Het is nu za dec 15, 2018 7:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr dec 14, 2018 3:57 pm 
lid

Her en der kwam dit onderwerp al ter sprake, ik zet het even apart

Allereerst een debunk: Marrakech is niet de conclusie van de afspraken, maar het begin van de onderhandelingen tussen doellanden en herkomstlanden. Nederland ondertekent nog niets, wat gerechtelijke consequenties heeft. Het inlegvelletje dekt juridische consequenties af - voor Nederland - maar is in feite voor binnenlands gebruik en overbodig.

Bij de NOS staat het zo:

"Meer dan 180 landen discussieerden de afgelopen jaren onder leiding van de Verenigde Naties over migratie. Het resultaat is een intentieverklaring voor beter migratiebeleid in de toekomst. De tekst zal worden aangenomen op een top van regeringsleiders of hun vervangers tijdens een bijeenkomst in Marrakesh, in Marokko op 9 en 10 december.

Het is geen internationaal verdrag en het is op geen enkele manier juridisch bindend, staat in de tekst.

De verklaring heeft als uitgangspunt dat migratie van alle tijden is en zal zijn. En dat geen enkel land in z'n eentje migratieproblemen kan oplossen en dat internationale samenwerking nodig is. Daarom gaat de verklaring over heel veel aspecten van migratie."

bron (NOS)

Migratiebewegingen zijn onvermijdelijk en moeten onder controle worden gebracht en in goede banen geleid, met een evenwichtiger verdeling van verantwoordelijkheden. Dat is alles. Ook landen die een direkt belang hebben bij vermindering van immigratie, zoals Griekenland en Spanje praten mee. Een keuze tegen Marrakech betekent, dat je jezelf in het vervolg van Marrakech buiten de discussie plaatst. Dat vervolg, in VN-verband, gaat misschien wel rechtsgeldige verdragen opleveren. Ook verdragen die gunstig zijn voor de doellanden.

Stelling: goede zaak, dat Nederland het pact van Marrakech mede heeft ondertekend.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: vr dec 14, 2018 7:00 pm 
lid

Niet boos worden, hoor.

Maar ik heb jarenlang, van jouw belastingcenten, lekker ver weg, onderhandeld met Albert Heijn, met als resultaat een pact, waarin ik de intentie uitspreek om ook wel eens bij AH iets te kopen. Het is niet verplichtend, voor geen van ons, en onderhandelen over de prijs doen we dan wel bij de kassa.

We hebben het pact gistermiddag getekend. Op de Canarische Eilanden.

Dat was het!

Ik snap niet dat mensen daar zo intrappen!

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 1:15 am 
lid

Eens Einstein, het is goed om goede voornemens te hebben en die aan je bevolking te laten weten. En migratie van gelukzoekers en vluchtelingen is een internationaal probleem. Dat probleem los je daarom ook alleen maar internationaal op. En daartoe is de verklaring van Marrakesh een goede aanzet.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 11:47 am 
lid

Doellanden....... daar is alles mee gezegd.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 1:09 pm 
lid

Migratie is helemaal geen recht, daar gaat het al fout.

Samenlevingen hebben het recht om te bepalen of, en zo ja wie, zij willen toelaten.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 1:40 pm 
lid

Het is wat je als uitgangspunt neemt.

Leefgemeenschappen, die onderling afspraken maken waar zij zich aan houden, bijvoorbeeld een sociaal stelsel, belastingafdrachten voor gemeenschappelijke kosten, etc

of

een vrije aarde waar iedereen zich over kan verplaatsen en vestigen waar hij en zij wil, en kan profiteren van afspraken en sociale stelsels waaraan niet (eerder) werd en/of wordt bijgedragen, waardoor die samenlevingen uiteindelijk zullen bezwijken.

Het is niet een kwestie van niet willen delen.
De vraag is of je andere samenlevingen niet moet helpen op een door hen gewenst hoger niveau te komen. Bijvoorbeeld door ellende te elimineren, zoals oorlogen en onderdrukking, door te stoppen met wapenleverancies of doorvoer, en deelname aan oorlogen om grondstoffen of om ons gunstige dictators in het zadel te helpen of te houden. En natuurlijk eerlijk zaken willen doen. Een eerlijke prijs betalen voor grondstoffen, maar ook de arbeiders daar leren zelf goede producten te maken en ook daar een eerlijke prijs voor te bepalen, en niet hier of via hier alles te willen produceren en daar te verkopen.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 2:02 pm 
lid

Einstein heeft de originele documenten klaarblijkelijk niet opgezocht en stelt zich tevreden met de UITLEG van de NOS.

We hebben onlangs nog bij de Urgenda-zaak kunnen zien hoe "niet-bindende" verdragen wel degelijk rechten schenken en plichten vastleggen.
Als het nu iets was waar we in hoofdlijnen achter konden staan EN als het nu iets was waar bij verkiezingen, en in alle nieuwsmedia grondig over van gedachten was gewisseld. Maar net als CDA-minister De Jonge wist ik niet, en Einstein ook niet wat er ook al weer met Marrakech was, deze zomer. En wij volgen nog enigszins het nieuws...

Marrakech, Parijs, ja daarover zwegen de politieke partijen in alle talen tot aan de verkiezingen. Heel slim verscheen, toen alle discussies al gevoerd waren, nog even een voorman van de milieubeweging op televisie om zorgelijk uit te leggen dat we niet wisten wat ons boven het hoofd hing. Als ik het niet had geweten voor die datum, was ik zo laat zelf toch ook niet meer van koers veranderd?

Daarom hebben politici ongelijk die nu ineens iets begrip willen gaan opbrengen voor gele hesjes. En ook zal het inlegvelletje van Rutte weinig uithalen voor het oordeel dat mensen over hem gaan vellen als hij eenmaal het Haagse pluche verlaat.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op za dec 15, 2018 2:07 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 2:07 pm 
lid

Rightnow schreef:
Einstein heeft de originele documenten klaarblijkelijk niet opgezocht en stelt zich tevreden met de UITLEG van de NOS.

We hebben onlangs nog bij de Urgenda-zaak kunnen zien hoe "niet-bindende" verdragen wel degelijk rechten schenken en plichten vastleggen.
Als het nu iets was waar we in hoofdlijnen achter konden staan EN als het nu iets was waar bij verkiezingen, en in alle nieuwsmedia grondig over van gedachten was gewisseld. Maar net als CDA-minister De Jonge wist ik niet, en Einstein ook niet wat er ook al weer met Marrakech was, deze zomer. En wij volgen nog enigszins het nieuws...

Het begint al met de verdere onderhandelingen om wel tot een verdrag te komen.
De uitgangspunten liggen vast, want daar heeft immers iedereen voor getekend? Toch? Zeg maar eens bij de onderhandelingen dat je handtekening helemaal geen waarde heeft. Dat doet niemand.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 2:12 pm 
lid

Wij laten ons graag in de maling nemen door politici en hun onderling gekibbel. Graag vergeten wij dat bedragen van honderden miljarden IEDEREEN in het land aangaan, zelfs degenen die er niet slecht bij zitten!

We maken ons druk om een tientje extra kosten voor het gas, in 2019, en vergeten dat er honderden euro's extra kosten komen, voor autobrandstof, voor gas, water en licht, voor voedsel (drie procent belastingverhoging a.s. januari, doorberekenen van alle denkbare (of fantaseerbare) kosten in van alles en nog wat.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 2:43 pm 
lid

HvR schreef:

Samenlevingen hebben het recht om te bepalen of, en zo ja wie, zij willen toelaten.

Hm, ik wist niet dat jij er voorstander van was dat landen haar burgers mag verbieden het land te verlaten. Dus dat jij vindt het recht niet te hebben om naar België te gaan, dat de Nederlandse overheid mag bepalen dat jij de grens niet over mag steken. Ik denk daar anders over. Ik vind dat jij dat recht wel hebt. Ik vind dat als België jou toestaat het land binnen te komen jij het recht hebt daarheen te migreren. Migratie is wel degelijk een recht Het gaat dus fout dat jij dit elementaire mensenrecht niet erkent.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 3:30 pm 
lid

Rightnow schreef:
Wij laten ons graag in de maling nemen door politici en hun onderling gekibbel. Graag vergeten wij dat bedragen van honderden miljarden IEDEREEN in het land aangaan, zelfs degenen die er niet slecht bij zitten!

We maken ons druk om een tientje extra kosten voor het gas, in 2019, en vergeten dat er honderden euro's extra kosten komen, voor autobrandstof, voor gas, water en licht, voor voedsel (drie procent belastingverhoging a.s. januari, doorberekenen van alle denkbare (of fantaseerbare) kosten in van alles en nog wat.

Die worden niet vergeten. Het is een stapeling en tegen alles en zeker de stapeling wordt gestreden.
Voor veel mensen is inmiddels ALLES teveel, niet alleen het een of het ander. Velen kunnen de stijging van de zorgpremie al niet aan.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 3:32 pm 
lid

Lancelot schreef:
HvR schreef:

Hm, ik wist niet dat jij er voorstander van was dat landen haar burgers mag verbieden het land te verlaten. Dus dat jij vindt het recht niet te hebben om naar België te gaan, dat de Nederlandse overheid mag bepalen dat jij de grens niet over mag steken. Ik denk daar anders over. Ik vind dat jij dat recht wel hebt. Ik vind dat als België jou toestaat het land binnen te komen jij het recht hebt daarheen te migreren. Migratie is wel degelijk een recht Het gaat dus fout dat jij dit elementaire mensenrecht niet erkent.

Dat haalde ik er niet uit.

Landen zijn niet verplicht om anderen toe te staan zich te vestigen. Dat heeft niets te maken met het recht wel of niet het land te verlaten.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 4:02 pm 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:
HvR schreef:

Landen zijn niet verplicht om anderen toe te staan zich te vestigen. Dat heeft niets te maken met het recht wel of niet het land te verlaten.

Inderdaad, zo simpel is het.

Niet heel Afrika kan in Europa komen wonen, de grenzen van het absorptievermogen zijn ruimschoots bereikt.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 4:19 pm 
lid

HvR schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:

Niet heel Afrika kan in Europa komen wonen, de grenzen van het absorptievermogen zijn ruimschoots bereikt.

Jij zegt dat migratie geen recht is. Dat betekent dat jij vindt dat mensen het recht niet hebben om te migreren. Het recht op migratie wil niet zeggen dat een land verplicht is jou op te nemen, maar dat jij je land mag verlaten.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 5:09 pm 
lid

Einstein schreef:
Her en der kwam dit onderwerp al ter sprake, ik zet het even apart

Allereerst een debunk: Marrakech is niet de conclusie van de afspraken, maar het begin van de onderhandelingen tussen doellanden en herkomstlanden. Nederland ondertekent nog niets, wat gerechtelijke consequenties heeft. Het inlegvelletje dekt juridische consequenties af - voor Nederland - maar is in feite voor binnenlands gebruik en overbodig.

Bij de NOS staat het zo:

"Meer dan 180 landen discussieerden de afgelopen jaren onder leiding van de Verenigde Naties over migratie. Het resultaat is een intentieverklaring voor beter migratiebeleid in de toekomst. De tekst zal worden aangenomen op een top van regeringsleiders of hun vervangers tijdens een bijeenkomst in Marrakesh, in Marokko op 9 en 10 december.

Het is geen internationaal verdrag en het is op geen enkele manier juridisch bindend, staat in de tekst.

De verklaring heeft als uitgangspunt dat migratie van alle tijden is en zal zijn. En dat geen enkel land in z'n eentje migratieproblemen kan oplossen en dat internationale samenwerking nodig is. Daarom gaat de verklaring over heel veel aspecten van migratie."

bron (NOS)

Migratiebewegingen zijn onvermijdelijk en moeten onder controle worden gebracht en in goede banen geleid, met een evenwichtiger verdeling van verantwoordelijkheden. Dat is alles. Ook landen die een direkt belang hebben bij vermindering van immigratie, zoals Griekenland en Spanje praten mee. Een keuze tegen Marrakech betekent, dat je jezelf in het vervolg van Marrakech buiten de discussie plaatst. Dat vervolg, in VN-verband, gaat misschien wel rechtsgeldige verdragen opleveren. Ook verdragen die gunstig zijn voor de doellanden.

Stelling: goede zaak, dat Nederland het pact van Marrakech mede heeft ondertekend.
Waarom worden dit soort zaken niet geregeld in het lidmaatschap van de VN en raak je dat kwijt als je als land niet aan de gemaakte afspraken houdt. Dat had de VN een stuk geloofwaardiger gemaakt

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 6:01 pm 
lid

Lancelot schreef:
HvR schreef:
Raya schreef:

Jij zegt dat migratie geen recht is. Dat betekent dat jij vindt dat mensen het recht niet hebben om te migreren. Het recht op migratie wil niet zeggen dat een land verplicht is jou op te nemen, maar dat jij je land mag verlaten.

Mensen hebben het recht te migreren naar die landen die hen op dat moment op willen nemen.
Het is geen plicht om migranten op te nemen.

Het pact was toch ook vrijblijvend?

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za dec 15, 2018 7:05 pm 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:
HvR schreef:

Mensen hebben het recht te migreren naar die landen die hen op dat moment op willen nemen.
Het is geen plicht om migranten op te nemen.

Het pact was toch ook vrijblijvend?

De inkt is nog niet droog of het goochelen met betekenissen is al begonnen.... :rolleyes:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]