Het is nu ma sep 24, 2018 1:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#281  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 9:17 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Ik vond deze ook wel weer aardig.
De NUcheck, ik meen een initiatief van Ollongren.
NUcheckt: Is er sluitend bewijs dat Oekraïne achter MH17-ramp zat?.
De stelling: "Het neerschieten van vlucht MH17 was mede een reden voor de verscherping van de sancties tegen Rusland. Maar hoewel intussen bevestigd werd dat de beschieting door Oekraïense zijde plaatsvond, is er geen sprake van consequenties. En: schijnbaar interesseert het niemand."
Conclusie van NU: Het is onwaar. Ok. Mooi.

Maar wat ik NU lees is dat de Oekraïne functionerende Buk raket systemen had op het moment van de aanval. De enige belangrijke vraag wordt niet gesteld: Waarom daar geen onderzoek naar?
Het neerschieten van de MH 17 heeft niet tot verscherping van de sancties geleid. De sancties werden ingesteld omdat Rusland een soeverein land binnenviel en daar een stuk land inpikte. Verder maakte het door Rusland gesteunde verzet geen gebruik van vliegtuigen, dus die hoefde de Oekrainers ook niet neer te schieten. Omdat in de JiT verder geen complot gekkies zitten is er dan ook daar geen onderzoek naar gedaan. Als je nog meer "belangrijke" vragen hebt, stel ze gerust hoor!

Je snapt hem niet. Is niet erg hoor:
Het door Rusland ondersteunde verzet hoefde vlucht MH17 ook niet neer te schieten.
Waarom dat wel onderzoeken (door de Oekraïne) en de Oekraïnse Buk's niet?
De Oekraieniers beschikten wel over militaire vliegtuigen om Russen die op hun grondgebied bewogen te bombaderen. Dat vinden Russen niet leuk vandaar dat ze besloten die vliegtuigen uit de lucht te gaan schieten met Buks. Zoals Baedeker ook wel weet hadden die Russen de weken daarvoor al menig vliegtuig uit de lucht geschoten. Verder vind ik je getrol best wel amusant hoor!

Profiel  

Bericht nummer:#282  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 9:29 pm 
lid

wortel schreef:
Heb weer zo'n momentje van nieuws/nepnieuws. De enkel-, dubbel-, of trippelspionnen die door een één of ander chemische stof zijn omgekomen. Hoe de Britten snel de vinger wezen, zonder bewijs (?).
Waar ken ik dit van, mmm. Oh, ja, Sadam Hoessein had ook van die stofjes en toen gingen we ...
Jaren later bleek de baard zielig in een putje te zitten en vond men geen stofjes.

En dit dan? Tja, ik voel me een beetje genegeerd. :gniffel:

Profiel  

Bericht nummer:#283  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 9:31 pm 
lid

wortel schreef:
wortel schreef:
Heb weer zo'n momentje van nieuws/nepnieuws. De enkel-, dubbel-, of trippelspionnen die door een één of ander chemische stof zijn omgekomen. Hoe de Britten snel de vinger wezen, zonder bewijs (?).
Waar ken ik dit van, mmm. Oh, ja, Sadam Hoessein had ook van die stofjes en toen gingen we ...
Jaren later bleek de baard zielig in een putje te zitten en vond men geen stofjes.

En je vraagt je af hoe dat komt?

Profiel  

Bericht nummer:#284  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 9:44 pm 
lid

Lancelot schreef:
wortel schreef:
wortel schreef:

nee, maar ik stel het wel op prijs wanneer iemand hier inhoudelijk op reageert.

Profiel  

Bericht nummer:#285  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 9:56 pm 
lid

wortel schreef:
Lancelot schreef:
wortel schreef:

Waarop precies? Heb je redenen om aan te nemen dat de Engelsen een Saddam Hoeseintje doen met de moordpoging op Skiripol?

Profiel  

Bericht nummer:#286  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 10:05 pm 
lid

Lancelot schreef:
wortel schreef:
Lancelot schreef:

Waarop precies? Heb je redenen om aan te nemen dat de Engelsen een Saddam Hoeseintje doen met de moordpoging op Skiripol?

Waarom blindelings vertrouwen in een GB zonder ook maar een greintje bewijs.

Profiel  

Bericht nummer:#287  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 11:06 pm 
lid

wortel schreef:
Lancelot schreef:
wortel schreef:

Kun je jouw aanname dat de UK blindelings wordt vertrouwd onderbouwen en hoe weet jij dat er geen greintje bewijs is?

Profiel  

Bericht nummer:#288  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 11:17 pm 
lid

Lancelot schreef:
wortel schreef:
Lancelot schreef:

Kun je jouw aanname dat de UK blindelings wordt vertrouwd onderbouwen en hoe weet jij dat er geen greintje bewijs is?

Precies dat! Dat kan ik niet, net zoals er geen bewijs voor de complottheorie van de Russen is. Wel moeilijk te verdedigen wanneer alle vriendjes achter elkaar gaan staan. En wat hebben hun geheime diensten wel niet gedaan, verborgen. Dit wil je toch niet als discussie in de media?

Profiel  

Bericht nummer:#289  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 11:17 pm 
lid

wortel schreef:
Lancelot schreef:
wortel schreef:

Precies dat! Dat kan ik niet, net zoals er geen bewijs voor de complottheorie van de Russen is. Wel moeilijk te verdedigen wanneer alle vriendjes achter elkaar gaan staan. En wat hebben hun geheime diensten wel niet gedaan, verborgen. Dit wil je toch niet als discussie in de media?

En waarom gebeurt het dan toch?

Profiel  

Bericht nummer:#290  BerichtGeplaatst: za maart 31, 2018 3:14 pm 
lid

Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Het neerschieten van de MH 17 heeft niet tot verscherping van de sancties geleid. De sancties werden ingesteld omdat Rusland een soeverein land binnenviel en daar een stuk land inpikte. Verder maakte het door Rusland gesteunde verzet geen gebruik van vliegtuigen, dus die hoefde de Oekrainers ook niet neer te schieten. Omdat in de JiT verder geen complot gekkies zitten is er dan ook daar geen onderzoek naar gedaan. Als je nog meer "belangrijke" vragen hebt, stel ze gerust hoor!
Je snapt hem niet. Is niet erg hoor:
Het door Rusland ondersteunde verzet hoefde vlucht MH17 ook niet neer te schieten.
Waarom dat wel onderzoeken (door de Oekraïne) en de Oekraïnse Buk's niet?
De Oekraieniers beschikten wel over militaire vliegtuigen om Russen die op hun grondgebied bewogen te bombaderen. Dat vinden Russen niet leuk vandaar dat ze besloten die vliegtuigen uit de lucht te gaan schieten met Buks. Zoals Baedeker ook wel weet hadden die Russen de weken daarvoor al menig vliegtuig uit de lucht geschoten. Verder vind ik je getrol best wel amusant hoor!

Lancelot snapt het nog steeds niet. Zo moeilijk is het niet: Dat Russen of rebellen Oekraïense vliegtuigen neerschoten bewijst niet dat ze MH17 neerschoten. Maar was een Buk verantwoordelijk voor het neerhalen van MH17, dan ligt het voor de hand om alle partijen te onderzoeken die in het gebied over die wapens konden beschikken. Vandaar dat het vreemd is dat de de Oekraïense Buks niet onderzocht zijn. Tenzij het onderzoek moest uitkomen op een bij voorbaat al vastgestelde uitkomst. Vandaar dat het nodig is dat een rechter hier nog eens goed naar kijkt.

Profiel  

Bericht nummer:#291  BerichtGeplaatst: di apr 03, 2018 12:07 pm 
lid

Het "Ollongren" verhaaltje over nepnieuws gaat over de slechte Russen die achter elke boom zitten, en de kwalijke Facebookers die iets verzinnen wat iedereen zou geloven. Ondertussen verspreidt de politiek-correcte goegemeente haar eigen nepnieuws door allerlei veronderstellingen rond te bazuinen die echt een vals beeld geven. Facebook heeft de deur even open laten staan en de hele goegemeente is over ze heen gevallen maar nu beloven ze beterschap aan modern "links": https://www.vox.com/2018/4/2/17185052/m ... -cambridge

IK zie het als opmaat naar Brave New World en naar 1984 https://en.wikipedia.org/wiki/Nineteen_Eighty-Four want straks weet de staat (of: een grote IT multinational) alles van ons en gaat maatregelen nemen tegen onze eigenwijze zelfdenkerij. Dat moet verboden worden, "de wetenschap" zoals door de staat vastgesteld, moet bepalen wat we mogen denken en vooral zeggen en schrijven. Dat is de tendens van vandaag helaas.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op di apr 03, 2018 12:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#292  BerichtGeplaatst: di apr 03, 2018 12:10 pm 
lid

Ach als je nu nog op facebook zit weet je wat je te doen staat, of eigenlijk had je dat al een hele tijd kunnen weten als je je een beetje in hun verdienmodel verdiept had. Maar het is natuurlijk allemaal de schuld van Ollengren en links. :gaap:

Profiel  

Bericht nummer:#293  BerichtGeplaatst: di apr 03, 2018 12:12 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Ach als je nu nog op facebook zit weet je wat je te doen staat, of eigenlijk had je dat al een hele tijd kunnen weten als je je een beetje in hun verdienmodel verdiept had. Maar het is natuurlijk allemaal de schuld van Ollengren en links. :gaap:

Voordat die discussies bestonden realiseerde ik mij al dat het medium niet geschikt was voor politiek en al helemaal niet voor scheldpartijen. Maar veel mensen snappen dat niet en ondertussen laat dat onverlet dat met deze media de vrijheid niet toeneemt maar afneemt.

Profiel  

Bericht nummer:#294  BerichtGeplaatst: di apr 03, 2018 2:09 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Het 'klootjesvolk' roert zich, én ook nu wordt er niet anders op gereageerd als beschreven in onderstaand artikel. Bij de partij van Ollongren voelen ze zich ook zeer verheven boven de gewone man. Ik denk soms dat door dit gedoe een partij als DENK groot kan worden door de leus 'trap er niet in' als je naar de verkiezingsuitslag bij de gemeente kijkt.

'Klootjesvolk, sorry voor die hoogmoed'

https://www.parool.nl/opinie/-klootjesv ... ~a4587479/

'Klootjesvolk', noemden de Amsterdamse provo's de massa van burgers en al werd ontkend dat dit beledigend bedoeld was, je kunt het toch moeilijk anders uitleggen, vooral als je hoorde met welk dedain provo's praatten over mensen wier aspiraties niet verder reikten dan een autootje en een televisietoestel: tevreden rokers, verslaafde consumenten.

Nog niet zover
Verwante bewegingen als Nieuw Links in de PvdA voelden zich niet minder verheven boven de gewone man. Als die zich niet ontvankelijk toonde voor radicale standpunten, heette het dat hij of zij 'nog niet zover was'. Een omschrijving die PvdA-voorzitter André van der Louw graag van tegenstanders gaf was dat ze 'niet goed konden meekomen'.

Profiel  

Bericht nummer:#295  BerichtGeplaatst: di apr 03, 2018 2:17 pm 
lid

Lies schreef:
Enzo501 schreef:
Het 'klootjesvolk' roert zich, én ook nu wordt er niet anders op gereageerd als beschreven in onderstaand artikel. Bij de partij van Ollongren voelen ze zich ook zeer verheven boven de gewone man. Ik denk soms dat door dit gedoe een partij als DENK groot kan worden door de leus 'trap er niet in' als je naar de verkiezingsuitslag bij de gemeente kijkt.

'Klootjesvolk', noemden de Amsterdamse provo's de massa van burgers en al werd ontkend dat dit beledigend bedoeld was, je kunt het toch moeilijk anders uitleggen, vooral als je hoorde met welk dedain provo's praatten over mensen wier aspiraties niet verder reikten dan een autootje en een televisietoestel: tevreden rokers, verslaafde consumenten.

Nog niet zover
Verwante bewegingen als Nieuw Links in de PvdA voelden zich niet minder verheven boven de gewone man. Als die zich niet ontvankelijk toonde voor radicale standpunten, heette het dat hij of zij 'nog niet zover was'. Een omschrijving die PvdA-voorzitter André van der Louw graag van tegenstanders gaf was dat ze 'niet goed konden meekomen'.

Dat zal allemaal wel maar er beginnen wat dingetjes door elkaar te lopen. Ik snap dat er enkele forummers een obsessie hebben voor een relatief onbetekend partijtje als D66 en voor minister Ollengren in het bijzonder, want dat moet van geenstijl (volgende week weer iemand anders natuurlijk), maar ik reageerde op de posting van rightnow die de lek van facebook besprak en het idee dat Zuckerberg aan 'nieuw links' beterschap had beloofd en de zogenaamde brave new world.

Profiel  

Bericht nummer:#296  BerichtGeplaatst: di apr 03, 2018 2:54 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Lies schreef:
Enzo501 schreef:

Nog niet zover

Dat zal allemaal wel maar er beginnen wat dingetjes door elkaar te lopen. Ik snap dat er enkele forummers een obsessie hebben voor een relatief onbetekend partijtje als D66 en voor minister Ollengren in het bijzonder, want dat moet van geenstijl (volgende week weer iemand anders natuurlijk), maar ik reageerde op de posting van rightnow die de lek van facebook besprak en het idee dat Zuckerberg aan 'nieuw links' beterschap had beloofd en de zogenaamde brave new world.
Over dit citaat van Rightnow over onze eigenwijze zelfdenkerij is toch een discussie mogelijk, vind ik die geen Geenstijl leest, tenzij er hier naar verwezen wordt.

Dat moet verboden worden, "de wetenschap" zoals door de staat vastgesteld, moet bepalen wat we mogen denken en vooral zeggen en schrijven. Dat is de tendens van vandaag helaas.

Dit is toch precies wat er zich afspeelt? Waarom.........misschien juist dat waarover Derk Jan Eppink over schrijft:

Het concert van de wereldmachten begint
https://www.demorgen.be/opinie/het-conc ... d27/fyaMj/

De wereldgemeenschap gaat van een samenwerking via internationale organisaties – waarvan de Europese Unie een prototype is – naar een balans tussen drie grote mogendheden met invloedssferen die worden afgetekend door machtspolitiek. Kortom, het ‘concert der grote mogendheden' dat na Napoleon de machtsbalans tussen de Europese grootmachten regelde is terug, maar nu op wereldschaal.

Profiel  

Bericht nummer:#297  BerichtGeplaatst: di apr 03, 2018 7:32 pm 
lid

Dit is toch precies wat er zich afspeelt? Waarom........

Omdat dit beleid is. Geen beleid zoals wij het elke 4 jaar (niet) (her)kennen. Nee, groter dan dat en voor ons niet naast het bed, ofwel begrijpbaar. Naast ons bed liggen de mogelijkheden om economisch vooruit te gaan, ons eigen leven meer welvaart te geven. Doen, wanneer je dat wilt (zo opgevoed bent). De mogelijkheden zijn er.

Het is slechts een beperkt inzicht omdat de vrijbrief tot geld verdienen geen rekening houdt met welke gevolgen dit voor een maatschappij inhoudt. Het is jouw ding en daarmee verdien je geld en dat mag. Waarom je afvragen wat de gevolgen zijn zolang je geld verdient? Dat is toch het doel geworden in veel levens. Nu moet ik ineens denken aan religie voor de 20ste eeuw. Precies zo, echter toen moest men aan de regels van de kerk gehoor geven om een goed bestaan te hebben.

Wat er gebeurt, is dat "iedereen" zich in een geloof stort van zogenaamde vrijheid, geld verdienen. Waar de bijbel nog sprak over misdadige rentenaars (Jezus joeg ze kerk uit), is dit nu heel normaal. Nu hoef je niet godsdienstig te zijn om dit vergelijk te begrijpen. Dit geloof hoeft niet verkondigt te worden omdat "iedereen" zichzelf belangrijk vind. En dus gaan we met die banaan.

Wat wellicht niet iedereen weet is dat de Marshall-hulp een wapen is geweest om de schulden die de EU had aan de VS afbetaald moesten worden. En dat op een manier dat de grote Amerkikaanse (oh, en Britse) financiële instellingen steeds meer macht kregen. En die macht (ja, geld) bepaalt. Nog steeds en zij zullen alles in het werk stellen om partijen tegen elkaar uit te spelen. Wanneer je de macht hebt, wil je er toch niet meer vanaf?

Dit zijn de vriendjes na WO2 die elkaar in stand houden. Waarom hebben wij als NL nog zo'n hoge staatsschuld? Omdat de politiek er niets aan doet. Waarom niet? Omdat het makkelijker regeren is. Waarom zou je makkelijk willen regeren wanneer je weet dat het mandaat gegeven is door kiezers? Omdat we dit kunnen negeren als politiek omdat wij "grotere" doelen nastreven. Waarom is een doel groter?

https://www.historischnieuwsblad.nl/twe ... index.html

Profiel  

Bericht nummer:#298  BerichtGeplaatst: di apr 03, 2018 7:40 pm 
lid

Dat moet verboden worden, "de wetenschap" zoals door de staat vastgesteld, moet bepalen wat we mogen denken en vooral zeggen en schrijven. Dat is de tendens van vandaag helaas.

Dat is al "verboden", sinds 9/11 wordt elk wetenschappelijk inzicht niet meer serieus genomen.

Profiel  

Bericht nummer:#299  BerichtGeplaatst: di apr 03, 2018 8:43 pm 
lid

wortel schreef:
Lancelot schreef:
wortel schreef:

En vandaag in het (nep)nieuws, teletekst pagina 134, Britse onderzoekers kunnen niet aantonen dat het gif uit Rusland komt. Dat hoeft ook niet, het kan in GB gemaakt zijn en door een Rus zijn toegediend. Pff. Hoofd van het onderzoek zegt dat en tegelijk zegt hij dat niet de bronnen heeft om te bepalen waar het vandaan komt, maar de regering wel. ??????
Waarom onderzoek je????? Wat heeft zo'n onderzoek voor zin? Om te zeggen, "we hebben het onderzocht"!

Profiel  

Bericht nummer:#300  BerichtGeplaatst: di apr 03, 2018 8:45 pm 
lid

wortel schreef:
wortel schreef:
Lancelot schreef:

En vandaag in het (nep)nieuws, teletekst pagina 134, Britse onderzoekers kunnen niet aantonen dat het gif uit Rusland komt. Dat hoeft ook niet, het kan in GB gemaakt zijn en door een Rus zijn toegediend. Pff. Hoofd van het onderzoek zegt dat (nee, niet dat cursieve, dat is van mij) en tegelijk zegt hij dat niet de bronnen heeft om te bepalen waar het vandaan komt, maar de regering wel. ??????
Waarom onderzoek je????? Wat heeft zo'n onderzoek voor zin? Om te zeggen, "we hebben het onderzocht"!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]