Het is nu di okt 15, 2019 8:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 295 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#261  BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2019 2:19 pm 
lid

Biertje schreef:
Einstein schreef:
Biertje schreef:
De gevolgen van onveilige sex zijn bekend. Het is gewoon de cultuur/

Dat is allemaal erg kort door de bocht en afschuiven/jijbakken. We zullen ook zelf aan de bak moeten :)

1. Arme landen zijn niet de oorzaak van de CO-2 toename en de klimaatverandering.
2. Niet Afrikanen, maar de nieuwe rechtse regering van Brazilie kapt de regenwouden !
3. Afrikanen hebben straks het meeste last van de temperatuurstijging..
4. We leven niet meer in 1860. Bevolkingsstijging heeft meer oorzaken dan "de cultuur".
Als je vind dat Brazilië moet stoppen met grootschalige kap van het tropisch regenwoud, waarom blijft het Rotterdams Havenbedrijf waarvan de overheid de meerderheid heeft van de aandelen, toch een joekel van een haven bouwen in Brazlilië dat ten koste gaat van mensen

Die deal heeft zo te lezen vooral met geld te maken. Het is een bijzonder gunstige deal, ook strategisch. Overigens had ik het over Bolsonaro (eehn klimaat-tokkie) en niet de vorige president. Dat plan is getekend in augustus vorig jaar, de voorronden in Brazilie waren op 8 oktober, twee maanden later. Het zou kunnen, dat Rotterdamse havenbedrijf wat voorzichtiger zou zijn geweest, wanneer ze hadden geweten dat Bolsonaro de verkiezingen zou winnen !

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#262  BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2019 3:06 pm 
lid

Raya schreef:
P-G schreef:
Hoe profiteren jongere generaties van bijvoorbeeld het leegroven van de pensioenkassen?

Dat doet doen kabinetten. Lubbers was daar bijvoorbeeld erg goed in. Iets van 30 miljard, was het toch?
De SP heeft nog nooit de kans gekregen tot een kabinet toe te treden. Ze wilden altijd een te sociaal beleid in de ogen van anderen. Sociaal, ook voor jongeren.

De SP is ook de enige met goed functionerende jongerenafdelingen, bijzonder actief. Voor en door jongeren, met volle steun van de partij, lokaal en nationaal. Rood, heten ze.

Voor zover ik weet heeft de SP bij de laatste verkiezingen allerlei afdelingen opgeheven.
Deze partij droomt ook veel te veel over vroeger en biedt geen zekerheid voor de toekomst.
Eigenlijk is ze een linkse variant van het populisme.

De vooruitgang zal toch uit het midden moeten komen en hopelijk gaan er nieuwe politieke leiders opstaan,
zodat er weer iets te kiezen valt.

Profiel  

Bericht nummer:#263  BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2019 7:13 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
P-G schreef:
Hoe profiteren jongere generaties van bijvoorbeeld het leegroven van de pensioenkassen?

Dat doet doen kabinetten. Lubbers was daar bijvoorbeeld erg goed in. Iets van 30 miljard, was het toch?
De SP heeft nog nooit de kans gekregen tot een kabinet toe te treden. Ze wilden altijd een te sociaal beleid in de ogen van anderen. Sociaal, ook voor jongeren.

De SP is ook de enige met goed functionerende jongerenafdelingen, bijzonder actief. Voor en door jongeren, met volle steun van de partij, lokaal en nationaal. Rood, heten ze.

Voor zover ik weet heeft de SP bij de laatste verkiezingen allerlei afdelingen opgeheven.
Deze partij droomt ook veel te veel over vroeger en biedt geen zekerheid voor de toekomst.
Eigenlijk is ze een linkse variant van het populisme.

De vooruitgang zal toch uit het midden moeten komen en hopelijk gaan er nieuwe politieke leiders opstaan,
zodat er weer iets te kiezen valt.

De SP wil geen elitaire volksvertegenwoordigers en ook vooral voorkomen dat zo'n situatie ontstaat. Volksvertegenwoordigers van de SP moeten met de voeten in de modder staan, actief zijn onder en met de mensen die zij vertegenwoordigen, zelfs als die mensen niet op de partij hebben gestemd.

Diverse afdelingen kregen geen groenlicht om mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen, omdat er nauwelijks tot geen contact was met de kiezers, geen inzet onder en met de bevolking. Sommige afdelingen hebben zich toen afgescheiden om onder eigen naam aan de verkiezingen mee te doen.

Profiel  

Bericht nummer:#264  BerichtGeplaatst: za jan 26, 2019 10:05 am 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Einstein schreef:

Dat is allemaal erg kort door de bocht en afschuiven/jijbakken. We zullen ook zelf aan de bak moeten :)

1. Arme landen zijn niet de oorzaak van de CO-2 toename en de klimaatverandering.
2. Niet Afrikanen, maar de nieuwe rechtse regering van Brazilie kapt de regenwouden !
4. We leven niet meer in 1860. Bevolkingsstijging heeft meer oorzaken dan "de cultuur".
Als je vind dat Brazilië moet stoppen met grootschalige kap van het tropisch regenwoud, waarom blijft het Rotterdams Havenbedrijf waarvan de overheid de meerderheid heeft van de aandelen, toch een joekel van een haven bouwen in Brazlilië dat ten koste gaat van mensen

Die deal heeft zo te lezen vooral met geld te maken. Het is een bijzonder gunstige deal, ook strategisch. Overigens had ik het over Bolsonaro (eehn klimaat-tokkie) en niet de vorige president. Dat plan is getekend in augustus vorig jaar, de voorronden in Brazilie waren op 8 oktober, twee maanden later. Het zou kunnen, dat Rotterdamse havenbedrijf wat voorzichtiger zou zijn geweest, wanneer ze hadden geweten dat Bolsonaro de verkiezingen zou winnen !
Hoezo? Die beslissing om een haven te bouwen in Brazilië was 10 jaar geleden al genomen en toen was Brazilië al gigantisch corrupt en was Brazilië bezig met het vernietigen van het tropisch regenwoud. Toen al werd er gesproken over het klimaat.

Profiel  

Bericht nummer:#265  BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2019 9:22 am 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Einstein schreef:

Nederland wordt bestuurd als een BV, met de rijken en multinationals als aandeelhouders en de burgers als rechteloze arbeiders. Dat werkzaamheden ten koste gaan van gewone burgers, waar dan ook ter wereld, interesseert onze BV-bestuurders niet. Alles voor de winst voor enkelen.

Profiel  

Bericht nummer:#266  BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2019 11:05 pm 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:
Biertje schreef:

Nederland wordt bestuurd als een BV, met de rijken en multinationals als aandeelhouders en de burgers als rechteloze arbeiders. Dat werkzaamheden ten koste gaan van gewone burgers, waar dan ook ter wereld, interesseert onze BV-bestuurders niet. Alles voor de winst voor enkelen.

Ik snap wat je wil zeggen, maar ik vind dat je doorslaat.

Dat heb ik vaker met SP'ers: ze snappen de problemen wel maar komen niet met de juiste oplossingen.

Soms zelfs een beetje eng....

Profiel  

Bericht nummer:#267  BerichtGeplaatst: di jan 29, 2019 6:08 am 
lid

HvR schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:

Dat heb ik vaker met SP'ers: ze snappen de problemen wel maar komen niet met de juiste oplossingen.

Wat is jouw oplossing?

Profiel  

Bericht nummer:#268  BerichtGeplaatst: di jan 29, 2019 3:52 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Raya schreef:

Wat is jouw oplossing?

Wat mij betreft: correctief referendum invoeren, halveren staatsomroep, afschaffen eerste kamer, invoeren constitutioneel hof, met de stofkam door het woud aan verdragen en subsidies, forse lastenverlichting voor particulieren en MKB.

Profiel  

Bericht nummer:#269  BerichtGeplaatst: di jan 29, 2019 4:45 pm 
lid

HvR schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:

Vind ik niet. Alles voor het bedrijf(sleven), kruimeltjes voor de werknemers, alias de burgers. Gericht op winstmaximalisatie voor de rijksten en beleggers.

DE oplossing op dit moment, is het neoliberalisme gedag zeggen. De SP heeft hier niets mee te maken. Ik ben de SP niet, en praat en schrijf ook niet namens hen.

Profiel  

Bericht nummer:#270  BerichtGeplaatst: di jan 29, 2019 7:09 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:

Wat is jouw oplossing?

Wat mij betreft: correctief referendum invoeren, halveren staatsomroep, afschaffen eerste kamer, invoeren constitutioneel hof, met de stofkam door het woud aan verdragen en subsidies, forse lastenverlichting voor particulieren en MKB.
Dat vul ik aan: verhogen belasting op vermogen met een vrijstelling van 3 ton, verlagen belasting op werken.

Profiel  

Bericht nummer:#271  BerichtGeplaatst: di jan 29, 2019 7:15 pm 
lid

Citaat:
Traumaheli in de knel door geluidsregels: ziekenhuizen eisen maatregelen
Helikopters van de politie en hulpdiensten dreigen niet langer de ruimte te krijgen op vliegvelden. De aanwezigheid van deze essentiële spoeddiensten botst met de commerciële vluchten. Dat moet anders worden geregeld, bepleiten de luchthavens, de politie en de grote ziekenhuizen.

https://www.ad.nl/politiek/traumaheli-i ... ~a6fb85db/

Het wordt steeds gekker in Nederland

Profiel  

Bericht nummer:#272  BerichtGeplaatst: di jan 29, 2019 9:08 pm 
lid

HSL zal nimmer een succes worden. Met dank aan de VVD-minister Schultz van Haegen

https://www.spoorpro.nl/materieel/2018/ ... dpr=accept

Profiel  

Bericht nummer:#273  BerichtGeplaatst: di jan 29, 2019 9:14 pm 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Biertje schreef:
Wat is jouw oplossing?

Dat vul ik aan: verhogen belasting op vermogen met een vrijstelling van 3 ton, verlagen belasting op werken.

wow, big spenders.. waar gaan jullie al deze leuke rechtse plannetjes eigenlijk van betalen ? De opbrengst van de vermogensbelasting is momenteel ongeveer 2 miljard. Daar gaat dan een flink stuk van af, als je de meeste huizen vrijstelt... De halve omroep levert maar 500 miljoen op, een constitutioneel hof (?) en lastenverlichting zijn niet gratis. Alle subsidies samen zijn 4-5 miljard, laten we zeggen dat je er 1 miljard van kunt uitwieden.. waar komt dan het geld vandaan voor lastenverlchting voor particuleren én MKB ?

https://statline.cbs.nl/StatWeb/publica ... A=82569ned
https://openstate.eu/nl/2016/05/ministe ... dies-2015/

Het klinkt een beetje Trumpiaans allemaal.. Na ons de zondvloed en fuck de staatsschuld. Eigenlijk doet rechts anno 2018 precies wat rechts anno 1985 aan links verweet: potverteren.. en ideologische veren niet af kunnen schudden.

Profiel  

Bericht nummer:#274  BerichtGeplaatst: di jan 29, 2019 10:40 pm 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
baedeker schreef:

wow, big spenders.. waar gaan jullie al deze leuke rechtse plannetjes eigenlijk van betalen ? De opbrengst van de vermogensbelasting is momenteel ongeveer 2 miljard. Daar gaat dan een flink stuk van af, als je de meeste huizen vrijstelt... De halve omroep levert maar 500 miljoen op, een constitutioneel hof (?) en lastenverlichting zijn niet gratis. Alle subsidies samen zijn 4-5 miljard, laten we zeggen dat je er 1 miljard van kunt uitwieden.. waar komt dan het geld vandaan voor lastenverlchting voor particuleren én MKB ?

https://statline.cbs.nl/StatWeb/publica ... A=82569ned
https://openstate.eu/nl/2016/05/ministe ... dies-2015/

Het klinkt een beetje Trumpiaans allemaal.. Na ons de zondvloed en fuck de staatsschuld. Eigenlijk doet rechts anno 2018 precies wat rechts anno 1985 aan links verweet: potverteren.. en ideologische veren niet af kunnen schudden.
@ miljard inkomsten uit vermogen is heel weinig, dat kan best meer worden.
De een potverteert, de ander weet van malligheid wat het moet doen met geld en kiest de meest stompzinnige manieren voor een ietsjepietsje terugbrengen van de uitstoot. Ik zou niet weten waarom je niet 5 miljard aan subsidies kunt schrappen, de meeste zijn ineffectief en werken verslaving in de hand. En ik zie nog een andere mooie besparing: schrappen renteaftrek en vereeenvoudiging BTW

Profiel  

Bericht nummer:#275  BerichtGeplaatst: wo maart 27, 2019 9:00 am 
lid

Raya schreef:
Biertje schreef:
En wederom hebben de ambtenaren liggen slapen, nu om het feit dat nota Jos de Blok publieksgeld heeft ontrokken voor zijn eigen belangen.

De met publiek zorggeld gefinancierde Stichting Buurtzorg heeft minstens 1 miljoen euro naar Nederlandse bedrijfjes van topman Jos de Blok gesluisd. Ook heeft de thuiszorginstelling leningen verschaft aan buitenlandse bedrijven, waarin De Blok belangen heeft. Dat blijkt uit onderzoek door RTL Z.

https://www.rtlz.nl/business/buurtzorg- ... os-de-blok

Het valt me een beetje tegen van De Blok, maar afwijkend is het zeker niet.

De hele 'Eigen Kracht-methode' welke is doorgevoerd in Nederland, is intellectueel eigendom van een bedrijf in Nieuw Zeeland, en ook Nederland betaalt daar fors licenties voor om het te mogen gebruiken. Je mag dan ook niet zomaar een cursusje organiseren om anderen de methode te 'leren'.

Het heeft alles te maken met het graai-kapitalismevirus dat over deze aardbodem rondwaart. Geld boven mensen. Mensen zijn de geldbron en moeten worden uitgeknepen.

Overigens vindt ik een bedrag van 1.000.000 euro (totaal over meerdere jaren?) op 136.000.000 jaarlijkse (!) omzet geen schrikbarend bedrag. Ik ken verder ook de doelen van die bedrijven niet. Maar het hoort natuurlijk niet, althans in mijn ogen. Geld voor de zorg moet naar de zorg, en wel naar de werkvloer.
Hopelijk dat Actiz doorbijt.

https://www.rtlz.nl/business/artikel/46 ... os-de-blok

Profiel  

Bericht nummer:#276  BerichtGeplaatst: vr jul 19, 2019 12:07 pm 
lid

In 2000 is de EU wet Natura 2000 aangenomen ,met instemming van Nederland.
Daarna heeft Nederland zelf de gebieden aangewezen die onder deze wet vallen.
Blijkbaar hebben politici en ambtenaren zitten slapen en kennen de wet niet.
Ze hebben vergunningen afgegeven die in strijd zijn met deze wet.
Nu moet de Raad van state in actie komen om bestemmingsplannen af te keuren.
De overheid doet zijn werk niet goed en de burgers zitten met de gebakken peren.

https://www.trouw.nl/opinie/deze-stikst ... ~b701f8e4/

Profiel  

Bericht nummer:#277  BerichtGeplaatst: za aug 10, 2019 9:54 am 
lid

De politiek slaapt ook. Alles laten we aan de planbureau's over en controle of hun modellen wel kloppen is er niet. Doorgeschoten technocratisering, net als een kip die zonder kop rondloopt. Zie dit interview met Omtzigt.

CDA’er Pieter Omtzigt: Partijen zijn hun idealen kwijtgeraakt
VISSEN MET JANIn de interviewserie Vissen met Jan, praat verslaggever Jan Hoedeman elke week met een politicus over het leven en de politiek. CDA-Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt is de nachtmerrie van menig Nederlands bewindspersoon én van internationale politici. De Twentse oer-parlementariër over getallen en zijn strijd tegen onrecht.

Jan Hoedeman 10-08-19, 06:00
Met een melancholische blik kijkt Pieter Omtzigt (45) naar de fraaie zeilboten die het noordelijk havenhoofd van Scheveningen passeren. ,,Ik doe dit al twintig jaar niet meer. Het kriebelt als ik dat zie.’’ Hij mist de zee: ,,Uitwaaien in de duinen doe ik nog zelden.’’

Want hij woont sinds zijn vierde niet meer in Den Haag. Zijn vader werkte op het trainingscentrum van de PTT, maar besloot een radicale keuze te maken. ,,Hij had ooit voor priester gestudeerd, daar wilde hij mee verder, zijn hart lag daar.’’ Dus vertrok Omtzigt eenenveertig jaar geleden met zijn ouders en twee broers naar Twente. ,,Ik wilde mijn eigen fietsje in de verhuisauto doen.’’

Nu heeft de christen-democraat een waanzinnig jaar achter de rug. Hij heeft geen vrienden gemaakt in Azerbedjan en Malta met zijn onderzoekswerk. Maar ook privé was het alle hens aan dek. ,,Het was alles bij elkaar extreem stressvol. Mijn vader en schoonvader zijn overleden.’’

Tien jaar is hij getrouwd met zijn Syrisch-orthodoxe echtgenote uit Turkije. Zij is CDA-fractievoorzitter in Enschede. Samen hebben ze vier kinderen. De wereldpolitiek is heel dichtbij als ze in de kerk met vluchtelingen spreken.

,,De discussies in de Syrische gemeenschap zijn veel scherper. Ze komen uit Irak, Syrië en Turkije. Die kijken met een scherpe blik naar de Nederlandse samenleving, Wat mij op valt is dat we in Nederland erg weinig besef hebben over wie we zijn en waar we vandaan komen. En dat de periode van rust die wij sinds 1945 hebben gehad zeer betrekkelijk is.’’

Zijn liefde voor getallen ontdekte Omtzigt op de middelbare school. ,,Wat anderen met taal hebben, dat heb ik met getallen en modellen.’’ Hij ging econometrie en Italiaans studeren in Exeter en Rome.

Bent u een nerd?
,,Ha ha ha! Uiteindelijk ben ik op statistisch onderwerp gepromoveerd. Op problemen met kleine hoeveelheden data die je niet met normale testen kunt analyseren. Ben ik een nerd? Laat anderen dat maar lekker bepalen. Zo’n studie in het buitenland heeft me wel leren doorpakken en de onderste steen te vinden die ergens onderop ligt.’’

Krijgt u een kick van het ontrafelen van getallen?
,,Ja. Dat werkt zo dat ik het weleens voorkomt dat ik het telefoonnummer van mensen onthoud, maar niet hun naam. Maar meer specifiek betekent het dat ik eerst de grafieken en tabellen van de Miljoenennota bekijk en pas later de tekst. Ik vind het leuk om met modellen te werken, maar het is zo erg geworden dat ik naar mínder modellen verlang.’’

Waarom?
,,Er is de misvatting dat je met een model de werkelijkheid in je greep hebt. Dat je dan weet hoeveel elektrische auto’s er over tien jaar worden verkocht. Het model heeft dat overgenomen. Hoe een model in het echt uitpakt is in Den Haag niet relevant. Politieke partijen sturen met modellen, maar zijn idealen kwijt geraakt over de samenleving.’’

Wordt de Nederlandse politiek technocratischer?
,,Het lijkt alsof wij in Den Haag sturen op de modeluitkomsten. Ik denk dat we daar te ver in gaan. En dat zeg ik als econometrist. Zo komt het primaat van de politiek bij de planbureaus. Ik zie in Den Haag een verabsolutering van `als een model zegt dat het goed is, dan doen we het’. Ja duuuh!’’

Wat is daar mis mee?
,,Dat zagen we bij mijn strijd over de modellen van elektrische auto’s zoals de Mitsubishi Outlander en de Tesla. Daar zijn voorspellingen gedaan tot 2030 terwijl niemand dat model wetenschappelijk heeft gecontroleerd. Vervolgens wordt het wéér gebruikt! Als je een probleem hebt, verzin dan een óp-lós-síng!!! Een model maken voor elektrische auto’s is minder ingewikkeld dan op de maan landen hoor.’’

Wat is het risico van doorgeschoten technocratisering?
,,Het risico is dat er eigenlijk geen keuzes meer gemaakt worden over onze samenleving. Over alles wordt gedacht alsof het in modellen is te vatten. Dat kan niet. Toch is dat wel de grote onderstroom in Den Haag. Wetenschappelijke instituten zijn vrijwel weggevaagd. Politieke partijen zijn volledig afhankelijk geworden van planbureaus die hele bijbels schrijven over beleid. Voor verkiezingen strepen partijen dan wat hokjes aan: dit model lijkt ons wel leuk. Dat heeft weinig te maken met een wereldvisie. Dan krijg je rationalisering. Die samenleving is complexer dan dat.’’

Wat is de oplossing?
,,De meeste planbureaus zijn heel nuttig, maar de politiek moet meer eigen keuzes maken en keuzes baseren op de noden van de samenleving. Het heeft er wel mee te maken of politieke partijen hun wetenschappelijke denktanks nog inschakelen. Je ziet een probleem, je schrijft een heel precies rapport wat het probleem is en hoe je het oplost. Dat zou heel erg helpen.’’

U appt mij weleens midden in de nacht over een politieke kwestie. Dan denk ik de volgende ochtend: slaapt die man wel?
,,Over nerd zijn gesproken: ik werk het best in een prikkelarme omgeving. Die heb ik in Den Haag ‘s ochtends tussen zeven en negen en ‘s avonds na negen uur. Ik ben meer avond- dan ochtendmens. Ik doe gewoon mijn werk en dat is best hard bikkelen.’’

Hoe hebt u het vermogen ontwikkeld niet alles voor zoete koek te slikken wat naar de Tweede Kamer wordt gestuurd?
,,Door mijn cijferachtergrond. Als een minister of staatssecretaris cijfers weigert die de kamer vraagt, dan wil ik dat evaluatierapport én weten in hoeveel gevallen het concreet is misgegaan. En als de regering dan geen idee heeft zijn er twee mogelijkheden: ze proberen het te verbergen of ze weten het echt niet. In beide gevallen is er een serieus probleem.’’

Was het lastig voor u na jaren van oppositie dat het CDA ging regeren?
,,In de Grondwet staat nergens dat alleen de oppositie Kamerleden de regering zouden moeten controleren. Als er nou in Nederland één ding ontbreekt zowel bij organisaties als in de Tweede Kamer is dat het interne controlesysteem. Alles laten we afhangen van extern toezicht. Als je intern niet de moeilijke vragen stelt in een fractievergadering die vertrouwelijk is, dan zit je toch gewoon te wachten tot ze je extern gaan afmaken? Het zelfreinigend vermogen is niet zo groot in Nederland, Maar precies dat is wel je rol als Kamerlid. Niet ten koste van alles klappen voor de regering, maar kritisch controleren of wat ze doen goed is.’’

Wat is uw drive?
,,Een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Ik kan er niet goed tegen als er iets gebeurt wat niet klopt. Ik kon niet de andere kant opkijken toen ik zag dat mijn voormalig fractievoorzitter in de Raad van Europa miljoenen had aangenomen van Azerbaijan en dat om merkwaardige redenen het rapport over politieke gevangenen verworpen werd. Ze betaalden ook grote groepen parlementariërs. Ik dacht: zo, dit gaan we opschonen.’’

Wat voor krachten maakt u dan los?
,,De klus met die Europese corrupte politici, daarvan heb ik vaak gedacht: dit is het einde van mijn politieke carrière in de Raad van Europa. Wie ik nu tegenover me heb, dat ga ik niet trekken. Maar het is gelukt. Samen met een Duitse sociaal-democraat hebben we er dertien collega’s uitgemikt.’’

U maakte voor de Raad van Europa ook een rapport over Malta, waar een onderzoeksjournalist was vermoord die over de Panama-papers publiceerde. Waarom doet u dat?
,,Malta zit in de Europese Unie en die is zo sterk als de zwakste schakel. In Malta geven ze visa aan Libische strijders, daarmee kun je naar Nederland komen. Met een bankenvergunning op Malta kun je ook in Nederland bankieren. En als degene die de Panamapapers ontdekt wordt vermoord in Malta, dan hebben we met zijn alleen in de EU een probleem.’’

Hoe ging uw gesprek met de minister-president van Malta?
,,Het is het meest ijzige gesprek wat ik ooit heb gehad. Hij was zo oncomfortabel dat hij met vijf man tegenover me kwam zitten. Hij durfde geen één-op-één-gesprek aan. Hij nam zijn minister van Justitie mee en zijn stafchef, die in al die Panamapapers een centrale rol speelt.’’

U had ook een probleem: u kreeg bodyguards op Malta.
,,Dat was de inschatting van de Nederlandse veiligheidsdiensten. Ik denk dat er wel iets in beweging is gezet. We hebben een lijst gemaakt van wat er allemaal niet klopte en wat ze zelf hebben beloofd en nooit hebben gedaan. Heel bijzonder dat er tot in Mongolië ministers bankaccounts in Panama hebben. Maar overal, van IJsland tot in Mongolië traden er ministers en parlementsleden af. Behalve in Malta.’’

https://www.ad.nl/politiek/cda-er-piete ... ~abf56ee6/

Profiel  

Bericht nummer:#278  BerichtGeplaatst: za aug 10, 2019 11:58 am 
lid

Hume schreef:
De overheid doet zijn werk niet goed en de burgers zitten met de gebakken peren.

Daarom volstaat voor mij niet meer dat 'Nederland' ermee ingestemd heeft.
Politici horen de burgers te vertegenwoordigen als ze ergens mee instemmen, hun belangen te bewaken. Poltiici die niet de burgers vertegenwoordigen, mogen zich geen 'Nederland' noemen, want dat zijn ze niet.

Profiel  

Bericht nummer:#279  BerichtGeplaatst: za aug 10, 2019 1:30 pm 
lid

Raya schreef:
Hume schreef:

Politici horen de burgers te vertegenwoordigen als ze ergens mee instemmen, hun belangen te bewaken. Poltiici die niet de burgers vertegenwoordigen, mogen zich geen 'Nederland' noemen, want dat zijn ze niet.

Ah daar is de volkswil-mantra weer. Bullshit op dit thema, Raya.. Laat ik de knuppel maar eens in het hoenderhok gooien hier. Wanneer politici eens wat vaker naar wetenschappers zouden luisteren in plaats van naar hun door Elsevier gebrainwashte burgers, dan hadden we een beter milieu-beleid.. ik ben er wel voor, om bepaalde beleidsgebieden over te dragen aan een echte autoriteit op dit gebied. Stel maar een commissie in, met brede bevoegdheden. Weg met de democratie, wanneer het gaat over milieu en klimaat.. Anders lopen we straks met zijn allen als lemmingen de zee in.

Profiel  

Bericht nummer:#280  BerichtGeplaatst: za aug 10, 2019 2:20 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:

Ah daar is de volkswil-mantra weer. Bullshit op dit thema, Raya.. Laat ik de knuppel maar eens in het hoenderhok gooien hier. Wanneer politici eens wat vaker naar wetenschappers zouden luisteren in plaats van naar hun door Elsevier gebrainwashte burgers, dan hadden we een beter milieu-beleid.. ik ben er wel voor, om bepaalde beleidsgebieden over te dragen aan een echte autoriteit op dit gebied. Stel maar een commissie in, met brede bevoegdheden. Weg met de democratie, wanneer het gaat over milieu en klimaat.. Anders lopen we straks met zijn allen als lemmingen de zee in.

De meeste politici luisteren niet naar wetenschappers en niet naar de burgers, maar naar het kapitaal. Zij gaan voor het geld. Bomenkap is slecht voor het klimaat, maar het levert veel poen op. Miljarden aan subsidies naar grote bedrijven die ze verbranden en de CO2 de lucht in jagen. Komt allemaal bij de aandeelhouders terecht.

Megastallen stoten tonnen aan stikstof uit, is slecht voor het milieu, maar het levert geld op. Veel vlees voor de export, en daar verdienen aan paar mensen kapitalen aan.

Mensen klagen, mensen worden ziek, mensen overlijden, door de intensieve veehouderij waar enkelen stinkend rijk van worden, maar de politiek luistert niet.
Wetenschappers tonen al jaren aan, dat het milieu en klimaat overbelast en vernietigd worden, maar de politiek luistert niet.

Poen, poen, poen, poen! Het enige wat telt is de poen. Voor enkelen. Want fatsoenlijke lonen betalen doen we in Nederland niet meer. Tegenwoordig moet je met zijn tweeen ieder een fulltime baan hebben om rond te kunnen komen, zeker als je kinderen hebt.

En nu er bijna niets meer kan, zelfs geen woningbouw meer vanwege stikstofregels, schrappen we liever de woningbouw in plaats van een megastal af te breken!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 295 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]