Het is nu zo feb 24, 2019 12:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 804 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 41  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#581  BerichtGeplaatst: do feb 07, 2019 4:08 pm 
lid

Lies schreef:
Enzo501 schreef:
Wat voor Endlosung had je in gedachte?
Doorgaan met ongezond eten en de restanten achter je gat gooien?

Onze bezorgde kindertjes tijdens de klimaatdemonstratie....

bij de Mc Donalds:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

en Burger King:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Heb jij liever 1000+ kampvuurtjes op straat, waar de jeugd haar bij de biologische vegetarische slager gehaalde vega-burgers bruin op bakt?

Ook de jeugd moet eten. Ik vind niet dat ik ze dat mag verbieden, met mijn polfkop. En de hoopafval, die ik op een foto in een trein zag liggen, lag keurig bij elkaar, naast uitpuilende prullenbakken, die ik zag.

Daarbij is bewustwording een proces. Ik ben van veel dingen ook overtuigd dat ik goed doe, maar maak daarbij ook zonder meer veel fouten. Jeugd moet doorgaans nog veel leren, verbanden leren zien, die zelfs wij al vaak vergeten lijken. Melk komt van een koe, niet uit een fabriek, bijvoorbeeld.

Profiel  

Bericht nummer:#582  BerichtGeplaatst: do feb 07, 2019 4:38 pm 
lid

Gisteren hoorde ik deze discussie: Zijn de stakende scholieren te eenzijdig geïnformeerd over klimaatproblemen?

https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/ ... tproblemen

Simon Rozendaal, columnist en journalist die al sinds 1977 over het klimaat schrijft, vindt dat de scholieren donderdag beter op school kunnen blijven. ,,Ik ontken de opwarming van de aarde niet en ik ontken de rol van de mens daarin niet. Het probleem is dat we er nu nog niet zoveel aan kunnen doen, zon- en windenergie zet te weinig zoden aan de dijk. We hebben nieuwe ideeën en technologieën nodig, bedacht door jonge mensen. Die kennis doen ze op op school.

Profiel  

Bericht nummer:#583  BerichtGeplaatst: do feb 07, 2019 4:41 pm 
lid

Lies schreef:
Gisteren hoorde ik deze discussie: Zijn de stakende scholieren te eenzijdig geïnformeerd over klimaatproblemen?

Simon Rozendaal, columnist en journalist die al sinds 1977 over het klimaat schrijft, vindt dat de scholieren donderdag beter op school kunnen blijven. ,,Ik ontken de opwarming van de aarde niet en ik ontken de rol van de mens daarin niet. Het probleem is dat we er nu nog niet zoveel aan kunnen doen, zon- en windenergie zet te weinig zoden aan de dijk. We hebben nieuwe ideeën en technologieën nodig, bedacht door jonge mensen. Die kennis doen ze op op school.

Nounou, die Rozendaal heeft in de loop der jaren ook een draai ten goede gemaakt waar het het klimaat betreft. :ok: Maar de redering dat de ontwikkeling van die scholieren geschaad wordt voor 1 dagje niet op komen dagen is natuurlijk wel heel dunnetjes.

Profiel  

Bericht nummer:#584  BerichtGeplaatst: do feb 07, 2019 5:19 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Lies schreef:

Nounou, die Rozendaal heeft in de loop der jaren ook een draai ten goede gemaakt waar het het klimaat betreft. :ok: Maar de redering dat de ontwikkeling van die scholieren geschaad wordt voor 1 dagje niet op komen dagen is natuurlijk wel heel dunnetjes.
Hij draait al jaren hetzelfde en probeert het hoofd koel te houden. Zou de rest ook moeten doen.

Profiel  

Bericht nummer:#585  BerichtGeplaatst: do feb 07, 2019 11:05 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Wat niet van toepassing is, heb ik even rood gemaakt. Je suggestie is al jaren achterhaald. Het klimaat warmt op en die opwarming houdt gelijke tred met de stijging van CO2. En het meeste CO2 komt van de mens.. 1+1=2 onze CO2 uitstoot moet omlaag. En ja dat kost inderdaad een heleboel geld. Helaas.
Dit is volgens mij een "met dat, dus door dat" drogredenering.
Wie breng je daarvoor mee :)

Geef daar maar eens een link voor dan :) en graag géén opinie-websites, maar een wetenschappelijke website..

Is wikipedia ook goed? Cum hoc ergo propter hoc (met dit, dus door dit)
Hier een wordt een oorzakelijk verband gesuggereerd dat er in werkelijkheid niet hoeft te zijn. Feiten A en B treden tegelijk op, that's all.
"Zij was in augustus op vakantie met Gijs. Zij is in augustus zwanger geworden. Dus zij is zwanger van Gijs."
"Ik dacht net aan jou toen de telefoon ging. Dat kan toch geen toeval zijn!"

Einstein schreef:
Ik zal openen .. :smdb:: ik begin met dit citaat, wat ongeveer hetzelfde is als wat ik boven heb gesteld,

"The proof that man-made CO2 is causing global warming is like the chain of evidence in a court case. CO2 keeps the Earth warmer than it would be without it. Humans are adding CO2 to the atmosphere, mainly by burning fossil fuels. And there is empirical evidence that the rising temperatures are being caused by the increased CO2."

Ik vond het bij

(skepticalscience.com) (diverse ontkenningen en weerleggingen)

Maar ik zal me houden aan de main stream ! Wetenschappelijke websites, publicaties..

Ik heb het makkelijk ! er is wiki om dingen terug te zoeken en er zijn duizenden wetenschappelijke links, die het verband tussen CO2 en temperatuurstijging beschrijven en
de conclusies bevestigen van IPCC Report 2018 (PDF)

Een voor de hand liggende main-stream opening is bijvoorbeeld deze selectie,

(USGov/Nasa - Evidence)
(Royal Society - Evidence)

.. tot zover vóór 1+1=2. Mijn conclusie, dat menselijk ingrijpen nodig is wordt óók door de wetenschap ondersteund..

(Scientific American - Science backs effort to pull CO2 from atmosphere)

"Globale CO2-uitstoot moet radicaal afnemen, niet alleen maar stoppen met groeien”, volgens een van de deelnemers aan dit onderzoek. Zelfs met de stop van de aangroei van uitstoot door fossiele brandstoffen over de voorbije drie jaar was de CO2-concentratie in de atmosfeer in 2015 een absoluut record, dat in 2016 waarschijnlijk zal worden gebroken. "

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... -te-weinig

Ja, en nu voeg je er een stukje toe, maar dat is niet veel beter.
Stelling: "The proof that man-made CO2 is causing global warming is like the chain of evidence in a court case."
"CO2 keeps the Earth warmer than it would be without it." ... eens.
"Humans are adding CO2 to the atmosphere, mainly by burning fossil fuels." ... eens.
"And there is empirical evidence that the rising temperatures are being caused by the increased CO2." Zo jammer dit. Global warming gaat over klimaat (lange termijn), en dat is iets anders dan temperaturen (korte termijn). De stelling faalt.

Maar we zijn het eens dat menselijk ingrijpen nodig is. Alleen ben ik het niet eens met de korte-termijn apocalyptische percepties waar NOG's en groene gekkies mee lopen te drammen. Wat een Judith Curry te melden heeft (Hearing – Climate Change: The Impacts and the Need to Act) is een stuk bruikbaarder dan de "I want you to panic" van het meisje Greta waar je achteraan hobbelt.

Profiel  

Bericht nummer:#586  BerichtGeplaatst: do feb 07, 2019 11:20 pm 
lid

De opwarming van de aarde kan onvoorziene gevolgen hebben en dat is wel degelijk een rationele reden voor paniek.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#587  BerichtGeplaatst: do feb 07, 2019 11:38 pm 
lid

P-G schreef:
De opwarming van de aarde kan onvoorziene gevolgen hebben en dat is wel degelijk een rationele reden voor paniek.

Als het onvoorzien is dan is dat geen rationele reden voor paniek.

Gaan we kinderen ook paniek aanpraten over de volgende onderwerpen?
A dozen ways life on Earth could end.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#588  BerichtGeplaatst: do feb 07, 2019 11:57 pm 
lid

baedeker schreef:
P-G schreef:

Het klimaat is een complex geheel, maar hetzelfde geldt voor de klimatologische geschiedenis die bijvoorbeeld verborgen ligt in de ijskappen. Het smelten van ijskappen kan zorgen voor een extra, abrupte opwarming van de aarde doch ook een mini-ijstijd op het noordelijke halfrond.

Uiteraard kunnen gebeurtenissen buiten onze invloed om - vulkaanuitbarstingen of inslagen vanuit de ruimte - ons klimaat op een ongekende schaal beïnvloeden, maar willen wij risico's lopen door ons gedrag, waarbij verandering ervan wegens een groot aantal andere redenen überhaupt noodzakelijk is?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#589  BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 12:00 am 
lid

P-G schreef:

In paniek raken is nooit goed. Waarschijnlijk neem je (juist) dan de verkeerde besluiten.

Profiel  

Bericht nummer:#590  BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 12:17 am 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
"Globale CO2-uitstoot moet radicaal afnemen, niet alleen maar stoppen met groeien”, volgens een van de deelnemers aan dit onderzoek. Zelfs met de stop van de aangroei van uitstoot door fossiele brandstoffen over de voorbije drie jaar was de CO2-concentratie in de atmosfeer in 2015 een absoluut record, dat in 2016 waarschijnlijk zal worden gebroken. "

Stelling: "The proof that man-made CO2 is causing global warming is like the chain of evidence in a court case."
"Humans are adding CO2 to the atmosphere, mainly by burning fossil fuels." ... eens.
"And there is empirical evidence that the rising temperatures are being caused by the increased CO2." Zo jammer dit. Global warming gaat over klimaat (lange termijn), en dat is iets anders dan temperaturen (korte termijn). De stelling faalt.

Maar we zijn het eens dat menselijk ingrijpen nodig is. Alleen ben ik het niet eens met de korte-termijn apocalyptische percepties waar NOG's en groene gekkies mee lopen te drammen. Wat een Judith Curry te melden heeft (Hearing – Climate Change: The Impacts and the Need to Act) is een stuk bruikbaarder dan de "I want you to panic" van het meisje Greta waar je achteraan hobbelt.

Euhm Judith Curry ontkent de metingen niet. Ook niet dat de mens invloed heeft, maar ze beweert dat die invloed niet noodzakelijk bepalend is. Dat er grote kans is, dat het niet bepalend is. Een (het?) peer-reviewed artikel wat ik van haar kan vinden is (Judith Curry - Reasoning about climate uncertainty)

Even snel doorgelezen.. dit is een kritische beschouwing over bepaalde statistische methodes die het IPCC in 2010 heeft gehanteerd en de volgens Curry te besliste uitkomsten van die methodes. Er is volgens Curry veel meer onzekerheid en er is te weinig rekening gehouden met de mogelijk grotere spreiding van variabelen.. en dus uitkomsten. Maar Curry ontkent niet het verband tussen CO2 en temperatuur en zelfs niet het nut van menselijk ingrijpen.. Waar Curry voor pleit, is om iets ontspannener met de huidige informatie om te gaan, omdat het worst case scenario niet uit hoeft te komen.

Misschien is er niks aan de hand. Uiteraard.. Daar heeft Curry best gelijk in. Alleen.. je kunt haar artikel niet gebruiken, om mij van een drogreden de betichten in bijdrage #569 ! De oorzaak-gevolg keten die ik heb beschreven blijft volgens de wetenschap geldig. Curry is kritisch op de klimaatwetenschappers en hun alarmisme, maar ze is geen klimaat-ontkenner of zo. Ze presenteert geen alternatieve metingen, om het tegendeel te bewijzen. Dat is niet haar bedoeling.. Curry zegt vooral, dat we horen te twijfelen aan de conclusies van het IPCC. Ik vrees, dat dat precies is, wat de uitstellers willen horen. Geloven dat het wel goed komt. Curry zegt in feite dat de KANS dat het wel goed komt, groter is dan de IPCC aanneemt. Ik vind die informatie niet zoveel toevoegen. Natuurlijk kan het goed gaan.. het kan ook niet goed gaan.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#591  BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 11:18 am 
lid

Wat is eigenlijk het werkelijke probleem, verandering van het klimaat, of veranderingen in de industrie? Het sturen van de economie blijkt ook complex, hoe leggen we dat de kinderen uit

Productie industrie voor het eerst in ruim 3 jaar lager
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/07 ... jaar-lager

De gemiddelde dagproductie van de Nederlandse industrie was in december 4,2 procent lager dan in december 2017, maakt het CBS bekend. Voor het eerst na september 2015 krimpt de productie. De productie van de elektrische en elektronische industrie kromp het sterkst.

Salomon Kroonenberg: 'Er zijn veel ergere problemen dan het klimaat'

Met de zeespiegel is eigenlijk niets aan de hand
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2cb4275/

Profiel  

Bericht nummer:#592  BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 11:41 am 
lid

Het is uiteraard een heel goede zaak om de vervuiling van de planeet te stoppen, en zoals ik al eerder aangaf, niet alleen met CO2. Dat is los van de vraag of de mens de (directe) oorzaak is van de opwarming en of de aarde nu wel of niet opwarmt of dat het een stuiptrekking is richting een kleine ijstijd.

We moeten met alle scenario's rekening houden. We zullen water moeten kunnen ontzilten, we zullen waterreservoirs moeten hebben, we zullen meer moeten inzetten op gewassen die weinig water nodig hebben, hogere, maar ook lagere temperaturen kunnen weerstaan.

Wat we niet moeten doen is in paniek raken en zeker geen paniekmaatregelen nemen. Die leiden nergens toe. Behalve naar armoede, omdat hoe dan ook de rekening bij de minst draagkrachtigen komt te liggen. De rijken zullen zich gewoon in het meest aangename klimaat gaan vestigen, waar dat ook mag zijn op deze aardkloot.

Profiel  

Bericht nummer:#593  BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 3:16 pm 
lid

@Raya dus we mogen van jou niet in paniek raken over over klimaatverandering, c.q. de temperatuurstijging.. maar wat als je nu tussen de 14 en 18 jaar bent ? En het vooruitzicht hebt nog 80 jaar te leven ? Enige paniek, al was het maar actiebereidheid vind ik dan heel begrijpelijk. Gezien de wetenschappelijke bevindingen.. CO-2 doet meer dan alleen vervuilen.

@Lies.. dat is de opinie van Salomon Kroonenberg. Een geoloog is geen klimatoloog. Catch voor het weerwoord (ook opinie)

Profiel  

Bericht nummer:#594  BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 4:05 pm 
lid

P-G schreef:
baedeker schreef:
P-G schreef:

Het klimaat is een complex geheel, maar hetzelfde geldt voor de klimatologische geschiedenis die bijvoorbeeld verborgen ligt in de ijskappen. Het smelten van ijskappen kan zorgen voor een extra, abrupte opwarming van de aarde doch ook een mini-ijstijd op het noordelijke halfrond.

Uiteraard kunnen gebeurtenissen buiten onze invloed om - vulkaanuitbarstingen of inslagen vanuit de ruimte - ons klimaat op een ongekende schaal beïnvloeden, maar willen wij risico's lopen door ons gedrag, waarbij verandering ervan wegens een groot aantal andere redenen überhaupt noodzakelijk is?

Het spijt me je dit te moeten vertellen P-G, maar het leven zit vol risico's. Door gebeurtenissen buiten onze invloed en door ons gedrag. We krijgen kinderen. We houden kernwapens aan. We verbranden fossiele brandstoffen. Allemaal complexe afwegingen die niet gebaat zijn bij dat kinderlijke "I want you to panic" geleuter. Je laten leidt door die nonsens is niet een risico maar een gevaar.

Profiel  

Bericht nummer:#595  BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 4:06 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:

Euhm Judith Curry ontkent de metingen niet. Ook niet dat de mens invloed heeft, maar ze beweert dat die invloed niet noodzakelijk bepalend is. Dat er grote kans is, dat het niet bepalend is. Een (het?) peer-reviewed artikel wat ik van haar kan vinden is (Judith Curry - Reasoning about climate uncertainty)

Even snel doorgelezen.. dit is een kritische beschouwing over bepaalde statistische methodes die het IPCC in 2010 heeft gehanteerd en de volgens Curry te besliste uitkomsten van die methodes. Er is volgens Curry veel meer onzekerheid en er is te weinig rekening gehouden met de mogelijk grotere spreiding van variabelen.. en dus uitkomsten. Maar Curry ontkent niet het verband tussen CO2 en temperatuur en zelfs niet het nut van menselijk ingrijpen.. Waar Curry voor pleit, is om iets ontspannener met de huidige informatie om te gaan, omdat het worst case scenario niet uit hoeft te komen.

Misschien is er niks aan de hand. Uiteraard.. Daar heeft Curry best gelijk in. Alleen.. je kunt haar artikel niet gebruiken, om mij van een drogreden de betichten in bijdrage #569 ! De oorzaak-gevolg keten die ik heb beschreven blijft volgens de wetenschap geldig. Curry is kritisch op de klimaatwetenschappers en hun alarmisme, maar ze is geen klimaat-ontkenner of zo. Ze presenteert geen alternatieve metingen, om het tegendeel te bewijzen. Dat is niet haar bedoeling.. Curry zegt vooral, dat we horen te twijfelen aan de conclusies van het IPCC. Ik vrees, dat dat precies is, wat de uitstellers willen horen. Geloven dat het wel goed komt. Curry zegt in feite dat de KANS dat het wel goed komt, groter is dan de IPCC aanneemt. Ik vind die informatie niet zoveel toevoegen. Natuurlijk kan het goed gaan.. het kan ook niet goed gaan.

Waar ik je van drogreden beticht is dat onderbouwd. Zie in #585 waarom je "oorzaak-gevolg keten" faalt.

Ik haal Curry aan omdat ik haar standpunt redelijk vind. Je reacties zijn verhelderend.
"Misschien is er niks aan de hand": Je weergeeft Curry onvolledig. Ze heeft het over termijnen, en over onzekerheid over de gevolgen. Over hoe korte-termijn apocalyptische percepties leiden tot tunnelvisie en verkeerde maatregelen. Dit is het tegenovergestelde van de "I want you to panic" van meisje Greta.
"Curry zegt dat we horen te twijfelen aan de conclusies van het IPCC": Een gezonde wetenschappelijke houding.
"Ik vrees, dat dat precies is, wat de uitstellers willen horen.": Hier spreekt agitprop, geen wetenschap.
"Natuurlijk kan het goed gaan.. het kan ook niet goed gaan.": Er is meer nodig om €1.000 te besteden.
:fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#596  BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 4:31 pm 
lid

Einstein schreef:
@Raya dus we mogen van jou niet in paniek raken over over klimaatverandering, c.q. de temperatuurstijging.. maar wat als je nu tussen de 14 en 18 jaar bent ? En het vooruitzicht hebt nog 80 jaar te leven ? Enige paniek, al was het maar actiebereidheid vind ik dan heel begrijpelijk. Gezien de wetenschappelijke bevindingen.. CO-2 doet meer dan alleen vervuilen.

@Lies.. dat is de opinie van Salomon Kroonenberg. Een geoloog is geen klimatoloog. Catch voor het weerwoord (ook opinie)

Geloof me, ik ben ook jong geweest.
Als je tussen de 14 en 18 bent, heb je nog niet zoveel levenservaring als dat je wel een stuk ouder bent.
Je doet er dan verstandiger aan om naar de oudere te luisteren, als deze je adviseert niet in paniek te raken. Paniek is namelijk een zeer slechte raadgever!

Profiel  

Bericht nummer:#597  BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 5:45 pm 
lid

Lies schreef:
Wat is eigenlijk het werkelijke probleem, verandering van het klimaat, of veranderingen in de industrie? Het sturen van de economie blijkt ook complex, hoe leggen we dat de kinderen uit

Productie industrie voor het eerst in ruim 3 jaar lager
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/07 ... jaar-lager

De gemiddelde dagproductie van de Nederlandse industrie was in december 4,2 procent lager dan in december 2017, maakt het CBS bekend. Voor het eerst na september 2015 krimpt de productie. De productie van de elektrische en elektronische industrie kromp het sterkst.

Salomon Kroonenberg: 'Er zijn veel ergere problemen dan het klimaat'

Met de zeespiegel is eigenlijk niets aan de hand
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2cb4275/

Zoals zo vaak geeft de kop een heel ander beeld dan het verhaal zelf
En is duidelijk niet geschreven door iemand die het probleem snapt
In het interview ging het inderdaad over de huidige zeespiegelstijging
gewoon omdat de interviewer er naar vroeg
Niet omdat de huidige stijging van de zeespiegel nou een probleem zou zijn.

Kroonenberg ontkent niets van het klimaatverhaal, maar beweert alleen dat de onzekerheid groot is
Dus die dreigende zeespiegelstijging van 6 meter is volgens hem minder zeker dan de mainstream klimaat wetenschappers beweren
Nou dat geloof ik graag
De wetenschap zit er nou eenmaal vaker naast
Maar ernaast zitten betekent volgens mij ook dat het 10 meter zou kunnen worden ipv 6 meter
En trouwens , ook 1 meter is al een groot probleem

Profiel  

Bericht nummer:#598  BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 7:21 pm 
lid

Hieronder een doorverwijzing naar een artikel over de honderd miljard euro van Baudet cum suis.

https://klimaatverandering.wordpress.co ... en-zinvol/

- Isaac Asimov

- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#599  BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2019 11:21 pm 
lid

P-G schreef:
Hieronder een doorverwijzing naar een artikel over de honderd miljard euro van Baudet cum suis.

https://klimaatverandering.wordpress.co ... en-zinvol/
Ik kom zelf uit op circa 450 miljard. Ter herinnering, het was hetzelfde PBL dat vond dat nieuwbouwwoningen niet te snel moeste worden gebouwd want dat was slecht voor de prijsvorming. Wie wil mij helpen met het PBL door te plee te trekken?

Profiel  

Bericht nummer:#600  BerichtGeplaatst: za feb 09, 2019 12:17 am 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
baedeker schreef:

Waar ik je van drogreden beticht is dat onderbouwd. Zie in #585 waarom je "oorzaak-gevolg keten" faalt.

Ik haal Curry aan omdat ik haar standpunt redelijk vind. Je reacties zijn verhelderend.
"Misschien is er niks aan de hand": Je weergeeft Curry onvolledig. Ze heeft het over termijnen, en over onzekerheid over de gevolgen. Over hoe korte-termijn apocalyptische percepties leiden tot tunnelvisie en verkeerde maatregelen. Dit is het tegenovergestelde van de "I want you to panic" van meisje Greta.
"Curry zegt dat we horen te twijfelen aan de conclusies van het IPCC": Een gezonde wetenschappelijke houding.
"Ik vrees, dat dat precies is, wat de uitstellers willen horen.": Hier spreekt agitprop, geen wetenschap.
"Natuurlijk kan het goed gaan.. het kan ook niet goed gaan.": Er is meer nodig om €1.000 te besteden.
:fluiten:

Wat is jouw voorstel dan wel ? Overigens je focust nu op dat ene woordje "paniek" maar als een 16-jarige eisen stelt in verband met een bepaalde (wetenschappelijk onderbouwde) toekomstverwachting, dan horen wij daar m.i. in elk geval naar te luisteren. Zeker wanneer er vrij eenvoudig maatregelen te bedenken zijn, die betreffende verschijnselen zouden kunnen teniet doen, of tegenwerken.

Citaat:
zie #535

Tot nu toe komen de metingen, bijvoorbeeld wat betreft de wereldwijde gemiddelde temperatuur van het zeewater, +1.5 graad in honderd jaar, meer overeen met het scenario van de IPCC (stijging hockeystick) dan de door Judith Curry voorgespiegelde "onderkant in de mogelijke variatie", het zit juist aan de bovenkant van de eerdere voorspellingen.

Deze verschijnselen verlopen bovendien een orde sneller dan de geologische tijdschaal van meneer Kroonenberg. Dus @baedeker.. ik wacht nog steeds op een wetenschapper (die jij aanhaalt) die mijn oorzaak-gevolg keten weerspreekt en zegt dat het volgende een drogredenering is: de CO2 toename geeft temperatuurstijging, en wanneer de mens de voornaamste bijdrager is aan die CO2 toename, dan kan de mens er ook iets aan doen, dwz meer CO2 neutraal leven en produceren.

De eerste twee zaken zijn wetenschappelijk aangetoond: CO2 geeft zeker verhoging in temperatuur want het is een broeikas-gas.. en de stijging in CO2 van de afgelopen 150 jaar is door de mens veroorzaakt. Voor dat laatste geef ik nog een paar bronnen,

(klimaat.be - invloed van de mens)

.. de toename van de CO2 is zelfs af te lezen in de economische groei en de conjunctuur..

"The hypothesised correlation between per capita GDP and emissions is statistically supported for both industrial countries and poor countries in the empirical part of this study. At the highest significance level, per capita GDP is positively correlated with per capita emissions"

(PDF: Is there a relationshipbetween economic growthandcarbon dioxide emissions? Authors: Jenny Cederborg & Sara Snöbohm)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 804 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 41  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]