Nederland, land van gevestigde belangen van onroerend goed magnaten en milieubewegingen, daar zorgt de politiek er voor dat de groene grens wordt getrokken
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wijnand_Duyvendak die voorkomt dat er tijdig bouwruimte is. Gevolg enorme huisvestingskosten voor het MKB maar ook te weinig woningen.
Dan zijn er nog de regenten met hun bouwregels en planologische vertragingen. Provincies willen er niet aan, vreest minister Kasja Ollongren en ik wed dat ze het bij het rechte eind heeft. Alle politieke partijen hebben boter op hun hoofd dus ik hoop dat nieuwkomers in de Kamer, Partij voor de Dieren en Vijftig Plus, eens keihard aan de bel gaan trekken in plaats van laf zoals al die anderen, de andere kant op te kijken bij omhoog knallende woningprijzen.
Weet wel dat straks ook de rekening bij huurders wordt neergelegd. Inderdaad als het over asielzoeker gaat, weet men aparte regels te verzinnen om ze te huisvesten maar gewone jonge gezinnen ontstaan niet eens wegens te hoge huurlasten als men niet in de "beschermde sector" thuishoort met alle problemen van dien waardoor men meent op de niet-beschermde markt een woning te moeten vinden. De wachtrijen zullen lang zijn en de prijzen hoog. Nog maar even niet gaan samenwonen en een kind, ach we zijn nog geen veertig en dan maar niet meer.
Ik adviseer vrouwen weer achter het aanrecht te gaan en ook de man moet minder verdienen zodat je in de sociale sector samen kunt wonen en kinderen kunt grootbrengen. Of emigreer naar Canada als het daar beter lijkt.