Het is nu wo dec 19, 2018 7:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: zo nov 18, 2018 11:00 am 
lid

Zorgen over zelfmoord onder boeren: agrarische sector komt in actie
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/225969 ... actie.html

Ik zag het gisteren op het journaal, en dacht aan oorzaak en gevolg ook door het zwartepieten.

In het ND las ik deze opinie:

Terwijl boven hem de regelgevers hun CO2-spoor trekken richting Schiphol, terug van exotische oorden en achter hem de rijen blik voortrazen naar nog onontgonnen pret, moet de boer leven met de gedachte dat de klimaatverandering vooral aan hem te wijten is.

En vanmorgen luisterend naar Vroege Vogels, dacht ik aan dit stuk, de nuance in het debat:

Fokkerijdeskundige uit Schildwolde: 'Er is een hetze gaande tegen de boer'
https://www.dvhn.nl/Meningen/Fokkerijde ... 30672.html

‘Ik mis de nuance in het debat over de landbouw. Jullie drukten laatst een opinie af waarin gepleit werd voor het ‘liquideren’ van de hele veehouderij. Heel veel boeren vinden dat pittig, zeg maar. Boeren produceren ons voedsel! Ja, ook afval, CO2 en methaan. Maar dat is niet voor een snoepreis per vliegtuig naar Barcelona, maar om voedsel te produceren. En deze CO2 wordt bovendien weer opgenomen door het gras. De boer wordt afgeschilderd als de grote milieucrimineel en dat klopt gewoon niet. Een boer zei laatst tegen mij: ‘Nederlanders zouden weer eens honger moeten lijden, dan zou er weer waardering zijn voor wat wij doen’. Ik kom veel verdrietige jonge boeren tegen. Ze vragen zich af: ‘Moet ik dit vak nog wel willen? Ik word met pek en veren de stad uitgejaagd’.

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: ma nov 19, 2018 3:57 pm 
lid

Er zijn inderdaad een hetzes gaande tegen groepen die zich niet zo gemakkelijk blijken te kunnen verweren. Tegen uitkeringstrekkers bijvoorbeeld. Het is de overheid die steeds met nieuwe regels komt, maar vergeet om de bestaande te controleren, te beginnen met datgene wat de grootste maatschappelijke relevantie heeft.

Er wordt door onze overheid vaak genoeg gecontroleerd en gehandhaafd op mineure puntjes en dan vraag je je als burger af: kan niet een klein stukje van dat geneuzel worden gestopt zodat energie vrij komt voor het serieuze werk?

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: ma nov 19, 2018 4:36 pm 
lid

Rightnow schreef:
Er zijn inderdaad een hetzes gaande tegen groepen die zich niet zo gemakkelijk blijken te kunnen verweren. Tegen uitkeringstrekkers bijvoorbeeld. Het is de overheid die steeds met nieuwe regels komt, maar vergeet om de bestaande te controleren, te beginnen met datgene wat de grootste maatschappelijke relevantie heeft.

Er wordt door onze overheid vaak genoeg gecontroleerd en gehandhaafd op mineure puntjes en dan vraag je je als burger af: kan niet een klein stukje van dat geneuzel worden gestopt zodat energie vrij komt voor het serieuze werk?

Het doel is verdeeldheid zaaien onder het volk. Groepen een voor een aanpakken en in het verdachtenbankje plaatsen.
Groepen die meer met hun eigen rechten bezig zijn omdat die worden aangetast, zullen zich minder snel aansluiten bij andere groepen. Ook zullen groepen van wie nog geen of maar weinig rechten zijn aangetast, zich stil houden, uit angst straks ook (weer) aan de beurt te zijn.
Onze politiek stinkt aan alle kanten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]