portman schreef:
Biertje schreef:
De boeren zijn het slachtoffer van ongebreideld kapitalisme. En dan valt het niet uit te leggen waarom een boer wél gestraft wordt voor fraude, zelfs al niet bewezen kan worden dat er is gefraudeerd en de grootste autoproducent van de wereld (Volkswagen) die eveneens heeft gefraudeerd, niet wordt bestraft en zwemt in het geld. Leg dat eens met droge ogen uit.
Iedereen die fraudeert wordt bij ontdekking terecht gestraft in Nederland. Ook b.v. uitkeringsgerechtigden die dat doen. Waarom zou voor boeren een uitzondering moeten worden gemaakt. Ik hoop dat minister Schouten er flink de bezem door haalt.
Als het maar blijft bij een straf voor iedereen die fraudeert, maar vaak worden mensen die niet frauderen geconfronteerd met meer gedragregels.
Iedereen is nu weer geschokt en verbijsterd, en ik maak nog even een uitzondering voor minister Schouten, maar is dit terecht bij de rest.....Marc Calon (NLTO) en meer van die bestuurders die zeggen het niet hebben geweten, of er nog nooit van hebben gehoord?
Omdat ik alleen verstand van het hondenwereldje heb, en niet van koeien, zoek ik naar discussies hierover. En zo kwam ik terecht bij 'melkveehouder prikkebord' en de reaktie van Pluto toen de boeren nog te maken hadden met Martijn van Dam:
https://www.prikkebord.nl/topic/109514/ Accountancy en verschillende adviesbureaus hebben al maanden van allerlei sluiproutes uitgevogeld om de fosfaat reductie ongedaan of helemaal te omzeilen . Door telkens een nieuwe barrière op te werpen heeft onze staatsecretaris de veehouders op hun wenken bediend dat ze niet moesten treuzelen maar doorpakken, en met succes. CBS geeft al aan dat ze geen flauw benul hebben over de uitleg die hier op prikbord al verschillende malen is gegeven !!.
Door een veehouder die bijvoorbeeld al zijn jongvee over de grens heeft geparkeerd te betitelen als creatief is puur het misleiden van de kamer
Steeds weer nieuwe barrières, wat heb je er aan als goedwillende uitkeringstrekker of ondernemer?
Zoals bijna altijd moeten de goeden onder de slechten lijden. Maar moet je fraude dan maar ongemoeid laten? Dacht 't niet.