Het is nu di mei 21, 2019 2:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 276 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
Bericht nummer:#261  BerichtGeplaatst: za feb 23, 2019 7:31 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15755
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Over dat kruisen van het vliegverkeer boven het IJsselmeer met de vliegroutes van Schiphol schreef ik ook al het nodige.
Dat maakt op het oog geen enkel verschil met de vliegroutes over Gelderland en Overijssel.
En het vliegen over en boven het IJsselmeer is ook veel veiliger, ten eerste omdat er waarschijnlijk minder aanvaringen met (grote) vogels zullen zijn, en ten tweede omdat als er een vliegtuig naar beneden komt je beter in het IJsselmeer terecht kunt komen dan in bewoond gebied, zowel voor de overlevingskansen van de vliegtuigpassagiers en bemanning als voor de mensen op de grond.
Vliegtuigen die landen op Schiphol vliegen boven het Ijsselmeer op een hoogte van 6000 -8000 voet. Je moet naar een situatie toe dat een startend vliegtuig boven een landend vliegtuig kruist, niet andersom. Een vliegtuig dat start vanaf Lelystad richting noord-oost krijgt een probleem, in de andere richting eveneens.

_________________
Multinationals verbranden geld bij het leven, enkel voor het omhoog krikken van de beurskoers.
https://www.youtube.com/watch?v=cfC6VO-8CHw&t=380s


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#262  BerichtGeplaatst: za feb 23, 2019 8:18 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 2632
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
De vliegtuigen boven de Noor Veluwe zijn ook aan het landen of aan het opstijgen. Er is voor zover mij bekend geen verschil tussen de twee situaties.
Zodra ik een bekende van mij te spreken krijg die piloot is zal ik het even precies navragen. Maar op het eerste gezicht zijn er geen significante verschillen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#263  BerichtGeplaatst: za feb 23, 2019 8:58 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15755
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
De vliegtuigen boven de Noor Veluwe zijn ook aan het landen of aan het opstijgen. Er is voor zover mij bekend geen verschil tussen de twee situaties.
Zodra ik een bekende van mij te spreken krijg die piloot is zal ik het even precies navragen. Maar op het eerste gezicht zijn er geen significante verschillen.
De separatie tussen landend en starten verkeer moet een veilig vliegverkeer opleveren. Een separatie van 2000 voet is te riskant.

_________________
Multinationals verbranden geld bij het leven, enkel voor het omhoog krikken van de beurskoers.
https://www.youtube.com/watch?v=cfC6VO-8CHw&t=380s


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#264  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 4:12 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 5357
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
wortel schreef:
Met de stijging van de zeespiegel, is Schiphol (polder), Lelystad (polder) en in zee heel riskant.

Om te beginnen zal de zee vlak bij IJmuiden wel dieper zijn dan Lelystad of de Markerwaard.

Het ondiepste is de Bruine Bank bij IJmuiden, zegt een kindertelevisieprogramma https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_a ... e-noordzee - 19 meter.

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#265  BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 5:47 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 49229
Berichten: Intopic
Als met de stijging van de zeespiegel een luchthaven op zee te riskant is, zullen Schiphol en Lelystad ook verzuipen, net zoals Amsterdam, en hebben we niets meer waar vliegende toeristen naartoe zouden willen.

Waarom zouden we nog in luchthavens investeren?

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#266  BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2019 1:07 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3696
Berichten: Intopic
Duurzaam denkend heb ik toch moeite met de spagaat van KLM-topman Pieter Elbers. Ik begrijp wat hij duidelijk probeert te maken, maar waarom moeten andere bedrijfstakken (bv landbouw en visserij) wel krimpen voor het milieu? Die komen toch niet weg met een uitspraak als dit:

Luchtvaart is er nou eenmaal. Het brengt heel veel goeds.



KLM-topman: Zonder vliegtuigen had jij die telefoon niet gehad
https://www.ad.nl/economie/klm-topman-z ... ~a9c743b7/

KLM-topman Pieter Elbers is tot in zijn vezels een luchtvaartman. Juist daarom neemt hij de aanzwellende kritiek op de milieu-effecten van vliegverkeer bloedserieus. ,,We zijn ons daarvan bewust. Het is bijna een spagaat.”



Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#267  BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2019 2:25 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15755
Berichten: Intopic
Citaat:
Zonder vliegtuigen had jij die telefoon niet gehad
Geldt dat dan ook voor mijn laptop, mijn scheerapparaat, waterkoker, magnetron, fototoestel, telelvisie etc?

_________________
Multinationals verbranden geld bij het leven, enkel voor het omhoog krikken van de beurskoers.
https://www.youtube.com/watch?v=cfC6VO-8CHw&t=380s


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#268  BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2019 2:34 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 7175
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Over dat kruisen van het vliegverkeer boven het IJsselmeer met de vliegroutes van Schiphol schreef ik ook al het nodige.
Dat maakt op het oog geen enkel verschil met de vliegroutes over Gelderland en Overijssel.
En het vliegen over en boven het IJsselmeer is ook veel veiliger, ten eerste omdat er waarschijnlijk minder aanvaringen met (grote) vogels zullen zijn, en ten tweede omdat als er een vliegtuig naar beneden komt je beter in het IJsselmeer terecht kunt komen dan in bewoond gebied, zowel voor de overlevingskansen van de vliegtuigpassagiers en bemanning als voor de mensen op de grond.


Allemaal lapwerk dat vliegveld in Lelystad en meer vluchten op Schiphol.
Een vliegveld voor de kust had nu al klaar kunnen zijn ,als we niet zaten opgescheept met
de kruideniersmentaliteit van de jaren Balkenende en de crisisjaren van de kabinetten Rutte.
Wat we in Nederland nodig hebben is een VOC mentaliteit en geen Jan Salie mentaliteit van de laatste 20 jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#269  BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2019 3:03 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15755
Berichten: Intopic
Hume schreef:
kwaaisteniet schreef:
Over dat kruisen van het vliegverkeer boven het IJsselmeer met de vliegroutes van Schiphol schreef ik ook al het nodige.
Dat maakt op het oog geen enkel verschil met de vliegroutes over Gelderland en Overijssel.
En het vliegen over en boven het IJsselmeer is ook veel veiliger, ten eerste omdat er waarschijnlijk minder aanvaringen met (grote) vogels zullen zijn, en ten tweede omdat als er een vliegtuig naar beneden komt je beter in het IJsselmeer terecht kunt komen dan in bewoond gebied, zowel voor de overlevingskansen van de vliegtuigpassagiers en bemanning als voor de mensen op de grond.


Allemaal lapwerk dat vliegveld in Lelystad en meer vluchten op Schiphol.
Een vliegveld voor de kust had nu al klaar kunnen zijn ,als we niet zaten opgescheept met
de kruideniersmentaliteit van de jaren Balkenende en de crisisjaren van de kabinetten Rutte.
Wat we in Nederland nodig hebben is een VOC mentaliteit en geen Jan Salie mentaliteit van de laatste 20 jaar.
Nu het duidelijk hoe het debacle met de NS inzake de HSL kon ontstaan is de kans op een miskleun levensgroot aanwezig. Eerst zal Nederland moeten genezen van:

1. Iets zo goedkoop mogelijk in te kopen. Goedkoop is duurkoop
2. Niet meer wat niet-Nederlands is om te bouwen naar Nederlandse eisen. Die moeten mogelijk op de schop
3. Pennywise Pound Foolish
4. Niet denken dat Nederland overal de eerste plaats kan innemen.
5. Denken gidsland te zijn is het domste wat je kan doen.

Er is een torenhoge ambitie nu gesteld door Hoekstra met AirFrance: Die combinatie moet de beste van de wereld worden. Kan ze vergeten want cultuurverschil is te groot
https://www.travelpro.nl/af-klm-moet-be ... ld-worden/

https://www.ad.nl/binnenland/de-hsl-is- ... ~afe8c8e3/

_________________
Multinationals verbranden geld bij het leven, enkel voor het omhoog krikken van de beurskoers.
https://www.youtube.com/watch?v=cfC6VO-8CHw&t=380s


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#270  BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2019 7:19 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 9060
Berichten: Intopic
Hume schreef:
kwaaisteniet schreef:
Over dat kruisen van het vliegverkeer boven het IJsselmeer met de vliegroutes van Schiphol schreef ik ook al het nodige.
Dat maakt op het oog geen enkel verschil met de vliegroutes over Gelderland en Overijssel.
En het vliegen over en boven het IJsselmeer is ook veel veiliger, ten eerste omdat er waarschijnlijk minder aanvaringen met (grote) vogels zullen zijn, en ten tweede omdat als er een vliegtuig naar beneden komt je beter in het IJsselmeer terecht kunt komen dan in bewoond gebied, zowel voor de overlevingskansen van de vliegtuigpassagiers en bemanning als voor de mensen op de grond.


Allemaal lapwerk dat vliegveld in Lelystad en meer vluchten op Schiphol.
Een vliegveld voor de kust had nu al klaar kunnen zijn ,als we niet zaten opgescheept met
de kruideniersmentaliteit van de jaren Balkenende en de crisisjaren van de kabinetten Rutte.
Wat we in Nederland nodig hebben is een VOC mentaliteit en geen Jan Salie mentaliteit van de laatste 20 jaar.


Zeur je nou nog steeds door over dat idiote idee ? :hum:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#271  BerichtGeplaatst: di maart 05, 2019 9:35 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 18, 2013 10:36 am
Berichten: 576
Berichten: Intopic
Een vliegveld voor de kust kan, maar heeft ook risico's er worden veel windmolens geplaatst, en tadaa die blijken in de weg te staan. bomen kappen is geen probleem (zie Lelystad) maar molens kappen hmmm.
Boven de noordzee zijn ook vogels, en de uitlaatgassen van vliegtuigen zullen het zeemilieu ook aantasten (verzuring van de Noordzee is al een probleem)
Daarnaast zou het geen eiland maar een drijvend vliegveld moeten zijn (geen probleem met zeespiegelstijging) Dat kan heeft Nederland al bewezen in Azië (Nederlands bedrijf waar ik gewerkt heb is groot adviesbedrijf in vliegvelden, en mijnbouw, en pretendeert duurzaam te zijn...…ik snap het nog steeds niet)
Maar wat mij betreft moeten we gewoon minder gaan vliegen, en minder producten kopen die echt van luchtvaart afhankelijk zijn (rozen uit Afrika bijvoorbeeld) consuminderen, of gewoon beter nadenken over wat je koopt en doet.... Economie jammer dan, dan maar andere banen, of een tandje minder.... de gevolgen van de klimaatverandering zullen Nederland pas echt arm maken, maar ja da's over 2-3 generaties pas....


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#272  BerichtGeplaatst: di maart 05, 2019 11:35 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 5357
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
boswachter schreef:
Een vliegveld voor de kust kan, maar heeft ook risico's er worden veel windmolens geplaatst, en tadaa die blijken in de weg te staan. bomen kappen is geen probleem (zie Lelystad) maar molens kappen hmmm.
Boven de noordzee zijn ook vogels, en de uitlaatgassen van vliegtuigen zullen het zeemilieu ook aantasten (verzuring van de Noordzee is al een probleem)
Daarnaast zou het geen eiland maar een drijvend vliegveld moeten zijn (geen probleem met zeespiegelstijging) Dat kan heeft Nederland al bewezen in Azië (Nederlands bedrijf waar ik gewerkt heb is groot adviesbedrijf in vliegvelden, en mijnbouw, en pretendeert duurzaam te zijn...…ik snap het nog steeds niet)
Maar wat mij betreft moeten we gewoon minder gaan vliegen, en minder producten kopen die echt van luchtvaart afhankelijk zijn (rozen uit Afrika bijvoorbeeld) consuminderen, of gewoon beter nadenken over wat je koopt en doet.... Economie jammer dan, dan maar andere banen, of een tandje minder.... de gevolgen van de klimaatverandering zullen Nederland pas echt arm maken, maar ja da's over 2-3 generaties pas....

Dat laatste is echter wel een ijkpunt voor de hele discussie: wat is het effect voor onze kleinkinderen. Misschien is het te gemakkelijk om te suggereren dat economie er niet toe doet: het is nu al een offer dat inderdaad mensen in de armoede zal drijven, en dat heeft alles te maken met de beperkingen van onze economie.

Het gaat kennelijk juist wel om economie en hoe die duurzaam welvaart en welzijn in een gezonde leefomgeving kan laten zijn, blijven of maken. Houd er maar rekening mee dat dit de sleutel is, juist omdat we in deze eeuw geen duurzame economische GROEI meer hebben te verwachten. Die verwachting mis ik bij ouderen zoals ikzelf, ik zie mijn generatiegenoten in gedachten nog leven in die vorige eeuw toen economische groei en verbeterende omstandigheden "vanzelf" leken te gebeuren.

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#273  BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2019 8:56 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 15755
Berichten: Intopic
Citaat:
Nederlands bedrijf waar ik gewerkt heb is groot adviesbedrijf in vliegvelden, en mijnbouw, en pretendeert duurzaam te zijn...…ik snap het nog steeds niet)
Bedoel jij Haskoning?

_________________
Multinationals verbranden geld bij het leven, enkel voor het omhoog krikken van de beurskoers.
https://www.youtube.com/watch?v=cfC6VO-8CHw&t=380s


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#274  BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2019 9:20 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 18, 2013 10:36 am
Berichten: 576
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Citaat:
Nederlands bedrijf waar ik gewerkt heb is groot adviesbedrijf in vliegvelden, en mijnbouw, en pretendeert duurzaam te zijn...…ik snap het nog steeds niet)
Bedoel jij Haskoning?

HaskoningDHV yep, ik heb 6 jaar bij DHV gewerkt ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#275  BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2019 9:21 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 7175
Berichten: Intopic
boswachter schreef:
Een vliegveld voor de kust kan, maar heeft ook risico's er worden veel windmolens geplaatst, en tadaa die blijken in de weg te staan. bomen kappen is geen probleem (zie Lelystad) maar molens kappen hmmm.
Boven de noordzee zijn ook vogels, en de uitlaatgassen van vliegtuigen zullen het zeemilieu ook aantasten (verzuring van de Noordzee is al een probleem)
Daarnaast zou het geen eiland maar een drijvend vliegveld moeten zijn (geen probleem met zeespiegelstijging) Dat kan heeft Nederland al bewezen in Azië (Nederlands bedrijf waar ik gewerkt heb is groot adviesbedrijf in vliegvelden, en mijnbouw, en pretendeert duurzaam te zijn...…ik snap het nog steeds niet)
Maar wat mij betreft moeten we gewoon minder gaan vliegen, en minder producten kopen die echt van luchtvaart afhankelijk zijn (rozen uit Afrika bijvoorbeeld) consuminderen, of gewoon beter nadenken over wat je koopt en doet.... Economie jammer dan, dan maar andere banen, of een tandje minder.... de gevolgen van de klimaatverandering zullen Nederland pas echt arm maken, maar ja da's over 2-3 generaties pas....


Het enige positieve punt van het FVD is dat ze een voorstander zijn van een vliegveld voor de kust.
Misschien kan het provinciebestuur van Noord Holland hier een speerpunt van maken.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#276  BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2019 10:48 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3696
Berichten: Intopic
Als CO2-vogels nemen we de klimaatverandering wel serieus hoor!!

Meer reizigers op Nederlandse luchthavens
https://nos.nl/artikel/2277482-meer-rei ... avens.html


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 276 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Enzo501 en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling