Het is nu za okt 24, 2020 1:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2666 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134
Auteur Bericht
Bericht nummer:#2661  BerichtGeplaatst: di okt 13, 2020 8:40 am 
lid

Biertje schreef:
Van Baarsma kun je dat verwachten want D66. Maar waarom is de Rabo nog steeds de grootste financier van de boeren? Tja, de schoorsteen moet toch trekken?
De Rabobank is opgericht door boeren, daarom blijven velen bij deze bank hangen, Kom je weer uit bij conservatief en nostalgie Biertje en ik begrijp dat wel.

Ik heb via mijn werk ook met andere banken te maken en maak al jaren mee dat ze allemaal hun uiterste best doen om boeren naar zich toe te trekken, want die banken hebben ook zo'n schoorsteen. De Rabo vertalen ze weleens als 'ruimt alle boeren op', maar ik maak al jaren mee dat ze dit bij andere banken ook overkomt, omdat het praatje te mooi was en de kennis even ontbrak.

En nu hebben ze te maken met Baarsma, de grachtengordelboerin van D66, de partij die ook graag alles opruimt. Het onderstaand artikel lezend denk ik weer aan Nederland 1 en Nederland 2, waar de één spuugzat is van de andere.

‘De ‘boerinnen’ van de Rabo’
https://www.boerderij.nl/Home/Blogs/202 ... o-653239E/

Twee vrouwen zetten de toon bij Rabobank als het om de toekomst van de boer gaat. Dat zijn Barbara Baarsma, directeur van Rabobank Amsterdam en Carin van Huët, directeur Food & Agri. Laten we ze voor het gemak maar de boerinnen van de Rabo noemen.
Ze doen net als veel boerinnen: de een werkt er in en leeft mee, de ander heeft een baan daarbuiten en kijkt er met afstandelijke ogen naar. De eerste is Carin van Huët en de tweede Barbara Baarsma.

Van Huët spreekt de boerentaal
Wat een verademing als je leest wat Van Huët zegt over de toekomst van de landbouw. Hoe anders dan grachtengordelboerin Baarsma, D66-coryfee, die naar lokale afzet van boeren wil en kleine ketens de hemel in prijst. Bedrijven als FrieslandCampina komen in haar Rabowoordenboek niet voor.

Dan Carin van Huët. Die spreekt de boerentaal. In een interview met Food&Agribusiness zegt ze dat met meer regels de sector wordt doodgereguleerd. Dat is mij uit het hart gegrepen. Natuurlijk komen er ook in haar visie veranderingen. Maar dat is niet erg. De meeste boeren zien ook wel in dat zaken niet gelijk kunnen blijven en dat we mee moeten veranderen.

Minderwaardigheidsgevoel aanpraten versus perspectief bieden
Het verschil tussen Van Huët en Baarsma is dat de laatste de boeren een minderwaardigheidsgevoel aanpraat en dat de eerste perspectief biedt. Natuurlijk is zij ook voor verduurzaming. Maar dat wil ze per sector regelen en maatwerk leveren. Met schotten tussen de sectoren, zodat die zich apart kunnen ontwikkelen. Ook moet extern salderen er niet komen. En zeker niet naar buiten de landbouw. Dan wordt de hoogste bieder de baas en verarmt de landbouw. Per sector ontwikkelen is daarom het beste.

Van Huët verwacht daarbij dat ook de exportpositie grotendeels in stand kan blijven. Ze ziet wel een verschuiving. De meeste export zal naar Noordwest-Europa gaan. Hoogwaardige producten kunnen over grotere afstanden worden vervoerd. De milieubelasting door vervoer zal daarbij leidend zijn.

Meedenken om samen de beste toekomst bereiken
Ziedaar de twee boerinnen van de Rabo. Je hebt het gevoel dat de een met de boeren meedenkt om samen de beste toekomst te bereiken. De ander plempt haar grachtengordelvisie over de boeren heen en die moet zich er maar meer redden. Maar ja, zij is professor doctor en dat moeten we weten en voelen.

Maar wie moeten boeren nu geloven? De realistische Carin van Huët of de hooggeleerde bankdirecteur Baarsma in Amsterdam? Misschien past hier het spreekwoord: ‘schoenmaker, houd je bij je leest’. Dus mevrouw Baarsma, u bemoeit zich met uw D66-vriendjes met de problemen van Amsterdam en Carin van Huët gaat verder met de boer.

De Rabo heeft aan één ‘boerin’ genoeg.

Profiel  

Bericht nummer:#2662  BerichtGeplaatst: di okt 13, 2020 8:45 am 
lid

Dus de Rabo had nooit die laffe achterbakse grachtenboerin moeten aantrekken.

Profiel  

Bericht nummer:#2663  BerichtGeplaatst: di okt 13, 2020 9:17 am 
lid

Biertje schreef:
Dus de Rabo had nooit die laffe achterbakse grachtenboerin moeten aantrekken.
Wel als je last van honger hebt, in dit geval grondhonger in Nederland 1, wat Nederland 2 moet leveren.

Profiel  

Bericht nummer:#2664  BerichtGeplaatst: di okt 13, 2020 10:08 am 
lid

Volgens mij is Barbara gewoon teruggefloten, en terecht.

Profiel  

Bericht nummer:#2665  BerichtGeplaatst: di okt 13, 2020 7:31 pm 
lid

baedeker schreef:
Volgens mij is Barbara gewoon teruggefloten, en terecht.
Ik had haar gewoon ontslagen wegens imagoschade aan de bank en boeren. Maar ja je wel welke slappe McKinsey-lul daar aan het roer staat.

Profiel  

Bericht nummer:#2666  BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2020 10:10 am 
lid

Van het gas af? Purmerend weet er alles van en weet dankzij dure lessen dat van het gas af gewoon zo duur is dat het niemand het meer wil.

https://www.wyniasweek.nl/hoe-de-speerp ... purmerend/
https://www.wyniasweek.nl/purmerend-was ... s-aan-toe/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2666 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]