt. Dat zijn energievreters. Maar ja, natuurlijk kan je al die jachtenbouwers wel failliet verklaren maar dat levert heel veel werklozen op. En dan gaat een ander land die jachten wel bouwen.

https://www.youtube.com/watch?v=ayTbpopvG0o


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2018 12:11 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14352
Berichten: Intopic
Waarom zouden wij kolencentrales sluiten die hard nodig zijn om België overeind te houden? Het toppunt van linkse achterlijkheid is dat een kolencentrale voortaan op hout stoort want minder uitstoot. Ook weer een verzinsel van Klaver

https://www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/ ... houtkorrel


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2018 1:53 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 47349
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
HvR schreef:
Ga toch heen met al jullie verboden en geboden.

Airco in de melkkoe draagt aantoonbaar bij aan de veiligheid en wat ik in mijn eigen huis doe, daar heeft geen mens wat mee te maken.
Zeker niet als het om een goede nachtrust gaat voor mensen die ook met 30 graden in de zomer ook gewoon aan het werk moeten.

Ik krijg spontaan een zonnesteek van deze fascistische milieu-idioterie.

Sluit kolencentrales, pak de grote vervuilers aan ipv. de burger die meestal geen heel grote investeringen kan doen,
erken de beperkingen (en vervuiling) van windmolens en zonne-energie en bouw een moderne kerncentrale.
Sla CO2 op in die lege gasvelden en de aardbevingen zullen ook snel minder worden.

Dat zet zoden aan de dijk, ipv. al deze flauwekul. Wat een eng land dreigt NL te worden....
Einstein vergeet dat Nederland de duurste privé-jachten bouwt. Dat zijn energievreters. Maar ja, natuurlijk kan je al die jachtenbouwers wel failliet verklaren maar dat levert heel veel werklozen op. En dan gaat een ander land die jachten wel bouwen.

https://www.youtube.com/watch?v=ayTbpopvG0o


Daarvoor kunnen we Bamboe gaan verbouwen en die werklozen aan het werk zetten in het bouwen van bamboe meubelen. Bamboe groeit snel en vreet dus CO2. Door er meubels van te maken blijft die CO2 gevangen.
Zomaar een ideetje.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2018 2:00 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:15 pm
Berichten: 5870
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Waarom zouden wij kolencentrales sluiten die hard nodig zijn om België overeind te houden? Het toppunt van linkse achterlijkheid is dat een kolencentrale voortaan op hout stoort want minder uitstoot. Ook weer een verzinsel van Klaver

https://www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/ ... houtkorrel




Waarom zouden wij ons milieu extra belasten om Belgie overeind te houden, heeft Belgie
zich iets aangetrokken van de Nederlanders die in de buurt wonen van hun slechte
kerncentrales?

Zolang er trouwens nog over het racen in Zandvoort wordt gesproken, vind ik praten over
het milieu geklets, het is voor mij niet het ene wel en het andere niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2018 2:36 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14352
Berichten: Intopic
Joyce schreef:
Biertje schreef:
Waarom zouden wij kolencentrales sluiten die hard nodig zijn om België overeind te houden? Het toppunt van linkse achterlijkheid is dat een kolencentrale voortaan op hout stoort want minder uitstoot. Ook weer een verzinsel van Klaver

https://www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/ ... houtkorrel




Waarom zouden wij ons milieu extra belasten om Belgie overeind te houden, heeft Belgie
zich iets aangetrokken van de Nederlanders die in de buurt wonen van hun slechte
kerncentrales?

Zolang er trouwens nog over het racen in Zandvoort wordt gesproken, vind ik praten over
het milieu geklets, het is voor mij niet het ene wel en het andere niet.
Om met het laatste te beginnen, het is te idioot voor woorden dat de F! auto een hybride moet zijn. Was dat niet het geval geweest, dan had Max allang al WK geweest.

En die kolencentrales sluiten vind ik niet zo handig en bovendien weten we de prijs van het sluiten niet. Dan kun je ze beter openhouden om die Belgen te helpen en het levert ons geld op. En dan de Duitsers met hun mislukte energiewende

Duitse energietransitie is financiële en planologische ramp’

De Energiewende, de overgang van Duitsland op duurzame energie: bondskanselier Angela Merkel ziet het als een van haar belangrijkste opdrachten. Vooral ondernemers vragen zich af of de torenhoge kosten wel opwegen tegen de baten.
Foto: Reuters

‘Mensen, als we geen vaart maken met de uitbreiding van het elektriciteitsnet, dan wordt het kostbaar.’ Met deze boodschap reisde Lex Hartman heel Duitsland af nadat het Nederlandse Tennet in 2010 het Duitse hoogspanningsnet van Eon had overgenomen. Duitsland zat midden in wat de Energiewende was gaan heten: de omschakeling naar een groenere stroomvoorziening. Voor Tennet was dat een enorme uitdaging: voor een succesvolle transitie waren duizenden kilometers nieuwe kabels nodig.

Nu, zeven jaar later, is Hartman, directeur bij Tennet, best tevreden over de vooruitgang. De onderhandelingen over waar nieuwe hoogspanningskabels worden aangelegd zijn niet eenvoudig, maar er zit schot in. Overal in het land wordt driftig gebouwd. In 2022, als de laatste Duitse kerncentrales van het net gaan, is Tennet een heel eind op dreef met de noodzakelijke investeringen in het net — daar is de Nederlander van overtuigd.
Hartslag stabiel houden

Op weg daarnaartoe moeten er nog wel wat hobbels genomen worden, vertelt Hartman. Hij wijst op een klokje dat op zijn bureau in Berlijn staat, met daarop een lang getal dat begint met 50. ‘Het is de hertzfrequentie op het net’, legt hij uit. Het is als een hartslag die stabiel moet worden gehouden. Een

Duurzame stroom is niet constant, zoals elektriciteit uit kolen- of kerncentrales. De ene dag schijnt de zon volop, dan is er weer veel wind. Dat maakt het voor Tennet lastig om in te schatten hoeveel conventionele stroom er moet worden ingekocht om de spanning op peil te houden.
Kosten

Het duurste jaar tot nu toe was 2015, met een kostenpost van €1 mrd voor alle elektriciteitsbedrijven samen.

Langdurige nevel, sneeuw of woestijnzand kunnen voor flinke tegenvallers zorgen ten opzichte van de prognoses. Andersom kan een onverwachte storm zorgen voor veel meer windenergie. Hartman: ‘Dat zijn voor Tennet momenten dat er moet worden ingegrepen’. Regelmatig moeten er windcentrales en kolencentrales van, of juist aan, het net worden gekoppeld om stroomstoringen te voorkomen.

Dit soort ingrepen kan kostbaar uitvallen, vertelt Hartman. De stroom uit de windturbines moet volgens de wet wel altijd betaald worden. Het duurste jaar tot nu toe was 2015, met een kostenpost van €1 mrd voor alle elektriciteitsbedrijven samen. Vorig jaar waren de kosten iets lager, dit jaar lijken ze weer richting het niveau van 2015 te gaan. Over vijf jaar verwacht de toezichthouder op het stroomnet, de Bundesnetzagentur, zelfs een kostenpost van €4 mrd.
Planologisch drama
Ondernemer Karl Tack


Karl Tack, ondernemer en energie-expert van de brancheorganisatie voor familieondernemers, vertolkt het sentiment in een groot deel van het bedrijfsleven als hij zegt dat hij het belachelijk veel geld vindt. Voor Tack is het een van de vele bewijzen dat de energietransitie een ‘planologisch drama’ is. ‘De uitbouw van het elektriciteitsnet en de verhoging van het aandeel groene energie hadden veel beter op elkaar moeten worden afgestemd.’

De regering van Angela Merkel heeft volgens Tack meer blunders gemaakt. Zo heeft het besluit in 2011 om alle kerncentrales te sluiten een bizar neveneffect gehad. Een groot deel van de verloren stroomcapaciteit moet worden gecompenseerd door kolen- en gascentrales - met als gevolg een hogere CO₂-uitstoot. Absurd, vindt Tack.
Uitstekende deal voor veel Duitsers

De grootste fout was het instellen van een enorm hoge garantieprijs. In 2009 kreeg iedereen die een zonnepaneel op het dak schroefde of een windmolen in zijn tuin zette, 40 cent per kilowattuur, en dat voor een periode van twintig jaar. Vier jaar later was dat weliswaar gedaald tot onder de 20 cent, maar het was nog altijd een uitstekende deal voor honderdduizenden Duitsers, zeker gezien de gedaalde prijs van Chinese zonnepanelen.

Bij windenergie was de golf aan nieuwe turbines iets minder heftig, maar die houdt wel langer aan. De branchevereniging voor windenergie VDMA verwacht dat er dit jaar voor 5000 megawatt aan nieuwe windenergie bijkomt. Dat staat gelijk aan ongeveer vier kerncentrales en is het dubbele van het streefcijfer van de regering. De verwachting is dat deze ‘boom’ bij windcentrales nog zeker aanhoudt tot 2019.
Duitser betaalt meer dan Nederlander voor zijn stroom

Duitsland verrekent net als Nederland een opslag voor duurzame energie in de stroomprijs. Het is een soort belasting waarmee de stroom uit wind en zonnepanelen kan worden ondersteund. In Nederland bepaalt de overheid de hoogte van de opslag. Een consument betaalt een groene prijsopslag van minder dan 1 eurocent per kilowattuur.

In Duitsland komt de zogenoemde Erneuerbare Energie Gesetz Umlage (EEG) neer op een omslag over alle Duitse huishoudens van de subsidie die producenten van groene stroom ontvangen. Die subsidie bestaat uit een garantieprijs voor alle geproduceerde groene stroom en dat voor een periode van twintig jaar. Het verschil tussen de garantieprijs en de normale prijs was jaren erg groot, waardoor er een run ontstond op zonnepanelen en windturbines. Het gevolg: een explosieve groei van de EEG.

In Duitsland is de EEG-Umlage tussen 2010 en nu gestegen van 2,04 cent naar 6,88 cent. Tel daarbij alle andere kosten op en Duitsland komt uit op een stroomprijs van rond de 29 cent. Nederland zit daar met circa 22 cent ruim onder.
Subsidie kost €24 mrd

De kosten van dit beleid zijn enorm. Dit jaar gaat de Duitse rekening voor het subsidiëren van groene stroom via de garantieprijs naar €24 mrd, een bedrag dat via een heffing, de ‘EEG-Umlage’, in zijn geheel door de consument wordt opgebracht. ‘In mijn ogen is dit een vorm van planeconomie die we alleen maar kennen uit het socialisme', zegt Tack. 'Met één verschil: hier zijn het de rijke mensen met een huis en een dak waar panelen op passen die profiteren, terwijl het armere deel van de bevolking moet bloeden.’

Ook voor het bedrijfsleven is het volgens Tack een ramp. Zijn bedrijf Gebrüder Rhodius GmbH, dat met zeshonderd werknemers slijpwerktuigen en andere zware apparaten maakt, was vorig jaar €900.000 kwijt aan de heffing. ‘Dat was bijna de helft van onze energiekosten.’

Veel kleine en middelgrote bedrijven houden het niet meer vol en vertrekken naar het buitenland, stelt Tack. Dat geldt in elk geval voor Rhodius, dat een deel van de productie heeft verplaatst naar Sjanghai in China. ‘Niet omdat we dat wilden, maar omdat het moest. Anders hadden we een te groot nadeel gehad ten opzichte van concurrenten in het buitenland.’
‘Bedrijfsleven overdrijft’

Ondanks de hoge kosten vindt Patrick Graichen, voorzitter van energietransitiedenktank Agora, de tussenbalans positief. ‘Natuurlijk kost de energietransitie geld. Dat is nu eenmaal zo als je voorop loopt. Moet je eens kijken hoe ver we gekomen zijn in het afgelopen decennium. Een derde van de stroomvoorziening is groen. De helft van de kerncentrales is uitgeschakeld, de rest volgt binnen vijf jaar. En dat alles zonder dat het Duitsland slecht gaat.'

Graichen erkent dat Duitsland in de periode 2009-2013 een verkeerde inschatting gemaakt over hoe snel het zou gaan met de uitbouw van wind- en zonne-energie. Om de lasten voor consumenten te verlichten, stelt hij voor de belasting op diesel, benzine en stookolie te verhogen en de opbrengst terug te geven aan de stroomverbruiker. 'Dan sla je twee vliegen in een klap: minder CO₂-uitstoot én lagere stroomkosten.’

Of ondernemers daar veel gelukkiger van worden is de vraag. Toch staat Hans-Joachim Schabedoth, energie-expert van regeringspartij SPD, volledig achter de maatregel. ‘De EEG-heffing was essentieel om groene energie in de beginfase een zetje in de rug te geven. Maar nu moeten we iets terugdoen voor de consument, en aangezien fossiele brandstoffen in Duitsland relatief goedkoop zijn, kan het daar weinig kwaad.’
Boom and bust


Angela Merkel had in de eerste fase van haar kanselierschap een florissant beeld van de economische voordelen van de energietransitie. Door het voortouw te nemen bij de groene revolutie zouden honderdduizenden banen kunnen worden gecreëerd, zo was het idee.

Aanvankelijk leek ze gelijk te krijgen. Duitsland behoorde in 2009 tot de absolute top bij zowel de installatie als productie van zonnepanelen. Maar daarna ging het mis. De subsidie die mensen kregen voor de aankoop van een zonnepaneel bleef hoog, maar het waren steeds vaker goedkope Chinese producenten die profiteerden.

De prijsdruk was enorm en in december 2011 viel met het bedrijf Solon het eerste Duitse slachtoffer. Het was het begin van het einde. Er gingen tussen 2012 en 2015 meer dan honderdduizend banen verloren in de fotovoltaïsche industrie, cynisch genoeg op een moment dat de verkoop van zonnepanelen bloeide als nooit tevoren.

Dit jaar moest met Solarworld, de laatste grote Duitse producent, surseance van betaling aanvragen. Toch heeft Duitsland de hoop niet helemaal opgegeven. De slag om de productie van zonnepanelen is verloren, maar er valt volgens het Bundesverband Solarwirtschaft nog wel wat te halen bij aanverwante sectoren zoals batterijenproducenten en toeleveranciers die bedenken hoe je nog sterkere en efficiëntere zonnepanelen kan maken. ‘We waren destijds naïef om te denken dat we ook de simpele productie van zonnepanelen naar ons toe zouden kunnen halen’, zegt Patrich Graichen van energiedenktank Agora. ‘Maar dat wil niet zeggen dat wij niet kunnen vooroplopen bij het bedenken van nieuwe technologieën.’
Tennet steekt miljarden in Duitse en Nederlandse elektriciteitsnet

Voor Tennet is de uitbreiding van het elektriciteitsnet prioriteit. ‘Je kunt het vergelijken met de verkeersinfrastructuur’, zegt directeur Lex Hartman. 'Waar we nu een paar snelwegen hebben tussen Noord- en Zuid-Duitsland, hebben we er eigenlijk heel veel nodig, een soort superhighway groot genoeg om alle groene stroom te transporteren.'

Dat is een geweldige opgave: vanwege de moeilijke gesprekken met politici en buurtbewoners, maar ook financieel. In Duitsland en Nederland investeert Tennet de komende tien jaar €25 mrd.

Het gaat niet alleen om meer kabels. Minstens zo belangrijk is volgens Hartman een slimmer gebruik van het net. Hartman wijst op de razendsnelle ontwikkeling van batterijen die gebruikt kunnen worden voor tijdelijke opslag van groene stroom.

Ook een ander project is veelbelovend, waarbij auto’s van Volkswagen worden uitgerust met een lichtsensor die kunnen meten waar veel zon is en waar niet, en dus ook een snelle indicatie kunnen geven over mogelijke tekorten of overschotten. ‘Meer kabels en een intelligenter gebruik van het net gaan hand in hand. Dat is de toekomst.’



https://fd.nl/economie-politiek/1212621 ... ische-ramp

Maar één ding staat nu al vast: steeds meer Duitsers kunnen de energierekening niet betalen.

https://www.bndestem.nl/overig/veel-dui ... ~a27a19f8/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2018 2:58 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:15 pm
Berichten: 5870
Berichten: Intopic
Die kant gaan wij ook op, elektriciteit zal schreeuwend duur worden en als het per ongeluk
goedkoper uit zal vallen voor de consument zullen er allerlei toeslagen en kabeltransportkosten
gerekend worden.


De Belgen helpen is prima maar daar mag wat mij betreft geen kolencentrale voor worden
opengehouden, als we wat over hebben mogen ze het kopen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2018 3:24 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14352
Berichten: Intopic
Joyce schreef:
Die kant gaan wij ook op, elektriciteit zal schreeuwend duur worden en als het per ongeluk
goedkoper uit zal vallen voor de consument zullen er allerlei toeslagen en kabeltransportkosten
gerekend worden.


De Belgen helpen is prima maar daar mag wat mij betreft geen kolencentrale voor worden
opengehouden, als we wat over hebben mogen ze het kopen.
Je zult wel kolencentrales open moeten houden vanwege een backup. Want wat ga jij doen als de gasgestookte centrales moeten sluiten?

En D66 heeft het aardig voor elkaar gekregen: de superrijken krijgen 70.000 euro soepsidie als een ze een Tesla leasen

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2735628 ... t-subsidie


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 10:12 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 5065
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Biertje schreef:
(....) Maar één ding staat nu al vast: steeds meer Duitsers kunnen de energierekening niet betalen.

https://www.bndestem.nl/overig/veel-dui ... ~a27a19f8/

Wel lukt het politici als Buma de pers te halen met verhalen dat het kabinet het allemaal veel te gek maakt - maar wiens handtekening staat er ook al weer onder het regeeraccoord en is daarin niet al voorgesorteerd? Ik vind persoonlijk de statements uit de oppositiebankjes iet duidelijker en op dit moment heb ik wel enige behoefte aan duidelijkheid:

Die "hitte-records wereldwijd" dat is immers de vraag. Over en weer beschuldigen mensen elkaar op internet van "Fake News" https://realclimatescience.com/2018/11/ ... e-science/ Daar moest ik aan denken toen vanochtend bleek dat een medewerker van het KNMI ergens op promoveert en dan zien we op de homepage van het KNMI nog een ander bericht van diezelfde persoon: https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... nel-dunner Maar ik had juist begrepen dat deze zomer de dikte van het ijs weer heel mooi in lijn lag met vroegere jaren.

De berichten lijken elkaar dus tegen te spreken. Maar dat we een vreselijke prijs gaan betalen lijkt al zeker... en gewone burgers gaan de rekening betalen terwijl met subsidie wellicht een mooie Tesla wordt aangeschaft door de beter gesitueerden...

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 8:53 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14352
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
Biertje schreef:
(....) Maar één ding staat nu al vast: steeds meer Duitsers kunnen de energierekening niet betalen.

https://www.bndestem.nl/overig/veel-dui ... ~a27a19f8/

Wel lukt het politici als Buma de pers te halen met verhalen dat het kabinet het allemaal veel te gek maakt - maar wiens handtekening staat er ook al weer onder het regeeraccoord en is daarin niet al voorgesorteerd? Ik vind persoonlijk de statements uit de oppositiebankjes iet duidelijker en op dit moment heb ik wel enige behoefte aan duidelijkheid:

Die "hitte-records wereldwijd" dat is immers de vraag. Over en weer beschuldigen mensen elkaar op internet van "Fake News" https://realclimatescience.com/2018/11/ ... e-science/ Daar moest ik aan denken toen vanochtend bleek dat een medewerker van het KNMI ergens op promoveert en dan zien we op de homepage van het KNMI nog een ander bericht van diezelfde persoon: https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... nel-dunner Maar ik had juist begrepen dat deze zomer de dikte van het ijs weer heel mooi in lijn lag met vroegere jaren.

De berichten lijken elkaar dus tegen te spreken. Maar dat we een vreselijke prijs gaan betalen lijkt al zeker... en gewone burgers gaan de rekening betalen terwijl met subsidie wellicht een mooie Tesla wordt aangeschaft door de beter gesitueerden...
Voor mij is duidelijk dat de VS en naar alle waarschijnlijkheid China niet mee zullen doen. Dan is het de vraag of andere grote industriële landen zoals Frankrijk en Italië wel het geld hebben om mee te doen. Ik denk het niet mede vanwege de vergrijzingsproblemen die ernstiger zijn dan in Nederland, en dan is er nog de staatsschuld. In Duitsland zie ik ook genoeg problemen want of het Duitse grootkapitaal fors wil investeren weet ik niet. Zit je nog met de dieselauto's waarvan Duitsland afscheid moet nemen. Duitsland krijgt gas via Nord stream en gaat dus niet van het gas af. Intussen heeft Trump steeds meer kritiek op Duitsland vanwege Nordstream en de spanningen nemen toe.

https://marketupdate.nl/nieuws/geopolit ... land-boos/

Ik heb het sterke idee dat we oerstom bezig zijn tegen een afschuwelijke prijs: opgeven van sociale zekerheden om een beetje minder CO2 uit te stoten.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 10:07 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8673
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Joyce schreef:
Die kant gaan wij ook op, elektriciteit zal schreeuwend duur worden en als het per ongeluk
goedkoper uit zal vallen voor de consument zullen er allerlei toeslagen en kabeltransportkosten
gerekend worden.


De Belgen helpen is prima maar daar mag wat mij betreft geen kolencentrale voor worden
opengehouden, als we wat over hebben mogen ze het kopen.
Je zult wel kolencentrales open moeten houden vanwege een backup. Want wat ga jij doen als de gasgestookte centrales moeten sluiten?

En D66 heeft het aardig voor elkaar gekregen: de superrijken krijgen 70.000 euro soepsidie als een ze een Tesla leasen

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2735628 ... t-subsidie


Kernenergie, zoals eerder betoogd. Er is op korte termijn geen (betaalbaar en stabiel) alternatief.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2018 10:18 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 17, 2012 12:38 am
Berichten: 4998
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Einstein schreef:
PeterJKH schreef:


Ik denk zomaar dat als de Nederlanders hun auto eens laten staan voor kleine ritjes binnen de stad, en gewoon gaan lopen of fietsen, of desnoods de bus pakken, er al heel veel gewonnen is aan uitstoot. Niet meer de kinderen met de auto naar school brengen, maar gewoon lekker laten lopen samen met hun vriendjes. Net meer de auto pakken om drie kleine boodschappen in de supermarkt drie straten verderop te halen. Niet meer de auto pakken om even koffie te gaan drinken bij een kennis twee wijken verderop. Niet meer de auto pakken om naar je werk te gaan, als je er met 15 minuten fietsen ook kan komen. Dat soort dingen.

Ik denk zomaar dat je gelijk hebt, Peter, maar deze feel-good bijdragen zullen niet voldoende zijn, om de geplande bezuinigingen uiteindelijk te halen. De vrolijk doorconsumerende westerling in jouw scenario zal merken dat vleeswaren steeds duurder worden, tot aan onbetaalbaar. En niet alles zit bij de burger: er moeten grote maatregelen getroffen, grote beslissingen genomen.. kolencentrales moeten worden uitgeschakeld.. Groningen moet stoppen.. het acute tekort wat dan gaat ontstaan, zou je ook niet kunnen aanvullen. Ja, dan gaan er een paar aluminium-smelterijen failliet. Dat moet dan maar. En we moeten we wel aan de bak, met de ombouw naar gas en naar warmtepomp te versnellen. Wind, water, zon. Het autoverkeer moet sowieso worden ingeperkt.. ook om andere dringende redenen, zoals de vervuiling en de vele uren tijdverlies als gevolg van de spits. Thuiswerken vaker mogelijk maken... spreiding van werkuren, tol, rekeningrijden.. treintje rijden..

Gebruik van airconditioning zal moeten worden ingeperkt: in voertuigen kun je airco verbieden.. in woonhuizen moet je airco alleen op doktersvoorschrift toestaan. Nog een heikel pijnpunt: vliegvakanties. Mijn voorstel zou zijn, om alle bestemmingen te binden aan een bepaalde optimale afstanden, voor het energieverbruik. Bijvoorbeeld: alle vluchten behoren te landen binnen 1500-2200 kilometer, niet daarbinnen en niet daarbuiten. Betekent een drastische beperking van het korte-afstand vliegverkeer - bezuiniging op dure brandstof - alsmede beperking van intercontinentaal vliegen.
Eigenlijk zegt Einstiein dit: er valt niet aan te ontkomen dat de rijke elite vrolijk doorgaat met vervuilen want zij kan dit heus wel betalen maar er valt niet aan te ontkomen dat wij maatregelen gaan nemen, zelfs al dit betekent dat de grootste uitstotende landen gewoon simpelweg kosteloos afhaken. Airco is een snikhete auto is beter dan zonder sirco rijden en je hebt hem niet elke dag aan. Klaver toonde al aan dat hij niet kon rekenen ene voor Einstein geldt hetzelfde: het gaat ons veel meer kosten dan die 4 miljard per jaar

https://www.youtube.com/watch?v=ySHNGQxdOWI

Vergis je niet biertje, voor mij gelden deze consequenties - die ik aan zie komen - zonder aanziens des persoons, of des rijkdoms. Je wilt mijn onheilsprofetie over de kostenkant van het klimaatverhaal echt niet aanhoren ! Je hebt mij ook geen bedragen horen noemen :) dat kost lezers.. maar één ding is wel duidelijk, als ik de reacties hierboven doorlees: men wil zeker niet aan regels worden gebonden... en kom niet aan de airco in onze heilige koe want dan kom je aan.. tsja wat eigenlijk. Verkeersveiligheid.. Als fietser denk ik dan: me neus, ik sta buiten !! daar heb je ze weer, die automobilisten met hun chantage op het gebied van veiligheid. Let op ! wij automobilisten moeten het wel aangenaam hebben in de auto qua temperatuur, anders wordt het onveilig. En wij fietsers maar wachten, voor hun f***ng groene-golf-stoplichten.

Zonder een drastische inperking van het autoverkeer gaan we de klimaat-doelen niet halen.

_________________
'This was the day an American president stood on foreign soil next to a murderous lying thug and refused to back his own country. Patriots need to stand up and reject the behavior of this president.'
James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: di nov 06, 2018 7:38 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14352
Berichten: Intopic
Einstein schreef:
Biertje schreef:
Einstein schreef:

Ik denk zomaar dat je gelijk hebt, Peter, maar deze feel-good bijdragen zullen niet voldoende zijn, om de geplande bezuinigingen uiteindelijk te halen. De vrolijk doorconsumerende westerling in jouw scenario zal merken dat vleeswaren steeds duurder worden, tot aan onbetaalbaar. En niet alles zit bij de burger: er moeten grote maatregelen getroffen, grote beslissingen genomen.. kolencentrales moeten worden uitgeschakeld.. Groningen moet stoppen.. het acute tekort wat dan gaat ontstaan, zou je ook niet kunnen aanvullen. Ja, dan gaan er een paar aluminium-smelterijen failliet. Dat moet dan maar. En we moeten we wel aan de bak, met de ombouw naar gas en naar warmtepomp te versnellen. Wind, water, zon. Het autoverkeer moet sowieso worden ingeperkt.. ook om andere dringende redenen, zoals de vervuiling en de vele uren tijdverlies als gevolg van de spits. Thuiswerken vaker mogelijk maken... spreiding van werkuren, tol, rekeningrijden.. treintje rijden..

Gebruik van airconditioning zal moeten worden ingeperkt: in voertuigen kun je airco verbieden.. in woonhuizen moet je airco alleen op doktersvoorschrift toestaan. Nog een heikel pijnpunt: vliegvakanties. Mijn voorstel zou zijn, om alle bestemmingen te binden aan een bepaalde optimale afstanden, voor het energieverbruik. Bijvoorbeeld: alle vluchten behoren te landen binnen 1500-2200 kilometer, niet daarbinnen en niet daarbuiten. Betekent een drastische beperking van het korte-afstand vliegverkeer - bezuiniging op dure brandstof - alsmede beperking van intercontinentaal vliegen.
Eigenlijk zegt Einstiein dit: er valt niet aan te ontkomen dat de rijke elite vrolijk doorgaat met vervuilen want zij kan dit heus wel betalen maar er valt niet aan te ontkomen dat wij maatregelen gaan nemen, zelfs al dit betekent dat de grootste uitstotende landen gewoon simpelweg kosteloos afhaken. Airco is een snikhete auto is beter dan zonder sirco rijden en je hebt hem niet elke dag aan. Klaver toonde al aan dat hij niet kon rekenen ene voor Einstein geldt hetzelfde: het gaat ons veel meer kosten dan die 4 miljard per jaar

https://www.youtube.com/watch?v=ySHNGQxdOWI

Vergis je niet biertje, voor mij gelden deze consequenties - die ik aan zie komen - zonder aanziens des persoons, of des rijkdoms. Je wilt mijn onheilsprofetie over de kostenkant van het klimaatverhaal echt niet aanhoren ! Je hebt mij ook geen bedragen horen noemen :) dat kost lezers.. maar één ding is wel duidelijk, als ik de reacties hierboven doorlees: men wil zeker niet aan regels worden gebonden... en kom niet aan de airco in onze heilige koe want dan kom je aan.. tsja wat eigenlijk. Verkeersveiligheid.. Als fietser denk ik dan: me neus, ik sta buiten !! daar heb je ze weer, die automobilisten met hun chantage op het gebied van veiligheid. Let op ! wij automobilisten moeten het wel aangenaam hebben in de auto qua temperatuur, anders wordt het onveilig. En wij fietsers maar wachten, voor hun f***ng groene-golf-stoplichten.

Zonder een drastische inperking van het autoverkeer gaan we de klimaat-doelen niet halen.
Maar over vliegen, scheepvaart en bedrijven wordt juist niets gezegd. Sterker, als je het autoverkeer wilt inperken men moet nu al beginnen met het massaal opleiden van buschauffeurs, treinmachinisten, condiuctueur onderhoudspersoneel spoorwegen en het aanpakken van de infrastructuur voor het spoor. Pak dan ook de gehele treinbeveiliging aan en ga op 25 KW rijden. Geschatte kosten: 400 miljard. Denk jij dat dit gaat gebeuren? :noo:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: di nov 06, 2018 9:54 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14352
Berichten: Intopic
Speciaal voor Einstein, wie zijn de grootste uitstoters? Hopelijk gaat er nu een Lumiere branden waarom het milieuplan krankjorem is.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20151008_01909397


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: wo nov 14, 2018 10:38 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14352
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Biertje schreef:
Joyce schreef:
Die kant gaan wij ook op, elektriciteit zal schreeuwend duur worden en als het per ongeluk
goedkoper uit zal vallen voor de consument zullen er allerlei toeslagen en kabeltransportkosten
gerekend worden.


De Belgen helpen is prima maar daar mag wat mij betreft geen kolencentrale voor worden
opengehouden, als we wat over hebben mogen ze het kopen.
Je zult wel kolencentrales open moeten houden vanwege een backup. Want wat ga jij doen als de gasgestookte centrales moeten sluiten?

En D66 heeft het aardig voor elkaar gekregen: de superrijken krijgen 70.000 euro soepsidie als een ze een Tesla leasen

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2735628 ... t-subsidie


Kernenergie, zoals eerder betoogd. Er is op korte termijn geen (betaalbaar en stabiel) alternatief.
Weet je wat het beste alternatief is? Kolencentrales. we zijn enkel bezig met het verplaatsen van de bron van energie zonder ons af te vragen wat de gevolgen daar weer van zijn, en volgens Jesse Klaver kost dat niet zoveel. :leugens:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Bing [Bot], Einstein, Enzo501, Google [Bot], Hume, kwaaisteniet, Marcel, P-G en 63 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling