Het is nu wo aug 05, 2020 8:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1303 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1301  BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2020 9:30 pm 
lid

Wat ik al met al mis bij deze hele 'discussie' is een minister-president voor het gehele volk. Een MP die oproept lange tenen, van welke kleur dan ook, in te trekken en oproept om de dialoog aan te gaan. Een MP die oproept van de VS niet ons voorland te maken, maar elkaar te blijven respecteren. Een MP die, om een voorbeeld te geven van hoe het moet, de discriminatie bij de overheid keihard aanpakt en verantwoordelijken ontslaat en aanklaagt. Een MP die er is voor alle burgers, wit/blank, bruin/zwart, gezond en ziek, rijk en arm, man en vrouw, etc.

Maar de MP is alweer onzichtbaar. Erger nog, hij is op vakantie gegaan. Hij is allang blij, dat de rassendiscussie de schuldvraag over de corona-aanpak goeddeels heeft doen verstommen.

Profiel  

Bericht nummer:#1302  BerichtGeplaatst: di jul 28, 2020 7:05 pm 
lid

Raya schreef:
Wat ik al met al mis bij deze hele 'discussie' is een minister-president voor het gehele volk. Een MP die oproept lange tenen, van welke kleur dan ook, in te trekken en oproept om de dialoog aan te gaan. Een MP die oproept van de VS niet ons voorland te maken, maar elkaar te blijven respecteren. Een MP die, om een voorbeeld te geven van hoe het moet, de discriminatie bij de overheid keihard aanpakt en verantwoordelijken ontslaat en aanklaagt. Een MP die er is voor alle burgers, wit/blank, bruin/zwart, gezond en ziek, rijk en arm, man en vrouw, etc.

Maar de MP is alweer onzichtbaar. Erger nog, hij is op vakantie gegaan. Hij is allang blij, dat de rassendiscussie de schuldvraag over de corona-aanpak goeddeels heeft doen verstommen.

Er valt van alles op Rutte aan te merken, maar dat de overheid er niet zou zijn voor mensen met een andere huidskleur, merk ik niet zo. Voorlopig krijgen heel veel immigranten nog elke maand vriendelijk van de overheid hun inkomen overgemaakt, zonder dat ze ooit premie (of iets anders) bijgedragen hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#1303  BerichtGeplaatst: di jul 28, 2020 7:08 pm 
lid

Einstein schreef:
Citaat:
Spreek je wel eens een Belg of een jood

:luidlachen: dagelijks

Citaat:
Man, wat een kleingeestig geleuter. Spreek je wel eens een Belg of een jood of spreek je alleen maar voor ze ? Een van mijn beste maten is joods en is de eerste om grappen te maken over zijn zuinigheid.

Dank, je corrigeert jezelf dus. Het is wel een verschil "zuinig" te zeggen.. in plaats van "gierig". Hopelijk hoef ik je het verschil tussen de personages Kniertje en Ebenezer Scrooge niet uit te leggen :)

Citaat:
Ik zit hier niet om werkelijk racisme goed te praten want daar moet ik helemaal niks van hebben, maar het zou fijn zijn als mensen een beetje relativeringsvermogen behouden en niet steeds weer in de kramp schieten om niks.

Nee, ik weiger antisemitisme te relativeren. Jij wel ?

Citaat:
Ik zit hier niet om werkelijk racisme goed te praten want daar moet ik helemaal niks van hebben, maar het zou fijn zijn als mensen een beetje relativeringsvermogen behouden en niet steeds weer in de kramp schieten om niks. Niet lang geleden was deze joodse man afgebrand omdat hij niet naast een vrouw wil zitten, tegenwoordig mag je daar geen grap meer over maken omdat het racistisch zou zijn. Knettergek....

Het vermijden van (vreemd) vrouwelijk gezelschap heeft te maken met het Chassidische geloof, waarin men het gebod letterlijk neemt, dat je niet bij een ongestelde vrouw in de buurt mag zijn als man, tenzij je met haar getrouwd bent of anderszins familie. En aangezien een doorsnee vrouw niet met een bordje rondloopt "ik ben ongesteld" betekent dat voor de Chassidische jood dus afstand houden ! zwarte kousen gedoe maar waarom zou ik Chassidische joden daarmee willen pesten, of bespotten ? in 2020.. en waarom is het bespotten van zwarten via Zwarte Piet nodig.. ondanks 6 jaar protesten.. het lijdend voorwerp van jouw humor amuseert zich niet om jouw grappen, want het zijn allemaal negatieve etiketten. En "gierig" is altijd een van de meest schadelijke frames geweest, waarmee het joodse volksdeel collectief een stempel opgedrukt kreeg.

Da's dan heel simpel. Dan huur je als Chassidische Jood de hele rij stoelen af in dat vliegtuig, dan heb je ook niet het risico dat er zomaar een vrouw naast je komt zitten. Kost natuurlijk wel wat, maar tja, als je daar te zuinig voor bent... moet je ook niet klagen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1303 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]