Het is nu za okt 24, 2020 3:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1375 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1361  BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2020 1:24 pm 
lid

Maar natuurlijk, moslimlanden worden westers. :luidlachen:

Verwesterlijking moslimlanden: ‘Wat Erdoğan ook probeert, hij kan deze trend niet stoppen’
REPORTAGEDenkend aan moslimlanden zien we vaak religieuze fanatici en onderdrukte vrouwen. Maar de moslimwereld wordt moderner en minder gelovig. Een reportage uit Libanon en Turkije.

Mirjam Vossen < 13-09-20, 09:00 Laatste update: 09:30
1
In de Libanese stad Tripoli is interieurontwerpster Sahar Minkara (45) een opvallende verschijning. Met haar woeste bos blonde haren, kniehoge laarzen en zwartkanten rok zou je haar eerder verwachten in Londen of Rotterdam. Maar Tripoli is de meest conservatieve stad van Libanon. Twaalf jaar geleden opende Minkara hier de Ahwak Coffee Shop. Een plek waar ze kon werken én waar vrienden konden langskomen. Ze schilderde de muren mintgroen en roze. Vervolgens richtte ze de smalle ruimte in met vintage bankjes, kunstwerken en een bibliotheekje met ruilboeken.

Een serveerster met strak gestylde haren en een hoge spijkerbroek brengt biertjes rond. Buiten op het terras snoezen jongens met hipsterbaarden. Het café profileert zich expliciet als homovriendelijk. Minkara had nooit de bedoeling om een gay-café te beginnen, maar haar coffeeshop trok als vanzelf een publiek dat elders in Tripoli niet terecht kon: artistiek, creatief en homo. Razend trots is Minkara op haar plek: ,,Regelmatig komen hier jongeren uit de kast. In de coffeeshop kunnen ze gewoon zichzelf zijn.’’ Af en toe heeft ze het aan de stok met de imams van de overkant. Die willen niet dat er zo dicht bij hun gebedsruimte alcohol wordt geschonken. Minkara trekt zich er niets van aan: ,,Tripoli is er ook voor mensen zoals wij.’’

Sahar Minkara mag dan een atypische Libanese zijn, toch laat ze een geluid horen dat almaar normaler wordt. En dat geluid klinkt modern, liberaal en geëmancipeerd. Minkara is gescheiden en woont samen met haar vriend, iets wat in Libanon steeds vaker gebeurt. Bovendien hoor je dat geluid niet alleen in Libanon. In grote delen van de moslimwereld voltrekt zich een moderniseringsslag die in het Westen maar amper wordt opgemerkt.

Het gaat het hardst onder de jonge, hoogopgeleide bevolking in grote steden. In hippe wijken, zoals Hamra in Beiroet of in Moda in Istanboel, spreken ze af met vrienden, drinken ze wijn en zetten ze foto’s op Instagram. Ze kiezen zelf hun partner, ze hebben seks voor het huwelijk en leiden een leven dat een generatie eerder nog ondenkbaar was.

Staat Tripoli bekend als de meest conservatieve stad van Libanon, het centrum van Beiroet, 80 kilometer zuidelijker, is een oase van vrijheid. Door de explosie op 4 augustus ligt een groot deel van Beiroet nu in puin, maar bij aanvang van de zomer lag de stad er nog prachtig bij. En op een mooie ochtend vertelde Sahar Youssef (39) niet alleen dat ze trouwde met een partner die zélf uitzocht, maar ook dat ze dat pas deed op haar 36ste.

Youssef is welzijnswerker, draagt jeans en een wit shirt, en prijst zich gelukkig dat ze vandaag leeft en niet in de tijd van haar moeder en grootmoeder. ,,Van de vrijheid die ik nu heb, kon mijn moeder niet dromen. Zij verloofde zich op haar 16de en moest stoppen met school. Dat was bepaald niet wat ze wilde. Háár moeder, mijn grootmoeder, mocht zelfs niet leren lezen en schrijven. Stel je voor dat een meisje brieven aan haar verloofde zou schrijven. Dat was ongepast. Mijn oma is nu 78 en nog steeds boos dat ze nooit naar school mocht.’’

Hemelsbreed zo’n duizend kilometer van Beiroet ligt Istanboel, de grootste stad van Turkije. Hier werkt Tuba Dogan (28), vertaler, socioloog en religieus moslima. Ook zij is enthousiast over de modernisering in haar land. ,,Mijn moeder en grootmoeder hadden bij benadering niet de kansen die ik krijg. Dat heeft allemaal te maken met de globalisering die in Turkije plaatsvindt. Mijn grootmoeder groeide op in een dorp in centraal Anatolië en kreeg nooit fatsoenlijk onderwijs. Ze hoefde er niet aan te denken om ooit naar het buitenland te gaan. Ik reis waarheen ik maar wil.’’

Twee kinderen norm

Het groeiende aantal hoogopgeleide vrouwen zoals Sahar Youssef in Beiroet en Tuba Dogan in Istanboel is een van de meest zichtbare tekenen van de snelle verandering. Vrouwen in moslimlanden genieten niet alleen veel meer onderwijs dan dertig jaar geleden, ook hebben ze hun achterstand op mannen bijna ingehaald. In de jaren 70 gingen in het Midden-Oosten op elke honderd jongens nog maar zestig meisjes naar school, zo blijkt uit cijfers van de Wereldbank. Nu zijn dat er 95 op de 100. Aan sommige universiteiten, zoals de American University in Beiroet, studeren meer vrouwen dan mannen. De hogere opleiding van vrouwen gaat hand in hand met een scherp dalend geboortecijfer. Dertig jaar geleden kregen vrouwen in het Midden-Oosten gemiddeld nog zeven kinderen. Dat zijn er nu minder dan drie. In landen als Libanon, Turkije en Iran is twee kinderen inmiddels de norm. In steden als Istanboel en Ankara stuiten moeders met drie of meer kinderen zelfs op gefronste wenkbrauwen: veel kinderen, dat is iets voor dorpelingen.

Maar de meest verrassende trend is dat veel moslimlanden in rap tempo seculariseren. Moskeeën raken leeg en steeds minder mensen bidden vijf keer per dag. Opnieuw zetten jongeren de toon. In 2019 vergeleek het Turkse onderzoeksbureau Konda de houding van Turkse jongeren met die van tien jaar geleden. Toen zei nog 74 procent van de jongeren dat ze vasten tijdens de ramadan, inmiddels is dat nog maar 58 procent. Minder dan een kwart van de Turkse jongeren zegt dagelijks te bidden. Ook in andere moslimlanden staat de islam onder druk. In Tunesië noemt 47 procent van de jongeren zich niet-religieus - dat zijn er evenveel als in de VS.

Volgens religiewetenschapper Volkan Ertit is dat geen verrassing. Ertit is assistent-professor aan de Universiteit van Aksaray in hartje Turkije. ,,Modernisering leidt tot secularisering’’, zegt Ertit. ,,Wanneer mensen verhuizen van het platteland naar de stad, wanneer een land industrialiseert, wanneer het onderwijs beter wordt en moderne technologie binnenkomt, dan gaat de invloed van het geloof achteruit.’’ Dat gebeurde in de wereld van het christendom en volgens Ertit gebeurt het nu ook in de wereld van de islam.

We moeten secularise­ring niet verwarren met toenemend ongeloof of atheïsme

Religieuze politiek
In Turkije is dat niet wat de AK-Partij van president Recep Tayyip Erdoğan voor ogen heeft. De partij is sinds 2002 aan de macht en liet zich het afgelopen decennium van een steeds conservatievere kant zien. ‘Obscene’ standbeelden verdwenen uit het straatbeeld en het schenken van alcohol werd beperkt. Verspreid over het land groeide het aantal religieuze Imam Hatip scholen van 450 naar meer dan 5000. Met die scholen wilde Erdoğan een ‘vrome generatie’ grootbrengen. ,,Maar dat is niet aan het gebeuren’’, constateert Ertit. ,,Onder Erdoğan wordt Turkije juist meer seculier. Wat Erdoğan ook probeert, hij kan deze trend niet stoppen.’’ Daarbij wil Ertit wel een belangrijke kanttekening maken: we moeten secularisering niet verwarren met toenemend ongeloof of atheïsme. Ertit: ,,Veruit de meeste mensen in Turkije noemen zichzelf religieus. Maar in hun alledaagse leven laten ze zich steeds minder leiden door gevestigde instituties.’’ Hun geloof, met andere woorden, wordt steeds meer iets persoonlijks.

Háár moeder, mijn grootmoe­der, mocht niet leren lezen en schrijven

Terwijl voorgaande generaties zich nog verplicht voelden om te bidden en te vasten, bepalen moslims nu zelf of ze dat doen of niet. Niet alleen worden moskeeën minder bezocht, je ziet het ook in namen en kleren. Religieuze moslima’s dragen hippe hoofddoeken en hun kleding is kleuriger en strakker dan vroeger. Hun dochters heten minder vaak Aisha of Fatima. Bovendien verandert de moraal rond relaties, samenwonen en seks voor het huwelijk. Op een zomerse avond zijn de boulevards van Beiroet en de parken van Istanboel gevuld met knuffelende stelletjes. Dat doen ze steeds minder vaak in het geniep. Inmiddels vindt 40 procent van de Turken dat samenwonen voor het huwelijk acceptabel is. In heel Turkije, ook in conservatieve steden in Anatolië, groeit het aantal stellen dat samenwoont. De gemiddelde leeftijd waarop Turkse jongens voor de eerste keer seks hebben is 18 jaar, voor meisjes is dat 20 jaar. Gemiddeld trouwen jongens echter op hun 25ste en meisjes op hun 24ste. Deze soepele omgang met seks staat ver van de traditionele islam.

,,Modern en moslim zijn prima met elkaar te verenigen’’, zegt Tuba Dogan, de vertaalster en sociologe uit Istanboel. Ze woont in Çengelköy, een conservatief-religieuze wijk in het noordoosten van de stad. Voor haar masteronderzoek beschreef ze hoe dit voormalige vissersdorp veranderde in een stadswijk met hippe cafés en restaurants, met religieuze moslima’s als belangrijkste klanten. Dogan: ,,Ik ben alleenstaand, ik draag een hoofddoek en ik ben praktiserend moslim. Ik kan studeren, reizen, uitgaan met vrienden en de mode volgen, zolang het mijn lichaam maar bedekt. Er is niets in de islam dat mij tegenhoudt om in de wereld van vandaag te leven.’’

Tegenkrachten

Niet overal in de wereld van de islam gaat de modernisering even hard. Terwijl de geboortecijfers in landen als Tunesië en Libanon in de buurt komen van die in West-Europa, krijgen vrouwen in het Afrikaanse Soedan gemiddeld nog meer dan vier kinderen. In het relatief liberale Libanon genieten vrouwen onvergelijkbaar meer vrijheid dan in Saoedi-Arabië. Ook binnen landen lopen de snelheden uiteen. In Turkse plattelandsdorpen vind je theehuizen met alleen maar mannen. En in Beiroet staat het hippe centrum in scherp contrast met de zuidelijke stadswijken waar je vrouwen in nikabs en chadors tegenkomt.

De modernisering roept bovendien een forse tegenreactie op van conservatieve groepen in moslimlanden. Religieuze moslims zien het café van Sahar Minkara liefst morgen nog verdwijnen. De afgelopen jaren maakte ze gewapende invallen en doodsbedreigingen mee.

Ook het religieus extremisme is niet voorbij. Volgens de Global Extremism monitor zijn er wereldwijd 97 fundamentalistisch-islamitische groepen actief, zoals Boko Haram in Nigeria enJama’at Nasr al-Islam wal Muslimin in Mali. Hoewel ze minder slachtoffers maken dan enkele jaren geleden, is hun ideologische aantrekkingskracht niet verdwenen.

De toekomst moet dan ook leren of de modernisering doorzet. Religiewetenschapper Volkan Ertit is optimistisch: ,,Ik wil niet beweren er geen problemen zijn. Verre van dat. Maar je moet blijven kijken naar de trends op lange termijn.’’ En wie dat doet kan er niet onderuit: de islamitische wereld verandert veel sneller dan wij in het Westen beseffen.

https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... ~af77a03b/

Profiel  

Bericht nummer:#1362  BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2020 2:16 pm 
lid

Ochja vrouwen protesteren overal waar men bij Instagram kan :gniffel: de wereld is een stukje kleiner geworden, ook op het gebied van basisrechten. Goede ontwikkeling.

Iets anders.. laat ik ook eens wat nieuws posten, wat mijn eigen mening onwelgevallig is.. Het is nu 13 september en de rel is eerder dan de pepernoten dit jaar..

De officier van justitie die het besluit tekende om rapper en acteur Akwasi niet te vervolgen, zat tot en met juli van dit jaar met een voorman van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) in het bestuur van het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam (MDRA). Zij was daar voorzitter, bevestigt huidig MRDA-voorzitter Denise Eikelenboom, op Twitter na berichten daarover op internet.

(NOS)

Over grote stukken rood vlees gesproken.. :evendenken: hierover ga ik me toch waarschijnlijk bij de opponent(cq Raya) aansluiten, want dit 1-2'tje is glashelder ! deze moet over !

Profiel  

Bericht nummer:#1363  BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2020 2:42 pm 
lid

Einstein schreef:
Ochja vrouwen protesteren overal waar men bij Instagram kan :gniffel: de wereld is een stukje kleiner geworden, ook op het gebied van basisrechten. Goede ontwikkeling.

Iets anders.. laat ik ook eens wat nieuws posten, wat mijn eigen mening onwelgevallig is.. Het is nu 13 september en de rel is eerder dan de pepernoten dit jaar..

De officier van justitie die het besluit tekende om rapper en acteur Akwasi niet te vervolgen, zat tot en met juli van dit jaar met een voorman van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) in het bestuur van het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam (MDRA). Zij was daar voorzitter, bevestigt huidig MRDA-voorzitter Denise Eikelenboom, op Twitter na berichten daarover op internet.

(NOS)

Over grote stukken rood vlees gesproken.. :evendenken: hierover ga ik me toch waarschijnlijk bij de opponent(cq Raya) aansluiten, want dit 1-2'tje is glashelder ! deze moet over !

De pepernoten liggen hier al een paar weken in de winkel, inclusief de chocoladeletters.

Dit met Akwasi had nooit mogen gebeuren. Zelfs als deze OvJ volkomen eerlijk en integer is geweest. Ambtenaren en rechters dienen ook de schijn van belangenverstrengeling of beïnvloeding te vermijden, omdat die voor maatschappelijke onrust kunnen zorgen en het ambt kunnen schaden.
Het was een kleine moeite voor haar geweest om afstand te nemen van deze zaak en over te laten aan een andere OvJ. Daar zijn er tenslotte meer dan één van. Juist dat ze dat niet gedaan heeft geeft al volop munitie om haar behandeling van Akwasi verdacht te doen zijn. Ook als zij het met een boete had afgedaan.

Profiel  

Bericht nummer:#1364  BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2020 3:06 pm 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:

(NOS)

De pepernoten liggen hier al een paar weken in de winkel, inclusief de chocoladeletters.

Dit met Akwasi had nooit mogen gebeuren. Zelfs als deze OvJ volkomen eerlijk en integer is geweest. Ambtenaren en rechters dienen ook de schijn van belangenverstrengeling of beïnvloeding te vermijden, omdat die voor maatschappelijke onrust kunnen zorgen en het ambt kunnen schaden.
Het was een kleine moeite voor haar geweest om afstand te nemen van deze zaak en over te laten aan een andere OvJ. Daar zijn er tenslotte meer dan één van. Juist dat ze dat niet gedaan heeft geeft al volop munitie om haar behandeling van Akwasi verdacht te doen zijn. Ook als zij het met een boete had afgedaan.

Yep.. iemand anders had het moeten doen. Nu is de kachel aan. De Nederlandse BLM - cq KOZP - schiet zichzelf ten tweede male in de voet dit jaar.. jammer, want de zaak zelf verdient beter !

Profiel  

Bericht nummer:#1365  BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2020 6:46 pm 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:

(NOS)

Ik vind haar al heel onaangenaam voorkomen toen haar commentaar werd gevraagd op de reden waarom Akwasi verder niet vervolgd werd. Haar toon was tegen het agressieve aan. Nu begrijp ik waarom. Zij was daar niet objectief aan het woord, maar bezig haar eigen standpunten te verwoorden. En zo iemand hoort in ons rechtssysteem niet thuis.

Profiel  

Bericht nummer:#1366  BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2020 9:22 pm 
lid

Prima, uitstekend zelfs !

Dat in dit geval (wederom) zo goed duidelijk wordt dat de Nederlandse rechtstaat vergeven is van de mensen die er feitelijk niets te zoeken hebben.

De bezem erdoor graag....

Profiel  

Bericht nummer:#1367  BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2020 10:22 pm 
lid

Officier van justitie van racisme-zaak gehaald na commotie Akwasi-deal.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#1368  BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2020 10:27 pm 
lid

Het gevecht is begonnen. Het OM blijft achter de beslissing staan. Ook dat madammeke die zaak heeft behandeld. Volgens het OM staat de dame midden in de samenleving.

Midden in een groepje in de samenleving, bedoelen ze. Een OvJ mag m.i. nooit bevooroordeeld zijn. Het is een bevestiging van de vooringenomenheid.

NOS Teletekst 107

OM verdedigt Akwasi-besluit

 Het OM blijft achter de beslissing
staan om Akwasi niet te vervolgen voor
zijn uitspraak dat hij Zwarte Piet in
zijn gezicht wil trappen.

Het OM acht de uitspraak opruiend,maar
ziet af van vervolging omdat Akwasi
er afstand van heeft gedaan en geweld
onacceptabel noemt.Volgens justitie kan
deze verklaring helpen voorkomen dat de
veiligheid in de sinterklaasperiode in
gevaar komt.

De onafhankelijkheid van de betrokken
officier werd betwist omdat zij bij een
meldpunt tegen discriminatie betrokken
was.Het OM stelt dat ze hiermee midden
in de samenleving stond.
volgende nieuws weer&verkeer sport

13-9-2020

Profiel  

Bericht nummer:#1369  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2020 8:40 am 
lid

baedeker schreef:
Maar hij wordt niet de laan uitgetrapt. En zo kan corruptie zich heerlijk voortwoekeren.

Profiel  

Bericht nummer:#1370  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2020 9:57 am 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Maar hij wordt niet de laan uitgetrapt. En zo kan corruptie zich heerlijk voortwoekeren.

Inderdaad.

Jacobien Vreekamp is een zij. Officier en hoofd van het expertisecentrum discriminatie.
Midden op deze foto.

Links op de foto een eerder voorbeeld: Paul Velleman, officier en hoofd van het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie. Ook tal van vreemde beslissingen op z'n kerfstok.

Het lijkt wel of er bij het OM geen rem is op het benoemen van linkse gekkie officieren, en die ook de multiculti zaken krijgen toegewezen om er mee te doen wat ze willen.
:hum:

Profiel  

Bericht nummer:#1371  BerichtGeplaatst: di okt 06, 2020 7:52 am 
lid

Macron wil de radicale islam de nek omdraaien. Waarom volgen wij Macron niet op dat punt?

https://www.middleeasteye.net/news/turk ... aw-condemn

BUITENLAND
Hypocriet Turkije vindt overheidsbemoeienis binnen Franse moskeeën dictatoriaal
Do as I pray, not as I do
Door: Freek de Swart , 15:31, 05 oktober 2020

Drie dagen geleden maakte de Franse president Emmanuel Macron bekend werk te willen maken van de radicale islam in zijn land. Hierbij ook verwijzend naar de aanslag op een zeker satirisch tijdschrift vlak daarvoor, aldus dagblad Trouw.

‘Het is een ideologie die soms bloedige gevolgen heeft, zoals we afgelopen vrijdag hebben gezien bij de aanslag vlakbij het oude adres van Charlie Hebdo.’

Als het aan de Franse president ligt moeten alle Franse kinderen voortaan naar Franse scholen en worden gesubsidieerde Franse verenigingen verplicht een ‘Republikeins contract’ te tekenen. Hierin staat dat mannen en vrouwen allebei even leuk of stom zijn, plus een omschrijving van gewetensvrijheid als centrale waarde. Verder wil Macron een nieuwe wet waardoor Franse moskeeën voortaan met Frans opgeleide imams worden gevuld, zonder invloed vanuit het buitenland.

De Turkse regering heeft tegen dit laatste plan grote bezwaren. Volgens hen is het niet aan de overheid om te bepalen wie wat gelooft en op welke wijze. Ook wil Turkije zelf graag alle Turkse imams (blijven) opleiden voor Franse moskeeën met een Turkse achtergrond. In het land van de Ottomanen is deze ‘geloofsvrijheid’ zelfs een verplichting voor elke moskee. Logisch dus dat de Turkse regering daarom het plan van Macron maar bestempelt als dictatoriaal.

Kan je hypocriet vinden, maar misschien zijn ze wel gewoon enorm zelfbewust?

https://tpo.nl/2020/10/05/hypocriet-tur ... tatoriaal/

Profiel  

Bericht nummer:#1372  BerichtGeplaatst: di okt 06, 2020 8:26 am 
lid

Biertje schreef:
Macron wil de radicale islam de nek omdraaien. Waarom volgen wij Macron niet op dat punt?

BUITENLAND

Drie dagen geleden maakte de Franse president Emmanuel Macron bekend werk te willen maken van de radicale islam in zijn land. Hierbij ook verwijzend naar de aanslag op een zeker satirisch tijdschrift vlak daarvoor, aldus dagblad Trouw.

‘Het is een ideologie die soms bloedige gevolgen heeft, zoals we afgelopen vrijdag hebben gezien bij de aanslag vlakbij het oude adres van Charlie Hebdo.’

Als het aan de Franse president ligt moeten alle Franse kinderen voortaan naar Franse scholen en worden gesubsidieerde Franse verenigingen verplicht een ‘Republikeins contract’ te tekenen. Hierin staat dat mannen en vrouwen allebei even leuk of stom zijn, plus een omschrijving van gewetensvrijheid als centrale waarde. Verder wil Macron een nieuwe wet waardoor Franse moskeeën voortaan met Frans opgeleide imams worden gevuld, zonder invloed vanuit het buitenland.

De Turkse regering heeft tegen dit laatste plan grote bezwaren. Volgens hen is het niet aan de overheid om te bepalen wie wat gelooft en op welke wijze. Ook wil Turkije zelf graag alle Turkse imams (blijven) opleiden voor Franse moskeeën met een Turkse achtergrond. In het land van de Ottomanen is deze ‘geloofsvrijheid’ zelfs een verplichting voor elke moskee. Logisch dus dat de Turkse regering daarom het plan van Macron maar bestempelt als dictatoriaal.

Vrijheid van godsdienst is voor mij ook de vrijheid geen god aan te hangen, geen religie te belijden. Dus ook om niet onderworpen te worden aan religieuze regels, wetten of geboden van welke religie dan ook.
Zo kennen wij de vrijheid van cartoons, en dat mag door geen enkele religie of ideologie verboden worden. Net zo min als in bikini naar strand of zwembad gaan, waar een aantal christenen nogal bezwaar tegen hebben vanuit hun geloof.

We moeten terug naar de kernwaarde van vrijheid van religie: mogen geloven wat je wilt op jouw manier, zoals dat voor iedereen geldt, en je elkaar daar niets van mag opdringen of mee lastig vallen. Dat betekent dat het publiek domein een soort van 'niemandsland' dient te zijn, waarin iedereen zich vrij kan bewegen en binnen algemene fatsoensnormen, kan doen wat hij of zij wil, zolang hij een ander daar niet onrechtmatig of onrechtvaardig mee benadeelt of hindert.

Dan kom je wel bij een beetje handhaving uit. Haatprediken moet je inderdaad voorkomen. Anders is het dweilen met de kraan open. Daar schiet je niets mee op. En wellicht zul je toch iets aan het binnenlaten van mensen moeten doen. Nederland is een democratie, een vrij land met burgers die een onaantastbare vrijheid genieten. Dat betekent dat je mensen die dat willen beperken of afnemen, moet weigeren. Of het nu imams zijn of ander radicaal gebroed, religieus of ideologisch.

Ik kan het in deze, voor zover ik uit de beperkte tekst kan opmaken, eens met Macron.

Profiel  

Bericht nummer:#1373  BerichtGeplaatst: di okt 06, 2020 2:37 pm 
lid

Biertje schreef:

BUITENLAND

Zou Macron (eindelijk) naar Wilders geluisterd hebben, op dit punt ?

Wie volgt wie nu eigenlijk ?

Profiel  

Bericht nummer:#1374  BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2020 9:11 pm 
lid

Frankrijk heeft 700 Gaza-stroken die het moet terugveroveren.
Ik denk niet dat een kastje met contracten met moskeeën veel op gaat lossen.

Profiel  

Bericht nummer:#1375  BerichtGeplaatst: di okt 13, 2020 7:22 pm 
lid

Medewerkers van het Cornelius Haga Lyceum schetsen in een rapport een vernietigend beeld van de weggestuurde directeur Soner Atasoy, die opdracht zou hebben gegeven tot het afluisteren van de Onderwijsinspectie.

https://www.parool.nl/amsterdam/persone ... ~bb4354a7/

Ongelooflijk, dit kan alleen maar in Amsterdam.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1375 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]