Raya schreef:
Einstein schreef:
Voor donkergekleurde mensen tast de figuur van Zwarte Piet de menselijke waardigheid aan. Op zich is menselijke waardigheid geen mensenrecht, maar het is toch een recht, wat ieder mens graag geniet..
Veel van mijn gekleurde (bruine) vrienden en vriendinnen, spelen dezer dagen voor zwarte piet. Je kunt je ook stoten aan een steen zonder je er aan te stoten. Je hebt van die mensen die bij het zien van een steen al AUW! roepen.
Ik erger mij aan de blanke bisschop die de boel kennelijk moet leiden. Blanken blijken erg vaak kinderen te misbruiken. Nederlanders staan in een afschuwlijke toplijst.
Maar ik ga er niet voor de straat op. Misschien is dit wel een integere bisschop en zijn die zwarte pieten geen slaafjes, en dan toch zeker niet meer op dit moment.
Kortom, je kunt je ook aanstellen. En ik ga mijn bruine vrienden niet vertellen dat ze andere bruine mensen voor het hoofd stoten door voor zwarte piet te spelen om kindertjes een geweldig feest te bezorgen.
Wat hebben jouw bruine vrienden en pedofiele bisschoppen met de discussie over de kleur van zwarte Piet te maken?
Het gaat over een traditie van een feest in een veranderende wereld.
Nederland heeft een koloniaal verleden en dat is ook veranderd.
Veel mensen uit onze ex kolonies wonen nu in Nederland
Nederland staat niet los van andere landen en los van discussies over ontwikkelingen van emancipatie
van de zwarte mensen in andere Westerse landen.
Inmiddels is hier ook en kerstman overgewaaid uit de Angelsaksische wereld en een Black Friday enz enz
Dus laten we op een normale/polder manier de kleur van zwarte piet veranderen en er geen burgeroorlog van maken.
Kom op ,laten de baudetjes ook eens normaal gaan doen.
Laten we op een normale manier constateren dat zwarte piet in zijn huidige betekenis niks te maken heeft met kolonialisme, en dat het pimpen van overgewaaide of inheemse slachtofferpercepties geen enkele bijdrage levert aan wat voor emancipatie dan ook.