wortel schreef:
Joyce schreef:
Ja, dat zou ik doen.
Het gebeurt namelijk dagelijks en nu Israel feest viert is het dubbel zo erg, noem het
kinderlijk maar in dit geval is schieten essentieel.
Of laat jij je in brand steken via brandbommen of kapot gooien door stenen?
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat die MILITAIREN zich enigszins bedreigd moeten voelen door stenen of brandbommen? Die Palestijnen slingeren stenen op meer dan honderd meter afstand. Zover krijg je geen brandbom. Helmpje op, geen centje last.
Natuurlijk snap ik dat de Israëlisch een grens willen stellen zodat de demonstrerende Palestijnen niet te dichtbij komen. Vooral wanneer ze bang zijn voor brandbommen. Naja, dan hebben zij geweren, dus waarom die angst? Ze schieten nu op alles dat in het vizier komt zonder dat er ook maar enige bedreiging vanuit gaat. Oeps, dat is niet waar want dezen militairen hebben instructies. Gelukkig hoeven zij niet na te denken over die lokale veiligheid bij het hek. Ze mogen schieten, sterker nog, dat wordt van ze verwacht (promotie in de toekomst).
En dan, zou jij in NL iemand die een steen gooit afschieten?
En waar haal jij de wijsheid vandaan dat de militairen op alles schoten terwijl er geen enkele
bedreiging was?
We waren daar allebei niet aanwezig maar de televisiebeelden zeiden mij genoeg dat ze
bedreigd werden, de tendens in Europa en zeker in Nederland is helaas dat alleen Israel
fouten maakt, de Palestijnen worden als lieverdjes gezien.
Schieten in Nederland uiteraard niet, niet te vergelijken met de situatie in Israel.
De Palestijnen hebben hun eigen gebieden als de Gaza en de Westelijke Jordaanoever. Israel heeft juist haar eigen grenzen verdedigt en als daar kinderen en vrouwen onder zitten jammer dan...ieder land mag zijn grenzen verdedigen. Behalve de Europeanen die altijd zeiken als het over Israel gaat is het verder aardig 'rustig aan het kritiekfront'.