Het is nu wo aug 22, 2018 8:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: wo jan 17, 2018 10:25 am 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:
Raya schreef:

Beste Einstein,

Gisteravond werd ik direct na de ontploffing geconfronteerd met het nieuws van de expolisie, waarin werd vermeld dat de oorzaak onbekend was maar men kon wel direct met zekerheid stellen dat het geen aanslag was. Helderziende
agenten geloof ik gewoon niet in.

Weet jij hoe snel die twitterende agent ter plaatse was en wat hij/zij precies heeft waargenomen ? En met wie hij heeft gepraat ?

Ik geloof ook niet in helderzienden. Maar ik geloof ook niet in liegende agenten. Dat het zo snel bekend is gemaakt, moet een verband houden met wat er is gebeurd. De politie kan ook moeilijk terug komen van zo'n verklaring. Ik heb je hierboven om een voorbeeld gevraagd van zo'n geval, dus een snelle verklaring van politie dat iets géén aanslag is.. waarna blijkt dat het wel zo is.. je bent daar nog steeds niet mee op de proppen gekomen.

En de eenvoudigste verklaring daarvoor is dat het gewoon niet zo werkt.

Bijvoorbeeld, omdat het direct duidelijk was aan degenen ter plaatse, hoe het vermoedelijk zat. geen aanslag maar een enorme gasontploffing. Er zijn daar 7 woningen onbewoonbaar geraakt.. en wanneer je dan géén resten aantreft van jouw hypothetische voertuig bij jouw hypothetische autobom..

Qua main stream berichtgeving, Belgische kranten hier en hier reppen niet over de vraag, of het een aanslag was of niet. Er hing een gaslucht. Mijn enige conclusie is, dit aanslag-welles-of-nietes spelletje is weer zo'n FOK-spin.. het gaat helemaal nergens over.

De explosie was, naar ik mij herinner, om ca. 21.30 uur. Een half uur later werd al geroepen dat de oorzaak nog niet bekend was, maar dat het geen aanslag was. Terwijl er van een onderzoek nog geen sprake was en er zelfs nog mensen gered moesten worden.

Het is niet vreemd dat, er na een ontploffing gas wordt geroken als er een gasleiding in de buurt is. Die kan ook door de ontploffing zijn beschadigd.
Het is wel vreemd, als vooraf geroepen wordt dat er gas is geroken en daarop geen hulpdiensten zijn ingeroepen. Het zou immers een pizzeria betreffen. Die kan natuurlijk om die tijd gesloten zijn geweest, maar dat lijkt me wel een tikkeltje vroeg.

Hier is geen sprake van FOK. Hier is sprake van MIJN constatering dat er erg snel dingen geroepen worden als 'verward' en 'geen aanslag'. Wellicht dat jij dat niet zo ervaart, ik ervaar dat wel zo, en ik heb al eerder aangegeven dat het lang niet altijd om verwarde personen gaat of niet om geen-aanslag.

Als je het wilt hebben over nepnieuws, trek dan ook geen overhaaste conclusies, of je nu achteraf gelijk krijgt of niet. Politie en msm maken zich zo ongeloofwaardig, en dat is iets wat ik ook constateer op diverse media. Je kunt niet roepen dat je de oorzaak niet weet en tegelijk roepen dat je het wel weet door te zeggen wat het niet is. Net als bij die automobilist die om de boom heen gevouwen zit bij dat eenzijdig ongeluk, waarbij je eerst bloed moet prikken om iets uit te kunnen sluiten, zul je in andere gevallen serieus onderzoek moeten doen.

Zo simpel is het.
Jij vind het overhaast en ongeloofwaardig. Ik niet. Ik kan me goed voorstellen dat de politie een half uur na een ontploffing bepaalde oorzaken uit kan sluiten. Jouw ongeloof is echt jouw probleem Raya.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: wo jan 17, 2018 11:12 am 
lid

Lancelot schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:

Weet jij hoe snel die twitterende agent ter plaatse was en wat hij/zij precies heeft waargenomen ? En met wie hij heeft gepraat ?

Ik geloof ook niet in helderzienden. Maar ik geloof ook niet in liegende agenten. Dat het zo snel bekend is gemaakt, moet een verband houden met wat er is gebeurd. De politie kan ook moeilijk terug komen van zo'n verklaring. Ik heb je hierboven om een voorbeeld gevraagd van zo'n geval, dus een snelle verklaring van politie dat iets géén aanslag is.. waarna blijkt dat het wel zo is.. je bent daar nog steeds niet mee op de proppen gekomen.

En de eenvoudigste verklaring daarvoor is dat het gewoon niet zo werkt.

Bijvoorbeeld, omdat het direct duidelijk was aan degenen ter plaatse, hoe het vermoedelijk zat. geen aanslag maar een enorme gasontploffing. Er zijn daar 7 woningen onbewoonbaar geraakt.. en wanneer je dan géén resten aantreft van jouw hypothetische voertuig bij jouw hypothetische autobom..

Qua main stream berichtgeving, Belgische kranten hier en hier reppen niet over de vraag, of het een aanslag was of niet. Er hing een gaslucht. Mijn enige conclusie is, dit aanslag-welles-of-nietes spelletje is weer zo'n FOK-spin.. het gaat helemaal nergens over.

De explosie was, naar ik mij herinner, om ca. 21.30 uur. Een half uur later werd al geroepen dat de oorzaak nog niet bekend was, maar dat het geen aanslag was. Terwijl er van een onderzoek nog geen sprake was en er zelfs nog mensen gered moesten worden.

Het is niet vreemd dat, er na een ontploffing gas wordt geroken als er een gasleiding in de buurt is. Die kan ook door de ontploffing zijn beschadigd.
Het is wel vreemd, als vooraf geroepen wordt dat er gas is geroken en daarop geen hulpdiensten zijn ingeroepen. Het zou immers een pizzeria betreffen. Die kan natuurlijk om die tijd gesloten zijn geweest, maar dat lijkt me wel een tikkeltje vroeg.

Hier is geen sprake van FOK. Hier is sprake van MIJN constatering dat er erg snel dingen geroepen worden als 'verward' en 'geen aanslag'. Wellicht dat jij dat niet zo ervaart, ik ervaar dat wel zo, en ik heb al eerder aangegeven dat het lang niet altijd om verwarde personen gaat of niet om geen-aanslag.

Als je het wilt hebben over nepnieuws, trek dan ook geen overhaaste conclusies, of je nu achteraf gelijk krijgt of niet. Politie en msm maken zich zo ongeloofwaardig, en dat is iets wat ik ook constateer op diverse media. Je kunt niet roepen dat je de oorzaak niet weet en tegelijk roepen dat je het wel weet door te zeggen wat het niet is. Net als bij die automobilist die om de boom heen gevouwen zit bij dat eenzijdig ongeluk, waarbij je eerst bloed moet prikken om iets uit te kunnen sluiten, zul je in andere gevallen serieus onderzoek moeten doen.

Zo simpel is het.
Jij vind het overhaast en ongeloofwaardig. Ik niet. Ik kan me goed voorstellen dat de politie een half uur na een ontploffing bepaalde oorzaken uit kan sluiten. Jouw ongeloof is echt jouw probleem Raya.

Of jouw goedgelovigheid is jouw probleem, zo kunnen we het ook stellen. Voor mij het brengen van een speculatie als feit, niets anders dan verspreiden van nepnieuws en daar gaat dit draadje over.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 11:49 am 
lid

Kabinet Fake News I. MinBuZa Halve Lulstra loog jarenlang over ontmoeting met Poetin
Dan maak je jezelf toch eeuwig belachelijk.
Wat is dit kabinet voor een freak show?
:misselijk:

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 12:21 pm 
lid

Er moest hoe dan ook een nieuw vijandsbeeld geschapen en in leven gehouden worden. Dat doe je bijvoorbeeld, met nepnieuws

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 1:09 pm 
lid

Zijlstra's leugentje om bestwil bevat de beste componenten van nep-nieuws:

1. We (wij de mensen die denken en begrijpen, een of twee procent van het gepeupel dus) wisten al lang waar het om ging: een wereldmacht, of het land dat het (weer) wil worden, streeft naar een invloedssfeer, een groot rijk.
2. We hadden nog geen treffend verhaal om het iedereen nog eens extra in te peperen dus iedereen deed alsof Rusland niets voor kon stellen en alsof dat in de nabije toekomst ook niet aan de orde kon zijn.
3. Het zou waar kunnen zijn geweest (Zijlstra wordt uitgenodigd op Poetin's buitenverblijf)
4. Een vliegje op de muur zou het daar letterlijk hebben kunnen horen (als het vliegje Russisch verstond).

In de politiek moet je een "waar" verhaal hebben dat overtuigt. Kun je niet goed jokken, ga dan niet de politiek in.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 1:12 pm 
lid

Raya schreef:
Er moest hoe dan ook een nieuw vijandsbeeld geschapen en in leven gehouden worden. Dat doe je bijvoorbeeld, met nepnieuws

Je vergeet vast wel dat het beeld het waarschijnlijkste weer gaf: Rusland wil wereldmacht worden met invloedssfeer. Vergeet je ook dat Europa (de machtskliek in Brussel in ieder geval) hetzelfde wil?

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 2:20 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

Je vergeet vast wel dat het beeld het waarschijnlijkste weer gaf: Rusland wil wereldmacht worden met invloedssfeer. Vergeet je ook dat Europa (de machtskliek in Brussel in ieder geval) hetzelfde wil?

Rusland, de EU, de VS, China... ik vergeet niemand. Iedereen wil zijn invloedssfeer uitbreiden. Hoe meer invloed in de omgeving, hoe groter de buffer naar je eigen land.
Een buffer willen hebben is uit angst, terecht of onterecht, daar laat ik mij niet over uit.

Vast staat inmiddels dat Zijlstra daar helemaal niet was. Dat hij een bron wilde beschermen is klinkklare onzin. Hij had de AIVD aan kunnen voeren, per definitie voor ons niet na te gaan. Of een bevriende mogendheid, zonder een naam te noemen.
Niet dat dat veel geloofwaardiger was geweest, maar deze smoes is typisch des VVD's: zo stom zijn te denken dat iedereen het voor zoete koek zal slikken. Zoiets als met het zwaar onderbetaald kopen van begrafenisfonds van wat ouderen.... pure oplichting. Ze trappen er wel in...

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 2:50 pm 
lid

Bewijs jij eerst maar eens dat die bron niet bestaat. Als dat niet zo is komt dat echt wel uit en kan Zijlstra vertrekken en wat mij betreft Rutte ook.
Dat hij gelogen heeft is uiteraard oerstom.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 4:19 pm 
lid

baedeker schreef:
Kabinet Fake News I. MinBuZa Halve Lulstra loog jarenlang over ontmoeting met Poetin
Dan maak je jezelf toch eeuwig belachelijk.
Wat is dit kabinet voor een freak show?
:misselijk:

twitter kan zn lol niet op
#HalbeWasErbij

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 4:38 pm 
lid

Zijlstra gaat echt af als een gieter...

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 4:44 pm 
lid

portman schreef:
Bewijs jij eerst maar eens dat die bron niet bestaat. Als dat niet zo is komt dat echt wel uit en kan Zijlstra vertrekken en wat mij betreft Rutte ook.

Nou nee.
Eerst beweerde Zijlstra dat hij erbij was en het gehoord had. Dat blijkt een leugen te zijn.
Nu blijft hij er bij dat zijn verhaal klopt. Dan is het aan Zijlstra om zijn bewering te staven.
Zo niet dan kan ook deze tweede bewering als leugen de prullenbak in.

Ondertussen gaan de social media al helemaal stuk over de halbe-zool.
Datsjaaah!!!!

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 4:45 pm 
lid

Napoleon schreef:
Zijlstra gaat echt af als een gieter...

Buitenlandse media melden het ook. Die man wordt nergens meer serieus genomen.
Waar is Rutte nu met zijn landsbelang?
https://www.rt.com/news/418556-dutch-mi ... lie-putin/
https://www.welt.de/politik/ausland/art ... um=twitter
https://www.washingtonpost.com/world/eu ... 76c3b36cd5
http://www.foxnews.com/world/2018/02/12 ... putin.html

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 5:00 pm 
lid

baedeker schreef:
portman schreef:

Nou nee.
Eerst beweerde Zijlstra dat hij erbij was en het gehoord had. Dat blijkt een leugen te zijn.
Nu blijft hij er bij dat zijn verhaal klopt. Dan is het aan Zijlstra om zijn bewering te staven.

Datsjaaah!!!!

Nou ja.
Raya beweert dat het onzin is dat hij de bron wilde beschermen. Dan moet Raya dat maar bewijzen. Tot nog toe is dat bewijs er niet. En zoals gezegd: Als Zijlstra ook nog over die bron liegt dan hangt ie.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 5:15 pm 
lid

portman schreef:

Het is niet aan mij om te bewijzen dat die bron niet bestaat. Het is aan Halbe Zijlstra om te bewijzen dat die bron bestaat.

Als hij dit 2006 al 'vernam' waarom wachtte hij dan jaren en jaren om het naar buiten te brengen?

O, zou dat iets met het Oekraineverdrag en het referendum te maken kunnen hebben???

Niet aan mij om te bewijzen dus. Wel aan Halbe Zijlstra!

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 5:16 pm 
lid

portman schreef:
baedeker schreef:
portman schreef:

Nou nee.

Datsjaaah!!!!

Nou ja.
Raya beweert dat het onzin is dat hij de bron wilde beschermen. Dan moet Raya dat maar bewijzen. Tot nog toe is dat bewijs er niet. En zoals gezegd: Als Zijlstra ook nog over die bron liegt dan hangt ie.

Daar heeft Raya een argument voor aangedragen. Bewijzen dat die bron bestaat is aan Halbe Zijlstra. Je moet het spel wel eerlijk spelen, portman. Doet Halbe toch ook?

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 5:35 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
baedeker schreef:

Nou nee.

Datsjaaah!!!!

Nou ja.

Daar heeft Raya een argument voor aangedragen. Bewijzen dat die bron bestaat is aan Halbe Zijlstra. Je moet het spel wel eerlijk spelen, portman. Doet Halbe toch ook?

Ik in ieder geval wel. Jij hebt geen bewijs voor je uitlatingen. Wel is bij jou de wens de vader van de gedachte.
En begrijp me goed, ik ga de leugens van Zijlstra niet verdedigen en ook het huidige kabinet niet.

Laatst bijgewerkt door portman op ma feb 12, 2018 5:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 5:37 pm 
lid

portman schreef:
Raya schreef:
portman schreef:

Nou ja.

Ik in ieder geval wel. Jij hebt geen bewijs voor je uitlatingen. Wel is bij jou de wens de vader van de gedachte.

Jij verlegt de bewijslast en dat is vals spel!

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 5:42 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Raya schreef:

Jij verlegt de bewijslast en dat is vals spel!

Nee. Zo uitgekookt ben ik niet. Jij wil gewoon weer eens je gelijk halen omdat je altijd vindt dat iedereen ongelijk heeft en dat gelijk heb je hier absoluut niet.
Zie ook de bijwerking in #36.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 5:52 pm 
lid

portman schreef:
baedeker schreef:
portman schreef:
Nou nee.

Datsjaaah!!!!
Nou ja.

Dit gaat helemaal niet over wat Raya zei.
Dit gaat er om dat Zijlstra na zijn 1e leugen wederom hetzelfde beweert, en het dus moet staven.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2018 6:09 pm 
lid

baedeker schreef:
portman schreef:
baedeker schreef:
Nou nee.

Datsjaaah!!!!
Nou ja.

Dit gaat helemaal niet over wat Raya zei.
Dit gaat er om dat Zijlstra na zijn 1e leugen wederom hetzelfde beweert, en het dus moet staven.

Bij mij gaat het el degelijk over Raya.
Dat Zijlstra een oen is die zichzelf in de nesten heeft gewerkt staat natuurlijk als een paal boven water.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]