Het is nu ma jul 13, 2020 9:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 951 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 48  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#821  BerichtGeplaatst: za jun 20, 2020 9:39 am 
lid

Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:
Waar ik verdomd veel moeite mee heb, is het feit dat er tegen het etiket racisme geen eerlijke verdediging bestaat, of dat je het als "blanke" nooit goed (genoeg) kan doen.

Iedereen die mij kent, weet dat ik mensen van welke afkomst of huidskleur dan ook, met respect bejegen. Maar wat krijg je dan soms alsnog te horen? "Ja, jij dénkt dat het respectvol is, maar eigenlijk ben je kleinerend bezig omdat je diep in jezelf tóch vindt dat die mensen minder intelligent of vaardig zijn". OK, dank je wel, maar wat moet je daar tegenin brengen?

Of deze. Je krijgt in een discussie waarin je nuancerend en objectief feiten aandraagt, gewoon te horen: "Ja, maar jij als blanke kunt het niet invoelen, dat racisme zit zó diep in je systeem en je cultuur verankerd, dat je zelf niet eens meer beseft hoe racistisch je eigenlijk bent"... Nou, ook bedankt dan.

Is dát dan de manier waarop de dialoog vorm moet krijgen?

Je vindt eigenlijk dat die zwarten die er over klagen zich aanstellen?
Ze zien niet de cultuurverschillen die per land verschilt van d eVS

Profiel  

Bericht nummer:#822  BerichtGeplaatst: za jun 20, 2020 9:44 am 
lid

Raya schreef:
Ik was vroeger, in mijn jeugd, toen ik dus nog een stukje jonger was, weinig anders dan de jeugd van nu.
Ook ik heb gedemonstreerd tegen de Apartheid, en tegen bedrijven in Nederland die daar een grote rol in speelden. Me ingezet voor Biafra en Bangladesh, de arme boeren die werden (en worden) uitgebuit. Me nooit lekker gevoeld bij de handelswijzen van de WIC en VOC; het leed dat mensen werd aangedaan. Ik verslond de Max Havelaar en ben me altijd betrokken blijven voelen bij Nederlands Oost-Indië, nu Indonesië, omdat het diepe indruk op me heeft gemaakt.

Ik was ook best fanatiek, maar in de loop der jaren komt toch steeds meer kennis en wordt je genuanceerder. Iets wat een deel van de jeugd die nu blind achter een paar zogenoemde dichters en rappers aanlopen, nog missen.

Ik heb iets geleerd over tijdsgeest, sociale dwang maar ook slavernij in Nederland zelf, waarbij mensen gedwongen werden dingen te doen die ze niet horen te doen. Omdat ze het risico liepen om standrechtelijk gefusilleerd te worden als ze bevelen niet opvolgden. En ja, toen ook al vaak vanwege grootkapitaal.

Ik heb ook geleerd dat niet alles wat discriminatie wordt genoemd, discriminatie op oneigenlijke gronden is.
Het was op een gegeven moment mode onder Marokkaanse jongeren, dat als ze werden opgepakt of aangesproken op wegens wangedrag, direct 'discriminatie' begonnen te roepen. Ik heb ook gemerkt, dat sommige 'zwarten' graag in de slachtofferrol kruipen, omdat ze dan worden gepamperd door jongeren die in feite geen idee hebben waar het over gaat, hoe de zaken werkelijk liggen.

Ik weet ook, dat de politiek hier deels schuldig aan is, die kersen uit de pap pikten om stemmen te trekken uit immigrantengroepen, maar daar ongewild ook jongeren op een vaak verkeerd been zetten.
Na statistiek is politiek de grootste leugen. Niet voor niets dat politici zo graag gebruik maken van statistiek.

Gelukkig ervaar ik in mijn (toch aardig grote) 'zwarte' vriendenkring, waar ik warme banden mee onderhoud, dat zij helemaal niet zo fanatiek, of soms zelfs helemaal niet, achter de BLM-beweging staan, en geen enkel probleem met zwarte piet hebben. Zij ervaren best wel discriminatie, maar weten dat het ook onder henzelf voorkomt richting de bleekscheten en neusapen. Maar net als velen van ons, kijken ook zij vaak door de huidskleur heen, en sluiten goede vriendschappen en zelfs huwelijken onderling.

We moeten ons niet laten leiden door een aantal jongelingen met een nog beperkt blikveld, en -sorry dat ik het moet zeggen- profiteurs, die die jongelingen willen ophitsen.
We moeten ons hart volgen, en kijken naar individuen, niet naar groepen. En als je een persoon van een andere kleur niet mag, niet direct denken dat dat racisme is. Doe niet mee aan het blinde zelfveroordelen. Als de reden in persoonlijk gedrag of denktrant van de ander ligt, en niet in een algemeen kenmerk van het ras die er eigenlijk niet toe doen, is het geen racisme, maar wellicht een terechte afstand welke in acht wordt genomen.

Waar ik gewoon klaar mee ben, is dat mensen met een andere huidskleur blanke mensen voor alles wat mooi en lelijk is kunnen uitmaken omdat ze nou eenmaal vinden dat blanke mensen tot in eeuwigheid de oorzaak zijn van hun problemen, en dat die blanke mensen, als ze wat nuance in de discussie willen aanbrengen of hun eigen visie willen geven, dan alsnog weggezet worden als racist en liefst nog op de vileine manier: : "Nee, je dóet nu wel alsof, maar eigenlijk diep down in je genen ben je gewoon racistisch, je beseft het zelf niet, maar het zit gewoon in je, gewoon, omdat je overgrootvader en grootvader en vader waarschijnlijk ook racist waren, dus je hebt het zo meegekregen en je beseft het zelf niet eens, maar gvd, wat bén je toch eigenlijk een verdomde racist, is gewoon aangeboren en in je opvoeding meegegeven". En dát wordt dan door die gekleurde medemensen die zélf alle voordelen van onze maatschappij genieten vanuit hun grachtenpand in Amsterdam even voor je voeten geworpen. Je bent blank, dús racistisch.

Profiel  

Bericht nummer:#823  BerichtGeplaatst: za jun 20, 2020 10:08 am 
lid

Als ze problemen hebben met 'blanke' multinationals als Shell in Nigeria, is het niet alleen aan ons om Shell tot de orde te roepen, maar ook aan hen, en niet alleen Shell, maar ook de corrupte machthebbers in bijv. Nigeria die Shell geen strobreed in de weg leggen dankzij steekpenningen. Die machthebbers zijn toch vooral hun pakkie aan.

Maar dat doen de roeptoeters in Nederland niet. Een aantal blijft ophitsend wijzen naar de blanken van nu omdat een aantal blanken vroeger slaven dreven er in handelden. De waanzin voorbij!

(Om maar even een voorbeeldje te noemen.)

Nogmaals we moeten discriminatie aanpakken, ons er van bewust van worden en zijn, maar wel reëel.

Profiel  

Bericht nummer:#824  BerichtGeplaatst: za jun 20, 2020 10:33 am 
lid

Raya schreef:
Als ze problemen hebben met 'blanke' multinationals als Shell in Nigeria, is het niet alleen aan ons om Shell tot de orde te roepen, maar ook aan hen, en niet alleen Shell, maar ook de corrupte machthebbers in bijv. Nigeria die Shell geen strobreed in de weg leggen dankzij steekpenningen. Die machthebbers zijn toch vooral hun pakkie aan.

Maar dat doen de roeptoeters in Nederland niet. Een aantal blijft ophitsend wijzen naar de blanken van nu omdat een aantal blanken vroeger slaven dreven er in handelden. De waanzin voorbij!

Nogmaals we moeten discriminatie aanpakken, ons er van bewust van worden en zijn, maar wel reëel.

Waarom moeten we discriminatie aanpakken? Als ik 10 mensen op een feestje tegenkom, vind ik wellicht 2 mensen leuk genoeg om verder mee te praten, ongeacht hun huidskleur, en 8 mensen liggen me niet. Dan discrimineer ik dus in feite 8 mensen omdat ik kies voor de 2 die me leuk/aardig/interessant lijken.

Als ik een sollicitatiebrief krijg, is mijn eerste selectiecriterium: is de brief in goed Nederlands opgesteld. Gewoon omdat ik wil dat mijn medewerkers zowel schriftelijk als verbaal in goed Nederlands kunnen communiceren. Als de brieven die ik terzijde leg dan voor een groot deel door migranten of mensen met een andere huidskleur zijn geschreven, betekent dat nog niet dat ze zijn afgevallen vanwege die huidskleur of afkomst, maar door hun onvoldoende kennis of vaardigheden.

Ik vertik het gewoon ten enen male me neer te laten zetten als een racist door een geborneerde dame of heer met een donkere huidskleur die heel haar of zijn ellende wenst te wijten aan alle blanke mensen in de wereld.

Profiel  

Bericht nummer:#825  BerichtGeplaatst: za jun 20, 2020 11:45 am 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:

Waarom moeten we discriminatie aanpakken? Als ik 10 mensen op een feestje tegenkom, vind ik wellicht 2 mensen leuk genoeg om verder mee te praten, ongeacht hun huidskleur, en 8 mensen liggen me niet. Dan discrimineer ik dus in feite 8 mensen omdat ik kies voor de 2 die me leuk/aardig/interessant lijken.

Als ik een sollicitatiebrief krijg, is mijn eerste selectiecriterium: is de brief in goed Nederlands opgesteld. Gewoon omdat ik wil dat mijn medewerkers zowel schriftelijk als verbaal in goed Nederlands kunnen communiceren. Als de brieven die ik terzijde leg dan voor een groot deel door migranten of mensen met een andere huidskleur zijn geschreven, betekent dat nog niet dat ze zijn afgevallen vanwege die huidskleur of afkomst, maar door hun onvoldoende kennis of vaardigheden.

Ik vertik het gewoon ten enen male me neer te laten zetten als een racist door een geborneerde dame of heer met een donkere huidskleur die heel haar of zijn ellende wenst te wijten aan alle blanke mensen in de wereld.

Discrimineren is een ander woord voor 'onderscheid maken'.
Bijvoorbeeld, ik sorteer deze stapel oud papier in kranten en reclamefolders.

In het maatschappelijke debat wordt met discriminatie in de meeste gevallen bedoeld, het onderscheid maken op oneigenlijke gronden. Zo van: 'ik heb recht op een hoger loon dan jij, niet omdat ik harder werk, maar omdat ik een man ben'. Of: 'ik praat niet met jou, niet omdat ik je niet aardig zou kunnen vinden, maar omdat je zwart bent, of homoseksueel.'

Ook ik vind de een wel aardig en de ander niet. En dat heeft meestal een rationele reden. Ik heb een hekel aan mensen die mij willen voorschrijven hoe ik mijn leven moet inrichten, hoe ik mij op moet stellen. Ik heb ook een hekel aan mensen die erg opscheppen, of totaal geen rekening willen houden met een ander. Die discrimineer ik, v.w.b. het omgaan met mensen, maar dat is niet op oneigenlijke grond.

Profiel  

Bericht nummer:#826  BerichtGeplaatst: za jun 20, 2020 6:24 pm 
lid

Raya schreef:
PeterJKH schreef:
Raya schreef:

In het maatschappelijke debat wordt met discriminatie in de meeste gevallen bedoeld, het onderscheid maken op oneigenlijke gronden. Zo van: 'ik heb recht op een hoger loon dan jij, niet omdat ik harder werk, maar omdat ik een man ben'. Of: 'ik praat niet met jou, niet omdat ik je niet aardig zou kunnen vinden, maar omdat je zwart bent, of homoseksueel.'

Ook ik vind de een wel aardig en de ander niet. En dat heeft meestal een rationele reden. Ik heb een hekel aan mensen die mij willen voorschrijven hoe ik mijn leven moet inrichten, hoe ik mij op moet stellen. Ik heb ook een hekel aan mensen die erg opscheppen, of totaal geen rekening willen houden met een ander. Die discrimineer ik, v.w.b. het omgaan met mensen, maar dat is niet op oneigenlijke grond.

Waar het om gaat, is dat een bepaald groepje mensen met een gekleurde huid erop uit is iedere blanke weg te zetten als een racist, zelfs als je denken en doen daar geen enkele aanleiding toe geeft. Wánt je bent afstammeling van mensen die heel misschien wellicht in het verleden zwarte mensen in dienst hebben gehad en dús ben je racist, ook al weet je het zelf niet en gedraag je je daar niet naar, maar je bént het, want het zit in je genen en in je gedachtengoed, en weet ik wat nog meer. Met dat soort gezanik ben ik gewoon klaar.

Profiel  

Bericht nummer:#827  BerichtGeplaatst: za jun 20, 2020 9:58 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:
PeterJKH schreef:

Waar het om gaat, is dat een bepaald groepje mensen met een gekleurde huid erop uit is iedere blanke weg te zetten als een racist, zelfs als je denken en doen daar geen enkele aanleiding toe geeft. Wánt je bent afstammeling van mensen die heel misschien wellicht in het verleden zwarte mensen in dienst hebben gehad en dús ben je racist, ook al weet je het zelf niet en gedraag je je daar niet naar, maar je bént het, want het zit in je genen en in je gedachtengoed, en weet ik wat nog meer. Met dat soort gezanik ben ik gewoon klaar.

Terecht dat je klaar bent met het gezanik, en kan ik me wel bepaalde mensen met een gekleurde huid voor de geest halen die zanikken. Maar ik denk dat die mensen weinig meer zijn dan de praatpoppen van een heel Nederlandse klompendans. Je hebt landen die mensen binnenhalen met de kwalificaties en de wil om onderdeel te worden van de samenleving. Die landen trekken immigranten die economisch willen slagen en integreren in hun nieuwe cultuur. En je hebt landen als Nederland die weinig vragen stellen, riante uitkeringen bieden en non-integratie ('diversiteit') juist promoten. Dat trekt een heel ander soort immigrant.

Je zult toch maar als immigrant op zoek zijn naar een nieuw vaderland, en per ongeluk Nederland binnenwandelen. Met wie krijg je te maken? Met asieladvocaten die, ook al wijst de rechter je zes keer af, je met een zevende procedure een verblijfsvergunning bezorgen. Met sociale instanties waar je, omdat je economisch toch niet veel te bieden blijkt te hebben, meer geld krijgt dan je thuis ooit van kon dromen. Met Nederlanders die vaak zelf niet weten wat dit land uniek maakt, waardoor je er onmogelijk achterkomt waar je naartoe moet integreren. Met scholen, musea en televisie die vooral erg druk lijken met de Nederlandse cultuur te bekladden, en met het belichten van wie er in Nederland in heden en verleden allemaal onderdrukt zijn. Vind je het gek dat er tussen zitten die mee gaan zanikken?

Maar persoonlijk denk ik dat je vooral je mede-Nederlanders op deze maffe klompendans aan moet spreken.

Profiel  

Bericht nummer:#828  BerichtGeplaatst: za jun 20, 2020 11:32 pm 
lid

PeterJKH schreef:
beschouwer schreef:
Raya schreef:
Racisme komt onder alle volkeren voor, alle kleuren, en alle religies, zelfs niet-religies.

Dat hier meer bekend is over witten die racisme plegen, komt omdat we in een witte samenleving leven en toch echt wel iets aan geschiedenis doen en boeken lezen, en deels ook ons lesje wel geleerd hebben. In ieder geval de schrijvers, die altijd al een belangrijke rol in de samenlevingen hebben gespeeld.

Wellicht dat in India meer bekend zal zijn over racisme en slavernij door donker gekleurde mensen, want zij hebben hun eigen schrijvers, die over hun eigen cultuur schrijven.

Het probleem hier is op dit moment, dat een paar zwarten wat roepen, dat blanken van nu zich schuldig hebben gemaakt een slavenhandel, omdat blanken uit van eeuwen geleden dat hebben gedaan en die paar zwarten, die nog nooit een slavenhandelaar hebben gezien, sommigen nog nooit iets van werk hebben gedaan, doen alsof zij last hebben van die slavernij van eeuwen geleden.

Racisme bestond en bestaat en zal altijd bestaan. We moeten ALLEMAAL, ongeacht kleur, onze daden en gedachten tegen het licht houden om ons eigen racisme te doorzien en te voorkomen.

Maar we moeten ons ook niet gek laten maken. Niet een paar roeptoeters blind achterna lopen, en ook niet doen alsof zwarten niet discrimineren maar allemaal slachtoffers zijn.

Hier kan ik mij goed in vinden.
Ik betreur het dat ik mij, om het blote feit dat ik een witte man ben, langzaamaan een racist moet gaan vinden.
De black lives matter beweging is haar doel voorbij geschoten. De meeste Nederlanders proberen zorgvuldig om te gaan met alle medeburgers vanuit het besef dat veel leden van minderheidsgroepen vaak aanlopen tegen het feit dat zij zich achtergesteld voelen. De meerderheid probeert nu eenmaal altijd haar eigen normen als algemeen geldend te zien en op te leggen aan mensen die voor hun eigen groep ook ruimte opeisen.
Wat afwijkt van het algemene wordt door een deel van de meerderheid onbewust ervaren als een aanval op hun manier van leven. De ´anderslevende´ stelt, zonder het te weten, het algemeen geldende in Frage. Dat maakt mensen die zich welbevinden bij de status quo onrustig en onzeker.
Ongetwijfeld ervaren leden van minderheidsgroepen vaak dat zij achtergesteld worden, maar om achterstelling racisme te noemen is wel erg kort door de bocht. Als de black lives matter beweging niet wat genuanceerder wordt, schiet de beweging in eigen voet en bereikt ze het tegenovergestelde van waar ze voor staat.

Ik stel voor dat die mensen gaan demonstreren bij alle conflicten tussen rivaliserende (zwarte) bevolkingsgroepen in Afrika, waar men elkaar afmaakt want lid van een andere stam of iets dergelijks. En dat ze daar dan tussen gaan staan met hun bordjes "Black lives matter"...

Een raar argument. Als ik bijvoorbeeld ervoor wil zorgen dat de tijger niet uitsterft komt Peter met het verwijt dat ik ook moet opkomen voor de korenwolf. Volgens jouw redenatie mag je niet een focus leggen op een bepaald onrecht en daar iets proberen tegen te doen. Elk onrecht moet bestreden worden of het nou racisme van zwarten is of racisme van blanken. En nu ligt de focus op racisme van blanken. Maar zodra het bericht komt dat een zwarte agent kogels in de rug schiet van een blanke, kan het best zijn dat de focus verschuift hoor

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#829  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 6:42 am 
lid

Ik doe niet mee aan de huidige demonstraties.

Vroeger wel, maar nu niet. Ik vind niet dat je racisme bij anderen kunt bestrijden als je zelf een racist bent en dat nog toepast ook tijdens je demonstraties.

Als je een inbraakgolf wilt bestrijden, heeft het weinig zin te gaan proberen inbraken van 150 jaar en ouder te gaan oplossen.

Profiel  

Bericht nummer:#830  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 9:36 am 
lid

Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:
beschouwer schreef:

Hier kan ik mij goed in vinden.
Ik betreur het dat ik mij, om het blote feit dat ik een witte man ben, langzaamaan een racist moet gaan vinden.
De black lives matter beweging is haar doel voorbij geschoten. De meeste Nederlanders proberen zorgvuldig om te gaan met alle medeburgers vanuit het besef dat veel leden van minderheidsgroepen vaak aanlopen tegen het feit dat zij zich achtergesteld voelen. De meerderheid probeert nu eenmaal altijd haar eigen normen als algemeen geldend te zien en op te leggen aan mensen die voor hun eigen groep ook ruimte opeisen.
Wat afwijkt van het algemene wordt door een deel van de meerderheid onbewust ervaren als een aanval op hun manier van leven. De ´anderslevende´ stelt, zonder het te weten, het algemeen geldende in Frage. Dat maakt mensen die zich welbevinden bij de status quo onrustig en onzeker.
Ongetwijfeld ervaren leden van minderheidsgroepen vaak dat zij achtergesteld worden, maar om achterstelling racisme te noemen is wel erg kort door de bocht. Als de black lives matter beweging niet wat genuanceerder wordt, schiet de beweging in eigen voet en bereikt ze het tegenovergestelde van waar ze voor staat.

Ik stel voor dat die mensen gaan demonstreren bij alle conflicten tussen rivaliserende (zwarte) bevolkingsgroepen in Afrika, waar men elkaar afmaakt want lid van een andere stam of iets dergelijks. En dat ze daar dan tussen gaan staan met hun bordjes "Black lives matter"...

Een raar argument. Als ik bijvoorbeeld ervoor wil zorgen dat de tijger niet uitsterft komt Peter met het verwijt dat ik ook moet opkomen voor de korenwolf. Volgens jouw redenatie mag je niet een focus leggen op een bepaald onrecht en daar iets proberen tegen te doen. Elk onrecht moet bestreden worden of het nou racisme van zwarten is of racisme van blanken. En nu ligt de focus op racisme van blanken. Maar zodra het bericht komt dat een zwarte agent kogels in de rug schiet van een blanke, kan het best zijn dat de focus verschuift hoor

Genoeg landen in Afrika waar leden van de ene stam (bevolkingsgroep) leden van de andere stam (bevolkingsgroep) naar het leven staan en daar vallen vele, vele slachtoffers door dat onderlinge gesteggel. En alle slachtoffers hebben een donkere huidskleur. Waarom dáár niet gaan staan met je bordje "black lives matter"?

Profiel  

Bericht nummer:#831  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 9:49 am 
lid

PeterJKH schreef:
Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:

Genoeg landen in Afrika waar leden van de ene stam (bevolkingsgroep) leden van de andere stam (bevolkingsgroep) naar het leven staan en daar vallen vele, vele slachtoffers door dat onderlinge gesteggel. En alle slachtoffers hebben een donkere huidskleur. Waarom dáár niet gaan staan met je bordje "black lives matter"?

Als iemand geld inzamelt oor de voedselbank in Nederland, vraag je hem dan ook waarom hij dat niet doet voor de honger in Afrika?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#832  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 10:18 am 
lid

Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:
Lancelot schreef:

Als iemand geld inzamelt oor de voedselbank in Nederland, vraag je hem dan ook waarom hij dat niet doet voor de honger in Afrika?

Honger in Afrika hoeft niet te bestaan, dat is ook weer terug te voeren op de corrupte zwarte leiders in die landen. Alle Afrikaanse landen zijn al minstens 50 jaar onafhankelijk en zijn achtergelaten met een goede infrastructuur, geordende steden, en vaak zelfs gezonde bedrijven. Bovendien zijn veel van die landen rijk aan mineralen en andere bodemstoffen. Maar goed, men wilde de boontjes zelf doppen en los van koloniale banden 50 jaar geleden. Prima, goed recht. We hebben gezien wat daarvan terecht is gekomen. Een door en door corrupte en soms zelfs totalitaire Afrikaanse bovenlaag die leeft in weelde, en een bevolking die leeft in armoede, ondanks de miljarden en miljarden aan ontwikkelingssamenwerking die daar jaarlijks naartoe gaan (en waarschijnlijk voor 90% worden bijgeschreven op de Zwitserse bankrekening van de machthebbers). Wat dat betreft is er sinds de slaventijd niks veranderd: Afrikaanse vorsten en stammen die de boventoon voerden, verkochten zonder scrupules hun landgenoten aan het Westen en verdienden daar goud geld mee.

Profiel  

Bericht nummer:#833  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 10:56 am 
lid

Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:
Lancelot schreef:

Als iemand op de Dam demonstreert tegen een nog niet vastgesteld geval discriminatie wegens ras in de VS, dan vraag ik hem wel waarom die niet demonstreert tegen overduidelijke discriminatie wegens politieke overtuiging in eigen land.

Profiel  

Bericht nummer:#834  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 4:33 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:

Als iemand op de Dam demonstreert tegen een nog niet vastgesteld geval discriminatie wegens ras in de VS, dan vraag ik hem wel waarom die niet demonstreert tegen overduidelijke discriminatie wegens politieke overtuiging in eigen land.

Precies. En als het je hier niet bevalt omdat je vindt dat je teveel gediscrimineerd wordt of omdat je het niet eens bent met zwarte piet of omdat je álle blanken om je heen schuldig vindt aan het verrotte leven van je betovergrootmoeder in 1810, zoek dan alsjeblieft een andere plek in de wereld op om te wonen, waar geen zwarte pieten zijn en waar geen blanken zijn die jouw betovergrootmoeder 200 jaar geleden slecht hebben behandeld. Is een keuze.

Profiel  

Bericht nummer:#835  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 7:06 pm 
lid

PeterJKH schreef:
baedeker schreef:
Lancelot schreef:

Precies. En als het je hier niet bevalt omdat je vindt dat je teveel gediscrimineerd wordt of omdat je het niet eens bent met zwarte piet of omdat je álle blanken om je heen schuldig vindt aan het verrotte leven van je betovergrootmoeder in 1810, zoek dan alsjeblieft een andere plek in de wereld op om te wonen, waar geen zwarte pieten zijn en waar geen blanken zijn die jouw betovergrootmoeder 200 jaar geleden slecht hebben behandeld. Is een keuze.

Ja, maar daar hebben ze geen geld en/of geen last van misplaatste schuldgevoelens die men kan exploiteren.... :holy:

Profiel  

Bericht nummer:#836  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 7:11 pm 
lid

HvR schreef:
PeterJKH schreef:
baedeker schreef:

Ja, maar daar hebben ze geen geld en/of geen last van misplaatste schuldgevoelens die men kan exploiteren.... :holy:

Dat nog daargelaten, maar ik snap het serieus niet. De ouderen/bejaarden die vaak 40-50 jaar hebben gewerkt en bijgedragen aan dit land, worden weggezet als zijnde een financieel probleem omdat ze zomaar het gore lef hebben ouder dan 80 te worden af en toe, maar tegelijkertijd haalt de regering wijken en wijken vol mensen binnen die het vertikken behoorlijk Nederlandse te leren, die het vertikken zich aan te passen aan onze samenleving, die het vertikken aan de slag te gaan soms om hun eigen broek op te houden, en dát wordt dan verkocht als een verrijking van ons land en onze maatschappij en onze cultuur en die zitten grotendeels allemaal te vegeteren op onze uitkeringspotten zonder er ooit iets aan bijgedragen te hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#837  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 8:14 pm 
lid

PeterJKH schreef:
HvR schreef:
PeterJKH schreef:

Dat nog daargelaten, maar ik snap het serieus niet. De ouderen/bejaarden die vaak 40-50 jaar hebben gewerkt en bijgedragen aan dit land, worden weggezet als zijnde een financieel probleem omdat ze zomaar het gore lef hebben ouder dan 80 te worden af en toe, maar tegelijkertijd haalt de regering wijken en wijken vol mensen binnen die het vertikken behoorlijk Nederlandse te leren, die het vertikken zich aan te passen aan onze samenleving, die het vertikken aan de slag te gaan soms om hun eigen broek op te houden, en dát wordt dan verkocht als een verrijking van ons land en onze maatschappij en onze cultuur en die zitten grotendeels allemaal te vegeteren op onze uitkeringspotten zonder er ooit iets aan bijgedragen te hebben.

Vergeet niet de problemen met de tweede en derde generatie....

Het lijkt soms of de tegenstellingen groter worden ipv. kleiner.

Maar inderdaad, aan nog meer import heeft zeker niemand behoefte.

Profiel  

Bericht nummer:#838  BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2020 8:13 pm 
lid

HvR schreef:
PeterJKH schreef:
HvR schreef:

Vergeet niet de problemen met de tweede en derde generatie....

Het lijkt soms of de tegenstellingen groter worden ipv. kleiner.

Maar inderdaad, aan nog meer import heeft zeker niemand behoefte.

Sommigen spreken geen woord fatsoenlijk Nederlands, ondanks het feit dat ze hier geboren en getogen zijn, maar eisen vooral "respect" voor hun afkomst en manier van leven zonder datzelfde respect terug te geven, of van hun kan concessies te willen doen, en als ze dan voor de zoveelste keer hun contract niet verlengd zien omdat hun houding als méns gewoon onmogelijk is, heet het opeens discriminatie...

Profiel  

Bericht nummer:#839  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 3:50 pm 
lid

GroenLinks in Amsterdam:
Wethouder: 30 procent gemeentelijke managers moet van niet-westerse afkomst zijn

Omdat 67% van de bijstanduitkeringen gaat naar personen van niet-westerse afkomst, en dat een uitstekende voorbereiding is om manager te worden bij de gemeente?
:hum:

GroenLinks in Hilversum:
'Die PVV'ers. Ik hoop dat ze zo weinig mogelijk in beeld komen. Die lui hebben ook niks te melden, waar iemand wat aan heeft. Er komt alleen maar haatdragende bruine stront uit. Weg ermee.. Cordon sanitaire eromheen, klaar. Geen aandacht meer aan geven.'

Wat een volk.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#840  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 6:37 pm 
lid

baedeker schreef:
GroenLinks in Amsterdam:
Wethouder: 30 procent gemeentelijke managers moet van niet-westerse afkomst zijn

Omdat 67% van de bijstanduitkeringen gaat naar personen van niet-westerse afkomst, en dat een uitstekende voorbereiding is om manager te worden bij de gemeente?
:hum:

GroenLinks in Hilversum:
'Die PVV'ers. Ik hoop dat ze zo weinig mogelijk in beeld komen. Die lui hebben ook niks te melden, waar iemand wat aan heeft. Er komt alleen maar haatdragende bruine stront uit. Weg ermee.. Cordon sanitaire eromheen, klaar. Geen aandacht meer aan geven.'

Wat een volk.
:snooty:

Hier in de stad een enorme wijk vol met migranten. Vrouwen lopen veelal in traditionele gewaden over straat en door de supermarkt, wat de mannen doen, geen idee, maar geen betaald werk. De koffiehuizen hebben we goede klandizie, laat ik het daarop houden.

Hier in de omgeving zijn tuinbouwbedrijven, aspergekwekers, enz. En daar werken dan Oosteuropeanen. Misschien ben ik zot, maar ik denk dan: waarom kan die mevrouw met haar hoofddoek om geen tomaten of paprika's plukken om in het eigen levensonderhoud te voorzien? Waarom kan die man geen asperges steken in plaats van hele dagen met kameraden in het koffiehuis te hangen? Waarom enerzijds mensen ongestoord laten profiteren van een uitkering en dan anderzijds weer ándere arbeidsmigranten binnenhalen om het werk te doen? Dat is toch idioot?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 951 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 48  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]