Einstein schreef:
Raya schreef:
Daarom volstaat voor mij niet meer dat 'Nederland' ermee ingestemd heeft.
Politici horen de burgers te vertegenwoordigen als ze ergens mee instemmen, hun belangen te bewaken. Poltiici die niet de burgers vertegenwoordigen, mogen zich geen 'Nederland' noemen, want dat zijn ze niet.
Ah daar is de volkswil-mantra weer.
Bullshit op dit thema, Raya.. Laat ik de knuppel maar eens in het hoenderhok gooien hier. Wanneer politici eens wat vaker naar wetenschappers zouden luisteren in plaats van naar hun door Elsevier gebrainwashte burgers, dan hadden we een beter milieu-beleid.. ik ben er wel voor, om bepaalde beleidsgebieden over te dragen aan een echte autoriteit op dit gebied. Stel maar een commissie in, met brede bevoegdheden. Weg met de democratie, wanneer het gaat over milieu en klimaat.. Anders lopen we straks met zijn allen als lemmingen de zee in.
De meeste politici luisteren niet naar wetenschappers en niet naar de burgers, maar naar het kapitaal. Zij gaan voor het geld. Bomenkap is slecht voor het klimaat, maar het levert veel poen op. Miljarden aan subsidies naar grote bedrijven die ze verbranden en de CO2 de lucht in jagen. Komt allemaal bij de aandeelhouders terecht.
Megastallen stoten tonnen aan stikstof uit, is slecht voor het milieu, maar het levert geld op. Veel vlees voor de export, en daar verdienen aan paar mensen kapitalen aan.
Mensen klagen, mensen worden ziek, mensen overlijden, door de intensieve veehouderij waar enkelen stinkend rijk van worden, maar de politiek luistert niet.
Wetenschappers tonen al jaren aan, dat het milieu en klimaat overbelast en vernietigd worden, maar de politiek luistert niet.
Poen, poen, poen, poen! Het enige wat telt is de poen. Voor enkelen. Want fatsoenlijke lonen betalen doen we in Nederland niet meer. Tegenwoordig moet je met zijn tweeen ieder een fulltime baan hebben om rond te kunnen komen, zeker als je kinderen hebt.
En nu er bijna niets meer kan, zelfs geen woningbouw meer vanwege stikstofregels, schrappen we liever de woningbouw in plaats van een megastal af te breken!
Je noemt veel problemen , echter je komt niet met oplossingen.