Het is nu do jun 04, 2020 10:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 792 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40
Auteur Bericht
Bericht nummer:#781  BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2020 4:57 pm 
lid

#DiviBokaal
Dit is wat er gebeurt met onze belastingcenten bij de staatsomroep. Gluiperige linkse activisten:

De RedactieCommissie wijst op mogelijke negatieve reacties als naar buiten zou komen dat NOS Nieuws deze bokaal heeft ingesteld. Dat risico is er misschien wel, denkt Marcel (Gelauff), maar dat is niet gelijk reden af te zien van iets dat voor ons werkt en betekenis heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#782  BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2020 5:22 pm 
lid

#DiviBokaal

En de winnaar, de genomineerde voor de DiviBokaal is de podcast Poen. Het citaat uit het juryrapport: Om in zo'n witte mannenwereld een vrouw te vinden met migratie-achtergrond die ook leuk en vlot spreekt is erg knap (ze was volgens Nik de enige op de handelsvloer van de bank). Belangrijk daarnaast is dat Nik en Charlotte door zijn gaan zoeken toen ze niet meteen vonden.

Fijn weekend.

Met vriendelijke groet,

Bart Leferink
Adjunct hoofdredacteur NOS Nieuws
NOS

:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#783  BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2020 6:13 pm 
lid

Baedeker heeft mensen met een kleurtje waarschijnlijk liever etnisch gezuiverd van de tv :hardlachen:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#784  BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2020 6:45 pm 
lid

Over multicultureel gesproken: wat ik me al vaker afvroeg is: elk jaar is er een "nationale Iftar" tijdens de Ramadan, waar dan leden van de regering en het parlement samen met moslims aan deelnemen. Blijkbaar om het multiculturele samenzijn extra luister bij te zetten. Maar in elk geval is het een door de overheid geregeld evenement.

Bestaat er dan ook zoiets als een nationale Kerstnachtdienst, waar allerlei moslims samen met Nederlandse overheidsmensen naartoe gaan, en dat ze dan samen daarna een Nederlandse maaltijd genieten? En zo nee, waarom dan wel het één, en niet het ander?

Profiel  

Bericht nummer:#785  BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2020 6:53 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Maar in elk geval is het een door de overheid geregeld evenement.

Nee, CMO organiseert dat. CMO is een samenwerkingsverband van Moskeeën.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#786  BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2020 8:39 pm 
lid

Je bent me voor, Lumiere..

PeterJKH schreef:
Over multicultureel gesproken: wat ik me al vaker afvroeg is: elk jaar is er een "nationale Iftar" tijdens de Ramadan, waar dan leden van de regering en het parlement samen met moslims aan deelnemen. Blijkbaar om het multiculturele samenzijn extra luister bij te zetten. Maar in elk geval is het een door de overheid geregeld evenement.

Bestaat er dan ook zoiets als een nationale Kerstnachtdienst, waar allerlei moslims samen met Nederlandse overheidsmensen naartoe gaan, en dat ze dan samen daarna een Nederlandse maaltijd genieten? En zo nee, waarom dan wel het één, en niet het ander?

Iftar is een ander feest dan Kerst: de Kerst is een familiefeest, wat je in besloten kring viert. Bij de Iftar draait het om gastvrijheid en het is beslist niet zo, dat de Nederlandse overheid dat evenement organiseert. Het is van recente datum: de eerste nationale Iftar in 2017 was georganiseerd door CMO, vorig jaar zat de Nederlands-Turkse ondernemersvereniging ook bij de organisatoren. Dat moslims de nationale Iftar organiseren is ook logisch, want Iftar draait om gasten uitnodigen. Het is blijkbaar niet haram om christenen uit te nodigen. Misschien zou het helpen, wanneer de kerk initiatief zou nemen met Kerstmis. De moskee zal er geen zin in hebben.. dus of er veel moslims met de koning kalkoen gaan eten is de vraag, maar je kunt het proberen. In Libanon kan het.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#787  BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2020 11:04 pm 
lid

Martin Luther King:

I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.

Wat maakt de staatsomroep daarvan? Een geheime kaartenbak met figuranten die geselecteerd zijn op hun huidskleur, waar journalisten een trofee mee kunnen scoren. Met extra punten voor wie de vrouw met de migratie-achtergrond vindt die ook leuk en vlot spreekt, want dat is volgens de staatsomroep kennelijk erg moeilijk. Als de staatsomroep voortaan een migratie-achtergrondiër in beeld brengt, dan snapt iedereen dat die daar staat door the color of his skin en omdat Nik en Charlotte daar een bokaaltje mee konden winnen, en niet vanwege the content of his character laat staan de kwaliteit van zijn inbreng.
Discriminatie kent vele gedaantes: de NOS geeft er een nieuwe dimensie aan

Het gaat helemaal niet om hun competenties: de raciale achtergrond staat voorop. Als je het juiste pigment hebt, maar in feite niets kunt, bezorg je toch de roergangers bij de NOS een lekker zelfgevoel, omdat zij jou een podium hebben geboden. Dit is nu wat je noemt eliteracisme.

De staatsomroep snapt het niet en zet de hakken in het zand. De staatsomroep gooit modder naar Geenstijl en bedreigt de klokkenluider. Wat een kuttent. Op naar de kamervragen.

Profiel  

Bericht nummer:#788  BerichtGeplaatst: za mei 16, 2020 6:53 am 
lid

Ik heb er geen bezwaar tegen dat zogenaamde hoogwaardigheidsbekleders een iftar bezoeken. Onderlinge contacten zijn uitermate belangrijk!

Maar als ze vinden dat ze een representatieve functie hebben, moeten ze zich niet tot iftars beperken, maar bij alle groepen in de samenleving hun betrokkenheid tonen, bij alle culturen en subculturen. Geef een voedselbanker een extra voedselpakket en laat hem of haar eens een bordje extra koken voor een hoogwaardigheidsbekleder, die op bezoek komt.
Laat ze eens een feestavondje gezellig meedrinken in een zuipkeet bij een klein dorp. Of een keer mee-eten in een cel bij criminelen, ook daar hun gezicht laten zien. Tenslotte ontstaan heel veel problemen door gebrek aan contact, niet weten wie de ander is en hoe het die ander vergaat. Vooral niet als je zelf een hoge functie hebt met een goed salaris en daarmee in feite kunt doen en laten wat je wilt, zonder een dagje honger te hoeven lijden.

Profiel  

Bericht nummer:#789  BerichtGeplaatst: za mei 16, 2020 10:50 am 
lid

Raya schreef:
Ik heb er geen bezwaar tegen dat zogenaamde hoogwaardigheidsbekleders een iftar bezoeken. Onderlinge contacten zijn uitermate belangrijk!

Maar als ze vinden dat ze een representatieve functie hebben, moeten ze zich niet tot iftars beperken, maar bij alle groepen in de samenleving hun betrokkenheid tonen, bij alle culturen en subculturen. Geef een voedselbanker een extra voedselpakket en laat hem of haar eens een bordje extra koken voor een hoogwaardigheidsbekleder, die op bezoek komt.
Laat ze eens een feestavondje gezellig meedrinken in een zuipkeet bij een klein dorp. Of een keer mee-eten in een cel bij criminelen, ook daar hun gezicht laten zien. Tenslotte ontstaan heel veel problemen door gebrek aan contact, niet weten wie de ander is en hoe het die ander vergaat. Vooral niet als je zelf een hoge functie hebt met een goed salaris en daarmee in feite kunt doen en laten wat je wilt, zonder een dagje honger te hoeven lijden.

Ik ben bang dat je dat verkeerd ziet Raya. Een bezoek aan een iftar levert plenty DiviBokaal punten op. Een hapje prikken met een witte 50+ mannelijke voedselbanker, dat levert natuurlijk helemaal niks op. En als je de gezichten in beeld brengt van de migratie-achtergrondiërs die in groten getale de gevangenissen bevolken, dan wordt je voor drie jaar uit de competitie geschorst.

Profiel  

Bericht nummer:#790  BerichtGeplaatst: za mei 16, 2020 11:55 am 
lid

Lumiere schreef:
PeterJKH schreef:

https://www.steilbergenmetin.nl/cmo-wer ... ie-binnen/

Profiel  

Bericht nummer:#791  BerichtGeplaatst: za mei 16, 2020 1:44 pm 
lid

Biertje schreef:
Lumiere schreef:
PeterJKH schreef:

Ik heb dat artikel eens doorgenomen, maar ik kan er weinig wereldschokkends in ontdekken.. de geldstromen zijn in kaart gebracht, maar wat is er mis met de activiteiten ?

Wanneer de bottom line (slechts) is één ton Europese subsidie is voor 4-5 Turkse clubs in 3 landen, kan ik me er eerlijk gezegd niet zoveel zorgen om maken. Stel nu, dat die "nationale Iftar" representatief is voor de activiteiten.. wat is daar dan mee mis ? hoezo is die nationale Iftar-maaltijd een probleem ? Een beetje buurthuis in Zaandam kan ook 17.000 euro binnenharken uit Brussel met een educatief project op de woensdagmiddag. Kun je een schoolbord en een kopieermachine voor aanschaffen.

Ik vind het spijkers op laag water zoeken.. het enige probleem wat die website heeft met deze "slinkse" educatie-subsidie is in feite, dat de besproken clubs Turks zijn, dat de actieve mensen Turks zijn en zich daarop ook willen voorstaan. Misschien sluit die "nationale Iftar" goed aan bij het Turkse nationale chauvinisme ? Op zijn ergst.. ik kan me er niet druk om maken, dit forum zit ook vol met Nederlands nationaal chauvinisme, sterker nog ik maak me er zelf regelmatig schuldig aan. Nederland bevalt me prima en de vrijheid in Nederland ook. Dat de dames Steilberg en Metin gebruik willen maken van die vrijheden, prima toch ? maar ik hoef het niet met ze eens te zijn. Ik begrijp Metin's keuze, vanuit haar achtergrond van politieke vluchteling, maar om elke club die door Turkije wordt gesteund zwart te maken, gaat me te ver. Ik zie liever CMO floreren in de Turkse gemeenschap dan Grijze Wolven, jij niet ?

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#792  BerichtGeplaatst: za mei 16, 2020 5:14 pm 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Lumiere schreef:

Ik heb dat artikel eens doorgenomen, maar ik kan er weinig wereldschokkends in ontdekken.. de geldstromen zijn in kaart gebracht, maar wat is er mis met de activiteiten ?

Wanneer de bottom line (slechts) is één ton Europese subsidie is voor 4-5 Turkse clubs in 3 landen, kan ik me er eerlijk gezegd niet zoveel zorgen om maken. Stel nu, dat die "nationale Iftar" representatief is voor de activiteiten.. wat is daar dan mee mis ? hoezo is die nationale Iftar-maaltijd een probleem ? Een beetje buurthuis in Zaandam kan ook 17.000 euro binnenharken uit Brussel met een educatief project op de woensdagmiddag. Kun je een schoolbord en een kopieermachine voor aanschaffen.

Ik vind het spijkers op laag water zoeken.. het enige probleem wat die website heeft met deze "slinkse" educatie-subsidie is in feite, dat de besproken clubs Turks zijn, dat de actieve mensen Turks zijn en zich daarop ook willen voorstaan. Misschien sluit die "nationale Iftar" goed aan bij het Turkse nationale chauvinisme ? Op zijn ergst.. ik kan me er niet druk om maken, dit forum zit ook vol met Nederlands nationaal chauvinisme, sterker nog ik maak me er zelf regelmatig schuldig aan. Nederland bevalt me prima en de vrijheid in Nederland ook. Dat de dames Steilberg en Metin gebruik willen maken van die vrijheden, prima toch ? maar ik hoef het niet met ze eens te zijn. Ik begrijp Metin's keuze, vanuit haar achtergrond van politieke vluchteling, maar om elke club die door Turkije wordt gesteund zwart te maken, gaat me te ver. Ik zie liever CMO floreren in de Turkse gemeenschap dan Grijze Wolven, jij niet ?
Het gaat mij niet eens om die ton maar om het feit dat EU religie buiten de EU subsidieert :boos:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 792 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]