Het is nu za aug 15, 2020 3:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 12:35 pm 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 20895
Berichten: Intopic
Lancelot schreef:
Joyce schreef:
Dat is de tendens van deze tijd: werken tot je er bij wijze van spreken, bij neervalt,
niet ziek worden want wie weet word je gekort, flexibel zijn ten alle tijde, altijd telefonisch
bereikbaar zijn.

Helaas telt de werknemer nauwelijks meer mee.

Maar de klant is koning. Goedkoop kunnen vliegen, 24/7 kunnen bestellen wat je wil, direct een antwoord kunnen krijgen op wat je wil weten. We leven in een fantastische tijd.

Nee joh, in de jaren 50 was alles veel beter.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 12:40 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 15, 2013 3:37 pm
Berichten: 8286
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:
Joyce schreef:
Dat is de tendens van deze tijd: werken tot je er bij wijze van spreken, bij neervalt,
niet ziek worden want wie weet word je gekort, flexibel zijn ten alle tijde, altijd telefonisch
bereikbaar zijn.

Helaas telt de werknemer nauwelijks meer mee.

Maar de klant is koning. Goedkoop kunnen vliegen, 24/7 kunnen bestellen wat je wil, direct een antwoord kunnen krijgen op wat je wil weten. We leven in een fantastische tijd.

Nee joh, in de jaren 50 was alles veel beter.

Weet je dat wel zeker? Toen had het partijkartel nog ongeveer 140 zetels in de Tweede Kamer

_________________
Het is beter voorzichtig door rood te lopen dan roekeloos door groen - Anonymus

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 1:11 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 56178
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Gisteren alleen al in het Europese luchtruim alweer 7 vliegtuigen uit de lucht gevallen. Wanneer komt er een einde aan deze vreselijke wantoestanden in de luchtvaart? :cry:


Je laat je fantasie weer te veel gaan. Er zijn gisteren geen 7 vliegtuigen in het Europese luchtruim uit de lucht gevallen. En nu moeten we dat zo zien te houden. Niet pas weer ingrijpen als er wel vliegtuigen uit de lucht zijn gevallen.

Bijvoorbeeld door rechnische vooruitgang waardoor het effect van menselijke fouten steeds verder beperkt wordt en vliegen al decennia lang veiliger wordt.


Ik hoor het al. Ook dat is ter sprake gekomen in het interview op de radio. Je hebt het niet gehoord.
Er blijven handelingen die de piloot moet uitvoeren, niet alleen het instellen van de vlucht en wijzigingen onderweg, ook het starten/opstijgen gaat nog steeds handmatig, net als het aanvliegen.

Natuurlijk kunnen we nog een eeuwtje wachten, of misschien wel 10 eeuwtjes, want dan hebben we misschien allemaal vlerken aan ons lijf gekregen, computergestuurd. Quantum, wel te verstaan.
Maar tot die tijd...

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 8:35 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 19616
Berichten: Intopic
Napoleon schreef:
Raya schreef:
Napoleon schreef:
Als je goedkoop wil vliegen zal er een prijskaartje aan hangen. Piloten liggen ook niet meteen voor het oprapen en met een grote vraag naar vliegbestemmingen zal er een keuze gemaakt moeten worden.


Ik heb het interview op de radio gehoord. Het ging juist om de KLM.


vliegen blijft goedkoop, ook bij een duurdere maatschappij als KLM. De vraag is enorm en een maatschappij wil graag daarop ingaan. Dus piloten zullen vaker de lucht in moeten en het vliegsysteem zal flexibeler worden om de grote hoeveelheid vliegtuigen te verwerken.
Flexibel betekent dus strakke procedures ruim interpreteren.Totdat het weer fout gaat.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 8:40 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 19616
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Gisteren alleen al in het Europese luchtruim alweer 7 vliegtuigen uit de lucht gevallen. Wanneer komt er een einde aan deze vreselijke wantoestanden in de luchtvaart? :cry:


Je laat je fantasie weer te veel gaan. Er zijn gisteren geen 7 vliegtuigen in het Europese luchtruim uit de lucht gevallen. En nu moeten we dat zo zien te houden. Niet pas weer ingrijpen als er wel vliegtuigen uit de lucht zijn gevallen.

Bijvoorbeeld door rechnische vooruitgang waardoor het effect van menselijke fouten steeds verder beperkt wordt en vliegen al decennia lang veiliger wordt.
Mijn beste, ondanks alle automatisering liggen menselijke fouten nog steeds op de loer. Bijvoorbeeld het startgewicht verkeerd intikken. Wat denk je wat er gebeurt? Van de hedendaagse ongelukken is ondanks alle automatisering 70% nog steeds pilot error de oorzaak en dat stijgt eerder dan het daalt.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 8:42 pm 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 20895
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:


Je laat je fantasie weer te veel gaan. Er zijn gisteren geen 7 vliegtuigen in het Europese luchtruim uit de lucht gevallen. En nu moeten we dat zo zien te houden. Niet pas weer ingrijpen als er wel vliegtuigen uit de lucht zijn gevallen.

Bijvoorbeeld door rechnische vooruitgang waardoor het effect van menselijke fouten steeds verder beperkt wordt en vliegen al decennia lang veiliger wordt.
Mijn beste, ondanks alle automatisering liggen menselijke fouten nog steeds op de loer. Bijvoorbeeld het startgewicht verkeerd intikken. Wat denk je wat er gebeurt? Van de hedendaagse ongelukken is ondanks alle automatisering 70% nog steeds pilot error de oorzaak en dat stijgt eerder dan het daalt.

Wat ik denk dat er gebeurt is is dat vliegen al decennia achter elkaar steeds veiliger wordt. Als je Raya en Biertje in dit soort draadjes hun bekende gang laat gaan ga je inderdaad geloven dat er elke dag 7 vliegtuigen uit de lucht vallen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: do jul 05, 2018 10:13 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 19616
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Bijvoorbeeld door rechnische vooruitgang waardoor het effect van menselijke fouten steeds verder beperkt wordt en vliegen al decennia lang veiliger wordt.
Mijn beste, ondanks alle automatisering liggen menselijke fouten nog steeds op de loer. Bijvoorbeeld het startgewicht verkeerd intikken. Wat denk je wat er gebeurt? Van de hedendaagse ongelukken is ondanks alle automatisering 70% nog steeds pilot error de oorzaak en dat stijgt eerder dan het daalt.

Wat ik denk dat er gebeurt is is dat vliegen al decennia achter elkaar steeds veiliger wordt. Als je Raya en Biertje in dit soort draadjes hun bekende gang laat gaan ga je inderdaad geloven dat er elke dag 7 vliegtuigen uit de lucht vallen.
Wie kwam er met die 7 vliegtuigen? Ik niet.Maar als piloten zien dat hun werkdruk alsmaar verder wordt opgeschroefd kunnen fouten op de loer liggen met alle gevolgen van dien. En nee, niemand kan ter verantwoording worden geroepen, als het mis gaat, zoals Enzo het ook wil. Voorkomen is dus kennelijk niet beter dan genezen.

Als mensen haastig rijgedrag vertonen en ze andere weggebruikers in gevaar brengt komt de politie in actie. Maar wie beboet de maatschappij die haar piloten onveilig laat vliegen? Niemand.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 7:45 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 56178
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Bijvoorbeeld door rechnische vooruitgang waardoor het effect van menselijke fouten steeds verder beperkt wordt en vliegen al decennia lang veiliger wordt.
Mijn beste, ondanks alle automatisering liggen menselijke fouten nog steeds op de loer. Bijvoorbeeld het startgewicht verkeerd intikken. Wat denk je wat er gebeurt? Van de hedendaagse ongelukken is ondanks alle automatisering 70% nog steeds pilot error de oorzaak en dat stijgt eerder dan het daalt.

Wat ik denk dat er gebeurt is is dat vliegen al decennia achter elkaar steeds veiliger wordt. Als je Raya en Biertje in dit soort draadjes hun bekende gang laat gaan ga je inderdaad geloven dat er elke dag 7 vliegtuigen uit de lucht vallen.


Je staat niet open voor feiten die je niet aanstaan. That's all. De waarschuwingen komen niet van Biertje of mij, maar van piloten die tot op de dag van vandaag actief zijn in het luchtruim. Natuurlijk kun je die negeren, je kunt ze ook ter harte nemen om ongelukken te voorkomen. Vergeet daarbij niet, dat in het nu al overvolle luchtruim, de komende jaren twee keer zoveel vliegbewegingen moeten plaatsvinden. Niet alleen moeten er uiteindelijk 300.000 starts en landingen komen in Lelystad, naast de huidige 500.000 en verder uit te breiden aantal starts en landingen op Schiphol, ook andere vliegvelden als Eindhoven en Rotterdam gaan meer vliegverkeer te verwerken krijgen.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 8:03 am 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 20895
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Mijn beste, ondanks alle automatisering liggen menselijke fouten nog steeds op de loer. Bijvoorbeeld het startgewicht verkeerd intikken. Wat denk je wat er gebeurt? Van de hedendaagse ongelukken is ondanks alle automatisering 70% nog steeds pilot error de oorzaak en dat stijgt eerder dan het daalt.

Wat ik denk dat er gebeurt is is dat vliegen al decennia achter elkaar steeds veiliger wordt. Als je Raya en Biertje in dit soort draadjes hun bekende gang laat gaan ga je inderdaad geloven dat er elke dag 7 vliegtuigen uit de lucht vallen.


Je staat niet open voor feiten die je niet aanstaan. That's all. De waarschuwingen komen niet van Biertje of mij, maar van piloten die tot op de dag van vandaag actief zijn in het luchtruim. Natuurlijk kun je die negeren, je kunt ze ook ter harte nemen om ongelukken te voorkomen. Vergeet daarbij niet, dat in het nu al overvolle luchtruim, de komende jaren twee keer zoveel vliegbewegingen moeten plaatsvinden. Niet alleen moeten er uiteindelijk 300.000 starts en landingen komen in Lelystad, naast de huidige 500.000 en verder uit te breiden aantal starts en landingen op Schiphol, ook andere vliegvelden als Eindhoven en Rotterdam gaan meer vliegverkeer te verwerken krijgen.

Jullie staan niet open voor de feiten dat vliegen steeds veiliger wordt en komen met allerlei wensdromen dat het binnenkort allemaal mis zal gaan. Misschien dat de piloten wat van hun graaisalarissen (tot wel 3 ton) kunnen inleveren zodat van dat geld wat aan hun werkomstandigheden gedaan kan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 8:11 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 19616
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Wat ik denk dat er gebeurt is is dat vliegen al decennia achter elkaar steeds veiliger wordt. Als je Raya en Biertje in dit soort draadjes hun bekende gang laat gaan ga je inderdaad geloven dat er elke dag 7 vliegtuigen uit de lucht vallen.


Je staat niet open voor feiten die je niet aanstaan. That's all. De waarschuwingen komen niet van Biertje of mij, maar van piloten die tot op de dag van vandaag actief zijn in het luchtruim. Natuurlijk kun je die negeren, je kunt ze ook ter harte nemen om ongelukken te voorkomen. Vergeet daarbij niet, dat in het nu al overvolle luchtruim, de komende jaren twee keer zoveel vliegbewegingen moeten plaatsvinden. Niet alleen moeten er uiteindelijk 300.000 starts en landingen komen in Lelystad, naast de huidige 500.000 en verder uit te breiden aantal starts en landingen op Schiphol, ook andere vliegvelden als Eindhoven en Rotterdam gaan meer vliegverkeer te verwerken krijgen.

Jullie staan niet open voor de feiten dat vliegen steeds veiliger wordt en komen met allerlei wensdromen dat het binnenkort allemaal mis zal gaan. Misschien dat de piloten wat van hun graaisalarissen (tot wel 3 ton) kunnen inleveren zodat van dat geld wat aan hun werkomstandigheden gedaan kan worden.
Jij kijkt puur naar statistieken. Je hebt het over de graaisalarissen van de piloten- een gezagvoerder bij de KLM verdient 2 ton, een chirurg in Nederland 3 ton, en een verkeersleider bij LVNL verdient ook 2 ton. Enzo wil niet accepteren dat er geen causaal verband meer is tussen productiviteit enerzijds zonder meewegen van gevaar en werkdruk en besteedbaar inkomen anderzijds
Grappig dat een neoliberaal nu vindt dat een gezagvoerder moet inleveren zodat het cabinepersoneel meer krijgen. Zou Enzo toch lid zijn van de SP.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 8:15 am 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 20895
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:


Je staat niet open voor feiten die je niet aanstaan. That's all. De waarschuwingen komen niet van Biertje of mij, maar van piloten die tot op de dag van vandaag actief zijn in het luchtruim. Natuurlijk kun je die negeren, je kunt ze ook ter harte nemen om ongelukken te voorkomen. Vergeet daarbij niet, dat in het nu al overvolle luchtruim, de komende jaren twee keer zoveel vliegbewegingen moeten plaatsvinden. Niet alleen moeten er uiteindelijk 300.000 starts en landingen komen in Lelystad, naast de huidige 500.000 en verder uit te breiden aantal starts en landingen op Schiphol, ook andere vliegvelden als Eindhoven en Rotterdam gaan meer vliegverkeer te verwerken krijgen.

Jullie staan niet open voor de feiten dat vliegen steeds veiliger wordt en komen met allerlei wensdromen dat het binnenkort allemaal mis zal gaan. Misschien dat de piloten wat van hun graaisalarissen (tot wel 3 ton) kunnen inleveren zodat van dat geld wat aan hun werkomstandigheden gedaan kan worden.
Jij kijkt puur naar statistieken. Je hebt het over de graaisalarissen van de piloten- een gezagvoerder bij de KLM verdient 2 ton, een chirurg in Nederland 3 ton, en een verkeersleider bij LVNL verdient ook 2 ton. Enzo wil niet accepteren dat er geen causaal verband meer is tussen productiviteit enerzijds zonder meewegen van gevaar en werkdruk en besteedbaar inkomen anderzijds
Grappig dat een neoliberaal nu vindt dat een gezagvoerder moet inleveren zodat het cabinepersoneel meer krijgen. Zou Enzo toch lid zijn van de SP.

Ik geef slechts een voorzetje. Maar zijn het nou graaisalarissen die niets meer met de productiviteit te maken hebben of niet? :hum:
En tsja. De statistieken bevallen niet en worden ze ten faveure van de doembeelden en onderbuik opzij geschoven. Je verwacht het niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 8:22 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 19616
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Jullie staan niet open voor de feiten dat vliegen steeds veiliger wordt en komen met allerlei wensdromen dat het binnenkort allemaal mis zal gaan. Misschien dat de piloten wat van hun graaisalarissen (tot wel 3 ton) kunnen inleveren zodat van dat geld wat aan hun werkomstandigheden gedaan kan worden.
Jij kijkt puur naar statistieken. Je hebt het over de graaisalarissen van de piloten- een gezagvoerder bij de KLM verdient 2 ton, een chirurg in Nederland 3 ton, en een verkeersleider bij LVNL verdient ook 2 ton. Enzo wil niet accepteren dat er geen causaal verband meer is tussen productiviteit enerzijds zonder meewegen van gevaar en werkdruk en besteedbaar inkomen anderzijds
Grappig dat een neoliberaal nu vindt dat een gezagvoerder moet inleveren zodat het cabinepersoneel meer krijgen. Zou Enzo toch lid zijn van de SP.

Ik geef slechts een voorzetje. Maar zijn het nou graaisalarissen die niets meer met de productiviteit te maken hebben of niet? :hum:
En tsja. De statistieken bevallen niet en worden ze ten faveure van de doembeelden en onderbuik opzij geschoven. Je verwacht het niet.
Ik heb nergens gezegd dat deze statistieken over veiligheid niet betrouwbaar zouden zijn. Wat wel betrouwbaar is volgens de statistiek is dat de Schiphol de laatste jaren aan kop staat qua bijna ongelukken.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 8:30 am 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 20895
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Jij kijkt puur naar statistieken. Je hebt het over de graaisalarissen van de piloten- een gezagvoerder bij de KLM verdient 2 ton, een chirurg in Nederland 3 ton, en een verkeersleider bij LVNL verdient ook 2 ton. Enzo wil niet accepteren dat er geen causaal verband meer is tussen productiviteit enerzijds zonder meewegen van gevaar en werkdruk en besteedbaar inkomen anderzijds
Grappig dat een neoliberaal nu vindt dat een gezagvoerder moet inleveren zodat het cabinepersoneel meer krijgen. Zou Enzo toch lid zijn van de SP.

Ik geef slechts een voorzetje. Maar zijn het nou graaisalarissen die niets meer met de productiviteit te maken hebben of niet? :hum:
En tsja. De statistieken bevallen niet en worden ze ten faveure van de doembeelden en onderbuik opzij geschoven. Je verwacht het niet.
Ik heb nergens gezegd dat deze statistieken over veiligheid niet betrouwbaar zouden zijn. Wat wel betrouwbaar is volgens de statistiek is dat de Schiphol de laatste jaren aan kop staat qua bijna ongelukken.

Maar dat ligt niet aan de werkdruk van de piloten, maar o.a. aan de complexiteit van de ligging van de banen (meer verschillende richtingen) en de klaagcultuur in Nederland waardoor vliegtuigen bijna slalommend langs dorpen en steden moeten vliegen. Als het aan de werkdruk van de pilioten zou liggen zouden andere vliegvelden met vergelijkbare problemen moeten kampen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 8:50 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 19616
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Ik geef slechts een voorzetje. Maar zijn het nou graaisalarissen die niets meer met de productiviteit te maken hebben of niet? :hum:
En tsja. De statistieken bevallen niet en worden ze ten faveure van de doembeelden en onderbuik opzij geschoven. Je verwacht het niet.
Ik heb nergens gezegd dat deze statistieken over veiligheid niet betrouwbaar zouden zijn. Wat wel betrouwbaar is volgens de statistiek is dat de Schiphol de laatste jaren aan kop staat qua bijna ongelukken.

Maar dat ligt niet aan de werkdruk van de piloten, maar o.a. aan de complexiteit van de ligging van de banen (meer verschillende richtingen) en de klaagcultuur in Nederland waardoor vliegtuigen bijna slalommend langs dorpen en steden moeten vliegen. Als het aan de werkdruk van de pilioten zou liggen zouden andere vliegvelden met vergelijkbare problemen moeten kampen.
Het banenstelsel in Schiphol is inderdaad een probleem wanneer de maximaal start en landen van 500.000 is bereikt. Maar ik zie nog steeds niet in waarom het acceptabel zou moeten zijn als een piloot die ziek of niet fit is toch zou moeten vliegen.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 8:56 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 56178
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Wat ik denk dat er gebeurt is is dat vliegen al decennia achter elkaar steeds veiliger wordt. Als je Raya en Biertje in dit soort draadjes hun bekende gang laat gaan ga je inderdaad geloven dat er elke dag 7 vliegtuigen uit de lucht vallen.


Je staat niet open voor feiten die je niet aanstaan. That's all. De waarschuwingen komen niet van Biertje of mij, maar van piloten die tot op de dag van vandaag actief zijn in het luchtruim. Natuurlijk kun je die negeren, je kunt ze ook ter harte nemen om ongelukken te voorkomen. Vergeet daarbij niet, dat in het nu al overvolle luchtruim, de komende jaren twee keer zoveel vliegbewegingen moeten plaatsvinden. Niet alleen moeten er uiteindelijk 300.000 starts en landingen komen in Lelystad, naast de huidige 500.000 en verder uit te breiden aantal starts en landingen op Schiphol, ook andere vliegvelden als Eindhoven en Rotterdam gaan meer vliegverkeer te verwerken krijgen.

Jullie staan niet open voor de feiten dat vliegen steeds veiliger wordt en komen met allerlei wensdromen dat het binnenkort allemaal mis zal gaan. Misschien dat de piloten wat van hun graaisalarissen (tot wel 3 ton) kunnen inleveren zodat van dat geld wat aan hun werkomstandigheden gedaan kan worden.


We hebben het hier over risico's, aangedragen uit het veld zelf, en het door het veld zelf geconstateerde groei van die risico's. Er is ook duidelijk, zowel in het interview als in deze discussie, aangegeven dat het niet om de techniek gaat, maar het handelen van mensen, de oververmoeidheid, etc.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 8:59 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 56178
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Jullie staan niet open voor de feiten dat vliegen steeds veiliger wordt en komen met allerlei wensdromen dat het binnenkort allemaal mis zal gaan. Misschien dat de piloten wat van hun graaisalarissen (tot wel 3 ton) kunnen inleveren zodat van dat geld wat aan hun werkomstandigheden gedaan kan worden.
Jij kijkt puur naar statistieken. Je hebt het over de graaisalarissen van de piloten- een gezagvoerder bij de KLM verdient 2 ton, een chirurg in Nederland 3 ton, en een verkeersleider bij LVNL verdient ook 2 ton. Enzo wil niet accepteren dat er geen causaal verband meer is tussen productiviteit enerzijds zonder meewegen van gevaar en werkdruk en besteedbaar inkomen anderzijds
Grappig dat een neoliberaal nu vindt dat een gezagvoerder moet inleveren zodat het cabinepersoneel meer krijgen. Zou Enzo toch lid zijn van de SP.

Ik geef slechts een voorzetje. Maar zijn het nou graaisalarissen die niets meer met de productiviteit te maken hebben of niet? :hum:
En tsja. De statistieken bevallen niet en worden ze ten faveure van de doembeelden en onderbuik opzij geschoven. Je verwacht het niet.


Met statistieken kun je alle kanten op. Statistieken vormen geen enkel bewijs. Statistisch gezien maakt jouw vrouw misschien maar kans van 1 op de 100 miljoen om slachtoffer van een brute moord te worden door een ontsnapte TBS'er, maar als het gebeurt is ze wel het slachtoffer van een gruwelijke moord. Ziehier de waarde van je statistieken.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 9:14 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 19616
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Jij kijkt puur naar statistieken. Je hebt het over de graaisalarissen van de piloten- een gezagvoerder bij de KLM verdient 2 ton, een chirurg in Nederland 3 ton, en een verkeersleider bij LVNL verdient ook 2 ton. Enzo wil niet accepteren dat er geen causaal verband meer is tussen productiviteit enerzijds zonder meewegen van gevaar en werkdruk en besteedbaar inkomen anderzijds
Grappig dat een neoliberaal nu vindt dat een gezagvoerder moet inleveren zodat het cabinepersoneel meer krijgen. Zou Enzo toch lid zijn van de SP.

Ik geef slechts een voorzetje. Maar zijn het nou graaisalarissen die niets meer met de productiviteit te maken hebben of niet? :hum:
En tsja. De statistieken bevallen niet en worden ze ten faveure van de doembeelden en onderbuik opzij geschoven. Je verwacht het niet.


Met statistieken kun je alle kanten op. Statistieken vormen geen enkel bewijs. Statistisch gezien maakt jouw vrouw misschien maar kans van 1 op de 100 miljoen om slachtoffer van een brute moord te worden door een ontsnapte TBS'er, maar als het gebeurt is ze wel het slachtoffer van een gruwelijke moord. Ziehier de waarde van je statistieken.
Het probleem is inderdaad dat statistieken politiek gestuurd kunnen worden. Ik zeg niet dat dit bij elke statistiek het geval is maar de gevallen waar wel sprake is van politieke sturing zijn bewezen en mij verbaast het eerder als er geen stijgende lijn is te zien van statistieken met politieke sturing.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 10:32 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 56178
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Ik geef slechts een voorzetje. Maar zijn het nou graaisalarissen die niets meer met de productiviteit te maken hebben of niet? :hum:
En tsja. De statistieken bevallen niet en worden ze ten faveure van de doembeelden en onderbuik opzij geschoven. Je verwacht het niet.


Met statistieken kun je alle kanten op. Statistieken vormen geen enkel bewijs. Statistisch gezien maakt jouw vrouw misschien maar kans van 1 op de 100 miljoen om slachtoffer van een brute moord te worden door een ontsnapte TBS'er, maar als het gebeurt is ze wel het slachtoffer van een gruwelijke moord. Ziehier de waarde van je statistieken.
Het probleem is inderdaad dat statistieken politiek gestuurd kunnen worden. Ik zeg niet dat dit bij elke statistiek het geval is maar de gevallen waar wel sprake is van politieke sturing zijn bewezen en mij verbaast het eerder als er geen stijgende lijn is te zien van statistieken met politieke sturing.


Je kunt ze niet alleen sturen door met de cijfers te kiezen (welke laat je zien, wat laat je weg en welke interpretatie geef je er aan), je geeft per definitie een heel fout beeld. Een kans op dijkdoorbraak eens in de duizend jaar, zegt niets als morgen die dijk doorbreekt. Zwakke dijken moet je versterken, niet de mensen in slaap sussen. Om maar weer een voorbeeldje te geven.

Terug naar het onderwerp: Statistich gezien zijn de risico's klein, maar we hebben hier ook al de nodige luchtrampen mee gemaakt. En dan gaat het om zowel technisch falen, als fouten van piloten, maar ook fouten van overwerkt onderhoudspersoneel en grondpersoneel. Ik hoef niet alle ongelukken hier te gaan noteren, mag ik hopen, maar wil je onder andere de Bijlmerramp in herinnering roepen, en het Turkse vliegtuig dat voor de landingsbaan landde. En het vliegtuig dat bij de waddeneilanden in zee stortte. De Herculesramp, en zo zijn er meer.
Statitsich misschien per geval eens in de honderd jaar, maar we hebben nog lang geen zeshonderd jaar vliegverkeer.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 11:01 am 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 20895
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
Raya schreef:


Met statistieken kun je alle kanten op. Statistieken vormen geen enkel bewijs. Statistisch gezien maakt jouw vrouw misschien maar kans van 1 op de 100 miljoen om slachtoffer van een brute moord te worden door een ontsnapte TBS'er, maar als het gebeurt is ze wel het slachtoffer van een gruwelijke moord. Ziehier de waarde van je statistieken.
Het probleem is inderdaad dat statistieken politiek gestuurd kunnen worden. Ik zeg niet dat dit bij elke statistiek het geval is maar de gevallen waar wel sprake is van politieke sturing zijn bewezen en mij verbaast het eerder als er geen stijgende lijn is te zien van statistieken met politieke sturing.


Je kunt ze niet alleen sturen door met de cijfers te kiezen (welke laat je zien, wat laat je weg en welke interpretatie geef je er aan), je geeft per definitie een heel fout beeld. Een kans op dijkdoorbraak eens in de duizend jaar, zegt niets als morgen die dijk doorbreekt. Zwakke dijken moet je versterken, niet de mensen in slaap sussen. Om maar weer een voorbeeldje te geven.

Terug naar het onderwerp: Statistich gezien zijn de risico's klein, maar we hebben hier ook al de nodige luchtrampen mee gemaakt. En dan gaat het om zowel technisch falen, als fouten van piloten, maar ook fouten van overwerkt onderhoudspersoneel en grondpersoneel. Ik hoef niet alle ongelukken hier te gaan noteren, mag ik hopen, maar wil je onder andere de Bijlmerramp in herinnering roepen, en het Turkse vliegtuig dat voor de landingsbaan landde. En het vliegtuig dat bij de waddeneilanden in zee stortte. De Herculesramp, en zo zijn er meer.
Statitsich misschien per geval eens in de honderd jaar, maar we hebben nog lang geen zeshonderd jaar vliegverkeer.

Ja, het aantal doden bij vliegtuigongelukken wereldwijd is natuurlijk politiek te sturen. Manmanman. :luidlachen:
Vliegen is veruit, en niet een beetje veruit, de veiligste vorm van transport. Daarnaast wordt het ook steeds veiliger. Dat ongelukken gebeuren omdat het complete vliegtuig- en vliegveldpersoneel overwerkt is is op zijn minst een twijfelachtige aanname. Het aantal bijna ongelukken op Schiphol is er in elk geval niet op terug te voeren. Tenerife en het Turkse vliegtuig gebeurden door fouten (overmoed) van de piloten, het Hercules toestel werd door een zwermvliegtuigen geraakt en in Faro was het weer de oorzaak.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: vr jul 06, 2018 1:17 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 19616
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
Het probleem is inderdaad dat statistieken politiek gestuurd kunnen worden. Ik zeg niet dat dit bij elke statistiek het geval is maar de gevallen waar wel sprake is van politieke sturing zijn bewezen en mij verbaast het eerder als er geen stijgende lijn is te zien van statistieken met politieke sturing.


Je kunt ze niet alleen sturen door met de cijfers te kiezen (welke laat je zien, wat laat je weg en welke interpretatie geef je er aan), je geeft per definitie een heel fout beeld. Een kans op dijkdoorbraak eens in de duizend jaar, zegt niets als morgen die dijk doorbreekt. Zwakke dijken moet je versterken, niet de mensen in slaap sussen. Om maar weer een voorbeeldje te geven.

Terug naar het onderwerp: Statistich gezien zijn de risico's klein, maar we hebben hier ook al de nodige luchtrampen mee gemaakt. En dan gaat het om zowel technisch falen, als fouten van piloten, maar ook fouten van overwerkt onderhoudspersoneel en grondpersoneel. Ik hoef niet alle ongelukken hier te gaan noteren, mag ik hopen, maar wil je onder andere de Bijlmerramp in herinnering roepen, en het Turkse vliegtuig dat voor de landingsbaan landde. En het vliegtuig dat bij de waddeneilanden in zee stortte. De Herculesramp, en zo zijn er meer.
Statitsich misschien per geval eens in de honderd jaar, maar we hebben nog lang geen zeshonderd jaar vliegverkeer.

Ja, het aantal doden bij vliegtuigongelukken wereldwijd is natuurlijk politiek te sturen. Manmanman. :luidlachen:
Vliegen is veruit, en niet een beetje veruit, de veiligste vorm van transport. Daarnaast wordt het ook steeds veiliger. Dat ongelukken gebeuren omdat het complete vliegtuig- en vliegveldpersoneel overwerkt is is op zijn minst een twijfelachtige aanname. Het aantal bijna ongelukken op Schiphol is er in elk geval niet op terug te voeren. Tenerife en het Turkse vliegtuig gebeurden door fouten (overmoed) van de piloten, het Hercules toestel werd door een zwermvliegtuigen geraakt en in Faro was het weer de oorzaak.
Wat ben je toch een kneus. De ramp bij Tenerife was het gevolg van één man: Veldhuyzen van Zanten, een gezagvoerder die lange tijd niet had gevlogen en heuse beginnersfouten maakten en het feit dat de gezagvoerder de baas was en die je niet kon tegenspreken, bij de ramp bij Faro twijfelt men nog steeds of het weer de enige echte schuldige was, mede omdat de Raad voor de Luchtvaart iets geheim houd wat pas in 2073 wordt geopenbaard. In ieder geval lijkt er een twijfel te zijn of het toestel wel moest vertrekken vanwege allerlei gebreken die nog gerepareerd moeten worden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegramp_Faro
https://www.ad.nl/buitenland/ramptoeste ... ~a620bf22/
https://en.wikipedia.org/wiki/Martinair_Flight_495

Tijdens de Hercules ramp is de rol van de baas over vliegveld Eidnhoven (Eleanor Boekholt) bewust nooit onderzoek maar zij verzamelde wel een dikke 7000 mails over een klokkenluider. Dus het stinkt

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling