Het is nu vr mei 24, 2019 3:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do mei 16, 2019 1:50 pm 
lid

Het gebruik van internet en sociale media is niet altijd zo gunstig.

Gisteravond zag ik bij Netwerk hoe de grote sociale media geen aanstalten maken om te stoppen met live streaming. Deze mogelijkheid is bijzonder uitlokkend voor terroristische en suicidale gebeurtenissen, zo vermoedde ik bij het kijken naar de rapportage.

Toch reageerden bedrijven hoogstens, en na heel lange tijd, enkel met het gaan uitsluiten van gebruikers die duidelijk al eens over de schreef gingen. Zoals werd gezegd in de rapportage: dat laat de deuren wagenwijd open voor daders met een (nog) schoon sociale-media blazoen!

Overheden mogen en moeten wat mij betreft live streaming de sociale media zo ver aan banden leggen dat grote negatieve effecten uitblijven.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do mei 16, 2019 3:39 pm 
lid

Leugens, nepnieuws, overdrijvingen, verkeerde voorstelling van zaken... je bestrijdt ze enkel met de waarheid.

Laat ik een voorbeeld geven: de migratie.

Al sinds jaren verschijnen er negatieve berichten over 'buitenlanders' in Nederland.
We weten dat niet iedereen integreert, en dat immigranten en er ander grensoverschrijdend verkeer is van figuren, die hier op roven gaan, verkrachten en zelfs moorden.
We weten ook dat de overheid dat zelf jaren heeft ontkend en gebagatelliseerd.
Dat wekt frustratie, omdat mensen wel degelijk anders ervaren. En dat geeft dan weer ruimte aan mensen die tweespalt willen zaaien.

Vandaag werd bekend, dat de cijfers van het ministerie niet kloppen. Dat veel zware criminaliteit van asielzoekers wordt verzwegen, weggestopt. Gesjoemeld, belazeren, liegen en bedriegen, want de grenzen moesten en zouden open voor arbeidsmigranten en migranten die hier zouden kunnen gaan werken. Het roept bij velen reacties op van: 'zie je nou wel?' 'Het loopt wel degelijk uit de klauw!' Het vergroot de angst onder de mensen en doet het verzet toenemen.

Als er van meet af aan, open kaart was gespeeld... 'JA er zitten raddraaiers tussen, en die halen schoftestreken uit'. En had dat gewoon aangepakt geworden, opsluiten, veroordelen, en de kans op asiel ontnemen, in plaats van af en toe een politieauto vaker langs te laten rijden, of over te plaatsen naar een ander AZC, of een eigen bus voor ze regelen en verder de problemen te ontkennen... dan was er nu sprake geweest van een heel andere situatie.
Dan had je raddraaiers op internet de wind uit de zeilen genomen. Hadden de PVV en FvD niet zo'n grote aanhang verworven.

Nee, je moet niet internet de schuld gaan geven. Ook niet de mensen die zich belazerd voelen, niet gehoord in hun klachten en slechte ervaringen.
Ja, je mag mensen verwijten, als ze bewust bezig zijn haat te zaaien. Maar je mag ook de overheid verwijten dat zij daar niets aan gedaan heeft, door de waarheid niet te vertellen. In plaats daarvan, heeft de overheid zich enkel meer en meer als onbetrouwbaar neergezet.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do mei 16, 2019 6:56 pm 
lid

Rightnow schreef:
Het gebruik van internet en sociale media is niet altijd zo gunstig.

Gisteravond zag ik bij Netwerk hoe de grote sociale media geen aanstalten maken om te stoppen met live streaming. Deze mogelijkheid is bijzonder uitlokkend voor terroristische en suicidale gebeurtenissen, zo vermoedde ik bij het kijken naar de rapportage.

Toch reageerden bedrijven hoogstens, en na heel lange tijd, enkel met het gaan uitsluiten van gebruikers die duidelijk al eens over de schreef gingen. Zoals werd gezegd in de rapportage: dat laat de deuren wagenwijd open voor daders met een (nog) schoon sociale-media blazoen!

Overheden mogen en moeten wat mij betreft live streaming de sociale media zo ver aan banden leggen dat grote negatieve effecten uitblijven.
Deze bijdrage heeft veel weg van een groep vrouwen tegen kernwapens en alle kernwapens de wereld uit te beginnen bij Nederland. De overheid gedraagt zich niet als een stakeholder dankzij het neoliberalisme en ik is groot en jij bent klein.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2019 9:19 am 
lid

Interessante vergelijking: live streaming als een kernwapen... lijkt me prima om samen af te spreken dat we het aan banden leggen.

Tegen de kernwapens heb ik ook nog gedemonstreerd. Neoliberalisme volgens jouw definitie zal wel geen wettelijk voorschrift zijn dus zou het geweldig zijn als de overheid ging nadenken over stappen.

Maar het belangrijkst is dat burgers, in plaats van altijd de sociale media zoals alle IT te bewieroken, er wat nuchterder en afstandelijker over worden. In plaats van dat iedereen roept: Jump on the Bandwagon, en: als je de boot maar niet mist. Dat soort geluiden heb ik wel vaker gehoord bij nieuwe ontwikkelingen die achteraf toch niet zo essentieel waren als dat ze eerst werden voorgesteld.

We hebben geen live streaming nodig als het tot oorlog, terrorisme en suicide leidt. Het is de volgende drug die de massa achteloos achterover slaat, een geloof in de zegeningen van alles wat virtueel en electronisch is.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2019 9:23 am 
lid

Raya schreef:
Nee, je moet niet internet de schuld gaan geven.

Ik geef niet het internet de schuld, ik wijs op misbruik van LIVE STREAMING. Ook daarvan zijn er vele mogelijkheden dus een inperking betekent niet dat de kinderen geen games met elkaar kunnen spelen: https://en.wikipedia.org/wiki/Live_streaming

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2019 10:32 am 
lid

Rightnow schreef:
Interessante vergelijking: live streaming als een kernwapen... lijkt me prima om samen af te spreken dat we het aan banden leggen.

Tegen de kernwapens heb ik ook nog gedemonstreerd.

(..)

Kernwapen.. mwa ik ook, maarre..

Aan banden leggen ? :hum: misschien ben ik een digibeet hoor, maar wat is eigenlijk het verschil tussen live streaming en live TV ?

Je zegt dus in feite dat internetgebruikers beperkingen moet worden opgelegd t.a.v. uploaden van eigen beelden.. Kun je een voorbeeld noemen van iets wat "aan banden moet worden gelegd" ? Speelt er wat ?

Mijn mening: er staat allerlei troep op het internet, ook bruine stront (véél bruine stront) maar ik vraag me ten eerste af, of je dat internet-gedrag wel aan banden kunt leggen. En ten tweede vraag ik me af, of het niet gewoon censuur is, wanneer je dat probeert !

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2019 2:33 pm 
lid

Wat dat laatste betreft, Einstein, dat is de reden dat ik meer voel voor het verbieden van alles in een bepaalde categorie van Live Streaming. Voor het plaatsen van Games kun je denken aan bepaalde kosten, een belasting, die wordt geheven, en dat "live" alleen slaat op de input van de spelers in die Game.

Tuurlijk is het geen TV, alleen al omdat TV normaliter gaat over transmissie via heel grote kanalen. TV heeft een planning en de uitzenders zijn bekend, zeg maar zendgemachtigden. Ook daar lijkt me een bepaalde fee van belang zodat niet iedereen gaat live streamen naar een groter publiek.

Je ziet toch dat het misbruikt wordt en mijn zaak wordt sterker wanneer er uit meerdere min of meer extremistische hoeken nu juist voor live streaming wordt gekozen.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2019 2:36 pm 
lid

Biertje schreef:
De overheid gedraagt zich niet als een stakeholder dankzij het neoliberalisme en ik is groot en jij bent klein.

Laten we het over het systeem van het kapitalisme hebben, niet over het liberalisme. Het economische systeem is zinvoller als het gedragen wordt door meer stakeholders en als ieder zijn best ook doet ten bate van het geheel.

Een passende overweging toch, op de dag dat ik verneem van het overlijden van Jan Lansink (Volkskrant pagina 11 van vandaag).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]