Lies schreef:
Hume schreef:
Natura 2000 is er 20 jaar. Waarom hebben boeren al die jaren zitten slapen.?
Ik heb niet de indruk dat boeren in die tijd hebben zitten slapen, maar ook toen waren ze overgeleverd aan een Nederland die sinds het begin van de 90-er jaren werkte aan de uitvoering van een eigen variant. Is aan mij in die tijd ook voorbij gegaan, maar door het lezen van het het artikel List, bedrog, leugens, corruptie en de PAS-paniek van Nico Gerrits snap je beter waarom we nu in zo'n situatie zitten.
Ook nu hebben de boeren weer te maken met politici en beleidsmedewerkers met natte dromen, vooral uit de D66 en GroenLinks hoek en de VVD en het CDA met de buik omhoog. Met gevolg dat de hele agrosector in Nederland te gronde wordt gericht. Het oog is vooral gericht op de dierlijke sector, maar niemand houdt rekening met de plantaardige sector die meegesleept wordt in de ellende.
Een voedselbos is de oplossing, was gisteren te zien in Nieuwsuur (
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/22-06 ... ON_1334567 ).
Wie gaat zich in dit land als plukcorvee aanmelden, want daarover werd dan weer niet gesproken. Want ook was te zien dat een frambozenoogst gered moest worden door Oekraïense vluchtelingen en een dame die glimlachend uitlegt hoe Nederland er in de toekomst uit kan komen te zien i.v.m. het pionieren met zo'n bos en recreatie door giften. Giften en de hoop om over 8 jaar een inkomen te hebben. Allemaal blije mensen, maar ik noem het gokken, want velen in Nederland kunnen zich dit i.v.m. de prijzen niet veroorloven.
Ook de boeren moeten toch weten dat een klein land geen voedsel kan produceren voor heel de wereld ,met varkens en kippen fabrieken.
De meeste subsidie van de EU is naar de boeren gegaan en nu nog steeds.
En maar klagen dat ze het slachtoffer zijn van Brussel of van links.
Alleen een stel halve garen berijpen niet wat er in Nederland moet veranderen met de voedsel productie
en als hooligans gaan ze met tractors over de snelweg protesteren.
Wie kan nog begrip opbrengen voor deze barbaren?