Het is nu do nov 21, 2019 3:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5411 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261 ... 271  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Is Brexit wel nodig?
Bericht nummer:#5141  BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2019 8:34 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:

Opnieuw ga je door, met Theresa May allerlei zaken in de schoenen te schuiven, op basis van een waanidee, dat iemand (een ervaren bestuurder) die zelf voor "Remain" heeft gestemd, per see niet in staat zou zijn, om de uitslag van het referendum te respecteren en te onderhandelen in Brussel over een Brexit. Er zaten ook Brexiteers bij May in haar kabinet.. zouden die niet aan de bel hebben getrokken, als ze zouden vermoeden, dat May de zaak belazerde, of - in het geheim - de andere kant op stuurde, wat jij hierboven insinueert ?

Ik denk dat het jouw tribale gedachtengang is.. en niet de realiteit.. er is m.i. ook niets wat erop wijst, dat het Lagerhuis de deal van May afwees, omdat May daar zelf (stiekem) op aanstuurde. Dat is een beschuldiging aan May's adres, die jij gewoon niet waar kunt maken. Kun je het niet ondersteunen met een bron of zo ? Waaruit blijkt dat wat jij beweert over Theresa May, ook echt klopt ?

Het schijnt volgens jou niet te kunnen, dat May niet volgens opdracht handelde.
Het staat echter vast, dat May niet volgens opdracht handelde.

Woo wooo "in opdracht handelde".. één van de kenmerken van conspiracy-redeneringen is, dat de aannames die je moet maken, steeds woester worden. Je veronderstelt dus een geheim complot van Tory-remainers ! Hier scheiden onze wegen.. je weet dat je het niet kunt aantonen en ik kan het niet bestrijden, dus het is een zinloze stelling.

Citaat:
De uitslag van het referendum was duidelijk: exit uit de EU, en dat is geen deal waarbij je aan boord blijft maar dan een dek lager. Ik schuif May dus niets in de schoenen, dat heeft ze helemaal zelf gedaan. En hoe het verder is gegaan binnen de Britse regering, dat weet ik niet. Ik weet alleen dat May tot vervelends toe terug bleef komen met haar deal, en toen iedereen dat zat was en het toch weer afwees, heeft ze eindelijk de consequenties getrokken en is opgestapt.

Theresa May is afgetreden, omdat ze haar zetel had verbonden aan een parlementaire tegenstem. Dat May steeds moest terugkomen, had te maken met wijzigingen in de deal, om de deal voor de harde Brexiters en voor de DUP aanvaardbaar te maken. Maar helaas.. de rupsjes nooitgenoeg bleven NJET roepen. Verder gaan was dus zinloos.

Na deze episode trad er een soort Brexit-moeheid in (de verveling), waarvan Boris Johnson kon profiteren. Het enige wat hij hoefde te roepen, was "we gaan eruit op 31-okt".

Citaat:
Ik heb het over feiten, niet over tibale gedachtengangen. Wie doet alsof de deal van May conform de uitslag van het referendum was, belazert de boel. Er kon geen sprake zijn van een deal, waarbij de grenzen open bleven staan voor burgers van andere lidstaten en voorschrijven van wetten door Brussel.

Ik belazer helemaal niemand en May deed dat m.i. ook niet. May heeft een Artikel-50 deal geregeld, die voor 90% zal worden overgenomen door Boris Johnson, wanneer hij er in slaagt, om het Ierse probleem op te lossen !

Vraag: jij bent tegen een deal, komende week ? want die is tegen de uitslag van het referendum ?

Jij hebt weinig kaas gegeten van democratie.

In een democratie is het volk de baas en handelen politici in opdracht van het volk.

Of een deal in strijd is met de uitslag van het referendum, hangt af van de deal. Geen deal is ook een deal, en een handelsverdrag ook.

Profiel  

Bericht nummer:#5142  BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2019 8:42 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Luie reactie, baedeker... Ik snap dat je gehecht bent aan je alternative facts rondom de Brexit, maar in dit geval kun je de geschiedenis niet zo makkelijk terugdraaien, omdat die geschiedenis prima is gedocumenteerd ! Je roept nu ineens, dat #2561 bepalend was, maar je vergeet de response van Lancelot en de rest van de discussie.

Die gaat niet op want je vergeet mijn respons op de respons van Lancelot, en die was beslissend.

Beslissend ? Wie zegt dat ? Ik citeer gewoon het nieuws uit 2016.. Johnson kapte ermee, toen Gove zich kandidaat stelde, Gove en Leadsom verloren het vervolgens van de nummer #2 en dat was Theresa May. De Brexiters schoten zichzelf in de voet, door de ruzie in die kringen over de onvoorspelbare moves van Johnson.. Gove had er geen vertrouwen meer in. Maar Johnson was wel de populairste kandidaat. Wat de echte reden was voor de terugtrekking van Johnson.. ik denk nog steeds: chicken out ! hij zag de bui hangen, want niemand wist wat een Brexit inhield, die voor alle Brexiters aanvaardbaar zou zijn. Een lang traject van taaie EU-onderhandelingen zou gezichtsverlies betekenen voor de Brexiters, dus lieten ze May de kolen uit het vuur halen.

Citaat:
Hou eens op met die forumvervuiling Einstein.

:evendenken: ..ik vind jouw "bijdragen" van vandaag weinig inhoudelijk. Feestje gehad ?

Citaat:
Einstein schreef:
Wat er indertijd gebeurde, was dat het Brexit-trio elkaar binnen twee weken de tent uit vocht. Aanleiding was dat Gove het Johnson-team verliet en ineens zichzelf kandidaat stelde, náást Johnson.. Johnson voelde zich verraden en haakte af als kandidaat. Maar Gove werd het dus niet, hij werd in de tweede ronde verslagen.. De derde Brexiter Leadsom was kansloos en haakte ook af. Vervolgens koos men Theresa May, die gezien werd als ervaren politicus, die de uitslag van het referendum respecteerde, en die het land door het destijds nogal chaotische vervolg heen zou kunnen loodsen.

Eerst was het chicken out. Dit klinkt weer als een echte strijd. Je moet wel één frame kiezen anders wordt het nooit wat.
:leugens:

Ik schrijf ook maar over wat ik aantref op Wikipedia en politico.. nogmaals klik mijn links, dan kun je lezen hoe het echt is gegaan. Waarom nam Boris Johnson destijds niet zelf de verantwoordelijkheid ? En kom me niet aan met "politieke moord" want dat is theater. Johnson is niet dood en Gove is minister in zijn kabinet.

Ik lees nog steeds niks nieuws. Een hele trits Brexiteer kandidaten die in de rij stonden om de klus te klaren, maar die in de verkiezingsstrijd van May verloren. Ow ja, en een politieke moord die geen moord is omdat het slachtoffer niet dood is. Erg snugger dit.
:snooty:

Ik zou graag nog even de vloer aanvegen met je onzinverhaal, maar dan neem je weer de benen met een k-smoes over negeren.
Geef nou eerst maar eens antwoord op #5075.

Profiel  

Bericht nummer:#5143  BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2019 8:51 pm 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
baedeker schreef:

Die gaat niet op want je vergeet mijn respons op de respons van Lancelot, en die was beslissend.

Beslissend ? Wie zegt dat ? Ik citeer gewoon het nieuws uit 2016.. Johnson kapte ermee, toen Gove zich kandidaat stelde, Gove en Leadsom verloren het vervolgens van de nummer #2 en dat was Theresa May. De Brexiters schoten zichzelf in de voet, door de ruzie in die kringen over de onvoorspelbare moves van Johnson.. Gove had er geen vertrouwen meer in. Maar Johnson was wel de populairste kandidaat. Wat de echte reden was voor de terugtrekking van Johnson.. ik denk nog steeds: chicken out ! hij zag de bui hangen, want niemand wist wat een Brexit inhield, die voor alle Brexiters aanvaardbaar zou zijn. Een lang traject van taaie EU-onderhandelingen zou gezichtsverlies betekenen voor de Brexiters, dus lieten ze May de kolen uit het vuur halen.

Citaat:

:evendenken: ..ik vind jouw "bijdragen" van vandaag weinig inhoudelijk. Feestje gehad ?

Citaat:
Eerst was het chicken out. Dit klinkt weer als een echte strijd. Je moet wel één frame kiezen anders wordt het nooit wat.
:leugens:

Ik schrijf ook maar over wat ik aantref op Wikipedia en politico.. nogmaals klik mijn links, dan kun je lezen hoe het echt is gegaan. Waarom nam Boris Johnson destijds niet zelf de verantwoordelijkheid ? En kom me niet aan met "politieke moord" want dat is theater. Johnson is niet dood en Gove is minister in zijn kabinet.

Ik lees nog steeds niks nieuws. Een hele trits Brexiteer kandidaten die in de rij stonden om de klus te klaren, maar die in de verkiezingsstrijd van May verloren. Ow ja, en een politieke moord die geen moord is omdat het slachtoffer niet dood is. Erg snugger dit.

Ik zou graag nog even de vloer aanvegen met je onzinverhaal, maar dan neem je weer de benen met een k-smoes over negeren.

Die andere Brexiter kandidaten kwamen in opspraak, of ze hadden te weinig steun. Nummer 2 won nadat nummer 1 zich had teruggetrokken, omdat nummer 4 zich ineens kandidaat stelde en Johnson zich daardoor verraden voelde. Zo is het gegaan, of jij dat nu een kutsmoes vindt of niet. Dat het een politieke moord zou zijn geweest, is een kutsmoes van jou, wat ik niet deel. Johnson had niet hoeven uittekenen op het laatste moment.. dan had hij gewoon de slag gewonnen en was hij premier geworden.

En nee.. ik ga niet op bevel op allerlei bijdrage-nummertjes reageren. Als je iets aan wilt snijden, dan schrijf je het maar op.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#5144  BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2019 9:00 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:

Die andere Brexiter kandidaten kwamen in opspraak, of ze hadden te weinig steun. Nummer 2 won nadat nummer 1 zich had teruggetrokken, omdat nummer 4 zich ineens kandidaat stelde en Johnson zich daardoor verraden voelde. Zo is het gegaan, of jij dat nu een kutsmoes vindt of niet. Dat het een politieke moord zou zijn geweest, is een kutsmoes van jou, wat ik niet deel. Johnson had niet hoeven uittekenen op het laatste moment.. dan had hij gewoon de slag gewonnen en was hij premier geworden.

En nee.. ik ga niet op bevel op allerlei bijdrage-nummertjes reageren. Als je iets aan wilt snijden, dan schrijf je het maar op.

Kijk DAT is nou chicken out
:bye:

Profiel  

Bericht nummer:#5145  BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2019 10:46 pm 
lid

baedeker schreef:
Forumvervuiling.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geef het op. Je bijdragen zijn inhoudsloos en beledigend.. welkom in mijn vijandlijst baedeker, de eerste keer sinds 4 mei en de Westerbork-discussie, dat ik je er weer eens op zet. Toen was ik boos, nu ben ik verveeld. Ik heb er echt even genoeg van, ik ga er gewoon geen tijd meer aan besteden.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#5146  BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2019 1:00 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Forumvervuiling.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geef het op. Je bijdragen zijn inhoudsloos en beledigend.. welkom in mijn vijandlijst baedeker, de eerste keer sinds 4 mei en de Westerbork-discussie, dat ik je er weer eens op zet. Toen was ik boos, nu ben ik verveeld. Ik heb er echt even genoeg van, ik ga er gewoon geen tijd meer aan besteden.

:gaap:
Dat zei je in #5084 ook al. Loog je toen of lieg je nu?
Dit hele theater komt in de plaats van een antwoord op mijn inhoudelijke bijdragen.
Zeg dan: "baedeker je hebt gelijk." Of zeg niks. Maar iedere keer dat drama ... slaat nergens op.

Profiel  

Bericht nummer:#5147  BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2019 4:05 pm 
lid

baedeker schreef:
Marcel schreef:
baedeker schreef:
Silly dit. Het handelsverdrag is de relatie tussen het VK en de EU na uittreding.
Nonsens. Als het VK zonder uittredingsovereenkomst uit de EU stapt is er volgens de logica van baedeker geen relatie tussen het VK en de EU.

En maar in je vlek blijven wrijven. Het handelsverdrag is de relatie tussen het VK en de EU na uittreding.

Nee, hoor, de relatie kan ook zijn dat er geen handelsverdrag is.
De relatie kan ook zijn dat het VK toetreedt tot de Europese Economische Ruimte.

Profiel  

Bericht nummer:#5148  BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2019 10:00 pm 
lid

Marcel schreef:
baedeker schreef:
Marcel schreef:
Nonsens. Als het VK zonder uittredingsovereenkomst uit de EU stapt is er volgens de logica van baedeker geen relatie tussen het VK en de EU.
En maar in je vlek blijven wrijven. Het handelsverdrag is de relatie tussen het VK en de EU na uittreding.
Nee, hoor, de relatie kan ook zijn dat er geen handelsverdrag is.
De relatie kan ook zijn dat het VK toetreedt tot de Europese Economische Ruimte.

Het VK heeft de EER al lang afgewezen en ook zonder withdrawal agreement wil de EU een handelsverdrag. Dat hele "niet kunnen" is pure klets van de EU om 2,5 jaar te blijven klootviolen.

Profiel  

Bericht nummer:#5149  BerichtGeplaatst: di okt 15, 2019 2:39 pm 
lid

... en waarom zou de EU 2,5 jaar klootviolen?
Elsevier: Merkel vreest Brexit. Logisch, EU is niet competitief

... Sinds de versnelde integratie van de EU na het Verdrag van Maastricht begin jaren negentig, is de gezamenlijke economie van de EU-landen aan het slabakken vergeleken met die van de Verenigde Staten. ... Dat heeft veel redenen. Belangrijkste is dat in de EU niets mag tenzij is opgeschreven dat het wel mag. Dit smoort innovatie. Hoe meer de EU integreert ... hoe lastiger innovatie wordt. In de Verenigde Staten mag alles tenzij staat opgeschreven dat het niet mag. ... Ook slaagt de EU er nauwelijks in vrijhandelsverdragen te sluiten met andere landen, terwijl de geschiedenis leert dat vrijhandel uiteindelijk iedereen ten goede komt. ...

De Brexiteers in het Verenigd Koninkrijk hebben telkens op deze feiten gewezen. De EU lijkt een blok aan het been voor innovatie en vrijhandel. Zij zien buiten de EU dan ook kansen. ... waarom heeft Duitsland niet met het Verenigd Koninkrijk geprobeerd de EU te hervormen? ... Duitsland durfde niet want dat beweegt alleen in EU-verband als Frankrijk dat wil. En Frankrijk wil geen hervorming van de EU, het is juist voor protectionisme. ... Macron noemt dat tegenwoordig ‘het beschermen van Europa’s soevereiniteit’.

De kansen liggen buiten de EU. Maar goed, zolang het partijkartel de politiek in dit land monopoliseert met zijn koehandel van crony capitalism tegen multiculti en klimaatgekte slaapwandelen we verder richting economische futloosheid en de moloch zonder democratie of grondwet.

Profiel  

Bericht nummer:#5150  BerichtGeplaatst: di okt 15, 2019 3:15 pm 
lid

*Gaap* gek dat vooral de nationalistjes tegen dergelijke vrijhandelsverdragen zijn :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#5151  BerichtGeplaatst: di okt 15, 2019 3:37 pm 
lid

Lumiere schreef:
*Gaap* gek dat vooral de nationalistjes tegen dergelijke vrijhandelsverdragen zijn :fluiten:

Valt wel mee hoor. Niet iedereen wil handelsverdragen waarbij soevereiniteit wordt overgedragen aan bijv. de grote bedrijven. En dat lijkt mij nou juist heel verstandig, en verstandig is normaal.

Profiel  

Bericht nummer:#5152  BerichtGeplaatst: di okt 15, 2019 7:27 pm 
lid

Lumiere schreef:

Volgens Tweede Kamerlid Kirsten van den Hul moet er opnieuw over het verdrag onderhandeld worden, omdat het de belangen van grote bedrijven te veel zou behartigen en er te weinig aandacht zou zijn voor de verdeling van economische groei. Ook zijn eerlijke arbeid, milieu en dierenwelzijn in de ogen van haar partij onvoldoende beschermd: „Het kabinet moet terug naar de onderhandelingstafel. De lat moet en kan hoger.”

De kritiek van de PvdA richt zich in het bijzonder op de investeringsarbitrage in het verdrag: een mechanisme dat bedrijven in staat stelt om overheden aan te klagen als zij beslissingen nemen die ingaan tegen eerder gemaakte afspraken of geplande investeringen. In het verleden ging dat via ISDS (Investor State Dispute Settlement), oftewel via tijdelijke arbitragetribunalen, achter gesloten deuren en buiten de reguliere rechtsgang van een land om. In reactie op de publieke onvrede over de macht van bedrijven die was ontstaan, werd ISDS later in EU-verband hervormd tot het ICS: het Investor Court System. Dit is een meer permanent en bovendien openbaar hof. De PvdA vindt echter dat het ICS niet ver genoeg gaat.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/14/ce ... a-a3976711

Nou, wat een "nationalistjes" bij de PvdA.... :fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#5153  BerichtGeplaatst: di okt 15, 2019 7:38 pm 
lid

HvR schreef:
Lumiere schreef:

Volgens Tweede Kamerlid Kirsten van den Hul moet er opnieuw over het verdrag onderhandeld worden, omdat het de belangen van grote bedrijven te veel zou behartigen en er te weinig aandacht zou zijn voor de verdeling van economische groei. Ook zijn eerlijke arbeid, milieu en dierenwelzijn in de ogen van haar partij onvoldoende beschermd: „Het kabinet moet terug naar de onderhandelingstafel. De lat moet en kan hoger.”

De kritiek van de PvdA richt zich in het bijzonder op de investeringsarbitrage in het verdrag: een mechanisme dat bedrijven in staat stelt om overheden aan te klagen als zij beslissingen nemen die ingaan tegen eerder gemaakte afspraken of geplande investeringen. In het verleden ging dat via ISDS (Investor State Dispute Settlement), oftewel via tijdelijke arbitragetribunalen, achter gesloten deuren en buiten de reguliere rechtsgang van een land om. In reactie op de publieke onvrede over de macht van bedrijven die was ontstaan, werd ISDS later in EU-verband hervormd tot het ICS: het Investor Court System. Dit is een meer permanent en bovendien openbaar hof. De PvdA vindt echter dat het ICS niet ver genoeg gaat.

Stelletje zeikerds daar bij de PvdA.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#5154  BerichtGeplaatst: di okt 15, 2019 7:52 pm 
lid

Lancelot schreef:
HvR schreef:
Lumiere schreef:

Jammer dat je net als Lumiere niet verder komt dan een paar valse labels plakken:
"nationalistjes, zeikerds", .... anything else ?
:rolleyes:

Het verraadt een stuitend gebrek aan inhoud en de wil om gewoon te kijken naar wat er voorligt.
En daar komt dan een gebrek aan lef bij om dat te erkennen en eens naar de EU te kijken die ons dit door de strot wil duwen.

Quo vadis ?

Profiel  

Bericht nummer:#5155  BerichtGeplaatst: di okt 15, 2019 8:43 pm 
lid

HvR schreef:
Lancelot schreef:
HvR schreef:

Jammer dat je net als Lumiere niet verder komt dan een paar valse labels plakken:

Het verraadt een stuitend gebrek aan inhoud en de wil om gewoon te kijken naar wat er voorligt.
En daar komt dan een gebrek aan lef bij om dat te erkennen en eens naar de EU te kijken die ons dit door de strot wil duwen.

Quo vadis ?
Ik vind typisch PvdA om iets wat ze voorheen volop hebben gesteund nu ze in de oppositie zitten oppakken om tegen te protesteren. Gezeik voor de bühne. Blijkbaar heb jij geen moeite met hun hypocrisie nu ze tegen iets zijn waar de EU voor is. Je laat je weer goed kennen HvR.

Profiel  

Bericht nummer:#5156  BerichtGeplaatst: di okt 15, 2019 8:58 pm 
lid

Lancelot schreef:
HvR schreef:
Lancelot schreef:

Quo vadis ?

Ik vind typisch PvdA om iets wat ze voorheen volop hebben gesteund nu ze in de oppositie zitten oppakken om tegen te protesteren. Gezeik voor de bühne. Blijkbaar heb jij geen moeite met hun hypocrisie nu ze tegen iets zijn waar de EU voor is. Je laat je weer goed kennen HvR.

Waarom is het meteen hypocriet als je je mening bijstelt ? Voortschrijdend inzicht.

Ze formuleren nogal wat inhoudelijke kritiek (net als FvD) maar daar reageer je (wijselijk ?) niet op.

Verder heb ik geen idee hoe je me nu weer denkt te kennen.

Profiel  

Bericht nummer:#5157  BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2019 9:18 am 
lid

Natuurlijk is het gezeik voor de bühne. De PvdA is een kartelpartij die nu wat anti-EU schijnbewegingen maakt, en na de volgende verkiezingen gewoon weer meehelpt het tafelzilver naar Brussel te vervreemden. Hypocriet? Ongeveer even hypocriet als de coalitiepartijen die na de verkiezingen flippen van miljarden lastenverlichting naar €0 lastenverlichting. Waarmee niet gezegd is dat het gezeik niet klopt. Alleen dat Lancelot zelf de hypocriet is.

Profiel  

Bericht nummer:#5158  BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2019 10:48 pm 
lid

Men was er eindelijk uit. Het VK zou de EU per 31 oktober of welke andere datum dan ook verlaten en Noord Ierland blijft de EU regels volgen, maar blijft wel lid van het VK.
De DUP van Noord Ierland heeft er (nog) geen vrede mee.
Daarom kan de pijn wel iets verzacht worden: Men kan de EU regels volgen en de VK regels voor zover die niet in strijd zijn of komen met de EU regels. De EU regels gaan dan voor.
Eén en ander moet natuurlijk nader uitgewerkt worden.

Profiel  

Bericht nummer:#5159  BerichtGeplaatst: do okt 17, 2019 6:28 am 
lid

Maar men vindt nu juist dat veel EU regels in strijd zijn met VK-regels. Daarom wil GB uit de EU.

Profiel  

Bericht nummer:#5160  BerichtGeplaatst: do okt 17, 2019 11:25 am 
lid

baedeker schreef:
Natuurlijk is het gezeik voor de bühne. De PvdA is een kartelpartij die nu wat anti-EU schijnbewegingen maakt, en na de volgende verkiezingen gewoon weer meehelpt het tafelzilver naar Brussel te vervreemden. Hypocriet? Ongeveer even hypocriet als de coalitiepartijen die na de verkiezingen flippen van miljarden lastenverlichting naar €0 lastenverlichting. Waarmee niet gezegd is dat het gezeik niet klopt. Alleen dat Lancelot zelf de hypocriet is.

:hum:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5411 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261 ... 271  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]