Het is nu wo dec 19, 2018 8:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#241  BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2018 10:37 am 
lid

De Haagse journalistiek maakt propaganda voor de bestaande orde.
Ik deel de schrijver z'n politiek niet, maar de analyse is zoals wel vaker spot-on

Profiel  

Bericht nummer:#242  BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2018 8:39 pm 
lid

En daar gaat de staatsomroep weer over de schreef:
NOS noemt immigranten beesten: plakt quote Trump over misdadigers in item over kinderen

Profiel  

Bericht nummer:#243  BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2018 11:16 pm 
lid

Waarschijnlijk heeft de NOS de kritiek van Baedeker op ons forum gelezen en tijdens Nieuwsuur een rectificatie geplaatst waarin ze aangaven fout te zitten.
NOS neemt kritiek van Baedeker ter harte en betreuren ten zeerste de fout

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#244  BerichtGeplaatst: do jun 07, 2018 4:28 pm 
lid

Ja, en nu alleen nog maar een rectificatie voor de voorgaande 12 pagina's aan geknoei.

Profiel  

Bericht nummer:#245  BerichtGeplaatst: di jun 26, 2018 8:48 pm 
lid

En dan even een uitstapje naar het onderwijs: De politiek correcte wereld van het schoolboek

Het is niet moeilijk om een rode lijn te ontdekken in de eenzijdige manier waarop schoolboeken bovenstaande thema’s behandelen. Het milieu als slachtoffer van oliemaatschappijen, ‘zwakke groepen’ als boksbal van rechtse politici, ongelijkheid als oorzaak van criminaliteit en terrorisme, immigratie als non-probleem, Amerika als schrikbeeld en de multiculturele samenleving als paradijs: stuk voor stuk zijn het geloofsartikelen van politiek correcte snit. De lijst zou overigens met gemak nog langer gemaakt kunnen worden, want ook onderwerpen als de derde wereld, media en arbeidsverhoudingen worden dikwijls volgens het politiek correcte stramien behandeld.

Profiel  

Bericht nummer:#246  BerichtGeplaatst: zo sep 23, 2018 5:06 pm 
lid

Voorbeeld uit Duitsland.
De Duitsers zijn TROTS op hun politici. En ze zijn über-TROTS op Merkel, de MEEST gewaardeerde politica OOIT.
Duizenden reacties onder het bericht: "denken jullie dat we achterlijk zijn?"
:luidlachen:

Die Deutschen sind stolz auf ihre Politiker

Profiel  

Bericht nummer:#247  BerichtGeplaatst: zo sep 23, 2018 6:06 pm 
lid

Ik kan me wel voorstellen dat de Duitsers trots zijn op Merkel. Ze heeft voortreffelijk werk afgeleverd de afgelopen jaren immers.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#248  BerichtGeplaatst: zo sep 23, 2018 6:29 pm 
lid

Is maar net door welke ogen je kijkt.

Profiel  

Bericht nummer:#249  BerichtGeplaatst: zo sep 23, 2018 6:48 pm 
lid

Lancelot schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat de Duitsers trots zijn op Merkel. Ze heeft voortreffelijk werk afgeleverd de afgelopen jaren immers.
Niets doen heet voortreffelijk werk. :foei2:

Profiel  

Bericht nummer:#250  BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2018 10:47 pm 
lid

Kijk, zo pak je fake news aan:

phpBB [media]

Profiel  

Bericht nummer:#251  BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2018 11:55 pm 
lid

Nu de Nederlanders nog. Die menen veelal volkomen ten onrechte dat alles fout of verkeerd gaat in ons land. Nou ja, niet alles gaat fout. Soms ben ik het wel eens niet eens met de koers, maar over het algemeen gaat het zelfs zeer behoorlijk goed, ondanks dat we geen staatsomroep hebben, maar vrije omroepverenigingen of organisaties.
Ik geloof niet dat er zo`n fantastisch vrij omroepbestel elders in de wereld bestaat. Dat moeten we dan ook 100% koesteren.

Profiel  

Bericht nummer:#252  BerichtGeplaatst: di dec 04, 2018 10:15 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Nu de Nederlanders nog. Die menen veelal volkomen ten onrechte dat alles fout of verkeerd gaat in ons land. Nou ja, niet alles gaat fout. Soms ben ik het wel eens niet eens met de koers, maar over het algemeen gaat het zelfs zeer behoorlijk goed, ondanks dat we geen staatsomroep hebben, maar vrije omroepverenigingen of organisaties.
Ik geloof niet dat er zo`n fantastisch vrij omroepbestel elders in de wereld bestaat. Dat moeten we dan ook 100% koesteren.

Deze stelling werd u gebracht door kwaaisteniet, die elders schreef:
"Zoals algemeen bekend reis ik met een Zepplin."

Koekoek ... koekoek ... koekoek.

Profiel  

Bericht nummer:#253  BerichtGeplaatst: di dec 04, 2018 10:44 am 
lid

Ik schreef er dan ook bij dat je dan nergens last van hebt, in relatie tot files.
Ik vermoed dat we over 10 jaar in onze drones overal rondvliegen. Dan zal ik mijn zeppelin aan de kant doen.
Inhoudelijk had je geen commentaar.

Profiel  

Bericht nummer:#254  BerichtGeplaatst: di dec 04, 2018 11:19 am 
lid

Klinkt toch als fake news, denk je niet?

Profiel  

Bericht nummer:#255  BerichtGeplaatst: di dec 04, 2018 12:09 pm 
lid

Je bent natuurlijk jaloers, dat jij geen zeppelin hebt en overal overheen kunt vliegen en dat je geen argumenten hebt over ons vrije omroepbestel waar iedere ideële groep z´n eigen omroep kan beginnen.

Profiel  

Bericht nummer:#256  BerichtGeplaatst: di dec 04, 2018 12:23 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Je bent natuurlijk jaloers, dat jij geen zeppelin hebt en overal overheen kunt vliegen en dat je geen argumenten hebt over ons vrije omroepbestel waar iedere ideële groep z´n eigen omroep kan beginnen.
Tuurlijk joh.
:overjebol:

Koekoek ... koekoek ... koekoek.

Profiel  

Bericht nummer:#257  BerichtGeplaatst: di dec 04, 2018 2:37 pm 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:
baedeker schreef:
En daarmee zijn we bij de crux.

Ja, als de staat betaalt moet de staat er de regie voeren. Maar dan klopt de pretentie van diversiteit en onafhankelijkheid niet, zoals inmiddels in deze draad ook wel veelvuldig geïllustreerd. De staat mag best zijn geluid laten horen. Maar volgens de leer van de scheiding der machten vormen de media als geheel de vierde macht, en hebben de media in dat stelsel van "checks and balances" de rol onafhankelijk te berichten. Dat verhoudt zich niet met de huidige staatsomroep, die een veel te groot beslag legt op het media landschap.

En ja, als het omroepverenigingen of private partijen zijn, dan moet de staat zich er niet mee bemoeien. Dat betekent dan wél dat men zelf zijn broek ophoudt. En dat de staat moet ophouden met valse concurrentie door zelf reclame te maken enz. Oorspronkelijk hielden de omroepverenigingen zich ook verre van de overheid. Pas onder de Duitse bezetter nam de overheid de financiering op zich en die is nooit meer verdwenen. Het andere argument, de verdeling van schaarse ether frequenties, gaat ook al vele jaren niet meer op.

Conclusio: De huidige staatsomroep moet terug naar 1 TV-zender en 1 radio zender. En de rest van de partijen moet particulier concurreren voor de gunst van kijkers en luisteraars.
Doen ze ook. Zelfs als ze niets betalen. Daar hebben we wet- en regelgeving voor. Zelfs in de spreekkamer voert de overheid (zijn wijzelf) de regie. We hebben in wetten vastgelegd wie bevoegd is om ons te behandelen, wat wel en niet aan medicijnen mag worden voorgeschreven, etc.
En zo zijn er voor de omroepen, ook de commerciële, wetten die bepalen wat ze wel en niet mogen.

Dus wat is nu je punt?

Wie betaalt bepaalt, en daarom moet de overheid zich niet met omroepverenigingen of private omroepen bemoeien. En ja, die partijen moeten zich aan de wet houden ... strafrecht, arbo, enz. Misschien moeten ze ook ergens een vergunning aanvragen. Maar daarna houdt het wat mij betreft snel op. Met de huidige opzet krijg je nooit onafhankelijke berichtgeving.

En de commerciëlen , zoals Talpa van de Mol zorgen voor onafhankelijke berichtgeving?
Of bedoel de de sociale media ?

Brandpunt+ had laatst een overtuigend verhaal over het gemak waarmee je via Facebook Nederlandse verkiezingen kunt manipuleren. Verslaggever Eric van den Berg wist met een nepaccount voor 2.500 euro advertenties te kopen waarmee je op Facebook een half miljoen VVD-kiezers onzin kunt voorhouden: de stembussen in ‘jouw gemeente’ zijn wegens technisch ongemak gesloten. Hetzelfde lukte hem met verzinsels over partijleiders uit de coalitie. Twee jaar nadat Russen de Amerikaanse verkiezingen via – onder meer – Facebook saboteerden, kan elke kwaadwillende hetzelfde doen met Nederlandse verkiezingen. Voor een habbekrats kan Poetin op Facebook laster over Rutte laten verspreiden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/04/an ... n-a3018686

Het is me al duidelijk op welke feiten de baudetjes hun politiek op baseren.

Profiel  

Bericht nummer:#258  BerichtGeplaatst: di dec 04, 2018 4:52 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Raya schreef:
Doen ze ook. Zelfs als ze niets betalen. Daar hebben we wet- en regelgeving voor. Zelfs in de spreekkamer voert de overheid (zijn wijzelf) de regie. We hebben in wetten vastgelegd wie bevoegd is om ons te behandelen, wat wel en niet aan medicijnen mag worden voorgeschreven, etc.
En zo zijn er voor de omroepen, ook de commerciële, wetten die bepalen wat ze wel en niet mogen.

Dus wat is nu je punt?

Wie betaalt bepaalt, en daarom moet de overheid zich niet met omroepverenigingen of private omroepen bemoeien. En ja, die partijen moeten zich aan de wet houden ... strafrecht, arbo, enz. Misschien moeten ze ook ergens een vergunning aanvragen. Maar daarna houdt het wat mij betreft snel op. Met de huidige opzet krijg je nooit onafhankelijke berichtgeving.
En de commerciëlen , zoals Talpa van de Mol zorgen voor onafhankelijke berichtgeving?

Talpa mag berichtgeven wat die wil. Ik zou niet eens weten wat de politieke koers is bij dit amusementsbedrijf. Het probleem is dat de staatsomroep duidelijk een linkse, multiculti, pro-grote overheid agenda heeft, zich sterk richt op het segment nieuwsvoorziening en politieke duiding, door de staat rijkelijk gesubsidieerd wordt, en daarmee evenwichtige berichtgeving uit de markt drukt. Daarom: Zet de overheid terug in het hok (een half zendertje voor eigen nieuwsvoorziening en politieke duiding), en laat omroepverenigingen of private omroepen verder vrijelijk concurreren voor kijkers. Dan krijg je geen onafhankelijke berichtgeving, wat een fabeltje is, maar wel een medialandschap waar evenwichtige berichtgeving een kans krijgt.

Hume schreef:
Of bedoel de de sociale media ?

Brandpunt+ had laatst een overtuigend verhaal over het gemak waarmee je via Facebook Nederlandse verkiezingen kunt manipuleren. Verslaggever Eric van den Berg wist met een nepaccount voor 2.500 euro advertenties te kopen waarmee je op Facebook een half miljoen VVD-kiezers onzin kunt voorhouden: de stembussen in ‘jouw gemeente’ zijn wegens technisch ongemak gesloten. Hetzelfde lukte hem met verzinsels over partijleiders uit de coalitie. Twee jaar nadat Russen de Amerikaanse verkiezingen via – onder meer – Facebook saboteerden, kan elke kwaadwillende hetzelfde doen met Nederlandse verkiezingen. Voor een habbekrats kan Poetin op Facebook laster over Rutte laten verspreiden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/04/an ... n-a3018686

Het is me al duidelijk op welke feiten de baudetjes hun politiek op baseren.

Zolang de verhofstadtjes zich baseren op nepkranten volgens welke de Russen de Amerikaanse verkiezingen "saboteerden" zijn ze slecht geplaatst om de baudetjes wat dan ook te verwijten.

Internet is inderdaad best een jungle. Caveat emptor. Je moet toch echt het IQ van de gemiddelde VVD'er hebben om je door een bericht op facebook van de stembus af te laten houden. Anderzijds mocht Rutte vol in verkiezingstijd van de staatsomroep in het programma Zomergasten wél nepnieuws over zichzelf verspreiden. Lijkt me hetzelfde verschil. Er zijn zaken die helemaal niet kunnen. Dat Soros in dit land met medeweten van de overheid kieswijzers mag neerzetten, dat is natuurlijk te zot voor woorden.
:drunk:

Profiel  

Bericht nummer:#259  BerichtGeplaatst: di dec 04, 2018 5:20 pm 
lid

baedeker schreef:
Zolang de verhofstadtjes zich baseren op nepkranten volgens welke de Russen de Amerikaanse verkiezingen "saboteerden"

Ow ? Is de Russische inmenging in de Amerikaanse verkiezingen van 2016 nep ? Volgens wie ? Ik vraag me af, wie leest hier nu eigenlijk nepnieuws... Qua desinformatie ben jij de kampioen hier.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#260  BerichtGeplaatst: di dec 04, 2018 6:18 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Zolang de verhofstadtjes zich baseren op nepkranten volgens welke de Russen de Amerikaanse verkiezingen "saboteerden"
Ow ? Is de Russische inmenging in de Amerikaanse verkiezingen van 2016 nep ? Volgens wie ? Ik vraag me af, wie leest hier nu eigenlijk nepnieuws... Qua desinformatie ben jij de kampioen hier.

Nee, wederom ben jij de kampioen.
Wie reageert er nou op "verkiezingen saboteren" met "Ow, is de inmenging nep?".
:foei:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]