Het is nu vr nov 27, 2020 8:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#161  BerichtGeplaatst: di nov 17, 2020 9:12 am 
lid

Hume schreef:
Daar heb je die idiote boeren weer.
Met het groot kapitaal onder hun kont, trekken ze weer door het land.
Laten we de subsidie aan die verwende kinderen zo snel mogelijk stop zetten.

Uit verschillende delen van het land zijn maandagavond boeren op weg gegaan naar Den Haag waar ze dinsdag willen demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet. Uit onder meer Limburg en Groningen zijn al vele tientallen boeren onderweg, zegt Mark van den Oever van de boerenactiegroep Farmers Defence Force (FDF).

Van den Oever weet niet hoeveel boeren inmiddels op pad zijn, maar hij schat het op enkele honderden. Ook vanuit Noord-Holland en Noord-Brabant zijn maandagavond al boeren onderweg richting Den Haag.

De boeren houden dinsdagmorgen een trekkerdefilé langs paleis Huis ten Bosch in Den Haag. De actiegroep heeft daarvoor naar eigen zeggen toestemming van de gemeente en de politie. Deze instanties besloten dat een urenlange demonstratie met trekkers voor de deuren van het koninklijk paleis dinsdagmorgen niet is toegestaan.

https://www.trouw.nl/binnenland/boeren- ... ~be36b152/
Weer dat Brusselse krantje. Ik vind het terecht dat mensen die in hun bestaan worden bedreigd de straat opgaan. Tot het grootkapitaal behoren ze zeker niet want juist zij zijn diegene die het aan den lijve voelen dat ze subsidies niet meer krijgen maar wel een oerwoud aan regeltjes opgelegd krijgen. En de boer in de Oekraïne, die lacht zich krom. Dankzij het suffe associatieakkoord gelden voor hem hele andere regels.

In hoeverre profiteert Hume van soepsidie dan wel gunstige belastingposten?

Profiel  

Bericht nummer:#162  BerichtGeplaatst: di nov 17, 2020 9:19 am 
lid

Daar heb je Hume weer, die net als vele anderen hun eigen ongemak projecteren op de mensen die het dagelijks waar moeten maken. Electoraal is het aantal boeren niet van belang en kiest men door politiek falen op veel gebieden voor de weg van de minste weerstand.

Hoe doe je het tegenwoordig nog goed?
https://www.najk.nl/2020/11/16/hoe-doe- ... -nog-goed/

Het lijkt wel alsof wij boeren van alles het probleem zijn: de klimaatverandering, teruglopende biodiversiteit, stikstof, noem maar op. Komt er een nieuw maatschappelijk probleem op tafel? Grote kans dat er met het vingertje naar de boer gewezen wordt. Politiek Den Haag die elk maatschappelijk probleem vakkundig in de schoenen van de agrarische sector weet te schuiven, klimaatbewegingen die met argusogen naar de boer kijken en natuurorganisaties die zeggen dat wij slecht zijn voor de bodem. Ze spelen het spelletje zo vakkundig dat je als Nederlandse boer bijna aan jezelf zou twijfelen.

Het nieuws staat bomvol verwijten richting de agrarische sector. Soms loop ik zelf over mijn akkers en denk bij mij zelf: ‘doe ik het dan echt niet goed?’

Opeens zag ik het allemaal anders: de maatschappij, maar ook zeker de politiek, is gewoon ten einde raad! Ze weten simpelweg niet meer waar ze in verzeild zijn geraakt. Klimaatproblemen, C02- uitstoot, stikstof: deze onderwerpen worden stuk voor stuk behandeld als eerste wereld problemen. We horen niemand meer over het hebben van voldoende voedsel. Nee, dat is geen probleem meer. Ooit was dit probleem er wel, maar gelukkig was er toen een groep in de maatschappij die dit kon oplossen. Juist, de boeren!

Binnen mijn portefeuille hou ik mij op dit moment voornamelijk bezig met het nieuwe GLB en de Green Deal. Ook in deze twee dossiers zie ik de veranderingen terug komen. Het GLB, dat ooit in het leven is geroepen om ervoor te zorgen dat er voldoende en betaalbaar voedsel zou zijn voor iedereen in Europa, zie je tegenwoordig veranderen. Dit dossier begint niet meer met de noodzaak van voldoende voedsel, maar is tegenwoordig bedoeld om meer biodiversiteit te creëren en boeren te laten verduurzamen. De Green Deal gaat hier nog een stapje verder in. Er wordt ingezet op een CO2-neutraal Europa in 2050. En raad eens wie hier en hele grote rol in moet spelen? Juist, alweer de boeren!

Als je deze dossiers leest, lijkt het inderdaad alsof wij het probleem zijn. Een van de oudste beroepsgroepen ter wereld en opeens zijn wij het probleem? Nee, natuurlijk niet! Wij zijn juist de oplossing. Zoals wij al vaker zijn geweest. Toen Europa in honger verkeerde, waren wij de oplossing en brachten wij stabiliteit in de maatschappij. En dat is precies wat wij nu weer gaan doen! De maatschappij kan gewoon niet zonder ons. Dat is wat ze ons eigenlijk willen vertellen, maar ze durven het nog niet uit te spreken.

Profiel  

Bericht nummer:#163  BerichtGeplaatst: di nov 17, 2020 9:33 am 
lid

Lies schreef:
Daar heb je Hume weer, die net als vele anderen hun eigen ongemak projecteren op de mensen die het dagelijks waar moeten maken. Electoraal is het aantal boeren niet van belang en kiest men door politiek falen op veel gebieden voor de weg van de minste weerstand.

Het lijkt wel alsof wij boeren van alles het probleem zijn: de klimaatverandering, teruglopende biodiversiteit, stikstof, noem maar op. Komt er een nieuw maatschappelijk probleem op tafel? Grote kans dat er met het vingertje naar de boer gewezen wordt. Politiek Den Haag die elk maatschappelijk probleem vakkundig in de schoenen van de agrarische sector weet te schuiven, klimaatbewegingen die met argusogen naar de boer kijken en natuurorganisaties die zeggen dat wij slecht zijn voor de bodem. Ze spelen het spelletje zo vakkundig dat je als Nederlandse boer bijna aan jezelf zou twijfelen.

Het nieuws staat bomvol verwijten richting de agrarische sector. Soms loop ik zelf over mijn akkers en denk bij mij zelf: ‘doe ik het dan echt niet goed?’

Opeens zag ik het allemaal anders: de maatschappij, maar ook zeker de politiek, is gewoon ten einde raad! Ze weten simpelweg niet meer waar ze in verzeild zijn geraakt. Klimaatproblemen, C02- uitstoot, stikstof: deze onderwerpen worden stuk voor stuk behandeld als eerste wereld problemen. We horen niemand meer over het hebben van voldoende voedsel. Nee, dat is geen probleem meer. Ooit was dit probleem er wel, maar gelukkig was er toen een groep in de maatschappij die dit kon oplossen. Juist, de boeren!

Binnen mijn portefeuille hou ik mij op dit moment voornamelijk bezig met het nieuwe GLB en de Green Deal. Ook in deze twee dossiers zie ik de veranderingen terug komen. Het GLB, dat ooit in het leven is geroepen om ervoor te zorgen dat er voldoende en betaalbaar voedsel zou zijn voor iedereen in Europa, zie je tegenwoordig veranderen. Dit dossier begint niet meer met de noodzaak van voldoende voedsel, maar is tegenwoordig bedoeld om meer biodiversiteit te creëren en boeren te laten verduurzamen. De Green Deal gaat hier nog een stapje verder in. Er wordt ingezet op een CO2-neutraal Europa in 2050. En raad eens wie hier en hele grote rol in moet spelen? Juist, alweer de boeren!

Als je deze dossiers leest, lijkt het inderdaad alsof wij het probleem zijn. Een van de oudste beroepsgroepen ter wereld en opeens zijn wij het probleem? Nee, natuurlijk niet! Wij zijn juist de oplossing. Zoals wij al vaker zijn geweest. Toen Europa in honger verkeerde, waren wij de oplossing en brachten wij stabiliteit in de maatschappij. En dat is precies wat wij nu weer gaan doen! De maatschappij kan gewoon niet zonder ons. Dat is wat ze ons eigenlijk willen vertellen, maar ze durven het nog niet uit te spreken.

Nederland is na Amerika de grootste exporteur van land en tuinbouw producten
Dankzij de miljarden subsidies uit Europa zijn boeren groot geworden.
Al jaren hebben ze een voorkeurspositie in Nederland, met eigen scholen en eigen ministerie.
Nu ze na 2000 ook rekening moeten houden met de natuur en klimaat ,schreeuwen ze moord en brand
en eisen weer miljoenen subsidie van ons belasting geld.
Als groot grond bezitters , rijden ze op kapitale trekkers door het land om ministers te terroriseren en het werk onmogelijk te maken.
Mijn standpunt is, laten we eindelijk eens beginnen aan gelijke behandeling van boeren en "gewone" burgers.

Profiel  

Bericht nummer:#164  BerichtGeplaatst: di nov 17, 2020 9:51 am 
lid

In lezen blinken we in Nederland ook niet meer uit, maar kakelen als een kip zonder kop kunnen we als de beste.

Uit het artikel:

Opeens zag ik het allemaal anders: de maatschappij, maar ook zeker de politiek, is gewoon ten einde raad! Ze weten simpelweg niet meer waar ze in verzeild zijn geraakt.
(...)
Ze hebben jonge boeren en tuinders nodig waar de grond en de stront onder de nagels zit: mensen die hun handen uit de mouwen steken en vooruit gaan. Terwijl de rest van de maatschappij op social media, in talkshows en waar dan ook maar blijft praten over een probleem, zijn wij boeren op de achtergrond allang bezig met de oplossing. Want, laten we eerlijk zijn: dat kunnen wij als geen ander! En dat weet de maatschappij stiekem ook.

Profiel  

Bericht nummer:#165  BerichtGeplaatst: di nov 17, 2020 10:06 am 
lid

Lies schreef:
In lezen blinken we in Nederland ook niet meer uit, maar kakelen als een kip zonder kop kunnen we als de beste.

Uit het artikel:

Opeens zag ik het allemaal anders: de maatschappij, maar ook zeker de politiek, is gewoon ten einde raad! Ze weten simpelweg niet meer waar ze in verzeild zijn geraakt.
(...)
Ze hebben jonge boeren en tuinders nodig waar de grond en de stront onder de nagels zit: mensen die hun handen uit de mouwen steken en vooruit gaan. Terwijl de rest van de maatschappij op social media, in talkshows en waar dan ook maar blijft praten over een probleem, zijn wij boeren op de achtergrond allang bezig met de oplossing. Want, laten we eerlijk zijn: dat kunnen wij als geen ander! En dat weet de maatschappij stiekem ook.

Ook de politiek heeft jaren boter op het hoofd gehad ,zeker de laatste 20 jaar.

Profiel  

Bericht nummer:#166  BerichtGeplaatst: di nov 17, 2020 10:20 am 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:

Al jaren hebben ze een voorkeurspositie in Nederland, met eigen scholen en eigen ministerie.
Nu ze na 2000 ook rekening moeten houden met de natuur en klimaat ,schreeuwen ze moord en brand
Als groot grond bezitters , rijden ze op kapitale trekkers door het land om ministers te terroriseren en het werk onmogelijk te maken.
Mijn standpunt is, laten we eindelijk eens beginnen aan gelijke behandeling van boeren en "gewone" burgers.
Helemaal fout, niet alleen dankzij soepsidie zijn we we het grootste exportland. Immers, Rusland is weggevallen als graanleverancier en bovendien is er nog iets dat innovatie heet. En terroriseren doen de boeren niet, ze vechten voor hun bestaan. Doe kapitale trekkers zijn voor 99,99% gefinancierd met schuld, op zich een van de weinige leningen waarbij geld geleend wordt voor arbeid en productie. Zou Hume weten dat dit de kern is van het kapitalisme> Belastingverlaging en betaling van vervuiling door de belastingbetaler is ook soepsidie.

Profiel  

Bericht nummer:#167  BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2020 9:44 am 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:

Helemaal fout, niet alleen dankzij soepsidie zijn we we het grootste exportland. Immers, Rusland is weggevallen als graanleverancier en bovendien is er nog iets dat innovatie heet. En terroriseren doen de boeren niet, ze vechten voor hun bestaan. Doe kapitale trekkers zijn voor 99,99% gefinancierd met schuld, op zich een van de weinige leningen waarbij geld geleend wordt voor arbeid en productie. Zou Hume weten dat dit de kern is van het kapitalisme> Belastingverlaging en betaling van vervuiling door de belastingbetaler is ook soepsidie.

Ook de horeca vecht voor haar bestaan en zo veel andere bedrijven.

Boeren hebben jaren lang miljarden subsidies op gestreken uit Europa aan de voorkant
en sinds 2000 met de wetgeving van datzelfde Europa gesjoemeld aan de achterkant.
Regeren en een goede bedrijfsvoering is vooruitzien en niet sjoemelen om alles bij het oude te houden,
want vroeg of laat wordt dit je ondergang.
Er is geen bedrijfstak in Nederland die zoveel subsidie en privileges in Nederland heeft gehad als de boeren.

Profiel  

Bericht nummer:#168  BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2020 10:25 am 
lid

We vechten tegen stikstof, een door ons zelf gecreëerd probleem. En middenin deze stikstofcrisis en de roep om diversiteit in de natuur zet een minister de verbreding A27 en A12 bij Utrecht door. Alle plannen, waaronder ook woningbouw voor ons als consument, gaan ten koste van natuur en landbouwgrond. En zo vecht iedereen voor zijn bestaan en voortbestaan.

Als plattelandse hou ik het bij een lied i.p.v. een tractor:
Daniël Lohues - Beste Koningin
https://www.youtube.com/watch?v=lxWDGz8Qlks

De pandemie leidt op dit moment tot achterstand en mondiale armoede, ervan uitgaand dat dit iets tijdelijks is krijgen we toch een kijkje op de werkelijkheid en wat klem zitten is. En dat niets gratis is, dat je er voor moet betalen.

Landbouweconoom Krijn heeft begrip voor boosheid onder boeren: ‘Ze willen veranderen, maar zitten klem’
https://www.ad.nl/gouda/landbouweconoom ... ~a5606c1a/

Wat bedoelt u met de prijs als signaal?
,,Volgens economische wetten wordt de prijs bepaald door vraag en aanbod. Maar het gaat erom wat iemand voor een product over heeft. Als ik op een terras drie euro voor een biertje betaal, is dat een signaal aan de ondernemer dat er mensen bereid zijn dit te betalen en dat hij ook voor volgende week kan inkopen. Zo kun je aan de prijs afleiden wat een consument aan een product waardeert, wat de meerwaarde is.”

,,Een biologisch geproduceerd kaasje kan net zo goed zijn als een fabriekskaas. Maar een milieubewuste consument is wel bereid om voor het eerste kaasje meer te betalen. Die specifieke toegevoegde waarden geven maatschappelijke ontwikkelingen aan waar je als ondernemer iets mee kunt.’’

Ziet u de boer dan als ondernemer die vooral bezig is waarde aan zijn product toe te voegen?
,,De boer is zich de laatste veertig jaar ondernemer gaan noemen. De productie ging omhoog, schaalvergroting was nodig om de prijs laag te houden voor de export en het ging steeds meer om efficiëntie. Dat ging ten koste van milieu en landschap.”

,,Maar die ondernemer is nog altijd de boer die goed is voor zijn vee en trots is op zijn gewassen. En de recreant wil genieten van een mooie landschap maar gaat echt niet betalen voor het zien van een vogel. De markt werkt dus wel voor toegevoegde waarde aan voedsel, maar niet voor het landschap.’’

Hoe kan de waarde van dat landschap dan wel tot uiting worden gebracht?
,,Door wetgeving. Als we met zijn alleen vinden dat er meer weidevogels moeten zijn of de koeien de wei in moeten, dan kan de overheid dat aan de boeren opleggen. Daar moet dan weer wel een vergoeding tegenover staan. Op die manier betalen we niet via het voedsel, maar via belastingen voor die meerwaarde. Die driehoek van consument, producent en overheid is het totale systeem zoals wij wetenschappers de economie benaderen.’’

Profiel  

Bericht nummer:#169  BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2020 11:06 am 
lid

Lies schreef:
We vechten tegen stikstof, een door ons zelf gecreëerd probleem. En middenin deze stikstofcrisis en de roep om diversiteit in de natuur zet een minister de verbreding A27 en A12 bij Utrecht door. Alle plannen, waaronder ook woningbouw voor ons als consument, gaan ten koste van natuur en landbouwgrond. En zo vecht iedereen voor zijn bestaan en voortbestaan.

Als plattelandse hou ik het bij een lied i.p.v. een tractor:
Daniël Lohues - Beste Koningin
https://www.youtube.com/watch?v=lxWDGz8Qlks

De pandemie leidt op dit moment tot achterstand en mondiale armoede, ervan uitgaand dat dit iets tijdelijks is krijgen we toch een kijkje op de werkelijkheid en wat klem zitten is. En dat niets gratis is, dat je er voor moet betalen.

Landbouweconoom Krijn heeft begrip voor boosheid onder boeren: ‘Ze willen veranderen, maar zitten klem’
https://www.ad.nl/gouda/landbouweconoom ... ~a5606c1a/

Wat bedoelt u met de prijs als signaal?
,,Volgens economische wetten wordt de prijs bepaald door vraag en aanbod. Maar het gaat erom wat iemand voor een product over heeft. Als ik op een terras drie euro voor een biertje betaal, is dat een signaal aan de ondernemer dat er mensen bereid zijn dit te betalen en dat hij ook voor volgende week kan inkopen. Zo kun je aan de prijs afleiden wat een consument aan een product waardeert, wat de meerwaarde is.”

,,Een biologisch geproduceerd kaasje kan net zo goed zijn als een fabriekskaas. Maar een milieubewuste consument is wel bereid om voor het eerste kaasje meer te betalen. Die specifieke toegevoegde waarden geven maatschappelijke ontwikkelingen aan waar je als ondernemer iets mee kunt.’’

Ziet u de boer dan als ondernemer die vooral bezig is waarde aan zijn product toe te voegen?
,,De boer is zich de laatste veertig jaar ondernemer gaan noemen. De productie ging omhoog, schaalvergroting was nodig om de prijs laag te houden voor de export en het ging steeds meer om efficiëntie. Dat ging ten koste van milieu en landschap.”

,,Maar die ondernemer is nog altijd de boer die goed is voor zijn vee en trots is op zijn gewassen. En de recreant wil genieten van een mooie landschap maar gaat echt niet betalen voor het zien van een vogel. De markt werkt dus wel voor toegevoegde waarde aan voedsel, maar niet voor het landschap.’’

Hoe kan de waarde van dat landschap dan wel tot uiting worden gebracht?
,,Door wetgeving. Als we met zijn alleen vinden dat er meer weidevogels moeten zijn of de koeien de wei in moeten, dan kan de overheid dat aan de boeren opleggen. Daar moet dan weer wel een vergoeding tegenover staan. Op die manier betalen we niet via het voedsel, maar via belastingen voor die meerwaarde. Die driehoek van consument, producent en overheid is het totale systeem zoals wij wetenschappers de economie benaderen.’’

De boeren krijgen al jaren subsidie uit Europa voor natuurbeheer en dit zal zeker nog meer gaan worden.

Gisteravond zag ik het boerenprotest ,waarbij de situatie van de boeren werd vergeleken met de jodenvervolging en de holocaust.
Het moet niet gekker worden met die boeren ,want ze raken totaal het padje af.

Profiel  

Bericht nummer:#170  BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2020 11:08 am 
lid

Stiltegebieden verdwijnen: helft provincies snijdt erin
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b43dea64/

Door de aanleg van wegen, vliegverkeer en bedrijfsterreinen is de afgelopen jaren in zes provincies minstens 15 duizend hectare stiltegebied in Nederland verdwenen. Dat is opgeteld ruim anderhalf keer de stad Utrecht.

En dan wordt nog niet eens gesproken over een miljoen nieuwbouwhuizen.

Profiel  

Bericht nummer:#171  BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2020 11:25 am 
lid

We moeten terug naar 10 miljoen inwoners. Voor het geluk en de zaligheid van iedereen. Welzijn boven vliegverkeer, wegen en industrieterreinen. Eerlijker delen en met iets minder genoegen nemen qua welvaart hoeft ons levensgeluk niet in de weg te staan.

Profiel  

Bericht nummer:#172  BerichtGeplaatst: za nov 21, 2020 9:39 am 
lid

Raya schreef:
We moeten terug naar 10 miljoen inwoners. Voor het geluk en de zaligheid van iedereen. Welzijn boven vliegverkeer, wegen en industrieterreinen. Eerlijker delen en met iets minder genoegen nemen qua welvaart hoeft ons levensgeluk niet in de weg te staan.

Zou het niet beter zijn om ook de grond eerlijker te verdelen?

Nederland heeft 3,4 miljoen hectare landoppervlak. Van ongeveer eenderde ligt de bestemming grotendeels vast. Dat is beschermde natuur (bijna 15 procent), bebouwd gebied of infrastructuur (wegen en spoorlijnen). Tweederde van de grond, 2,2 miljoen hectare, wordt gebruikt door de landbouw. Toekomstige ruimteclaims zullen vooral in dit gebied terechtkomen.
Opvallend is de prominente rol van overheidsinstanties op de lijst. De staat, provincies en gemeenten bezitten samen ruim 560 duizend hectare land. Zij kunnen daarom een belangrijk stempel zetten op het toekomstige gebruik. Wel is het zo dat een flink deel van dit grondbezit bestaat uit natuur, dat vaak een beschermde status heeft.
Bedrijven en particulieren uit de top-300 bezitten verhoudingsgewijs meer grond (90 duizend hectare) in gebieden waar de strijd om de ruimte zal plaatsvinden. Projectontwikkelaars als BPD Ontwikkeling (nummer 77) hebben met name grond waar woningbouw gepland is. Verzekeraar ASR (5) verpacht veel grond aan boeren.
Onder grootgrondbezitters zijn ook veel eigenaren van natuurterreinen. Na Staatsbosbeheer is Natuurmonumenten (3) daarvan de grootste.
Veel grond is al jaren in bezit van dezelfde eigenaren. Dan gaat het bijvoorbeeld om adellijke families, voormalige burgerweeshuizen en gemeenten. Grondeigenaren die land verpachten aan boeren kunnen eisen stellen aan het gebruik. Zo wil Staatsbosbeheer dat pachters overschakelen op kringlooplandbouw. Koning Willem-Alexander (262) wil dat de pachters in Wassenaar en Voorburg duurzamer gaan werken.

KATERN ZATERDAG: STRIJD OM DE GROND
Van de Wadden tot in Limburg: wie bezit Nederland? De 300 grootste grondbezitters. Vergelijk hun bezit met uw tuin of wijk op volkskrant.nl/grondbezitters

https://www.topics.nl/eenderde-van-nede ... jn-nieuws/

Profiel  

Bericht nummer:#173  BerichtGeplaatst: za nov 21, 2020 10:14 am 
lid

Vergelijk hun bezit met uw tuin of wijk........hoe doen we dat als consument als we 19 hectare landbouwgrond per dag consumeren en 8 hectare open ruimte?

Profiel  

Bericht nummer:#174  BerichtGeplaatst: za nov 21, 2020 10:56 am 
lid

Van de Wadden tot in Limburg: wie bezit Nederland?

Advies: vijf natuurgebieden kunnen Nationaal Landschapspark worden
https://nos.nl/artikel/2357410-advies-v ... orden.html

Als het bezitten niet snel genoeg gaat, schakelen we een versnelling hoger.

Profiel  

Bericht nummer:#175  BerichtGeplaatst: za nov 21, 2020 4:16 pm 
lid

Lies schreef:
Vergelijk hun bezit met uw tuin of wijk........hoe doen we dat als consument als we 19 hectare landbouwgrond per dag consumeren en 8 hectare open ruimte?

Allemaal een tandje minder dus. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#176  BerichtGeplaatst: za nov 21, 2020 4:20 pm 
lid

Lies schreef:

iN principe een goed idee.
Alleen vraag ik me af of de Veluwe internationaal gezien zo'n belangrijke gebied is,
In Europa zijn er veel gebieden als de Veluwe.
Ook in andere landen vindt je wolven.
Zeker onze delta en kustgebieden ,zijn uniek in de wereld en verdienen alle bescherming.

Profiel  

Bericht nummer:#177  BerichtGeplaatst: za nov 21, 2020 4:57 pm 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:

iN principe een goed idee.
Alleen vraag ik me af of de Veluwe internationaal gezien zo'n belangrijke gebied is,
In Europa zijn er veel gebieden als de Veluwe.
Ook in andere landen vindt je wolven.
Zeker onze delta en kustgebieden ,zijn uniek in de wereld en verdienen alle bescherming.

Ik denk dat we zelf ook een behoorlijke variëteit aan landschap moeten hebben. Al was het alleen maar voor mensen om een beetje in tot rust te komen. Niet iedereen kan een reis naar het zuiden van Duitsland of naar Zweden ondernemen.

Als we geen ruimte hebben, moeten we dat maken. Terug naar 10 miljoen inwoners.

Profiel  

Bericht nummer:#178  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 6:05 pm 
lid

Lies ,wat moeten de boeren in Brabant en de achterhoek nu ,na het vertrek van hun grote goeroe Baudet?

Profiel  

Bericht nummer:#179  BerichtGeplaatst: di nov 24, 2020 7:29 pm 
lid

Hume schreef:
Lies ,wat moeten de boeren in Brabant en de achterhoek nu ,na het vertrek van hun grote goeroe Baudet?
Wat moet je met de politieke goeroe's van deze tijd Hume, is een betere vraag. Misschien hebben de boeren ook wat aan een ondervragingscommissie i.v.m. de paniek over stikstof. Zo langzamerhand valt dat ook onder Wiebes z'n dingen in het donker, aangeleverd door ambtenaren.

Brabant rekent creatief met stikstof: ‘Moerdijk’ kan tot verslechtering natuur leiden
https://www.ed.nl/brabant/brabant-reken ... ~a9bac661/

Er was eens een pluimveehouder in het Drentse Ruinerwold. Eind vorig jaar zette hij zijn bedrijf - vijf stallen met zo’n 30.000 dieren - te koop. Hij zal er vermoedelijk best van hebben opgekeken wie er toehapte: de provincie Noord-Brabant. Want het nieuw te realiseren Logistiek Park Moerdijk (maar liefst 142 hectare bestemd voor opslag- en distributiebedrijven in West-Brabant) zat naarstig om stikstofruimte verlegen. De vluchtige stikstofoxiden uit Moerdijk dalen grotendeels vele tientallen of honderden kilometers verderop neer. En dat leidt ertoe dat Brabant zelfs in Noord-Nederland de uitstoot van Moerdijk moet compenseren.

Profiel  

Bericht nummer:#180  BerichtGeplaatst: do nov 26, 2020 8:59 am 
lid

Zo werkt propaganda.....en zijn er al Kamerleden die dit soort bezoeken veroordelen, of hebben ze deze beroepsgroep vogelvrij verklaard en komt het van pas?

Door deze kalkoenboer mag u geen 130 rijden!
https://www.youtube.com/watch?v=5Lz5zzp0tbg

Keuzes Investico bepalen uitkomst stikstofcalculaties
https://www.boerenbusiness.nl/opinies/g ... alculaties

'Handvol boerenbedrijven houdt Nederland op slot'. Dat is de uitkomst van het onderzoek van Investico, een platform voor onderzoeksjournalistiek op basis van berekeningen met de Aerius Calculator. De uitkomsten van Aerius Calculator zijn echter afhankelijk van wat je erin stopt.

Dit is typisch zo'n onderzoek waarbij de keuzes die je maakt, de uitkomsten van je onderzoek bepalen. Investico kiest ervoor om boerenbedrijven te gaan saneren. En kijkt dan hoeveel boeren het veld moeten ruimen om andere projecten mogelijk te maken. De journalisten hadden natuurlijk ook de keuze kunnen maken om een biomassaverbrander te saneren. In dat geval was het verwijderen van één centrale genoeg geweest om heel bouwend Nederland te voorzien van stikstof. Waarom heeft Investico deze optie niet doorgerekend?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]