Het is nu vr nov 27, 2020 7:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: za okt 31, 2020 2:51 pm 
lid

Lies schreef:
baedeker schreef:
Hume schreef:
Natuurlijk zijn er boeren ,die hart hebben voor de natuur en die alle waardering verdienen.
Toch beginnen veel mensen schoon genoeg te krijgen van die Wilders/Baudet boeren ,
die als hooligans politici bedreigen .
Nog erger wordt het ,als deze halve zolen, politici thuis gaan lastig vallen en bedreigen.
Inmiddels begint het tot ons door te dringen ,dat al die romantische, boeren die geen vrouw kunnen vinden,
ontzettend verwende kinderen zijn, die jaren lang EU subsidies hebben opgestreken en
nu klagen met kommer en kwel en als gekken te keer gaan op straat en in de media.

Wat zeg je nou allemaal?
Volgens mij mag je wel eens aan je inclusiviteit werken:
5 jaar verbannen naar een varkenshouderij in Noord-Brabant.
:lol:
Wat Hume zegt? Dat is simpel, geen notie van landbouwpolitiek die Europees geregeld is. En je ziet de boerenhaat die van de berichten afdruipt. Veel geschreeuw en weinig wol.

Ik schreeuw geen een haat ,want ik had altijd respect voor boeren.
De boeren schreeuwen zelf haat en dit laat sporen na.

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: za okt 31, 2020 5:45 pm 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
baedeker schreef:
Wat zeg je nou allemaal?
Wat Hume zegt? Dat is simpel, geen notie van landbouwpolitiek die Europees geregeld is. En je ziet de boerenhaat die van de berichten afdruipt. Veel geschreeuw en weinig wol.

Volgens mij heeft Lies hier best een punt. Ik zie tenminste de boeren niet roepen dat ze Hume willen halveren.

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: za okt 31, 2020 6:48 pm 
lid

baedeker schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:

Volgens mij heeft Lies hier best een punt. Ik zie tenminste de boeren niet roepen dat ze Hume willen halveren.

En Rutte III doet dat ook niet!

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: za okt 31, 2020 7:51 pm 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
baedeker schreef:

Wat zeg je nou allemaal?

Die boeren die op ziekenbezoek gingen bij Rob Jetten stonden niet te schreeuwen, of te dreigen, maar ze hadden beter het voedselpakket als noaberhulp kunnen schenken aan iemand die door dit nare virus aan de grond zit. Ontloop volksvertegenwoordigers in je buurt zou mijn raad geweest zijn.

Hume je gaat er te veel van uit dat boeren op de PVV en Forum voor Democratie gaan stemmen, gaan ze niet doen, daarvoor zijn ze te verschillend. Bekijk het eens van de zonnige kant, neem een voorbeeld aan de kop van onderstaand artikel: 'koester de boeren als waren het Rembrandts'. Klinkt toch een stuk sympathieker

CDA zet in nieuw programma in op regio: koester de boeren als waren het Rembrandts
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b63d7337/

Met de landbouwsector, oogappel van het CDA, wordt omzichtig omgesprongen. ‘Nederland zonder boeren, tuinders en vissers is als het Rijksmuseum zonder Rembrandts’, staat er. ‘Daarom moeten we op hen net zo zuinig zijn als op onze Rembrandts.’ Het CDA wil een beschermde status voor vitale landbouwgronden en is tegen gedwongen onteigening.

Profiel  

Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: za okt 31, 2020 10:11 pm 
lid

CDA in verkiezingstijd.

Vorige keer deden ze PVV light, en zijn ze na verkiezingsdag 3 maanden bezig geweest om GroenLinks in het kabinet te krijgen.
Zou dat werken, Hugo de Jonge die zegt 'u bent een Rembrandt'? Ik schat de boeren toch iets hoger in.

Profiel  

Bericht nummer:#126  BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 9:46 am 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
baedeker schreef:

Wat zeg je nou allemaal?

Wat zou jij doen als je in je bestaan word bedreigd?

Profiel  

Bericht nummer:#127  BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 10:00 am 
lid

baedeker schreef:
CDA in verkiezingstijd.

Vorige keer deden ze PVV light, en zijn ze na verkiezingsdag 3 maanden bezig geweest om GroenLinks in het kabinet te krijgen.
Zou dat werken, Hugo de Jonge die zegt 'u bent een Rembrandt'? Ik schat de boeren toch iets hoger in.

Ik stel me zo voor dat ze aan de keukentafel zitten te schaterlachen, maar dit is beter dan jarenlang weggezet te worden als fraudeur met later veel excuses omdat het ministerie de zaakjes niet op orde had. Ik schat ze ook hoger in, want ze zijn vaak hoger opgeleid dan veel politici in de Tweede Kamer en gewend om met de poten in de modder te staan.

Ik denk dat het CDA ook begint in te zien dat we leven in een Nederland 1 en Nederland 2 waar de één de gemeenschap en het landschap sloopt van de ander voor het eigen gemak met veel subsidie. Op de Noordzee zie je dezelfde sloop, maar daar zijn de vissers de klos.

Na windpark N33 veroorzaken zonneparken in polders bij Meeden nieuwe tweespalt
https://www.dvhn.nl/groningen/Nieuwe-tw ... 42654.html

‘Hek van de dam in Meeden en Scheemda’

Windpark N33 heeft in Meeden en Scheemda een prijsopdrijvend effect op landbouwgrond. Met de aanleg van grote zonneparken is volgens een deel van de agrariërs het hek van de dam. Een twintigtal omwonenden, onder wie een aantal boeren, heeft een brandbrief geschreven aan de gemeenteraad van Midden-Groningen. Sommige ondertekenaars hebben een melkveebedrijf dat zij willen doorgeven aan hun kinderen. ‘Met de komst van wind- en zonneparken staat die toekomst onder druk. En voor ons allen betekent dit waardevermindering van onze woningen en bedrijven’, staat in de brief aan de gemeente.

Het zonnepark in de Eekerpolder ligt in de gemeenten Midden-Groningen en Oldambt. ,,Als dit plan doorgaat, staan andere ontwikkelaars en RWE klaar om ook ten zuiden van de spoorlijn zonneparken aan te vragen van ongeveer 600 hectare’’, zo stellen de bezorgde omwonenden. ,,Daarmee verandert het gebied in een volledig industriële vlakte.’’
Coöperatie wil van de nood een deugd maken

Andere inwoners die vinden dat het gebied toch al is vernield, willen van de nood een deugd maken. ,,Door tussen de windturbines een groot zonnepark aan te leggen, kunnen we toch nog meeprofiteren van het energielandschap’’, zegt Jaap Keuning van de coöperatie. Zijn ‘club’ wil 50 procent participeren in zonnepark Eekerpolder (176 hectare). ,,Hoe forser haar aandeel in het zonnepark, hoe groter de revenuen zijn.’’

Het geld wordt deels in een fonds gestopt, waaruit de omgeving kan putten. De boeren die moeite hebben met de komst van het zonnepark waarschuwen voor een rampscenario. Stel dat de coöperatie er niet in slaagt de 1,2 miljoen euro voor participatie op tafel te krijgen, dan is het voor projectpartner Solarfields een kwestie van erop en erover. Hij legt dat bedrag op tafel waarna de bewoners alsnog het nakijken hebben.

En dan wordt er ook nog subsidie ingezet om boeren op te kopen om andere bedrijven meer stikstof te laten uitstoten. Wisselgeld in bv de provincie Noord Brabant. Wie die handel en het stikstofprobleem nog begrijpt, mag het zeggen.....

Hoeveel partijen zijn eigenlijk op de hoogte dat een goed draaiende landbouw altijd gebruikt wordt als wisselgeld in de hele wereld, dat je het zelfs defensie kunt noemen, landbouw als pressiemiddel?

Rusland voert dominantie op wereldwijde graanmarkt nog verder op
https://businessam.be/rusland-voert-dom ... verder-op/

Profiel  

Bericht nummer:#128  BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 10:01 am 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:

Café houders worden ook geen hooligans , waarom de boeren dan wel?,
De afgelopen 30 jaar zijn er veel mensen hun werk kwijt geraakt door reorganisaties en maatschappelijke veranderingen.
Stel je voor dat al deze mensen , waren gaan schreeuwen en bedreigen.
Vroeger was er nog zo iets van boeren fatsoen en blijkbaar is dat nu totaal verdwenen

Profiel  

Bericht nummer:#129  BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 10:08 am 
lid

Weer een voedselpakket Hume door een sector die doordraait in coronatijd:

Farmer Defence Force helpt door corona gestrand circus Bossle in Blauwestad met tonnen dierenvoer
https://www.dvhn.nl/groningen/Farmer-De ... 59730.html

Met acht artiesten en ongeveer dertig dieren staat circus Bossle al anderhalve week vast in Blauwestad. Vanwege de coronacrisis stelt het circus geen kant op te kunnen. Met honderden kilo’s wortelen, tonnen voerbieten, gras- en hondenbrokken en balen stro is een aantal boeren van de Farmers Defence Force zaterdag naar het circus getrokken om ze een handje te helpen.

Profiel  

Bericht nummer:#130  BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 10:32 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

Café houders worden ook geen hooligans , waarom de boeren dan wel?,
De afgelopen 30 jaar zijn er veel mensen hun werk kwijt geraakt door reorganisaties en maatschappelijke veranderingen.
Stel je voor dat al deze mensen , waren gaan schreeuwen en bedreigen.
Vroeger was er nog zo iets van boeren fatsoen en blijkbaar is dat nu totaal verdwenen
Verlaat eens de stad....boeren lijken op duizendpoten:

Steeds meer boeren met bijbaan
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2020/ ... et-bijbaan

De uitkomsten tonen een aanzienlijke verbreding van inkomstenbronnen ten opzichte van het laatste grootschalige onderzoek midden jaren negentig naar bedrijfsstrategieën in de landbouw. In 1995 combineerde 22 procent van de boeren landbouw met andere bedrijfsactiviteiten, nu is dat 50 procent.

Scala aan activiteiten
De onderzoekers wijzen op een scala aan activiteiten, zoals agrotoerisme, agrarisch natuurbeheer, een zorgboerderij en activiteiten die geen specifieke agrarische link hebben. Te denken valt daarbij aan energieproductie met zonnepanelen of windmolens. Puur en alleen landbouwproductie komt nog maar bij de helft van de agrarische bedrijven voor, terwijl dat in 1995 nog op 78 procent van de bedrijven het geval was.

Profiel  

Bericht nummer:#131  BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 10:47 am 
lid

Artikel van de NOS: Steeds meer boeren doen er iets bij: 'Het werkt echt, kinderopvang en koeien'
https://nos.nl/artikel/2354545-steeds-m ... oeien.html

Peter Gille is boer, maar ook ondernemer in de kinderopvang, uitbater van een horecagelegenheid, campingeigenaar en beheerder van een vergader- en trouwlocatie. Zijn erf in Bergschenhoek leeft allang niet meer van alleen de koeien; daarvoor staat het boereninkomen te veel onder druk, zegt hij.

Boer én horeca.

Profiel  

Bericht nummer:#132  BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 10:55 am 
lid

Het boerenbedrijf is het boerenbedrijf niet meer. Als ik er aan denk hoe het lever daar 60 jaar geleden was, dat vind je maar zelden meer.

Boeren werden gedwongen hun bedrijven om te vormen tot lopende banden, massafabricage, uitgeknepen door grote supers, waarvan de ceo en commissarissen met vele tonnen en zelfs miljoenen per jaar naar huis gaan, naast schofterige bonussen en onkostenvergoedingen voor kosten die niet hadden hoeven te worden gemaakt.

Veel boeren staat het water tot aan de lippen. Dat valt niet te ontkennen. Zelfs met al die EU landbouwsubsidies. Want het zijn niet zozeer de gewone boeren die daarvan profiteren, maar o.a. de grondgrondbezitters die toch al niets met hun land van plan waren en geld toe krijgen voor het braak laten liggen. Zoals een oud-minister. Zoiets.

Profiel  

Bericht nummer:#133  BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 12:21 pm 
lid

Lies schreef:
Artikel van de NOS: Steeds meer boeren doen er iets bij: 'Het werkt echt, kinderopvang en koeien'

Peter Gille is boer, maar ook ondernemer in de kinderopvang, uitbater van een horecagelegenheid, campingeigenaar en beheerder van een vergader- en trouwlocatie. Zijn erf in Bergschenhoek leeft allang niet meer van alleen de koeien; daarvoor staat het boereninkomen te veel onder druk, zegt hij.

Boer én horeca.

Hahaha die ken ik wel. Mijn opa verhuurde in de oorlog z'n tweede boerderij aan een pastoor, die er een jeugherberg in runde. Dat laatste was handig voor de extra proviand voor neergeschoten geallieerde piloten, voor wie dit een stop was op de vluchtroute richting zuiden.

Profiel  

Bericht nummer:#134  BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 1:14 pm 
lid

baedeker schreef:
Lies schreef:

Boer én horeca.

Hahaha die ken ik wel. Mijn opa verhuurde in de oorlog z'n tweede boerderij aan een pastoor, die er een jeugherberg in runde. Dat laatste was handig voor de extra proviand voor neergeschoten geallieerde piloten, voor wie dit een stop was op de vluchtroute richting zuiden.
Mooi verhalen waren dat altijd. Zo was mijn opa een handelaar in stro en graan, en oma (heb helaas niet kennis met haar kunnen maken) runde een café. Opa was altijd gul met opslag geven vertelden oud medewerkers, omdat hij wist waar het terecht zou komen dezelfde dag. :zuipen:

Profiel  

Bericht nummer:#135  BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 6:22 pm 
lid

Ik ben niet zo'n klant, ben niet te beroerd om iets af te wegen.

De supermarkt wil de pompoenen van boer Chris niet hebben
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... oopprijzen

Ze smaken prima en de kleur is goed, maar toch willen supermarkten een deel van de pompoenen van boer Chris Poelen niet hebben. Ze wegen namelijk minder dan 800 gram en dat past niet binnen het zogeheten standaardisatieproces van de winkel. En hij is niet de enige boer die met de eisen van de winkels worstelt.

Boer Poelen uit Groesbeek kweekt diverse soorten pompoenen. De butternut (flespompoen), de Hokkaido (oranje pompoenen), de spaghettipompoen (draderig vruchtvlees) en de muskaatpompoen (nootachtige smaak). Dit jaar werd 10.000 kilo van zijn pompoenen geweigerd door de supermarkten.

"Het ideale gewicht is 1,2 kilo, vinden de supermarkten", vertelt hij. "Onder de 800 gram willen ze de vruchten niet hebben. Ze verkopen ze namelijk per stuksprijs en niet op gewicht, want dat wegen is weer een handeling extra voor de klant en die wil gemak."

Gaat gemak voor de klant wel samen met dat waar we de mond vol van hebben..... duurzaam en eerlijk?

Profiel  

Bericht nummer:#136  BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2020 7:45 pm 
lid

Lies schreef:

Ze smaken prima en de kleur is goed, maar toch willen supermarkten een deel van de pompoenen van boer Chris Poelen niet hebben. Ze wegen namelijk minder dan 800 gram en dat past niet binnen het zogeheten standaardisatieproces van de winkel. En hij is niet de enige boer die met de eisen van de winkels worstelt.

Boer Poelen uit Groesbeek kweekt diverse soorten pompoenen. De butternut (flespompoen), de Hokkaido (oranje pompoenen), de spaghettipompoen (draderig vruchtvlees) en de muskaatpompoen (nootachtige smaak). Dit jaar werd 10.000 kilo van zijn pompoenen geweigerd door de supermarkten.

"Het ideale gewicht is 1,2 kilo, vinden de supermarkten", vertelt hij. "Onder de 800 gram willen ze de vruchten niet hebben. Ze verkopen ze namelijk per stuksprijs en niet op gewicht, want dat wegen is weer een handeling extra voor de klant en die wil gemak."

Gaat gemak voor de klant wel samen met dat waar we de mond vol van hebben..... duurzaam en eerlijk?

Inderdaad! En het is ook nog eens heel klantonvriendelijk.
Wat moet ik in mijn uppie met een te grote pompoen? Net als bij die verse kolen en kroppen.

Profiel  

Bericht nummer:#137  BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2020 9:21 am 
lid

Lies schreef:

Wegen is geen extra handeling want de kassajuffrouw weegt het. En als er zelfbedieningskassa's zijn zal je het zelf toch moeten wegenen, dat gebeurt namelijk met al het fruit wat verkocht wordt, ongeacht wie het verkoopt. Lulverhaal van de supermarkt. Immers, als je pompoenen niet hoeft te wegen, waarom moet dat wel met bananen, tomaten, komkommers, peren, (sinans)appels, aardbeien, druiven etc. ?

Profiel  

Bericht nummer:#138  BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2020 9:27 am 
lid

Raya schreef:
Het boerenbedrijf is het boerenbedrijf niet meer. Als ik er aan denk hoe het lever daar 60 jaar geleden was, dat vind je maar zelden meer.

Boeren werden gedwongen hun bedrijven om te vormen tot lopende banden, massafabricage, uitgeknepen door grote supers, waarvan de ceo en commissarissen met vele tonnen en zelfs miljoenen per jaar naar huis gaan, naast schofterige bonussen en onkostenvergoedingen voor kosten die niet hadden hoeven te worden gemaakt.

Veel boeren staat het water tot aan de lippen. Dat valt niet te ontkennen. Zelfs met al die EU landbouwsubsidies. Want het zijn niet zozeer de gewone boeren die daarvan profiteren, maar o.a. de grondgrondbezitters die toch al niets met hun land van plan waren en geld toe krijgen voor het braak laten liggen. Zoals een oud-minister. Zoiets.

Als kind logeerde ik bij en oom en tante op de boerderij.
Boeren en het landleven vond ik geweldig.
Jammer dat dit beeld van de boeren als een kaartenhuis is ingestort door hun hooligans gedrag
en door hun geknuffel met Wilders en Baudet.

Profiel  

Bericht nummer:#139  BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2020 10:14 am 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:

Jammer dat dit beeld van de boeren als een kaartenhuis is ingestort door hun hooligans gedrag
Nope, heeft met hooligans gedrag noch met Baudet dan wel Wilders iets te maken, wel met het gedrag van de elite: globalisatie als zaken hier te duur worden. Over de extra vervuiling en milieuschade wordt ineens niet meer gesproken door de elite. Vervolgens krijgen de boeren heel weinig geld voor hun grond die ze moeten verkopen en vervolgens hebben grondhandelaren en projectontwikkelaar de winsten, maar niet de lasten. Jij gedraagt je net als een Nazi die de Joden overal de schuld van gaven.

Profiel  

Bericht nummer:#140  BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2020 12:03 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:

Hume wordt ook ouder en kijkt naar vroeger, net als Baedeker en ik gisteren.

Bestaat de boerderij van oom en tante nog, en zo ja....hebben ze ook 'klimstallen' en apenkooien om de samenleving te plezieren?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]