Het is nu ma dec 11, 2017 2:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: do dec 07, 2017 1:48 pm 
lid

Raya schreef:
Lies schreef:
baedeker schreef:

Ja, die herken ik wel. Maar daarvoor is het niet nodig om dit soort abjecte leugens op te nemen in een toets. Het verbaast me niks dat leerlingen zich op twitter melden met dit soort teksten, en dat Baudet dat aanmoedigt en daarop actie onderneemt. Eigenlijk een mooi voorbeeld van benaderbaarheid van een politicus, en een waardevolle les dat je niet iedere bagger die nb de overheid je tijdens een toets voorlegt lijdzaam hoeft te accepteren. Ik blijf dan ook, net als anderen in deze draad, vol vraagtekens over je kwalificatie "aanval". Graag een antwoord daarop.

Verder kunnen we wel doen of uitdagende vraagstelling goed is, maar hoef ik niet erg te speculeren om te veronderstellen dat ons pc onderwijs heel anders zou handelen als het ging om onderwerpen als de islam of de EU. Als dit het domein wordt van activistische leraren moeten we misschien maar een andere methode kiezen.
Het is van alle tijden dat je als ouder soms worstelt met het gestelde van leraren. Je moet de leraren die neutraal kunnen blijven met een lampje zoeken. Ik heb er maar één ontmoet, waarvan ik nu nog niet weet op welke partij hij stemt. Dat zijn de kanjers, dat geeft vertrouwen als je je kind onder de hoede van iemand anders moet brengen.

Vertrouwen zou ik niet hebben in onderwijzer Ivar Gierveld, omdat vandaag bijna al je opmerkingen op internet blijven hangen. Vroeger had je een vermoeden, vandaag heb je zekerheid.

Op wat voor manier worden onze kinderen maatschappelijk kritisch gemaakt als je deze tweet leest van Gierveld:

Rutte, Verhagen en Wilders zijn kortzichtige rancuneuze klootzakken. En vroeger waarschijnlijk gepest.

Je mag van mij als leraar van alles denken, maar in het openbaar past dit niet.

Neutraal wil niet zeggen dat je niet extreem mag prikkelen. Je moet wel als leraar de uiteindelijke mening van de leerling, het resultaat, respecteren. Zonder uitdagingen doen leerlingen weinig tot niets en komen ze geen stap verder, ook niet in hun eigen objectiviteit en beoordelingsvermogen.
Gaat mij om de opmerkingen op twitter van onderwijzer Ivar Gierveld, en niet alleen over Baudet. Het zullen wel de bezuinigingen zijn, maar zo'n persoon hoort niet voor de klas. Aan dat soort prikkels heb je niks.

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: do dec 07, 2017 3:09 pm 
lid

Raya schreef:
baedeker schreef:
Raya schreef:
De methode werkt alleen maar als de artikelen of de uitspraken prikkelend zijn. Anders kun je net zo goed uit een boekje werken dat al tien jaar oud is en niet met enige actualiteit van doen heeft.
Dat die kinderen huilend naar Beaudet zijn gelopen is jammer. Ze hadden beter de handschoen op kunnen pakken en de -al dan niet vermeende- onzin van de stelling aan de kaak kunnen stellen met argumenten en eventuele bronnen. Als ze gelijk hadden, had hun vertrouwen in Beaudet het Forum voor Democratie zelfs toegenomen.
Magertjes. De school schrijft aperte leugens op en, sorry hoor, dat dient geen doel. Gaat het om een ander thema, dan liegt of prikkelt de school opeens niet, dus dat argument gaat niet op. Kennelijk vindt Raya het stoer als een docent kinderen tijdens een toets lastig valt met activistische bagger, maar is het opeens een "aanval" als de kinderen en Baudet daar in de echte wereld op terug komen. Vreemd. Alles duidt er op dat Raya een niche heeft gevonden waar zijn links extremistische makkers een voordeel genieten, en dan gaat zijn beoordelingsvermogen rammelen.
Er is niets mis mee om kinderen politiek bewust te maken.
Raya beantwoordt noch hetgeen gesteld wordt, noch hetgeen eerder gevraagd werd.

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 7:57 am 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:
baedeker schreef:
Magertjes. De school schrijft aperte leugens op en, sorry hoor, dat dient geen doel. Gaat het om een ander thema, dan liegt of prikkelt de school opeens niet, dus dat argument gaat niet op. Kennelijk vindt Raya het stoer als een docent kinderen tijdens een toets lastig valt met activistische bagger, maar is het opeens een "aanval" als de kinderen en Baudet daar in de echte wereld op terug komen. Vreemd. Alles duidt er op dat Raya een niche heeft gevonden waar zijn links extremistische makkers een voordeel genieten, en dan gaat zijn beoordelingsvermogen rammelen.

Raya is niet altijd beschikbaar. Raya is van vlees en bloed, hij leeft en heeft daardoor meer te doen.

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 2:56 pm 
lid

portman schreef:
Het is hier geen Rusland en dus is er hier geen staatsomroep.

We leven in het internettijdperk dus eigenlijk begint nu pas voor iedereen de toegang tot een veelheid van programma's en meningen.

Heeft echter de Staat geen recht om namens de meerderheid van volksvertegenwoordigers, de mening van de regering uiteen te zetten en het beleid te onderbouwen? Waarom moet dat nu omzichtig en draaiierig gebeuren, als ware het een schande dat NPO uitdraagt via NOS journaal, Nieuwsuur, enzovoorts, hoe onze regering de zaken beziet?

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 3:03 pm 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:
baedeker schreef:

Dat was overigens mijn antwoord, en daar moet je het maar mee doen, ook al is het niet naar jouw wens.

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 3:58 pm 
lid

Rightnow schreef:
portman schreef:
Het is hier geen Rusland en dus is er hier geen staatsomroep.

We leven in het internettijdperk dus eigenlijk begint nu pas voor iedereen de toegang tot een veelheid van programma's en meningen.

Heeft echter de Staat geen recht om namens de meerderheid van volksvertegenwoordigers, de mening van de regering uiteen te zetten en het beleid te onderbouwen? Waarom moet dat nu omzichtig en draaiierig gebeuren, als ware het een schande dat NPO uitdraagt via NOS journaal, Nieuwsuur, enzovoorts, hoe onze regering de zaken beziet?

Pardon? Ik schreef dat wij hier geen staatsomroep hebben en dat zouden we ook niet moeten willen. De NOS brengt o.a. nieuws en soms ook nieuws over de regering en het parlement maar dat doen de andere omroepen ook.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 5:02 pm 
lid

Misschien moeten we het juist wel willen. Bovendien geeft het meer bestaanszekerheid aan de NOS journalisten. Aan burgers geeft het een duidelijke afzender aan het nieuws. Vanzelfsprekend moeten de berichten graag wel goed van bronnen en argumentatie worden voorzien; dat heeft wel mijn voorkeur.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 5:17 pm 
lid

Rightnow schreef:
Misschien moeten we het juist wel willen. Bovendien geeft het meer bestaanszekerheid aan de NOS journalisten. Aan burgers geeft het een duidelijke afzender aan het nieuws. Vanzelfsprekend moeten de berichten graag wel goed van bronnen en argumentatie worden voorzien; dat heeft wel mijn voorkeur.

Nou, liever niet. De nieuwsgaring moet wat mij betreft vrij blijven. En uiteraard wel goed de bronnen blijven verifiëren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]