HvR schreef:
Lancelot schreef:
Raya schreef:
In Nederland worden de problemen niet opgelost maar tot handel gemaakt.
We geven iedereen het recht een bepaalde hoeveelheid afval te produceren en laten die rechten onderling verhandelen. Niemand die vervolgens meet of iemand die CO2 rechten heeft verkocht, vervolgens zelf ook minder CO2 uitstoot. Of Stikstof. Handel is handel. De natuur en het klimaat verdienmodellen.
Toch zie ik hier ook wel toekomst in voor dichtbevolkte en rijke landen als Nederland. Doelstelling is de wereldwijde CO2 uitstoot te verminderen. Als wij dat braaf doen in Nederland heeft dat grote impact op onze landbouw en bouw. Stel nu dat Nederland op alle daken in Cairo, waar 21 miljoen mensen leven, miljoenen zonnepanelen plaatst. Dat moet volgens mij een enorm effect hebben op de milieu en CO2 conditie van die stad. Als wij dat dan mogen verrekenen op zodanige manier dat onze boeren volop kunnen blijven boeren en onze bouwers volop kunnen blijven bouwen is het volgens mij een win-win situatie voor iedereen.
Met je eens maar dan zou het logisch zijn wanneer we eerst collectief onze eigen daken allemaal zouden voorzien van zonnepanelen.
Die zogenaamde zonneweides waarbij goede grond wordt volgeplempt en afgedekt zijn volstrekt onlogisch en als particulier is de terugverdientijd van een dergelijke investering die ik moet doen me veel te lang. Ergo: het huidige concept klopt van geen kant, laten we dat vooral niet naar Cairo exporteren.
De dag beginnen met het programma Vroege Vogels doet je beseffen dat natuur en landbouw tegen elkaar worden uitgespeeld, terwijl het één is. Ik zie in mijn omgeving en door mijn weidse blik de molens uitstrekken, hoe hoger hoe 'mooier' de lucht 's avonds met rode lichten worden gekleurd, overdag knipperen ze wit, dan lijkt het alsof het in de verte licht bliksemt. Men wil hier en daar nu wat recreatiegebiedjes ter compensatie inrichten, maar hoe voel je je als recreant dacht ik gisteren rijdend langs die reuzen met 's avonds zo'n fel rode neus en links en rechts akkerland met zonnepanelen.....
Groen wordt ingeruild voor grijs, zei de partij BBB bij Op1: Ed Nijpels en Caroline van der Plas over de verdeling van de landbouwgrond. Ed Nijpels die de cijfers niet op orde heeft, maar niet durft te zeggen waar het hem werkelijk om gaat....GROND, want boeren bezetten het land.
https://www.npostart.nl/ed-nijpels-en-c ... V_16487438Tristate City = Intensieve Mensenhouderij
https://www.interessantetijden.nl/2020/ ... nhouderij/ Voor Blue Tiger leg ik uit wat de rol van jaarlijks met 164 miljoen euro gesubsidieerde milieuclubs is, bij het groen wassen van de verdere be- en verbouwing van Nederland.
De UBO’s (Ultimate Beneficiary Owners) van de pensioenfonds-, private equity en vastgoedmaffia als Clemens Brenninkmeijer (Medevco, 7.1 miljard euro vastgoed) en de VNO-NCW (Cees Oudshoorn) willen de laatste restanten van het mooie traditionele Nederland verbouwen tot Intensieve Mensenhouderij. Dat noemen ze Tristate City.
Een stadstaat waar het platteland tot energieplantage is van de stad, en bouwgrond voor ‘duurzame’ dichtgeïsoleerde woonkazernes (‘Parijs-proof’) voor het belastingvee, de Human Resources van de onderneming die Nederland is, de Koninklijke Oligarchie BV. Zonder vrije uitloopruimte.
GROND voor de intensieve mensenhouderij, belangen en verdienmodellen. Dat spel zien we voor onze ogen afspelen, strooi met angst en we lopen in dezelfde pas mee.