Het is nu do aug 22, 2019 5:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1690 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 85  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#621  BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2019 10:57 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
De malle Eppies van de sinterklaasintochten waren toch echt de burgemeesters die ANTIFA types op het kinderfeest uitnodigden. Alleen is dat een zere plek waar onze overdreven onderdaan uit Tsjechië de vinger liever niet op legt.
Opvallend dat Baedeker maar blijft volharden in het niet veroordelen van geweld.
Hoe ik over het demonstreren tijdens een kinderfeest denk heb ik al meerdere malen aangegeven. De herhaalde opmerkingen hierover zijn dus overbodig.

In tegenstelling tot Enzo heb ik geen behoefte om weg te kijken van de fratsen van de burgemeesters, maar iedere gelegenheid aan te grijpen om maar weer te beginnen over die paar incidenten die zich jammer genoeg als gevolg daarvan voordeden.

Enzo zoekt niet naar slappe excuses als mensen waar hij het mee eens is geweld gebruiken. Dat soort dubbelestandaard fratsen laat hij aan Baedeker over. 'Ja ik heb Arie op zijn gezicht gestompt, maar ik had geen keus, want de politie deed niets.'

Profiel  

Bericht nummer:#622  BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2019 11:57 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Opvallend dat Baedeker maar blijft volharden in het niet veroordelen van geweld.
Hoe ik over het demonstreren tijdens een kinderfeest denk heb ik al meerdere malen aangegeven. De herhaalde opmerkingen hierover zijn dus overbodig.
In tegenstelling tot Enzo heb ik geen behoefte om weg te kijken van de fratsen van de burgemeesters, maar iedere gelegenheid aan te grijpen om maar weer te beginnen over die paar incidenten die zich jammer genoeg als gevolg daarvan voordeden.
Enzo zoekt niet naar slappe excuses als mensen waar hij het mee eens is geweld gebruiken. Dat soort dubbelestandaard fratsen laat hij aan Baedeker over. 'Ja ik heb Arie op zijn gezicht gestompt, maar ik had geen keus, want de politie deed niets.'

De dubbele standaard vind je natuurlijk bij overdreven onderdaan Enzo, die burgemeesters niet wil bekritiseren voor het uitnodigen van ANTIFA types op het kinderfeest, maar wel eindeloos de heilige boon uithangt over de daarop volgende incidenten.

Profiel  

Bericht nummer:#623  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 3:00 am 
lid

Tsja.

Van duurzaamheid en CO2 naar Zwarte Piet afgedwaald :noo:

Vuilnisman... mag dit draadje...

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#624  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 10:21 am 
lid

Einstein schreef:
Tsja.

Komt dat even goed uit, de discussie zelf werd Einstein Greta te warm onder de voeten.
:wink:

Profiel  

Bericht nummer:#625  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 11:03 am 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
Tsja.

Komt dat even goed uit, de discussie zelf werd Einstein Greta te warm onder de voeten.
:wink:
Omdat ik vind dat we het nu zo slecht nog niet hebben zie ik overeenkomsten tussen het bovenstaande van Einstein. Er moet toch iets zijn in deze wereld wat we slecht vinden, waar we ons massaal tegen kunnen verzetten.

Waarom was het klimaat vroeger geen probleem?
https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... m-162542w/

Soms lijkt het alsof de opwarming van de aarde zojuist is ontdekt. In werkelijkheid is die al zo oud als de weg naar Kralingen. Op 20 april 1957 had toenmalig dagblad De Tijd bijvoorbeeld als kop: ‘De aarde een broeikas?’ Als het koolzuurgehalte van de atmosfeer verdubbelt, stijgt de temperatuur met 3,6 graden, zo werd een Amerikaanse onderzoeker aangehaald.
Kan zo weer de krant in.
(......)
Nog een suggestie. Vorige week zag ik op het internationale filmfestival in Rotterdam They Shall Not Grow Old, de gerestaureerde film over de Eerste Wereldoorlog die de gruwelen van de loopgraven wel heel dichtbij brengt. Destijds was de essentie van het klimaatprobleem ook al bekend, met dank aan Nobelprijswinnaar Svante Arrhenius. Maar helemaal niemand maakte zich daar toen druk om. Onze voorouders waren vooral bang dat ze het eind van de dag niet haalden en bekommerden zich niet over het eind van de planeet.

Misschien is dat wel de beste verklaring voor de klimaathype. De afgelopen eeuw hebben we, althans in het rijke deel van de wereld, de piramide van Maslow beklommen. We zitten boven in de door hem gedefinieerde hiërarchie van behoeften. We hebben brood op de plank, een dak boven ons hoofd, onze schaapjes op het droge, geen oorlog. En dus tijd voor doemdenken.

Profiel  

Bericht nummer:#626  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 11:58 am 
lid

En is het concept van Arrhenius dan feitelijk ook terug te zien als je alles probeert te volgen? Nee, de grote organisaties van naam en faam lijken zich naar mijn mening zich activistisch te gedragen als ze hun gegevens zo corrigeren dat er een alarmerend beeld ontstaat: https://realclimatescience.com/2019/02/ ... -now-fake/

Profiel  

Bericht nummer:#627  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 8:52 pm 
lid

Lies schreef:
Omdat ik vind dat we het nu zo slecht nog niet hebben zie ik overeenkomsten tussen het bovenstaande van Einstein. Er moet toch iets zijn in deze wereld wat we slecht vinden, waar we ons massaal tegen kunnen verzetten.

Soms lijkt het alsof de opwarming van de aarde zojuist is ontdekt. In werkelijkheid is die al zo oud als de weg naar Kralingen. Op 20 april 1957 had toenmalig dagblad De Tijd bijvoorbeeld als kop: ‘De aarde een broeikas?’ Als het koolzuurgehalte van de atmosfeer verdubbelt, stijgt de temperatuur met 3,6 graden, zo werd een Amerikaanse onderzoeker aangehaald.
Kan zo weer de krant in.
(......)
Nog een suggestie. Vorige week zag ik op het internationale filmfestival in Rotterdam They Shall Not Grow Old, de gerestaureerde film over de Eerste Wereldoorlog die de gruwelen van de loopgraven wel heel dichtbij brengt. Destijds was de essentie van het klimaatprobleem ook al bekend, met dank aan Nobelprijswinnaar Svante Arrhenius. Maar helemaal niemand maakte zich daar toen druk om. Onze voorouders waren vooral bang dat ze het eind van de dag niet haalden en bekommerden zich niet over het eind van de planeet.

Misschien is dat wel de beste verklaring voor de klimaathype. De afgelopen eeuw hebben we, althans in het rijke deel van de wereld, de piramide van Maslow beklommen. We zitten boven in de door hem gedefinieerde hiërarchie van behoeften. We hebben brood op de plank, een dak boven ons hoofd, onze schaapjes op het droge, geen oorlog. En dus tijd voor doemdenken.

Tsjaa.. de aartsvader van het hele verschijnsel broeikasgassen, Arrhenius.. Maar zelfs 50 jaar later (1957) konden ze deze dingen nog niet voorspellen en de verschijnselen die we heden ten dage meten, die vijf jaren op rij record-hitte.. De computermodellen zijn anno 2019 van een heel andere orde dan in 1957. Misschien geloof je de metingen niet, misschien geloof je mij niet.. maar het is de wetenschap, die waarschuwt tegen de opwarming en maatregelen bepleit, niet de cultuur, of de emotie van Einstein. En wellicht heb je gelijk, dankzij Maslow houden wij dit debat, kunnen we voor deze kwestie interesse opbrengen. En de tijd, voor gedocumenteerde bijdragen.

Jij en baedeker zitten m.i. niet op een wetenschappelijke, maar op een politieke lijn. Het negeren van de (inmiddels waarneembare) verandering van het klimaat is in 2019 een politieke keuze. Het is dezelfde keuze, die de gele hesjes en Elsevier maken: tegen de kostenstijgingen, tegen het permanente kwartje van Kok en gewoon doortuffen met de pruttelmobiel.. jullie standpunt wordt gesponsord door een vrij machtige fossiel-lobby en gesteund door de VVD, niet door klimaatwetenschappers.

Overigens dat jij een bezwaar hebt tegen doemdenken, dat voel ik met je mee.. Zwartkijken heeft geen zin, maar we moeten ook niet de kant op van Lemmingen. Waar het mij om gaat: ik heb hier steeds voor maatregelen gepleit, niet voor "adaptief" reageren, dat wil zeggen lijdzaam afwachten tot het zover is.

Profiel  

Bericht nummer:#628  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 9:09 pm 
lid

Het is evenwel spijtig dat de zware industrie een fluwelen handschoen wordt aangepakt. Zie bijvoorbeeld het achterwege blijven van een heffing op de uitstoot van koolstofdioxide. Het is een gemiste kans om de grootste vervuilers de zwaarste lasten te laten dragen en daarmee te dwingen tot innovatie, welke zelfs tot innovatieve producten zouden kunnen leiden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de productie van synthetische brandstoffen - de zogenoemde efuels -, waarbij waterstof wordt vermengd met koolstofdioxide. Wordt de waterstof emissievrij geproduceerd, dan maken de synthetische brandstoffen klimaatneutrale mobiliteit mogelijk. Dit heeft als voordeel dat de bestaande technieken - men denke aan de verbrandingsmotor - (voorlopig) in gebruik kunnen blijven, zodat investeringen in bijvoorbeeld peperdure elektrische auto's uit- of afgesteld kunnen worden.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#629  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 9:50 pm 
lid

Ja eens met je punt over belasting op uitstoot.. gemiste kans én er is draagvlak voor.

P-G schreef:
Wordt de waterstof emissievrij geproduceerd, dan maken de synthetische brandstoffen klimaatneutrale mobiliteit mogelijk.

Ik heb er nog nooit aan gerekend P-G, maar zoiets lijkt me nogal véél (duurzame) energie vergen. Waterstof oogst je niet, dat moet je maken. De waterstof-economie heeft als achilleshiel, dat de omzetting 2x gebeurt met op beide stappen een vrij goed rendement in serie, 60 en 80, maar samen en in serie geeft het niet meer dan 50% rendement. Laat me raden.. het sluitende puzzelstukje van jouw duurzame waterstofpruttelmobiel heet dan "kernenergie" ? Dat lijkt me namelijk onvermijdelijk, bij handhaving van het wegverkeer, óók electrisch wilt vermijden. Dan kan het niet zonder waterstof.. maar ik vraag me af of electriciteit met 70-80% uit de centrale, met een electromotor die 90% haalt niet veel effectiever is.. Een motor op waterstof heeft ook weer een (veel) lager rendement dan een electromotor.

Het totale sommetje met electrisch scheelt een factor 2 dacht ik. Waterstof kost 2x zoveel energie dan electriciteit direkt toepassen in een voertuig. Dan kun je dus veel beter electrisch gaan rijden.. als je accu tenminste goedkoop en duurzaam kan worden geproduceerd.. bottom line (denk ik) aan alle oplossingen voor (auto-)mobiliteit kleven bezwaren. Misschien is automobiliteit niet duurzaam op lange termijn ?

(wattisduurzaam.nl over waterstof)

Laatst bijgewerkt door Einstein op di feb 12, 2019 9:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#630  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 9:57 pm 
lid

weer een nieuwtje: groene waterstof

Citaat:
Als tweede stap kan de industrie daadwerkelijk groene waterstof maken, via elektrolyse van water, met duurzame stroom.
Is het zo'n wonder dat mensen deze maatregelen totaal niet serieus nemen.

https://www.ad.nl/auto/groene-waterstof ... ~af477f5a/

Profiel  

Bericht nummer:#631  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 10:13 pm 
lid

Groene waterstof, dat willen we allemaal wel.. Ik vond deze leuker, :)

https://www.ad.nl/auto/nederland-ideaal ... ~a0b56f5c/

Electrisch minibusje, zonder bestuurder. Zo'n ding bestel je op je smartphone en die stopt dan bijv binnen 5-10 minuten voor jouw huis :) Er kunnen max 5 personen in en hij is (bijvoorbeeld) 2x zo duur als de streekbus nu, dus qua prijs iets tussen taxi en openbaar vervoer in. Ik denk dat daar best wel markt voor zou zijn.. ook bij mensen die normaliter de auto gebruiken voor woon-werk verkeer of boodschappen.

Profiel  

Bericht nummer:#632  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 10:32 pm 
lid

Einstein schreef:
Groene waterstof, dat willen we allemaal wel.. Ik vond deze leuker, :)

https://www.ad.nl/auto/nederland-ideaal ... ~a0b56f5c/

Electrisch minibusje, zonder bestuurder. Zo'n ding bestel je op je smartphone en die stopt dan bijv binnen 5-10 minuten voor jouw huis :) Er kunnen max 5 personen in en hij is (bijvoorbeeld) 2x zo duur als de streekbus nu, dus qua prijs iets tussen taxi en openbaar vervoer in. Ik denk dat daar best wel markt voor zou zijn.. ook bij mensen die normaliter de auto gebruiken voor woon-werk verkeer of boodschappen.
Zo, en welke verzekeringsmaatschappij verzekert zo'n voertuig dan? :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#633  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 10:37 pm 
lid

Ow het laatste stukje, van/naar jouw huis is binnen de wijk, met minder dan 25km/u. Waar meer verkeer is, krijgen ze een eigen baan, met electronica erin.. en dat gaat ook een stuk sneller dan het overige verkeer ;)

Profiel  

Bericht nummer:#634  BerichtGeplaatst: di feb 12, 2019 11:18 pm 
lid

Einstein schreef:
Lies schreef:

Kan zo weer de krant in.
(......)

Tsjaa.. de aartsvader van het hele verschijnsel broeikasgassen, Arrhenius.. Maar zelfs 50 jaar later (1957) konden ze deze dingen nog niet voorspellen en de verschijnselen die we heden ten dage meten, die vijf jaren op rij record-hitte.. De computermodellen zijn anno 2019 van een heel andere orde dan in 1957. Misschien geloof je de metingen niet, misschien geloof je mij niet.. maar het is de wetenschap, die waarschuwt tegen de opwarming en maatregelen bepleit, niet de cultuur, of de emotie van Einstein. En wellicht heb je gelijk, dankzij Maslow houden wij dit debat, kunnen we voor deze kwestie interesse opbrengen. En de tijd, voor gedocumenteerde bijdragen.

Jij en baedeker zitten m.i. niet op een wetenschappelijke, maar op een politieke lijn. Het negeren van de (inmiddels waarneembare) verandering van het klimaat is in 2019 een politieke keuze. Het is dezelfde keuze, die de gele hesjes en Elsevier maken: tegen de kostenstijgingen, tegen het permanente kwartje van Kok en gewoon doortuffen met de pruttelmobiel.. jullie standpunt wordt gesponsord door een vrij machtige fossiel-lobby en gesteund door de VVD, niet door klimaatwetenschappers.

Overigens dat jij een bezwaar hebt tegen doemdenken, dat voel ik met je mee.. Zwartkijken heeft geen zin, maar we moeten ook niet de kant op van Lemmingen. Waar het mij om gaat: ik heb hier steeds voor maatregelen gepleit, niet voor "adaptief" reageren, dat wil zeggen lijdzaam afwachten tot het zover is.

€1.000 miljard voor 0,000x graden minder warm. Dat gaat niet over wetenschap. Dat gaat niet over klimaat. Dat gaat over bedrijven die daar een slaatje uit willen slaan. Dat gaat over ijdeltuiten die gidslandje willen spelen. Dat gaat om het opzadelen van de burgers met peperduur en dom beleid. Dat is puur politiek wat sneaky Einstein daar voorstaat.
:noo:

Profiel  

Bericht nummer:#635  BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2019 11:23 am 
lid

Einstein schreef:
Ow het laatste stukje, van/naar jouw huis is binnen de wijk, met minder dan 25km/u. Waar meer verkeer is, krijgen ze een eigen baan, met electronica erin.. en dat gaat ook een stuk sneller dan het overige verkeer ;)
Een eigen baan? Waar wou je die neerleggen? :hardlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#636  BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2019 11:47 am 
lid

Biertje schreef:
Einstein schreef:

Busbanen zijn niet ongewoon. Je kunt straten resererveren voor dat soort gebruik, uitgezonderd bestemmingsverkeer.

Profiel  

Bericht nummer:#637  BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2019 12:01 pm 
lid

P-G schreef:
Het is evenwel spijtig dat de zware industrie een fluwelen handschoen wordt aangepakt. Zie bijvoorbeeld het achterwege blijven van een heffing op de uitstoot van koolstofdioxide. Het is een gemiste kans om de grootste vervuilers de zwaarste lasten te laten dragen en daarmee te dwingen tot innovatie, welke zelfs tot innovatieve producten zouden kunnen leiden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de productie van synthetische brandstoffen - de zogenoemde efuels -, waarbij waterstof wordt vermengd met koolstofdioxide. Wordt de waterstof emissievrij geproduceerd, dan maken de synthetische brandstoffen klimaatneutrale mobiliteit mogelijk. Dit heeft als voordeel dat de bestaande technieken - men denke aan de verbrandingsmotor - (voorlopig) in gebruik kunnen blijven, zodat investeringen in bijvoorbeeld peperdure elektrische auto's uit- of afgesteld kunnen worden.
Hoe transporteer je waterstof

Profiel  

Bericht nummer:#638  BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2019 1:45 pm 
lid

Biertje schreef:
P-G schreef:
Hoe transporteer je waterstof

Uit onderzoek zou zijn gebleken dat ons gasnet daarvoor geschikt is.

Profiel  

Bericht nummer:#639  BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2019 2:35 pm 
lid

Raya schreef:
Biertje schreef:
Einstein schreef:

Busbanen zijn niet ongewoon. Je kunt straten resererveren voor dat soort gebruik, uitgezonderd bestemmingsverkeer.
Een vrije busbaan kan nodig zijn om groepen mensen middels een snelbusdienst snel te vervoeren. Het is verkeerd om daar ook personenauto's gebruik van te laten maken.

Profiel  

Bericht nummer:#640  BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2019 2:47 pm 
lid

Biertje schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:

Een vrije busbaan kan nodig zijn om groepen mensen middels een snelbusdienst snel te vervoeren. Het is verkeerd om daar ook personenauto's gebruik van te laten maken.

Personenauto's ? Zo te lezen is het kwartje nog niet helemaal gevallen bij Biertje :hardlachen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1690 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 85  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]