Het is nu vr dec 14, 2018 8:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 924 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#821  BerichtGeplaatst: za nov 24, 2018 7:20 pm 
lid

baedeker schreef:
Wisp schreef:
HvR schreef:

Dan kunnen we vaststellen dat in de afgelopen jaren van goed bestuur geen sprake is geweest.

Dit conflict sleept al tijden en verdiept zich alleen maar, mede omdat de bestuurders steeds weer de verkeerde keuzen maken
en constant met twee maten lijken te meten.

Als jij niet ziet dat actie eens reactie geeft, in dit geval vanuit de NL samenleving, zegt dat veel over jou....

Je post beëindigen met zo maar random sneer is echt geen overtuigende manier van discussiëren
Te meer daar jij helemaal niet weet of ik zie dat actie reactie geeft

We hadden het over de taken van de minister aangaande goed functioneren .
Heeft niks te maken met de vraag of jij het eens bent met diverse genomen beslissingen van openbare bestuurslichamen in het algemeen of van burgemeesters in het bijzonder.
Ook niet met de vraag of ik het eens ben met die diverse beslissingen

Sneers uitdelen gaat Wisp erg makkelijk af, maar het incasseren moet ze nog wat aan werken.
:wink:

HvR heeft gewoon een punt. Het openbaar bestuur handelt door demonstraties op een kinderfeest toe te staan al jaren fout. In 2014 leverde dat 90 arrestaties op, in 2016 200. Als vervolgens de minister die de zorg heeft voor het openbaar bestuur zich met haar snufferd op TV wurmt, dan mag je toch op zijn minst verwachten dat ze excuses aanbiedt.

Ofwel de burgemeesters zijn zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die ze zelf nemen
ofwel die burgemeesters zijn niet zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die zij nemen
Als er nog een andere mogelijkheid is hoor ik dat graag
Maar ik ben bang dat we in herhaling vallen.

Profiel  

Bericht nummer:#822  BerichtGeplaatst: za nov 24, 2018 8:41 pm 
lid

Een rechter kan een burgemeester terugfluiten bij een afgegeven gebiedsverbod.

https://www.elsevierweekblad.nl/juist/a ... -1514644W/

Profiel  

Bericht nummer:#823  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 12:32 am 
lid

Biertje schreef:
Een rechter kan een burgemeester terugfluiten bij een afgegeven gebiedsverbod.

https://www.elsevierweekblad.nl/juist/a ... -1514644W/

Ja, en demonstraties bij sinterklaasintochten / kinderfeestjes kunnen dus landelijk verboden worden.

Lijkt me goed in dezen.... :yes:

Profiel  

Bericht nummer:#824  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 12:37 am 
lid

Deels eens, deze oplossing is ook in Den Haag genoemd, maar er moet nog iets bij. Alléén de demonstratie verbieden zou onevenwichtig zijn.. want het gaat om een KOZP-demonstratie en tegendemonstratie. Uiteraard is er geen tegendemonstratie zonder KOZP-demonstratie ! Maar wat gebeurt er dan verder met de bezwaren, met de schoensmeerpieten ? Je kunt mensen wel verbieden om te demonstreren, maar daarmee is de aanleiding niet weg. Wat mij ook stoort in deze "VVD-oplossing" is dat je in feite de tegendemonstranten van afgelopen zaterdag beloont. Een meute schreeuwende hooligans in zwarte jacks, die zonder toestemming van de gemeente mensen angst aanjagen.

Misschien moet het voorstel worden aangevuld. Je kunt je bijv. afvragen.. hoe "politiek" is de aanwezigheid van schoensmeerpieten, tegenwoordig ? Is het gebruik van bruine schmink tijdens sinterklaas geen politieke demonstratie ?

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#825  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 1:27 am 
lid

Einstein schreef:
Deels eens, deze oplossing is ook in Den Haag genoemd, maar er moet nog iets bij. Alléén de demonstratie verbieden zou onevenwichtig zijn.. want het gaat om een KOZP-demonstratie en tegendemonstratie. Uiteraard is er geen tegendemonstratie zonder KOZP-demonstratie ! Maar wat gebeurt er dan verder met de bezwaren, met de schoensmeerpieten ? Je kunt mensen wel verbieden om te demonstreren, maar daarmee is de aanleiding niet weg. Wat mij ook stoort in deze "VVD-oplossing" is dat je in feite de tegendemonstranten van afgelopen zaterdag beloont. Een meute schreeuwende hooligans in zwarte jacks, die zonder toestemming van de gemeente mensen angst aanjagen.

Misschien moet het voorstel worden aangevuld. Je kunt je bijv. afvragen.. hoe "politiek" is de aanwezigheid van schoensmeerpieten, tegenwoordig ? Is het gebruik van bruine schmink tijdens sinterklaas geen politieke demonstratie ?

Ik zou zeggen: kijk naar hoe het sinterklaasfeest al jaaaren meegaat met de tijd
en heb een beetje vertrouwen dat niet veel Nederlanders anno 2018 nog altijd slavenhouders zijn.... :wink:

Nederland is zeer progressief maar even allergisch voor flauwekul. De voortgaande verwijten worden niet (meer) (h)erkend.

En terecht, wat mij betreft. We hebben anno 2018 wel belangrijker zaken om over na te denken.

Profiel  

Bericht nummer:#826  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 1:39 am 
lid

Wisp schreef:
HvR schreef:
Wisp schreef:

Wat die zin ook moge betekenen , het betekend in ieder geval niet dat de lokale verantwoordelijkheden standaard zouden moeten worden toegewezen aan de minister
Zelfs al zouden de burgemeesters iets fout hebben gedaan , dan nog zou de verontschuldigingen van die burgemeesters moeten komen.

Goed functioneren van het openbaar bestuur in ons land houdt nou juist in dat de landelijke overheid de verantwoordelijkheid (waar mogelijk) laat waar de verantwoordelijkheid ligt
En als jij dat "het vuurtje opstoken" noemt zegt dat veel over jou , en niets over de minister

Dan kunnen we vaststellen dat in de afgelopen jaren van goed bestuur geen sprake is geweest.

Dit conflict sleept al tijden en verdiept zich alleen maar, mede omdat de bestuurders steeds weer de verkeerde keuzen maken
en constant met twee maten lijken te meten.

Als jij niet ziet dat actie eens reactie geeft, in dit geval vanuit de NL samenleving, zegt dat veel over jou....

Je post beëindigen met zo maar random sneer is echt geen overtuigende manier van discussiëren

Heeft niks te maken met de vraag of jij het eens bent met diverse genomen beslissingen van openbare bestuurslichamen in het algemeen of van burgemeesters in het bijzonder.

En als jij dat "het vuurtje opstoken" noemt zegt dat veel over jou , en niets over de minister.

Really ? :holy:

Profiel  

Bericht nummer:#827  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 3:19 am 
lid

HvR schreef:
De voortgaande verwijten worden niet (meer) (h)erkend.

Dream on. Je zit weer te struisvogelen, HvR.. Sommige dingen kun je niet afdwingen of wegdefinieeren. Die BESTAAN gewoon.

Nog wat mooie sinterklaaslinkjes :)

http://www.jefdejager.nl/sint.php
https://historiek.net/geschiedenis-van- ... iek/84395/
https://www.dbnl.org/tekst/nede008wito0 ... 1_0010.php

Zet die letter h er maar gewoon tussen. JIJ herkent het niet. Omdat jij wit bent :)

Het blackface-verwijt is terecht. Dat was het in 1927 en dat is het nu nog steeds. Je zult het ermee moeten doen..

:bye:

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#828  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 8:40 am 
lid

Demonstraties als roepen dat Sinterklaas niet bestaat, of anderszins op een wijze welke intimiderend is voor kinderen, in het bijzijn van kinderen, is voor mij verstoring van de openbare orde bij die kinderen.
En kinderen tellen voor mij net zo hard mee als volwassen, voor- zowel als tegenstanders van zwarte piet en zij, die er neutraal in staan.

Protesteren mag, verstoren niet, en zeker niet intimiderend.

Er zijn mogelijkheden te over voor zowel voor als tegenstanders om hun mening kenbaar te maken, zonder dat in de buurt van de kinderen te doen.
Mensen die protesteren tegen het koningshuis, houden we tenslotte ook ver van de route van de rit van het koninklijk paar. Waarom kan dat niet als het om kinderen gaat?

Profiel  

Bericht nummer:#829  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 10:19 am 
lid

HvR schreef:
Enzo501 schreef:
Dit gezegd hebbende denk ik dat we wel op een punt zijn aangekomen, of al voorbij zijn, waarbij het verstandig is demonstraties bij sinterklaasintochten te verbieden, in elk geval voor een paar jaar, in de hoop dat in de tussentijd de gemoederen/gebrek aan verstand tot bedaren zijn gekomen.

Eens. Net zoals we soms een tijdje geen uit-publiek bij bepaalde wedstrijden toelaten.

Als iedereen na een jaar of vijf weer normaal kan doen, zien we verder....
Dat kan een burgemeester inderdaad besluiten. Dus laat het dan ook aan de burgemeester of die een demonstratie toestaat, immers er is sprake van een gedecentraliseerd bestuur. En vergeet dan niet dat een rechter de burgemeester kan terugfluiten.

Profiel  

Bericht nummer:#830  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 11:32 am 
lid

Einstein schreef:
HvR schreef:
De voortgaande verwijten worden niet (meer) (h)erkend.

Dream on. Je zit weer te struisvogelen, HvR.. Sommige dingen kun je niet afdwingen of wegdefinieeren. Die BESTAAN gewoon.

Nog wat mooie sinterklaaslinkjes :)

http://www.jefdejager.nl/sint.php
https://historiek.net/geschiedenis-van- ... iek/84395/
https://www.dbnl.org/tekst/nede008wito0 ... 1_0010.php

Zet die letter h er maar gewoon tussen. JIJ herkent het niet. Omdat jij wit bent :)

Het blackface-verwijt is terecht. Dat was het in 1927 en dat is het nu nog steeds. Je zult het ermee moeten doen..

:bye:

Alsof er niks veranderd is sinds 1927.... :rolleyes:

Zwarte Piet is al sinds jaar en dag de grote kindervriend en slimme helper van Sinterklaas.

Anno 2018 heeft dat allemaal niets te maken met slavernij of racisme en daarom (h)erken ik al die verwijten niet.

Profiel  

Bericht nummer:#831  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 11:44 am 
lid

Wisp schreef:
baedeker schreef:
Wisp schreef:

Sneers uitdelen gaat Wisp erg makkelijk af, maar het incasseren moet ze nog wat aan werken.
:wink:

HvR heeft gewoon een punt. Het openbaar bestuur handelt door demonstraties op een kinderfeest toe te staan al jaren fout. In 2014 leverde dat 90 arrestaties op, in 2016 200. Als vervolgens de minister die de zorg heeft voor het openbaar bestuur zich met haar snufferd op TV wurmt, dan mag je toch op zijn minst verwachten dat ze excuses aanbiedt.
Ofwel de burgemeesters zijn zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die ze zelf nemen
ofwel die burgemeesters zijn niet zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die zij nemen
Als er nog een andere mogelijkheid is hoor ik dat graag
Maar ik ben bang dat we in herhaling vallen.

Nee hoor, ik ben er al lang uit. Je hebt een taak van de burgemeester en een taak van de minister. Wat jij probeert is de verantwoordelijkheid van de minister weg te doen vallen omdat de burgemeester ook een verantwoordelijkheid heeft. Je maakt gewoon een denkfout, een tertium non datur. Als de minister die de zorg heeft voor het openbaar bestuur zich met haar snufferd op TV wurmt, dan mag je toch op zijn minst verwachten dat ze excuses aanbiedt.

Profiel  

Bericht nummer:#832  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 11:55 am 
lid

Baedeker schreef:
Goh, er zijn toen 200 mensen opgepakt. En wat was de straf die ze gekregen hebben?

Profiel  

Bericht nummer:#833  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 11:58 am 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Enzo501 schreef:
Dit gezegd hebbende denk ik dat we wel op een punt zijn aangekomen, of al voorbij zijn, waarbij het verstandig is demonstraties bij sinterklaasintochten te verbieden, in elk geval voor een paar jaar, in de hoop dat in de tussentijd de gemoederen/gebrek aan verstand tot bedaren zijn gekomen.
Eens. Net zoals we soms een tijdje geen uit-publiek bij bepaalde wedstrijden toelaten.

Als iedereen na een jaar of vijf weer normaal kan doen, zien we verder....
Dat kan een burgemeester inderdaad besluiten. Dus laat het dan ook aan de burgemeester of die een demonstratie toestaat, immers er is sprake van een gedecentraliseerd bestuur. En vergeet dan niet dat een rechter de burgemeester kan terugfluiten.

De burgemeesters hebben laten zien hier niet zo goed in te zijn. Bovendien gaat het met Sinterklaas om nationaal erfgoed. Moeten we niet per gemeente anders willen regelen. Dan mogen burgemeesters wat mij betreft voortaan gaan over frikandel, kroket en lihanboutjes. Ok?

Profiel  

Bericht nummer:#834  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 11:59 am 
lid

Biertje schreef:
Baedeker schreef:
Goh, er zijn toen 200 mensen opgepakt. En wat was de straf die ze gekregen hebben?

Zeg maar gewoon wat je wil zeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#835  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 12:16 pm 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:
Raya schreef:
ik stel juist de vraag welk mensenrecht zwarte piet aantast!

Voor donkergekleurde mensen tast de figuur van Zwarte Piet de menselijke waardigheid aan. Op zich is menselijke waardigheid geen mensenrecht, maar het is toch een recht, wat ieder mens graag geniet..

Veel van mijn gekleurde (bruine) vrienden en vriendinnen, spelen dezer dagen voor zwarte piet. Je kunt je ook stoten aan een steen zonder je er aan te stoten. Je hebt van die mensen die bij het zien van een steen al AUW! roepen.

Ik erger mij aan de blanke bisschop die de boel kennelijk moet leiden. Blanken blijken erg vaak kinderen te misbruiken. Nederlanders staan in een afschuwlijke toplijst.
Maar ik ga er niet voor de straat op. Misschien is dit wel een integere bisschop en zijn die zwarte pieten geen slaafjes, en dan toch zeker niet meer op dit moment.

Kortom, je kunt je ook aanstellen. En ik ga mijn bruine vrienden niet vertellen dat ze andere bruine mensen voor het hoofd stoten door voor zwarte piet te spelen om kindertjes een geweldig feest te bezorgen.

Wat hebben jouw bruine vrienden en pedofiele bisschoppen met de discussie over de kleur van zwarte Piet te maken?
Het gaat over een traditie van een feest in een veranderende wereld.

Nederland heeft een koloniaal verleden en dat is ook veranderd.
Veel mensen uit onze ex kolonies wonen nu in Nederland
Nederland staat niet los van andere landen en los van discussies over ontwikkelingen van emancipatie
van de zwarte mensen in andere Westerse landen.
Inmiddels is hier ook en kerstman overgewaaid uit de Angelsaksische wereld en een Black Friday enz enz
Dus laten we op een normale/polder manier de kleur van zwarte piet veranderen en er geen burgeroorlog van maken.

Kom op ,laten de baudetjes ook eens normaal gaan doen.

Profiel  

Bericht nummer:#836  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 1:01 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:
Baedeker schreef:

En wat was de straf die ze gekregen hebben?

Profiel  

Bericht nummer:#837  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 1:03 pm 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Biertje schreef:

Profiel  

Bericht nummer:#838  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 1:09 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:
baedeker schreef:

Dat het zinloos is om mensen op te pakken die geen strafbare feiten hebben begaan Je vergeet dat ons eigen domme regering een machtswapen dacht te hebben met artikel 140 als mensen gingen demonstreren.. En raad eens wat de rechter ermee deed? Precies, hij veegde dat van tafel.

Profiel  

Bericht nummer:#839  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 1:12 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:
Voor donkergekleurde mensen tast de figuur van Zwarte Piet de menselijke waardigheid aan. Op zich is menselijke waardigheid geen mensenrecht, maar het is toch een recht, wat ieder mens graag geniet..
Veel van mijn gekleurde (bruine) vrienden en vriendinnen, spelen dezer dagen voor zwarte piet. Je kunt je ook stoten aan een steen zonder je er aan te stoten. Je hebt van die mensen die bij het zien van een steen al AUW! roepen.

Ik erger mij aan de blanke bisschop die de boel kennelijk moet leiden. Blanken blijken erg vaak kinderen te misbruiken. Nederlanders staan in een afschuwlijke toplijst.
Maar ik ga er niet voor de straat op. Misschien is dit wel een integere bisschop en zijn die zwarte pieten geen slaafjes, en dan toch zeker niet meer op dit moment.

Kortom, je kunt je ook aanstellen. En ik ga mijn bruine vrienden niet vertellen dat ze andere bruine mensen voor het hoofd stoten door voor zwarte piet te spelen om kindertjes een geweldig feest te bezorgen.
Wat hebben jouw bruine vrienden en pedofiele bisschoppen met de discussie over de kleur van zwarte Piet te maken?
Het gaat over een traditie van een feest in een veranderende wereld.

Nederland heeft een koloniaal verleden en dat is ook veranderd.
Veel mensen uit onze ex kolonies wonen nu in Nederland
Nederland staat niet los van andere landen en los van discussies over ontwikkelingen van emancipatie
van de zwarte mensen in andere Westerse landen.
Inmiddels is hier ook en kerstman overgewaaid uit de Angelsaksische wereld en een Black Friday enz enz
Dus laten we op een normale/polder manier de kleur van zwarte piet veranderen en er geen burgeroorlog van maken.

Kom op ,laten de baudetjes ook eens normaal gaan doen.

Laten we op een normale manier constateren dat zwarte piet in zijn huidige betekenis niks te maken heeft met kolonialisme, en dat het pimpen van overgewaaide of inheemse slachtofferpercepties geen enkele bijdrage levert aan wat voor emancipatie dan ook.

Profiel  

Bericht nummer:#840  BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 1:16 pm 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Biertje schreef:
Dat het zinloos is om mensen op te pakken die geen strafbare feiten hebben begaan Je vergeet dat ons eigen domme regering een machtswapen dacht te hebben met artikel 140 als mensen gingen demonstreren.. En raad eens wat de rechter ermee deed? Precies, hij veegde dat van tafel.

Ah, dus daar zat je op te azen.
Sorry, maar demonstreren doe je niet op een kinderfeest. Nooit.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 924 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 47  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]