Het is nu do jun 20, 2019 9:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 924 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#881  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 4:38 pm 
lid

HvR schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Kun je dat woord terrorist onderbouwen? Bij mijn weten is degene die dreigende taal uitsprak een paar dagen voor de intocht opgepakt en die zat vast tijdens op die dag. We kunnen toch moeilijk iedereen die het niet met ons eens is als terroristen bestempelen. Mijn voorstel is nog steeds dat demonstraties tijdens intochten voorlopig verboden worden zodat er wellicht van beide kanten met wat meer rede en verstand gediscussieerd kan worden.

KOZP heeft een geschiedenis van gewelddadige verstoringen en veroordelingen, en komt op de plek en de tijd van een kinderfeest om ouders met hun kleine kinderen erbij voor racist uit te maken. Dat is voor mij geweld gebruiken of dreigen er mee, met als doel een politiek doel te bereiken. Terrorisme dus.

Fascistische terroristen, om precies te zijn.

Het devalueren van de betekenis van terminologie gebeurt nu in tweevoud zie ik.

Profiel  

Bericht nummer:#882  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 4:54 pm 
lid

Enzo501 schreef:
HvR schreef:
baedeker schreef:
KOZP heeft een geschiedenis van gewelddadige verstoringen en veroordelingen, en komt op de plek en de tijd van een kinderfeest om ouders met hun kleine kinderen erbij voor racist uit te maken. Dat is voor mij geweld gebruiken of dreigen er mee, met als doel een politiek doel te bereiken. Terrorisme dus.

Omdat?

Profiel  

Bericht nummer:#883  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 5:01 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
HvR schreef:

Omdat?

De devaluatie en waardering van termen is wel een dingetje hier op dit forum. Naarmate discussies vorderen wordt het steeds maller en extremen, zo houdt je als je naar Boer Zoekt Vrouw wilt kijken een fascistisch systeem in stand en zijn demonstranten die gebruik maken op het recht van demonstratie fascistische terroristen. Nou ja, tenzij het rellende gele hesjes in Parijs of hooligans in Eindhoven betreft, dan is het een en al geknik en begrip. Ik pleit voor terughoudendheid in het gooien met termen. Het maakt ze anders inhoudsloos.

Profiel  

Bericht nummer:#884  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 5:27 pm 
lid

Enzo512 schreef:
De devaluatie en waardering van termen is wel een dingetje hier op dit forum. Naarmate discussies vorderen (..)

Nee hoor, helaas.. de godwin-definitie kan worden bijgesteld. De term "fascisten" staat in de titel van dit draadje. Nog vóórdat de tegenstanders van ZP zich feitelijk manifesteerden bij de intocht.

Citaat:
De devaluatie en waardering van termen is wel een dingetje hier op dit forum. Naarmate discussies vorderen wordt het steeds maller en extremen, zo houdt je als je naar Boer Zoekt Vrouw wilt kijken een fascistisch systeem in stand en zijn demonstranten die gebruik maken op het recht van demonstratie fascistische terroristen. Nou ja, tenzij het rellende gele hesjes in Parijs of hooligans in Eindhoven betreft, dan is het een en al geknik en begrip. Ik pleit voor terughoudendheid in het gooien met termen. Het maakt ze anders inhoudsloos.

Zekers, eens +1

Het is overigens Trumpiaans, om je politieke opponent te betitelen met vijand of terrorist in plaats van opponent. Het is wel duidelijk, uit welke hoek de nieuwe rabiate ideologen afkomstig zijn.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Laatst bijgewerkt door Einstein op ma dec 10, 2018 5:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#885  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 5:34 pm 
lid

Ach, als het over extreem-rechts gaat, heeft niemand moeite met de term.

Nu we het hebben over extreem-linkse idioten die dreigen met geweld en niet stoppen 'voor Zwarte Piet dood is' lijkt de typering mij niet meer dan terecht.

Profiel  

Bericht nummer:#886  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 5:59 pm 
lid

Onzin. De Anti-ZP demonstranten zijn links noch rechts. Ze zijn tegen een raciaal stereotype.

HvR schreef:
Ach, als het over extreem-rechts gaat, heeft niemand moeite met de term.

Nu we het hebben over extreem-linkse idioten die dreigen met geweld en niet stoppen 'voor Zwarte Piet dood is' lijkt de typering mij niet meer dan terecht.

Extreem links of extreem rechts is iets anders dan fascist.. Fascisme heeft een betekenis van zichzelf.

Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme

En besmet, wegens de nazi's. Mij hoor je deze term niet zo gauw gebruiken.. en ten overvloede: het is NIET antidemocratisch, om een andere mening te hebben dan de meerderheid heeft !

HvR schreef:
dreigen met geweld

Het geweld is feitelijk gepleegd door de andere kant, dit jaar. Er zijn tegenstanders geintimideerd en in elkaar geslagen. De persoon die de bedreigingen aan Sinterklaas heeft geuit, is gearresteerd vóór de intocht. Ook is duidelijk, dat betreffende persoon niet tot de actievoerderende club behoort, die aanwezig was bij de intochten.

Profiel  

Bericht nummer:#887  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 6:25 pm 
lid

Anti-Zwarte-Piet = Kick-Out-Zwarte-Piet = Antifa = zo links als het maar kan.

Het zijn wat mij betreft fascisten omdat ze hun eigen politieke mening door willen drammen en geen ruimte laten voor anderen,
desnoods met gebruik van geweld en bedreiging.

Dat de fascisten dit jaar op hun donder kregen, wil niet zeggen dat het ineens geen fascisten meer zijn. :noo:

Profiel  

Bericht nummer:#888  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 6:53 pm 
lid

HvR schreef:
Het zijn wat mij betreft fascisten omdat ze hun eigen politieke mening door willen drammen en geen ruimte laten voor anderen,

Dat de fascisten dit jaar op hun donder kregen, wil niet zeggen dat het ineens geen fascisten meer zijn. :noo:

Zozo wat een projectie, laten we wel wezen het probleem is ontstaan doordat jouw soort koste wat kost een racistische stereotypering in stand wil houden om geen enkele andere reden dan dat je wat mensen met een kleurtje hun zin niet wil geven :foei:

Dat het wederom jouw soort is die anderen hun grondrechten wil ontnemen omdat jij er niet tegen kunt dat anderen er een andere visie op na houden is dieptriest en dat je anderen facist noemt is hypocrisie ten top :praattegendehand:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#889  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 8:03 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:

Zozo wat een projectie, laten we wel wezen het probleem is ontstaan doordat jouw soort koste wat kost een racistische stereotypering in stand wil houden om geen enkele andere reden dan dat je wat mensen met een kleurtje hun zin niet wil geven :foei:

Dat het wederom jouw soort is die anderen hun grondrechten wil ontnemen omdat jij er niet tegen kunt dat anderen er een andere visie op na houden is dieptriest en dat je anderen facist noemt is hypocrisie ten top :praattegendehand:

Mijn soort heeft de traditie constant aangepast en doet dat nog steeds.

Dat het voor jouw soort nooit genoeg zal zijn en dat jij dat hier wederom zo mooi demonstreert, ondersteunt enkel mijn punt.

Profiel  

Bericht nummer:#890  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 9:11 pm 
lid

HvR schreef:
Lumiere schreef:
HvR schreef:

Dat het voor jouw soort nooit genoeg zal zijn en dat jij dat hier wederom zo mooi demonstreert, ondersteunt enkel mijn punt.

Hypocriete kletspraat :foei: het probleem is een afrikaans stereotyp blackface uiterlijk, daar is op een paar uitzonderingen na zoals Amsterdam, Utrecht en deels de landelijke intocht, verder weinig aan aangepast.

Voor mij is het simpel, maak er roetveegpieten van en klaar is kees, maar goed dan moet jouw soort die mensen met een kleurtje hun zin geven, en daar kun je nu eenmaal niet tegen :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#891  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 9:34 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:
Lumiere schreef:

Hypocriete kletspraat :foei: het probleem is een afrikaans stereotyp blackface uiterlijk, daar is op een paar uitzonderingen na zoals Amsterdam, Utrecht en deels de landelijke intocht, verder weinig aan aangepast.

Voor mij is het simpel, maak er roetveegpieten van en klaar is kees, maar goed dan moet jouw soort die mensen met een kleurtje hun zin geven, en daar kun je nu eenmaal niet tegen :fluiten:

Zwarte Piet heeft met blackface geen bal te maken, hou op met die slachtofferprietpraat.

Ook heb ik al vele malen aangegeven geen moeite te hebben met het aanpassen van de traditie (zoals al jaren het geval is).
Wel heb ik moeite met de valse beschuldigingen, het dreigen met geweld en het zodoende verknoeien van een kinderfeest.

Dat strookt wellicht niet met jouw behoefte om te blijven doordrammen.
Als jouw soort een normaal gesprek had willen hebben, hadden we dat allang gehad.
Je doet nog steeds niks anders dan mijn punt bevestigen (en jezelf erg laten kennen).
Ga vooral zo door.... :mrgreen:

Profiel  

Bericht nummer:#892  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 9:47 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Omdat?

Och de ene verwijt me dat ik het begrip terrorisme te smal hanteer. En jij vind het dan weer te breed. Ik onderbouw waarom deze demonstraties wél terrorisme zijn, en verwacht dan een inhoudelijk antwoord. Gemauw dat iets "mal" of "extreem" is overtuigt niet, zeker als je mijn bewering ook nog eens verkeerd weergeeft.

Profiel  

Bericht nummer:#893  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 10:09 pm 
lid

HvR schreef:
Zwarte Piet heeft met blackface geen bal te maken, hou op met die slachtofferprietpraat.

:hardlachen: Hou eens op met liegen HvR :foei:

"Zwarte Piet is een onderdeel van de internationale blackface-traditie. De huidige Zwarte Piet, tot een aantal jaar geleden altijd gespeeld met een zwart geschminkt gezicht, werd namelijk verzonnen in dezelfde periode dat blackface-optredens in Nederland enthousiast bezocht werden. Nog belangrijker, de huidige Zwarte Piet ontleent zijn succes aan dezelfde blackface-elementen: een zwart geschminkt gezicht, verfijnde kleding en anti-emancipatoire humor."

HvR schreef:
Als jouw soort een normaal gesprek had willen hebben, hadden we dat allang gehad.

*Proest* het is nogal lastig om een normaal gesprek te hebben gezien jouw soort nu eenmaal begint met redeneren vanuit leugens en bedrog :foei:

Profiel  

Bericht nummer:#894  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 10:25 pm 
lid

Tsja paarlen voor de zwijnen, Lumiëre, dat onderzoek is heel recent.. én heel overtuigend.. maarja

Jemig de pemig :eek: de Sint is allang weer onderweg terug jongens.. en de pietendiscussie 2018 begint NU PAS op gang te komen ! volgend jaar de eerste rookbom wellicht ? zullen de schoensmeerpieten dan zover radicaliseren, dat ze links Nederland in de zak stoppen en deporteren naar Spanje ? Lock'em up :shht:

Laatst bijgewerkt door Einstein op ma dec 10, 2018 10:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#895  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 10:30 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:

:hardlachen: Hou eens op met liegen HvR :foei:

"Zwarte Piet is een onderdeel van de internationale blackface-traditie. De huidige Zwarte Piet, tot een aantal jaar geleden altijd gespeeld met een zwart geschminkt gezicht, werd namelijk verzonnen in dezelfde periode dat blackface-optredens in Nederland enthousiast bezocht werden. Nog belangrijker, de huidige Zwarte Piet ontleent zijn succes aan dezelfde blackface-elementen: een zwart geschminkt gezicht, verfijnde kleding en anti-emancipatoire humor."

HvR schreef:

*Proest* het is nogal lastig om een normaal gesprek te hebben gezien jouw soort nu eenmaal begint met redeneren vanuit leugens en bedrog :foei:

:hardlachen: Over projecties gesproken....

We worden het niet eens lampie, en het lijkt me niet zo zinvol om verder op herhaling te gaan.

Sinterklaas hier was leuk, je krijgt de groeten van de Zwarte Pieten die het ook erg gezellig vonden
en jou en je soort aanraden om eindelijk eens uit je slachtofferrol te komen en te stoppen met je gedram.

Profiel  

Bericht nummer:#896  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 10:35 pm 
lid

HvR schreef:
en jou en je soort aanraden om eindelijk eens uit je slachtofferrol te komen en te stoppen met je gedram.

Ja eigenlijk zouden we de slavernij gewoon weer in moeten voeren, voor alle zwarten linksen anti-ZP'ers

Dan zijn er ook geen slachtoffers meer, want als ze klagen, schiet je ze gewoon in de knie.

Profiel  

Bericht nummer:#897  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 10:47 pm 
lid

HvR schreef:
We worden het niet eens lampie, en het lijkt me niet zo zinvol om verder op herhaling te gaan.

We worden het niet eens omdat jij niet in staat bent om integer aan de discussie deel te nemen omdat jouw startpunt 1. niet waar is en je dus 2. de realiteit ontkent.

Lumiere: "Zwarte Piet is een afrikaans stereotyp blackface uiterlijk"
HvR: "Zwarte Piet heeft met blackface geen bal te maken"
Lumiere: *plaatst waaruit nogal duidelijk blijkt dat Zwarte Piet een stereotyp blackface uiterlijk is*
HvR: "het lijkt me niet zo zinvol om verder op herhaling te gaan."

Echt serieus wat een ongelofelijke hypocriete lafbekkerij die jij hier tentoonstelt :foei:

HvR schreef:
jou en je soort aanraden om eindelijk eens uit je slachtofferrol te komen en te stoppen met je gedram.

Tsja als jouw soort zich niet integer op wil stellen dan moet men maar blijven demonstreren, ook al voel jij je dan daardoor geslachtofferd door 'fascisme' omdat men van het recht op vrijheid van meningsuiting gebruikmaakt :hardlachen:

Laatst bijgewerkt door Lumiere op ma dec 10, 2018 10:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#898  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 10:52 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:

We worden het niet eens omdat jij niet in staat bent om integer aan de discussie deel te nemen omdat jouw startpunt 1. niet waar is en je dus 2. de realiteit ontkent.

Lumiere: "Zwarte Piet is een afrikaans stereotyp blackface uiterlijk"
HvR: "Zwarte Piet heeft met blackface geen bal te maken"
Lumiere: *plaatst waaruit nogal duidelijk blijkt dat Zwarte Piet een stereotyp blackface uiterlijk is*
HvR: "het lijkt me niet zo zinvol om verder op herhaling te gaan."

Echt serieus wat een hypocriete lafbekkerij wat jij hier tentoonstelt :foei:

HvR schreef:
jou en je soort aanraden om eindelijk eens uit je slachtofferrol te komen en te stoppen met je gedram.

Tsja als jouw soort zich niet integer op wil stellen dan moet men maar blijven demonstreren, ook al voel jij je daardoor geslachtofferd door 'fascisme' :hardlachen:

Dat artikeltje is allang voorbij gekomen en er zijn zat andere artikelen geplaatst waar het tegendeel wordt beweerd.

Jij bent degene die niet verder komt dan de ander van leugens en bedrog beschuldigen, vanaf het begin van dit draadje.

Daar komen we inderdaad niet verder mee, maar leuter gerust door.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#899  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 10:54 pm 
lid

Einstein schreef:
HvR schreef:

Ja eigenlijk zouden we de slavernij gewoon weer in moeten voeren, voor alle zwarten linksen anti-ZP'ers

Dan zijn er ook geen slachtoffers meer, want als ze klagen, schiet je ze gewoon in de knie.

Jou had ik hoger ingeschat dan dat je net als het fascistische lampie mensen zo probeert iets aan te wrijven.

Gatver....

Profiel  

Bericht nummer:#900  BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 10:58 pm 
lid

HvR schreef:
Dat artikeltje is allang voorbij gekomen en er zijn zat andere artikelen geplaatst waar het tegendeel wordt beweerd.

Nou toon maar eens aan wat er niet van klopt, geef eens aan hoe onderstaand fragment niet in dezelfde traditie staat als de blackface karikatuur zoals beschreven in het artikel.
phpBB [media]

HvR schreef:
Jij bent degene die niet verder komt dan de ander van leugens en bedrog beschuldigen, vanaf het begin van dit draadje.

Gezien jij niet verder komt dan leugens en bedrog, kom ik niet verder dan het constateren daarvan inderdaad. :fluiten:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 924 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]