Hume schreef:
Lies schreef:
Hume schreef:
Waarom moeten wij zo veel miljoenen betalen aan boeren die geen opvolger hebben.
Hebben winkeliers zonder opvolger ook zo veel geld gekregen?
Hoe kom je er bij dat wij miljoenen moeten betalen aan boeren zonder opvolger? Die worden net als de winkeliers overgenomen door anderen. Dat we nu gekneveld hutje mutje staan in de Jumbo of AH malen we toch ook niet om.
Welke winkeliers die gaan sluiten worden afgekocht door AH en Jumbo?
Ik was altijd blij met de variatie aan winkels in de buurt, en dan denk ik aan een Super de Boer en C1000. Beiden overgenomen. Kijkend naar de dorpen in mijn omgeving is er geen enkele supermarkt meer te bekennen, evenals een bakker en slager. Allen opgeslokt door het grotere.
Zo moet je het denk ik bij de boeren ook bekijken, het kost ons geen geld, maar ze stoppen, gaan verloren, of op in het grotere.
Kleine boerderij sterft uit bij gebrek aan opvolger
https://www.nu.nl/economie/6101499/klei ... olger.html Bijna de helft van het totaal (27.000) had een zogeheten bedrijfshoofd van 55 jaar of ouder. Wanneer kleine boerderijen wel voortgezet worden, is dat volgens een woordvoerder van het CBS vaak met extra inkomstenbronnen naast de landbouw. "Zoals een bed and breakfast of als zorgboerderij."
Maar het merendeel van de kleine boerderijen wordt niet overgenomen en het boerenbedrijf wordt dan beëindigd. "Het platteland is heel nadrukkelijk aan het 'ontboeren'", zegt de CBS-woordvoerder. "Er wonen inmiddels meer burgers dan boeren."