Het is nu zo sep 20, 2020 10:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5442 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265 ... 273  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Is Brexit wel nodig?
Bericht nummer:#5221  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 8:38 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:
Raya schreef:

Er zijn veel posts met bronnen. We zitten al ruim boven de 5000 posts.

Tsja dan zou het toch een peuleschil moeten zijn om met een deugdelijke bron te komen waarin de EU daadwerkelijk 100 miljard eist :fluiten: Waarom kan je dat niet? :hum:

Raya schreef:
Kan me voorstellen dat informatie die een stuk terug is gegeven niet blijft hangen, als die informatie je niet bevalt.

Mja leuke bewering, maar dan is er nog de zoekfunctie: search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=%22100+miljard%22&author=raya&start=40

En wat blijkt je hebt gewoon daadwerkelijk geen bron voor je bewering, de enige bronnen die je hebt geplaatst verwijzen naar een berekening van de financial times, geen enkele bron is te herleiden naar een daadwerkelijke EU eis

Raya schreef:
Maar niet gaan zeuren dat bronnen niet gegeven zijn, dan lees je maar terug. De krant drukt ook niet iedere dag hetzelfde nieuws af. Waarom zouden wij dat wel moeten?

Heel simpel, omdat het de vraag is of het wel waar is en als antwoord toon je slechts ontwijkend gedrag :evendenken:

Omdat de bronnen gegeven zijn en het niet mijn schuld is dat jij ze niet wilt onthouden of geloven.
Waarom zou ik ze dan terug moeten zoeken in ruim 5000 posts en mijn tijd verspillen aan jouw onwil? Zeker wetend, dat je ze vervolgens toch weer zult ontkennen. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.

Ik heb even terug gekeken en dit punt komt al vanaf p5 ter sprake. Vanaf bericht #300 en verder wordt het weer opgepakt en terug verwezen naar de toen al gegeven bronnen: Juncker op Youtube, een EU-onderhandelaar die dit gevoel sterk krijgt, een Duitser, Henkel, die de EU verwijt het VK te willen straffen.

Wie het echt wil weten, zoekt het zelf makkelijk zat terug (of op). :)

Profiel  

Bericht nummer:#5222  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 8:52 pm 
lid

Ok, ik heb die bijdrage toch eens even teruggezocht.. het is niet zo moeilijk om linkjes te vinden in de bijdragen van Raya, want die plaatst Raya heel zelden ( :gniffel: )

Bron van iedereen was FT. De Britse minister Davis kwam ermee, op 2 mei 2017, dat GB het niet ging betalen (geen leugen dus haha)

"Het Verenigd Koninkrijk is niet bereid om een rekening van 100 miljard euro te betalen voor het verlaten van de Europese Unie.

"Dat bedrag zullen we niet betalen. Wat we wel moeten doen, is in detail bekijken wat onze rechten en plichten zijn" , zei de Britse Brexit-minister David Davis woensdag tegen persbureau Reuters.

De Britse krant Financial Times (FT) meldde eerder dat de EU, onder leiding van Frankrijk en Duitsland, een verhoogde rekening bij de Britten wilde neerleggen. De kosten voor het verlaten van de EU zijn onderwerp van discussie tussen de landen.

Volgens EU-hoofdonderhandelaar Michel Barnier moet het genoemde bedrag met "een korrel zout" worden genomen en dat de onderhandelingen "daar niet zullen eindigen".
"

(NU.NL, 03 mei 2017)

Kortom... in mei 2017 kwam 100 miljard aan de orde in de Financial Times, de Britse regering reageerde afwijzend (uiteraard) en Barnier gaf aan, dat het bedrag niet klopt. Op 21 mei 2017 werd dit bericht in nu.nl herhaald, waarbij men er óók bij vertelde dat Juncker een bedrag noemde van 50 miljard. De enige bron die Raya heeft is een spin van de Britse Brexit-minister, op basis van de FT-berichtgeving.

P.S. Ik zie nu ineens dat Lumiere dit ook al had doorgeprikt.. Sorry Lumiere dat ik je BIJNA vergat te vermelden ( :gniffel: )

Profiel  

Bericht nummer:#5223  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 9:47 pm 
lid

:tong:

Afbeelding

bron Dailymail (dit is niet het origineel, klein detail is toegevoegd, red (c) Einstein)

Profiel  

Bericht nummer:#5224  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 10:05 pm 
lid

Raya schreef:
Wisp schreef:
Raya schreef:
Hoe kom je er bij dat het niet aan de EU heeft gelegen?

Dat heb ik nou juist uitgelegd
Raya schreef:
Omdat Johnson nu een ander akkoord heeft weten te bereiken, met druk op de EU?

Feit is dat Johnson en de EU samen een akkoord hebben gesloten
dat

Johnson nu een ander akkoord heeft weten te bereiken, met druk op de EU?

is heel erg overduidelijk een frame
Raya schreef:
Wat is nu wartaal?
laat ik maar verwijzen naar een woordenboek of zo
Raya schreef:
Mijn constatering dat Wisp een onlogische logica bezigd of mijn constatering?

Wat dit zou weer betekent mag Joost weten
Ik zou niet weten welke constatering ik nu zou kunnen vergelijken met welke andere constatering
Evenmin zou ik kunnen weten welke onlogische logica hier benoemd wordt
Ik heb de laatste tijd geen logische logica van mij benoemd zien worden
En ook geen onlogische logica

Graag ontvang ik jou een duidelijke en exacte weergave van de deals tussen de EU en May en van die tussen Johnson en de EU.

Eens zien waar je schip strand.

Ook hiervan heb ik geen enkel idee waar het mee te maken heeft, dus ik geef het maar weer op
:cry:

Profiel  

Bericht nummer:#5225  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 10:29 pm 
lid

Einstein schreef:
<knip>
Dat eerste, die meegaandheid daar ben ik het niet zo mee eens. <knip>

Staat er in de EU regels dat ze verplicht zijn om meerdere keren uitstel te geven?
Zo nee, dan zijn ze toch meegaand geweest

Profiel  

Bericht nummer:#5226  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 10:42 pm 
lid

Wisp schreef:
Raya schreef:
Wisp schreef:

Dat heb ik nou juist uitgelegd

Feit is dat Johnson en de EU samen een akkoord hebben gesloten
dat

Johnson nu een ander akkoord heeft weten te bereiken, met druk op de EU?

is heel erg overduidelijk een frame
laat ik maar verwijzen naar een woordenboek of zo

Wat dit zou weer betekent mag Joost weten
Ik zou niet weten welke constatering ik nu zou kunnen vergelijken met welke andere constatering
Evenmin zou ik kunnen weten welke onlogische logica hier benoemd wordt
Ik heb de laatste tijd geen logische logica van mij benoemd zien worden
En ook geen onlogische logica

Graag ontvang ik jou een duidelijke en exacte weergave van de deals tussen de EU en May en van die tussen Johnson en de EU.

Eens zien waar je schip strand.

Ook hiervan heb ik geen enkel idee waar het mee te maken heeft, dus ik geef het maar weer op
:cry:

Dat ligt dan aan jou.

Profiel  

Bericht nummer:#5227  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 10:54 pm 
lid

Wisp schreef:
Einstein schreef:
<knip>
Dat eerste, die meegaandheid daar ben ik het niet zo mee eens. <knip>

Staat er in de EU regels dat ze verplicht zijn om meerdere keren uitstel te geven?
Zo nee, dan zijn ze toch meegaand geweest

Ik weet niet precies hoe dit formeel zit. Dit was in elk geval in maart de bottom line,

"If the two sides do fail to reach a deal and talks are not extended or if Article 50 is not revoked, Britain would crash out of the bloc without any transition period and go straight to trading on WTO terms, which could trigger a massive economic crisis to compound the on-going political crisis."

(Independent)

Daar gaat dit spelletje dus om. Wanneer ze géén uitstel geven, spelen ze Johnson in de kaart..

Johnson heeft drie brieven gestuurd. Zie boven de eerste. De tweede stelde, dat de eerste van het parlement afkomstig was en niet van de premier. De derde was gericht aan Donald Tusk persoonlijk, en daarin staat dat Johnson zelf niet wil dat het uitstel wordt toegekend. Tusk heeft bevestigd, dat hij alledrie de brieven heeft ontvangen.. Hij heeft gezegd dat hij gaat overleggen met EU-leiders over dit vreemde verzoek. Het is bekend dat Macron tegen verder uitstel is. Als Macron voet bij stuk houdt (en Frankrijk heeft een veto) dan zal het Lagerhuis de deal komende week wel moeten ratificeren, anders komt er alsnog een no-deal.

Profiel  

Bericht nummer:#5228  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 11:09 am 
lid

Einstein schreef:
Ok, ik heb die bijdrage toch eens even teruggezocht.. het is niet zo moeilijk om linkjes te vinden in de bijdragen van Raya, want die plaatst Raya heel zelden ( :gniffel: )

Bron van iedereen was FT. De Britse minister Davis kwam ermee, op 2 mei 2017, dat GB het niet ging betalen (geen leugen dus haha)

"Het Verenigd Koninkrijk is niet bereid om een rekening van 100 miljard euro te betalen voor het verlaten van de Europese Unie.

"Dat bedrag zullen we niet betalen. Wat we wel moeten doen, is in detail bekijken wat onze rechten en plichten zijn" , zei de Britse Brexit-minister David Davis woensdag tegen persbureau Reuters.

De Britse krant Financial Times (FT) meldde eerder dat de EU, onder leiding van Frankrijk en Duitsland, een verhoogde rekening bij de Britten wilde neerleggen. De kosten voor het verlaten van de EU zijn onderwerp van discussie tussen de landen.

Volgens EU-hoofdonderhandelaar Michel Barnier moet het genoemde bedrag met "een korrel zout" worden genomen en dat de onderhandelingen "daar niet zullen eindigen".
"

(NU.NL, 03 mei 2017)

Kortom... in mei 2017 kwam 100 miljard aan de orde in de Financial Times, de Britse regering reageerde afwijzend (uiteraard) en Barnier gaf aan, dat het bedrag niet klopt. Op 21 mei 2017 werd dit bericht in nu.nl herhaald, waarbij men er óók bij vertelde dat Juncker een bedrag noemde van 50 miljard. De enige bron die Raya heeft is een spin van de Britse Brexit-minister, op basis van de FT-berichtgeving.

P.S. Ik zie nu ineens dat Lumiere dit ook al had doorgeprikt.. Sorry Lumiere dat ik je BIJNA vergat te vermelden ( :gniffel: )

Gelul. 'Volgens EU-hoofdonderhandelaar Michel Barnier moet het genoemde bedrag met "een korrel zout" worden genomen en dat de onderhandelingen "daar niet zullen eindigen".' Als ze "daar niet eindigen" dan zijn ze daar dus wel geweest. Enne ... die €100 miljard zal wel niet door de Britten op tafel zijn gelegd. Wat een leugens en forumvervuiling weer.
:misselijk:

Profiel  

Bericht nummer:#5229  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 1:24 pm 
lid

De rechter legt de verdachte een boete op van € 1000. Maar dat moet die verdachte dan wel 'met een korrel zout' nemen.

De eis van 100 miljard is gewoon gesteld en opgelegd. Dat -na de nodige ophef uiteraard- Barnier komt met de opmerking komt dat dat bedrag 'met een korrel zout' moet worden genomen, betekent niet dat die eis is gesteld.
En op het moment van eisen is er nooit gesproken over bruto.

Dat, gelegd naast de opmerking, dat GB gestraft moest worden, door onze lieve, o zo zorgzame EU-bonzen in Brussel, maakt duidelijk dat de houding van de EU helemaal niet was gericht op de belangen van de overige lidstaten, die met een harde brexit absoluut in de problemen zullen komen.

Brussel handelt niet in het belang van de lidstaten, en heeft dat ook nooit gedaan.

Af en toe krijgen de burgers in de EU een kruimeltje toegeworpen, waar dan achteraf weer van blijkt dat ze genaaid zijn.
De zogenaamde betere bescherming van de privacy (AVG) blijkt in werkelijkheid een draak te zijn, om maar een voorbeeld te noemen.

Profiel  

Bericht nummer:#5230  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 2:29 pm 
lid

Toch wel fijn dat ieder zijn eigen alternatieve feiten mag hebben, de echte feiten zijn soms best wel vervelend.

Profiel  

Bericht nummer:#5231  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 2:59 pm 
lid

Ook de EU-adepten in het VK, die alles uit de kast halen om Brexit te saboteren, kunnen heel goed liegen:
Do words have no meaning?

Profiel  

Bericht nummer:#5232  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 6:35 pm 
lid

Marcel schreef:
Toch wel fijn dat ieder zijn eigen alternatieve feiten mag hebben, de echte feiten zijn soms best wel vervelend.

Nou, jij ook weer geholpen en blij....

Profiel  

Bericht nummer:#5233  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 8:20 pm 
lid

Het debat is live.. minister Gove heeft zojuist uiteengezet hoe soepeltjes een no-deal gaat verlopen :fluiten: als de EU onverhoopt mocht beslissen géén uitstel te verlenen.. uiteraard gebruikt de regering alle mogelijke drukmiddelen om het parlement zo snel mogelijk te laten ratificeren.. :fluiten: ORDERRRRRR....

phpBB [media]

Profiel  

Bericht nummer:#5234  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 8:52 pm 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:

"

(NU.NL, 03 mei 2017)

Gelul. 'Volgens EU-hoofdonderhandelaar Michel Barnier moet het genoemde bedrag met "een korrel zout" worden genomen en dat de onderhandelingen "daar niet zullen eindigen".' Als ze "daar niet eindigen" dan zijn ze daar dus wel geweest. Enne ... die €100 miljard zal wel niet door de Britten op tafel zijn gelegd. Wat een leugens en forumvervuiling weer.

De honerable gentleman baedeker mag solliciteren naar andermaal een ban mijnerzijds, maar afgezien van het gebruikelijke persoonlijke geneuzel lees ik, dat dit geen antwoord is op mijn vraag.. is die 100 miljard nu werkelijk door de EU geeist als divorce bill of niet ? ik heb gisteravond echt mijn best gedaan, om na te gaan of Barnier, dan wel de EC, van GB 100 miljard heeft geeist.. en ik las overal, dat steeds van Britse zijde dit bedrag is aangehaald als onderdeel van de onderhandelingen. Wanneer er feitelijk is onderhandeld of gevraagd is om die 100 miljard door Brussel is nergens te vinden ! Of heeft the honerable gentleman baedeker wel iets gevonden ?

Nog maar eens: op 7 mei 2017 was de onderhandeling nog niet begonnen. Pas op 29 mei 2017 is de comissie ingelicht over de ratificatie van Artikel 50.

(WIKI - United Kingdom invocation of Article 50 of the Treaty on European Union)

Profiel  

Bericht nummer:#5235  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 9:16 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
De honerable gentleman baedeker mag solliciteren naar andermaal een ban mijnerzijds, maar afgezien van het gebruikelijke persoonlijke geneuzel lees ik, dat dit geen antwoord is op mijn vraag.. is die 100 miljard nu werkelijk door de EU geeist als divorce bill of niet ? ik heb gisteravond echt mijn best gedaan, om na te gaan of Barnier, dan wel de EC, van GB 100 miljard heeft geeist.. en ik las overal, dat steeds van Britse zijde dit bedrag is aangehaald als onderdeel van de onderhandelingen. Wanneer er feitelijk is onderhandeld of gevraagd is om die 100 miljard door Brussel is nergens te vinden ! Of heeft the honerable gentleman baedeker wel iets gevonden ?

Nog maar eens: op 7 mei 2017 was de onderhandeling nog niet begonnen. Pas op 29 mei 2017 is de comissie ingelicht over de ratificatie van Artikel 50.

(WIKI - United Kingdom invocation of Article 50 of the Treaty on European Union)

De opmerking van Barnier en de krantenberichten zeggen genoeg. Als jij jezelf verder belachelijk wil maken moet je zelf weten. Maar in het kader van het tegengaan van verdere forumvervuiling stel ik voor dat je dat elders gaat doen.
:bye:

Profiel  

Bericht nummer:#5236  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 9:39 pm 
lid

Brexitonderhandelingen beginnen maandag
https://fd.nl › economie-politiek › brexit-onderhandelingen-beginnen-maand...
15 jun. 2017 - Michel Barnier (rechts), hier samen met Guy Verhofstadt, die ... De EU wil eerst gaan praten over de boedelscheiding. ... GB zal met individuele landen afspraken gaan maken, daarvoor hebben ze als grote importeur ... Eu wil minstens 100 miljard en eerste vijandige teksten verschenen toen al op de buis.

https://fd.nl/economie-politiek/1206217 ... en-maandag

Profiel  

Bericht nummer:#5237  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 10:09 pm 
lid

Je laat het hierboven voorkomen, alsof er ooit 100 miljard "geeist" is en "opgelegd". Dat is gewoon niet waar.

Raya schreef:

15 jun. 2017 - Michel Barnier (rechts), hier samen met Guy Verhofstadt, die ... De EU wil eerst gaan praten over de boedelscheiding. ... GB zal met individuele landen afspraken gaan maken, daarvoor hebben ze als grote importeur ... Eu wil minstens 100 miljard en eerste vijandige teksten verschenen toen al op de buis.

Er staan nogal veel puntjes in je citaat. Ik heb hem even teruggezocht (zie onder, er is één bron voor dat tekstfragment).
Jij hebt zo te zien ook geen abonnement op die site. Misschien kan iemand die WEL een abonnement heeft de volledige tekst geven ? Zolang moeten we het doen met de Google-samenvatting.. ik heb er nog een stukje bij gevonden..

Afbeelding

Je vergeet natuurlijk dat "Gekke Henkie" stuk te citeren.. dat begrijp ik best.. maar zo te zien aan die formulering komt het van een reaguurder en niet van FD zelf, laat staan Barnier of de Europese Commissie.

Wat Juncker vóór dit bericht schatte was ca 50 miljard.. zie je eigen bron.. Het politieke moddergevecht tussen Polen, Duitsland, Frankrijk en GB vond plaats in april 2017, dus zelfs nog vóórdat er sprake was van Artikel 50 laat staan, dat het geeist, laat staan "opgelegd" zou zijn. Ministers van landen, of Guy Verhofstadt waren geen EU-onderhandelaars.

Ik laat deze ouwe koe verder in de sloot liggen, want ik kan jou toch niet overtuigen dat het anders is gegaan. De FEITEN op dit moment: de deal die May overeen kwam in 2018 was 37 miljard en dat bedrag is intussen gedaald naar 32 miljard. Zie Wiki. DAT is de divorce-bill die is opgelegd (het was: uitonderhandeld)

Profiel  

Bericht nummer:#5238  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 10:43 pm 
lid

Tsja feit is dus dat er geen enkele bron is waaruit blijkt dat de EU 100 miljard heeft geëist, dat is dan tenminste duidelijk :ok: Baedeker zal wel in herhaling blijven over zijn fakenews, beroepsleugenaar Trump is immers zijn grote voorbeeld :gniffel:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#5239  BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2019 11:09 pm 
lid

Lumiere schreef:
Tsja feit is dus dat er geen enkele bron is waaruit blijkt dat de EU 100 miljard heeft geëist, dat is dan tenminste duidelijk :ok: Baedeker zal wel in herhaling blijven over zijn fakenews, beroepsleugenaar Trump is immers zijn grote voorbeeld :gniffel:

Nou.. Binnenkort zijn er dus wel twee bronnen bij Google voor "Eu wil minstens 100 miljard" he ! Raya én nog iemand, die vond dat Theresa May geen Gekke Henkie was.

Dan moet het dus wel waar zijn geweest geworden :holy:

Profiel  

Bericht nummer:#5240  BerichtGeplaatst: di okt 22, 2019 6:00 am 
lid

Einstein schreef:
Je laat het hierboven voorkomen, alsof er ooit 100 miljard "geeist" is en "opgelegd". Dat is gewoon niet waar.

Raya schreef:

Er staan nogal veel puntjes in je citaat. Ik heb hem even teruggezocht (zie onder, er is één bron voor dat tekstfragment).
Jij hebt zo te zien ook geen abonnement op die site. Misschien kan iemand die WEL een abonnement heeft de volledige tekst geven ? Zolang moeten we het doen met de Google-samenvatting.. ik heb er nog een stukje bij gevonden..

Afbeelding

Je vergeet natuurlijk dat "Gekke Henkie" stuk te citeren.. dat begrijp ik best.. maar zo te zien aan die formulering komt het van een reaguurder en niet van FD zelf, laat staan Barnier of de Europese Commissie.

Wat Juncker vóór dit bericht schatte was ca 50 miljard.. zie je eigen bron.. Het politieke moddergevecht tussen Polen, Duitsland, Frankrijk en GB vond plaats in april 2017, dus zelfs nog vóórdat er sprake was van Artikel 50 laat staan, dat het geeist, laat staan "opgelegd" zou zijn. Ministers van landen, of Guy Verhofstadt waren geen EU-onderhandelaars.

Ik laat deze ouwe koe verder in de sloot liggen, want ik kan jou toch niet overtuigen dat het anders is gegaan. De FEITEN op dit moment: de deal die May overeen kwam in 2018 was 37 miljard en dat bedrag is intussen gedaald naar 32 miljard. Zie Wiki. DAT is de divorce-bill die is opgelegd (het was: uitonderhandeld)

Bron is bron, samengevat of niet. Het ontkennen van bronnen is verspreiden van nepnieuws.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5442 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265 ... 273  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]