Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
'Echte vorst'
Nou uiteindelijk stelt het niet veel voor natuurlijk, 2 nachtjes tegen de -10 en overdag rond het vriespunt. IJsbanen zijn op veel plekken nog niet eens open en op zondag gaat het alweer dooien. Vergelijkingen met 1963 of 1979, of zelfs 1997 kloppen totaal niet.
En je hebt het verschil tussen klimaat en weer uiteraard niet begrepen.
Weet je wat ik niet begrijp? Hoe het kan dat wij nu ineens met vorst te maken krijgen wat we jaren niet gehad hebben. Jij weet het vast wel.
Om dat we een paar weken wind uit het noorden/oosten hebben, zo moeilijk is dat niet.
Biertje schreef:
En wal die klimaatdrammers eens zouden moeten doen is duidelijk uitspreken is dat al die fraaie plannen wel betaald moeten worden door de uitstoter en dus niet door de burger,
De burger is de uitstoter
Biertje schreef:
en of het überhaupt wel te realiseren is en ook de omvang is vastgesteld, en uiteraard wat het kost. Het blijft altijd stil als deze vragen worden gesteld, als ze überhaupt eens door de media worden gesteld.
Of het te realiseren is moeten we maar zien, het kan ook zijn dat we op 90 of 80 procent van de opgave blijven steken, tja dan is dat maar zo. En dat stroom geld kost, lijkt mij ook duidelijk. Het alternatief is dat op de lange termijn Nederland half onder water komt te staan, dat lijkt mij niet leuk en zal vast ook een hoop geld kosten.
A. De burger is niet alleen de uitstoter en zeker niet de grootste. Daarnaast is een deel van de uitstoot nooit te voorkomen.
B. En als het nu eens 10& i,p,v, de 80-90%
C, Feit is dat de grote jongens voorlopig niet meedoen, zie link. En KL maar roepen dat Shell duurzaam bezig is vanwege de lering van een halve ton synthetische kerosine. Ja ja.