Het is nu do maart 21, 2019 1:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 341 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#281  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 6:01 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Het FvD is bij de hond de 2e partij van het land. Als het waar is dat er gewoon geen steun is voor Nexit, dan moet het voor de andere partijen toch een koud kunstje zijn om een referendum te organiseren, en het FvD te verslaan op een van hun kernpunten? Dan wordt opeens voor iedereen duidelijk zichtbaar dat het FvD aan luchtfietserij doet en zal hun aanhang slinken.
Tsja hoe sterk is FvD.. Het is nog geen campagne. Ik vraag me af hoe Thierry Baudet het zou doen in een echt harde campagne, in TV-debatten. Dan zal hem die 1000 miljard misschien nog worden nagedragen.. zo van "moeten wij een kandidaat serieus nemen, die een misleidende retorische truuk nodig heeft, om zijn punt te maken ?" Zeg het maar.. Thierry Baudet is altijd in de aanval, heeft weinig ervaring met verdedigen.. En hij gaat momenteel erg gemakkelijk om met feiten. Ik vraag me af of dat niet te Angelsaksisch is, dus of het hier werkt. Nederlanders zijn erg nuchter. En Nederlanders zijn gek op fact-checks en de ontmaskering van leugenaars. In tegenstelling tot Duitsers en Engelsen hebben we hier geen agressieve politieke tabloids.. nepnieuws werkt hier niet zo goed, dit land is gevuld met mierenneukers en pietje preciesen, die willen dat alles netjes wordt nagerekend. En dat weigert FvD dus ook.. geen doorrekening. Kortom ik verwacht niet, dat FvD in het huidige puberale stadium een serieuze bedreiging is voor de VVD. Hij kan Wilders deels consumeren, maar de beoogde winst aan de kant van de intelligentia kan hij vergeten, wanneer hij doorgaat met het omarmen van onwetenschappelijke redeneringen, bijv over de klimaatkwestie.

Ja die pietje precieze Nederlanders. Die zullen wel hebben gewaardeerd dat ondanks dat de meeste politieke partijen Marrakesh blind wilden laten passeren, er toch een Baudet was om de schijnwerper er op te zetten zodat er op z'n minst enige broodnodige voorbehouden geformuleerd konden worden. Zoals ze ook inmiddels dankzij Baudet wel begrepen zullen hebben dat het klimaat niet zo maar een goed doel voor weinig is, maar een ondoordachte stunt die ze €1.000 miljard gaat kosten voor nul effect. Wil je succes bereiken, dan ga je best op zoek naar een andere doelgroep.

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Je bent toch een dief van je eigen portemonnee als je maar eindeloos blijft dribbelen voor open doel en de bal er niet inschiet? Of ligt het toch net iets anders dan Einstein doet voor komen.
Dat er niks gebeurt ? dat ligt niet aan de pro-kant, die heeft helemaal geen behoefte aan Nexit-debatten,laat staan referenda. Baudet zal zoiets zelf moeten aanslingeren.. En een landelijk Nexit-debat zou Baudet (inderdaad) niet kunnen winnen, daarvoor zijn de economische belangen van Nederland te sterk. Elke middelbare scholier met 2 jaar economie-I kan jou voorrekenen, dat een import-export land zoals Nederland belang heeft bij "no questions asked" economische samenwerking met de direkte buren en het achterland ! Baudet kan hoog springen of laag springen, hij kan het proberen met een haatcampagne, maar dat zou zijn FvD aanhang niet verbreden. Integendeel. Dit hele anti-EU-thema vangt in NL alleen de conspiracy-ratjes, die nu in de Wilders-ton zitten, de rest ca 75% kijkt meewarig toe, hoe opgewonden standje Baudet zich weer druk loopt te maken om Brussel.

Meer gedribbel vóór het doel. De coalitie staat op het punt om 29 zetels kwijt te raken in de eerste kamer. Is het niet hoog tijd om dat allesbeslissende schot op doel te wagen?

Profiel  

Bericht nummer:#282  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 6:04 pm 
lid

Raya schreef:
Welke welvaart van wie, heb jij het over?

De welvaart van al die ondernemers en personeel van bedrijfjes die draaien op een soepele import, export en doorvoer die jij de nek om wilt draaien, je zou je moeten schamen :foei:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#283  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 6:06 pm 
lid

baedeker schreef:
€1.000 miljard gaat kosten voor naar mijn gevoel nul effect.

Ik heb je quote maar weer eens gefixt :fluiten: Dat het geen nul effect is, was allang aangetoond :ok: Helaas kies jij ervoor dat Nederland over 300 jaar onder water staat :foei:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#284  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 6:37 pm 
lid

Lumiere schreef:
Raya schreef:

De welvaart van al die ondernemers en personeel van bedrijfjes die draaien op een soepele import, export en doorvoer die jij de nek om wilt draaien, je zou je moeten schamen :foei:

Ik de nek om willen draaien?

Ik ben n.b. van mening dat landen maar op eigen houtje handelsverdragen moeten sluiten als de EU-megalomanen uit Brussel niet willen meewerken.

Profiel  

Bericht nummer:#285  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 6:47 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:
Raya schreef:

Ik ben n.b. van mening dat landen maar op eigen houtje handelsverdragen moeten sluiten als de EU-megalomanen uit Brussel niet willen meewerken.

Dus wil jij de interne markt kapot maken en als gevolg daarvan die ondernemers de nek omdraaien, dat jij de consequenties van jouw wensdenken niet overziet, wil niet zeggen dat die consequenties er niet zijn :foei:

Profiel  

Bericht nummer:#286  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 6:49 pm 
lid

Lumiere schreef:
Raya schreef:
Lumiere schreef:

Dus wil jij de interne markt kapot maken en als gevolg daarvan die ondernemers de nek omdraaien, dat jij de consequenties van jouw wensdenken niet overziet, wil niet zeggen dat die consequenties er niet zijn :foei:

De interne markt is hoe klanten en ondernemers onderling en vice versa met elkaar omgaan en daar kun je prima afspraken over maken. Hebben we geen heilstaat van de grote bedrijven voor nodig.

Profiel  

Bericht nummer:#287  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 6:50 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:
Raya schreef:

Dat is niet zo verstandig als je in een land woont met een flink handelsoverschot, vooral met landen in de Europese vrijhandelszone.

Profiel  

Bericht nummer:#288  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 6:51 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Lumiere schreef:

Dat is niet zo verstandig als je in een land woont met een flink handelsoverschot, vooral met landen in de Europese vrijhandelszone.

Een zakenman die een ander niets gunt, zal snel zijn klanten en concullega's verliezen.

Profiel  

Bericht nummer:#289  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 6:57 pm 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Een zakenman die een ander niets gunt, zal snel zijn klanten en concullega's verliezen.

Nederlandse zakenmannen profiteren optimaal van de Europese vrijhandelszone. :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#290  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 7:02 pm 
lid

Lumiere schreef:
Raya schreef:

Doorvoer wordt niet gemeten, het is dus import of export of binnenlandse bestedingen. De euro maakt transities makkelijker maar daartegenover staat bij een eigen munt iedereen zijn eigen broek moet ophouden. Johan Cruijff heeft nog steeds gelijk: elk nadeel heb z'n voordeel. En omgekeerd. Wat wel belangrijk is toegang tot de markten en een gelijk speelveld, wat nu helaas al niet zo is

Profiel  

Bericht nummer:#291  BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2019 11:29 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Nederlandse zakenmannen profiteren optimaal van de Europese vrijhandelszone. :ok:

Alle Nederlanders profiteren daarvan.
Daarom zij die Nexitiers van Baudet en Wilders zo idioot en een ramp voor onze economie en welvaart.

Profiel  

Bericht nummer:#292  BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2019 11:37 pm 
lid

Welke welvaart?
Het besteedbaar inkomen staat al 40 jaar stil. We staan op een magere 15e plek in Europa.

Profiel  

Bericht nummer:#293  BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 9:54 am 
lid

baedeker schreef:
Welke welvaart?
Het besteedbaar inkomen staat al 40 jaar stil. We staan op een magere 15e plek in Europa.

Nog steeds genoeg om in 2018 voor 1,2 miljard aan fietsen te kopen, de huizen kosten nu gemiddeld boven de drie ton, wordt er steeds meer autogereden enz enz en dat tegen de stroom van de in Nederland standaard stijgende lasten.
Dat de koopkracht zich op deze manier ontwikkeld komt vooral door overheidsingrijpen en de extreme nivellering die in Nederland bestaat. Iedereen aan de onderkant wordt gecompenseerd door huursubsidie en zorgtoeslag. Dan heb je nog kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, kindgebonden budgetten. Hierdoor wordt alles gelijkgetrokken en wordt het gemiddeld moeilijker sprongen te maken. Te veel loonpolitiek en herverdeling door overheden leidt dus tot matiging van koopkrachtintwikkeling.

Profiel  

Bericht nummer:#294  BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 10:17 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Welke welvaart?Het besteedbaar inkomen staat al 40 jaar stil. We staan op een magere 15e plek in Europa.
Nog steeds genoeg om in 2018 voor 1,2 miljard aan fietsen te kopen, de huizen kosten nu gemiddeld boven de drie ton, wordt er steeds meer autogereden enz enz en dat tegen de stroom van de in Nederland standaard stijgende lasten. Dat de koopkracht zich op deze manier ontwikkeld komt vooral door overheidsingrijpen en de extreme nivellering die in Nederland bestaat. Iedereen aan de onderkant wordt gecompenseerd door huursubsidie en zorgtoeslag. Dan heb je nog kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, kindgebonden budgetten. Hierdoor wordt alles gelijkgetrokken en wordt het gemiddeld moeilijker sprongen te maken. Te veel loonpolitiek en herverdeling door overheden leidt dus tot matiging van koopkrachtintwikkeling.

Ja, een steeds grotere overheid met steeds slechtere voorzieningen en steeds minder zin om fatsoenlijk z'n werk te doen.
En dan mis ik nog die tweede olifant, weet je wel, die z'n zakken vult ten koste van de samenleving ...
Nederland is niet welvarend.

Profiel  

Bericht nummer:#295  BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 12:13 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Welke welvaart?Het besteedbaar inkomen staat al 40 jaar stil. We staan op een magere 15e plek in Europa.
Nog steeds genoeg om in 2018 voor 1,2 miljard aan fietsen te kopen, de huizen kosten nu gemiddeld boven de drie ton, wordt er steeds meer autogereden enz enz en dat tegen de stroom van de in Nederland standaard stijgende lasten. Dat de koopkracht zich op deze manier ontwikkeld komt vooral door overheidsingrijpen en de extreme nivellering die in Nederland bestaat. Iedereen aan de onderkant wordt gecompenseerd door huursubsidie en zorgtoeslag. Dan heb je nog kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, kindgebonden budgetten. Hierdoor wordt alles gelijkgetrokken en wordt het gemiddeld moeilijker sprongen te maken. Te veel loonpolitiek en herverdeling door overheden leidt dus tot matiging van koopkrachtintwikkeling.

Ja, een steeds grotere overheid met steeds slechtere voorzieningen en steeds minder zin om fatsoenlijk z'n werk te doen.
En dan mis ik nog die tweede olifant, weet je wel, die z'n zakken vult ten koste van de samenleving ...

Nee uiteindelijk is geen enkel land welvarend, tenzij je de statistiche kruimels uit de pap van andere landen plukt en vasthoudt aan een van de vele statistieken over Nederland. Hoe het zit met de relatieve teruggang in economische voorspoed in het westen door demogragische ontwikkelingen en globalisering is hier al vaak ter sprake gekomen.

Profiel  

Bericht nummer:#296  BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 12:35 pm 
lid

De vorige eeuw, dat was de eeuw van de vooruitgang. In zekere zin is er sinds de eeuwwisseling een stagnatie aan de hand. Een Princeton hoogleraar heeft er een boek over geschreven:

https://press.princeton.edu/titles/10544.html

Waarom is er nu in de westerse wereld geen grote economische groei meer te verwachten.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op ma maart 04, 2019 12:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#297  BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 12:36 pm 
lid

De overheid is onder Rutte met 25% GEGROEID.

Toeslagen steeds vaker keihard nodig om nog een beetje rond te kunnen komen, hoewel dat velen, ondanks de toeslagen, ook al niet meer lukt. De schuldhulpverlening moet zo streng selecteren dat velen die het broodnodig hebben, er al niet meer voor in aanmerking komen.
Er is steeds meer sprake van een tweedeling, waarbij de middenstand steeds verder afglijdt naar de onderrand.

Profiel  

Bericht nummer:#298  BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 2:00 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:
Raya schreef:

De interne markt is

De interne markt is de ruimte zonder binnengrenzen waarin het vrij verkeer van goederen, personen, diensten en kapitaal in de Europese Unie is gewaarborgd. Het begrip interne markt heeft alleen betrekking op het vrij verkeer binnen de Unie en niet op de handel met derde landen. Voor de import van goederen van buiten de Europese Unie hanteren de lidstaten een gemeenschappelijk importtarief.

Raya schreef:
De interne markt is hoe klanten en ondernemers onderling en vice versa met elkaar omgaan en daar kun je prima afspraken over maken. Hebben we geen heilstaat van de grote bedrijven voor nodig.

Wacht eens even, dus jij bent tegen een toezichthouder op de markt? Dus je bent tegen regels voor voedselveiligheid, tegen regels voor productkwaliteit of garantie en tegen rechtbanken die dat kunnen afdwingen?

Profiel  

Bericht nummer:#299  BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 2:12 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Nee uiteindelijk is geen enkel land welvarend, tenzij je de statistiche kruimels uit de pap van andere landen plukt en vasthoudt aan een van de vele statistieken over Nederland. Hoe het zit met de relatieve teruggang in economische voorspoed in het westen door demogragische ontwikkelingen en globalisering is hier al vaak ter sprake gekomen.

Jawel hoor. Er zijn alleen al in Europa 14 landen welvarender, en als je het prijspeil meetelt nog veel meer. Dat noem ik geen statistiche kruimel. En die 40 jaar stilstand van de inkomensontwikkeling, die heeft niks te maken met relatieve teruggang. Het geld kwam wel binnen, maar de overheid heeft zichzelf vetgemest en liet het grootbedrijf er met de poet vandoor gaan. Er zijn domme fouten gemaakt en liegen is de norm geworden in Den Haag. Dat belemmert een gezond economisch klimaat. En nergens wordt meer over gelogen dan over de EU en over de welvaart die deze zogenaamd zou brengen. Het is een fabeltje.

Profiel  

Bericht nummer:#300  BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 2:28 pm 
lid

baedeker schreef:
Er zijn alleen al in Europa 14 landen welvarender

Q: hoe definieer jij precies "welvaart" en wat is je bron voor dit cijfer ? In de Nederlandstalige Wiki staan we op plaats 7 wereldwijd. In de Engelstalige Wiki komen we er slechter vanaf, maar jouw plaats 15 vind ik allleen terug bij één van die lijsten, d.w.z. de VN-lijst uit 2017.. en daar staan 7 (!) niet-Europese landen boven Nederland : Bermuda, Macao, Cayman Islands, Qatar, VS, Australie en Singapore. Ik neem aan dat dat niet de Europese landen zijn, die je bedoelt.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 341 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]