Het is nu zo jul 22, 2018 12:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: di maart 20, 2018 6:37 am 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Raya schreef:

Je doet nu alsof iedereen voldoende overhoud om van te leven, als we de toeslagen afschaffen en in mindering brengen op de belastingafdracht. Ik betwijfel dat ten zeerste. Belasting op arbeid is niet de enige inkomstenbron van de overheid.

Van mij mag alles, als de mensen maar genoeg overhouden om fatsoenlijk van te leven, met en zonder kinderen, en de kosten die een samenleving nu eenmaal met zich meebrengen, naar draagkracht worden verdeeld.

Ben ik niet met je eens.

We moeten kijken naar geleverde inspanning en toegevoegde waarde.

Kijken naar draagkracht stimuleert luiheid onder aan de streep. Dat moet gecompenseerd worden.

En dat zie je juist niet terug in die nepmarktwerking

Ik weet niet wat je nu bedoelt, maar je bent het hopelijk eens dat het hele progressieve belastingstelsel, het stelsel van uitkeringen, toeslagen
en subsidies helemaal niets met marktwerking te maken hebben ?

Integendeel, er is op dit vlak helemaal geen marktwerking. Wel een veel te vette overheid.... :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: di maart 20, 2018 7:45 am 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:

Ben ik niet met je eens.

We moeten kijken naar geleverde inspanning en toegevoegde waarde.

Kijken naar draagkracht stimuleert luiheid onder aan de streep. Dat moet gecompenseerd worden.

En dat zie je juist niet terug in die nepmarktwerking

Ik weet niet wat je nu bedoelt, maar je bent het hopelijk eens dat het hele progressieve belastingstelsel, het stelsel van uitkeringen, toeslagen
en subsidies helemaal niets met marktwerking te maken hebben ?

Integendeel, er is op dit vlak helemaal geen marktwerking. Wel een veel te vette overheid.... :hum:

Er is een hele grote marktwerking, van werkgevers die lage lonen kunnen betalen omdat er mensen langs de kant staan. Ze laten ze daar ook niet voor niets staan, met een zogenaamd vlekje of rimpel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]