Het is nu di jul 16, 2019 4:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 276 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#241  BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 7:06 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 06, 2012 12:39 pm
Berichten: 7784
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Ach gossie toch de arme huizenkopers. :hardlachen: Je zou ze de kost moeten geven de mensen die in Zwanenburg goedkoop een huis kopen en vervolgens gaan klagen over de geluidsoverlast. :luidlachen:


Dat is kretologie die het aan de borreltafel ongetwijfeld goed doet, maar nergens op gebaseerd is.

_________________
I never forget a face, but in your case I'll be glad to make
an exception.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#242  BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 7:14 pm 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 19412
Berichten: Intopic
Raya schreef:
En wegen steeds meer verstopt raken. En men nog steeds niet beseft dat werk en wonen niet zo ver van elkaar gescheiden moeten worden.

Het lijkt me dat als je 100000 huizen bijbouwt er meer mensen en meer auto's bijkomen en dus ook meer verkeer en files. Tenzij er allemaal mensen die nu in Amersfoort wonen en in Amsterdam werken nu meer in de buurt gaan houden. Maar zo'n stelling is niet te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#243  BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 7:19 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 50232
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
En wegen steeds meer verstopt raken. En men nog steeds niet beseft dat werk en wonen niet zo ver van elkaar gescheiden moeten worden.

Het lijkt me dat als je 100000 huizen bijbouwt er meer mensen en meer auto's bijkomen en dus ook meer verkeer en files. Tenzij er allemaal mensen die nu in Amersfoort wonen en in Amsterdam werken nu meer in de buurt gaan houden. Maar zo'n stelling is niet te houden.


Als ik een baan in Groningen zou krijgen omdat daar werk voor me is, is het verstandig daar in de buurt te gaan wonen. Dat kan natuurlijk ook Leeuwarden zijn. Het verkeer dat ik dan veroorzaak: Leeuwarden - Groningen; verschilt nogal van Weert - Groningen. Ik zal dus minder bijdragen aan files, omdat ik minder weg afleg.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#244  BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 7:38 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16323
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
En wegen steeds meer verstopt raken. En men nog steeds niet beseft dat werk en wonen niet zo ver van elkaar gescheiden moeten worden.

Het lijkt me dat als je 100000 huizen bijbouwt er meer mensen en meer auto's bijkomen en dus ook meer verkeer en files. Tenzij er allemaal mensen die nu in Amersfoort wonen en in Amsterdam werken nu meer in de buurt gaan houden. Maar zo'n stelling is niet te houden.
Een verkeersweg mag je vergelijken met een slagader. Wat we in Nederland doen is dat we ergens de snelweg een stukje zesbaans maken en daarna weer vierbaans. Gevolg: file wordt opgeschoven maar niet opgelost.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#245  BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 6:54 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 50232
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
En wegen steeds meer verstopt raken. En men nog steeds niet beseft dat werk en wonen niet zo ver van elkaar gescheiden moeten worden.

Het lijkt me dat als je 100000 huizen bijbouwt er meer mensen en meer auto's bijkomen en dus ook meer verkeer en files. Tenzij er allemaal mensen die nu in Amersfoort wonen en in Amsterdam werken nu meer in de buurt gaan houden. Maar zo'n stelling is niet te houden.
Een verkeersweg mag je vergelijken met een slagader. Wat we in Nederland doen is dat we ergens de snelweg een stukje zesbaans maken en daarna weer vierbaans. Gevolg: file wordt opgeschoven maar niet opgelost.


Inderdaad. Het is heel dom om vernauwingen te laten bestaan.
Echter, het is inmiddels duidelijk dat meer asfalt ook meer verkeer genereert. We zullen (tenminste ook) moeten zoeken naar manieren om het verkeer te beperken. Bijvoorbeeld meer bedrijvigheid bij en in de wijken en dorpen zelf voor de mensen in de buurt, zodat niet iedereen ver hoeft te reizen en op de fiets kan. Dat kun je met belastingmaatregelen -premies en heffingen- sturen. Zowel voor bedrijven om zich daar te vestigen, als werknemers om juist daar te gaan werken.
We moeten ons ook afvragen of wij voor de hele wereld moeten produceren. Het vergt niet alleen arbeiders die we klaarblijkelijk niet hebben en moeten importeren, het zorgt ook voor veel meer verkeer over de toch al volle wegen.
Heel Nederland asfalteren is geen optie.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#246  BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 9:35 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16323
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Het lijkt me dat als je 100000 huizen bijbouwt er meer mensen en meer auto's bijkomen en dus ook meer verkeer en files. Tenzij er allemaal mensen die nu in Amersfoort wonen en in Amsterdam werken nu meer in de buurt gaan houden. Maar zo'n stelling is niet te houden.
Een verkeersweg mag je vergelijken met een slagader. Wat we in Nederland doen is dat we ergens de snelweg een stukje zesbaans maken en daarna weer vierbaans. Gevolg: file wordt opgeschoven maar niet opgelost.


Inderdaad. Het is heel dom om vernauwingen te laten bestaan.
Echter, het is inmiddels duidelijk dat meer asfalt ook meer verkeer genereert. We zullen (tenminste ook) moeten zoeken naar manieren om het verkeer te beperken. Bijvoorbeeld meer bedrijvigheid bij en in de wijken en dorpen zelf voor de mensen in de buurt, zodat niet iedereen ver hoeft te reizen en op de fiets kan. Dat kun je met belastingmaatregelen -premies en heffingen- sturen. Zowel voor bedrijven om zich daar te vestigen, als werknemers om juist daar te gaan werken.
We moeten ons ook afvragen of wij voor de hele wereld moeten produceren. Het vergt niet alleen arbeiders die we klaarblijkelijk niet hebben en moeten importeren, het zorgt ook voor veel meer verkeer over de toch al volle wegen.
Heel Nederland asfalteren is geen optie.
Alle bedrijvigheid en het feit dat Nederland een exporteur van betekenis wil zijn geeft drukte in het verkeer waar Nederland eigenlijk helemaal niet op berekend is, mede doordat ze onvoldoende ruimte uittrekt voor expansie van infrastructuur. Wat sowieso wel een mooi beeld geeft van de mislukking van de EU is de Betuwelijn die niet doorgetrokken is naar Duitsland omdat daar nooit met de Duitsers overleg over is geweest, laat staan samenwerking. Gevolg: een peperdure spoorlijn waarvan de capaciteit slechts sporadisch benut wordt en zichzelf nooit kan terugverdienen. De HSL idem waar ook geen 300 km per uur op kan worden gereden maar wat wel de bedoeling was.
Nederland moet niet een 'dorp' worden als Los Angeles, met weinig hoogbouw (voor de rijken en business) en ontiegelijk veel laagbouw waar amper ruimte is toebedeeld voor alles wat op rails rijdt. Nee, dan New York ( 's nachts 4 miljoen mensen, overdag een dikke 8 miljoen) Het uitmuntende OV met metro en bussen, grotendeels betaald door ondernemers is de slagader voor NY, zonder dat gaat het dood.

Het is wel vreemd te noemen dat Nederland wel veel technisch hoog geschoolde mensen heeft maar daarop bezuinigd in het onderwijs. Dat geldt ook voor medische specialisten

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#247  BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 10:57 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 50232
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
Een verkeersweg mag je vergelijken met een slagader. Wat we in Nederland doen is dat we ergens de snelweg een stukje zesbaans maken en daarna weer vierbaans. Gevolg: file wordt opgeschoven maar niet opgelost.


Inderdaad. Het is heel dom om vernauwingen te laten bestaan.
Echter, het is inmiddels duidelijk dat meer asfalt ook meer verkeer genereert. We zullen (tenminste ook) moeten zoeken naar manieren om het verkeer te beperken. Bijvoorbeeld meer bedrijvigheid bij en in de wijken en dorpen zelf voor de mensen in de buurt, zodat niet iedereen ver hoeft te reizen en op de fiets kan. Dat kun je met belastingmaatregelen -premies en heffingen- sturen. Zowel voor bedrijven om zich daar te vestigen, als werknemers om juist daar te gaan werken.
We moeten ons ook afvragen of wij voor de hele wereld moeten produceren. Het vergt niet alleen arbeiders die we klaarblijkelijk niet hebben en moeten importeren, het zorgt ook voor veel meer verkeer over de toch al volle wegen.
Heel Nederland asfalteren is geen optie.
Alle bedrijvigheid en het feit dat Nederland een exporteur van betekenis wil zijn geeft drukte in het verkeer waar Nederland eigenlijk helemaal niet op berekend is, mede doordat ze onvoldoende ruimte uittrekt voor expansie van infrastructuur. Wat sowieso wel een mooi beeld geeft van de mislukking van de EU is de Betuwelijn die niet doorgetrokken is naar Duitsland omdat daar nooit met de Duitsers overleg over is geweest, laat staan samenwerking. Gevolg: een peperdure spoorlijn waarvan de capaciteit slechts sporadisch benut wordt en zichzelf nooit kan terugverdienen. De HSL idem waar ook geen 300 km per uur op kan worden gereden maar wat wel de bedoeling was.
Nederland moet niet een 'dorp' worden als Los Angeles, met weinig hoogbouw (voor de rijken en business) en ontiegelijk veel laagbouw waar amper ruimte is toebedeeld voor alles wat op rails rijdt. Nee, dan New York ( 's nachts 4 miljoen mensen, overdag een dikke 8 miljoen) Het uitmuntende OV met metro en bussen, grotendeels betaald door ondernemers is de slagader voor NY, zonder dat gaat het dood.

Het is wel vreemd te noemen dat Nederland wel veel technisch hoog geschoolde mensen heeft maar daarop bezuinigd in het onderwijs. Dat geldt ook voor medische specialisten


Dat laatste is de kortzichtigheid van de graaiers.
Bezuinigen op onderwijs geeft ruimte om de belasting voor de hoogste inkomens en grote bedrijven te verlagen.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#248  BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 3:40 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16323
Berichten: Intopic
Hans de Boer kan een wedstrijdje doen met Rutte wie het beste kan liegen.

Dat vliegveld in zee, daar zullen de private investeerders niet aan mee willen betalen want risico, tenzij de overheid garant staat. En raad eens wie baas wordt van Invest-nl? Inderdaad,weer een ex-politicus.

https://www.ad.nl/politiek/werkgevers-a ... ~ada77347/

https://www.nederlandsinvesteringsagent ... -invest-nl

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#249  BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 5:56 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 9206
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hans de Boer kan een wedstrijdje doen met Rutte wie het beste kan liegen.

Dat vliegveld in zee, daar zullen de private investeerders niet aan mee willen betalen want risico, tenzij de overheid garant staat. En raad eens wie baas wordt van Invest-nl? Inderdaad,weer een ex-politicus.

https://www.ad.nl/politiek/werkgevers-a ... ~ada77347/

https://www.nederlandsinvesteringsagent ... -invest-nl



Niemand wil dat vliegveld in zee betalen omdat het een dom idee is.... :rolleyes:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#250  BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 8:02 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16323
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Biertje schreef:
Hans de Boer kan een wedstrijdje doen met Rutte wie het beste kan liegen.

Dat vliegveld in zee, daar zullen de private investeerders niet aan mee willen betalen want risico, tenzij de overheid garant staat. En raad eens wie baas wordt van Invest-nl? Inderdaad,weer een ex-politicus.

https://www.ad.nl/politiek/werkgevers-a ... ~ada77347/

https://www.nederlandsinvesteringsagent ... -invest-nl



Niemand wil dat vliegveld in zee betalen omdat het een dom idee is.... :rolleyes:
Niet dom maar zeer riskant en duur. En:welk bedrijf/bedrijven heeft zo'n klus al eerder geklaard en tegen welk bedrag?

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#251  BerichtGeplaatst: za sep 22, 2018 5:25 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3777
Berichten: Intopic
Stikstof gooit roet in eten uitbreiding Eindhoven Airport
https://www.upinthesky.nl/2018/09/20/st ... n-airport/

Als op andere terreinen, zoals in de landbouw, minder stikstof zou worden uitgestoten, dan zou er meer vliegverkeer mogelijk zijn.



Dat verklaart waarom men in die provincie zo'n haast had met het aanscherpen van de stikstofnorm veehouderij. Pak de kleine groep van de veehouders en landbouwers en al uw problemen verdampen 'up in the sky'.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#252  BerichtGeplaatst: za sep 22, 2018 6:39 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 50232
Berichten: Intopic
We kunnen toch beter een groot vliegveld aanleggen in een lege streek van Frankrijk of Duitsland, waar weinig mensen er last van hebben, en dan zorgen voor een goede treinverbinding met Nederlandse steden?

Waarom zou Schiphol nou perse zo ver uit moeten breiden en grote delen van Nederland onbewoonbaar moeten maken?

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#253  BerichtGeplaatst: za sep 22, 2018 7:20 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16323
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Biertje schreef:
Hans de Boer kan een wedstrijdje doen met Rutte wie het beste kan liegen.

Dat vliegveld in zee, daar zullen de private investeerders niet aan mee willen betalen want risico, tenzij de overheid garant staat. En raad eens wie baas wordt van Invest-nl? Inderdaad,weer een ex-politicus.

https://www.ad.nl/politiek/werkgevers-a ... ~ada77347/

https://www.nederlandsinvesteringsagent ... -invest-nl



Niemand wil dat vliegveld in zee betalen omdat het een dom idee is.... :rolleyes:
Kansai is getroffen door een typhoon

https://www.japan-guide.com/news/0045.html

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#254  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 2:20 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 7423
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Biertje schreef:
Hans de Boer kan een wedstrijdje doen met Rutte wie het beste kan liegen.

Dat vliegveld in zee, daar zullen de private investeerders niet aan mee willen betalen want risico, tenzij de overheid garant staat. En raad eens wie baas wordt van Invest-nl? Inderdaad,weer een ex-politicus.

https://www.ad.nl/politiek/werkgevers-a ... ~ada77347/

https://www.nederlandsinvesteringsagent ... -invest-nl



Niemand wil dat vliegveld in zee betalen omdat het een dom idee is.... :rolleyes:


Het is niet dom en het is niet onbetaalbaar.
Bij een vliegveld in zee kijkt men eenzijdig naar de nadelen en bij Schiphol op land worden de nadelen gebagatelliseerd.
Nederland heeft een groot project nodig voor de toekomst en niet het gezeur van achteromkijkers.

Een groep omwonenden ziet het ook wel zitten om de luchthaven te verplaatsen. Afgelopen maand presenteerden zij een relatief goedkoop plan. “Wij hebben gekeken naar een optie die met 5 miljard euro redelijk betaalbaar is”, zegt Ronald Fukken, gepensioneerd steden­bouwkundige, namens de groep omwonenden. Ter vergelijking: de aanleg van de tweede Maasvlakte, een kleiner maar vergelijkbaar project, kostte krap 3 miljard euro.
“Om te zorgen dat het niet te duur wordt, moeten de luchthaven niet al te ver van de kust liggen.” Fukken schetst het beeld van een IJ-vlakte in zee ter hoogte van IJmuiden, waar het Noordzeekanaal uitmondt en waar al een industriële zone is. “Het kan de economische uitloper van Amsterdam worden.”
De overheid ging bij de quickscan uit van een luchthaveneiland met vijf parallelle start- en landingsbanen. Een van de verwachte problemen is dat de kustregio’s dan te maken krijgen met vlieghinder. Maar volgens het plan van de omwonenden is dit probleem te ondervangen.

De start- en landingsbanen en bijbehorende vliegroutes zijn zo uitgedacht, dat er geen vliegtuig boven land hoeft te stijgen of dalen, zegt Fukken. “Met moderne luchtverkeersleidingstechnieken moet dat in de toekomst makkelijk kunnen.” Samen vormen de banen een waterbassin, dat weer gebruikt kan worden om via de getijden energie op te wekken. De omwonendengroep heeft ook aan de mogelijkheid gedacht om het eiland niet alleen voor luchtvaart te gebruiken, maar ook voor ‘lawaairecreatie’. Fukken: “Denk aan schietsport of een racecircuit.”
Niet alleen bij omwonenden, maar ook bij het bedrijfsleven is er enthousiasme. Begin deze maand riep Hans de Boer, voorzitter van werkgeversvereniging VNO-NCW, op tot een heus ‘Oranjeverbond’ van pensioenfondsen, woningbouwcorporaties, bouwbedrijven, Schiphol en KLM om de luchthaven in zee mogelijk te maken.


https://www.trouw.nl/home/ineens-klinkt ... ~ac5da101/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#255  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 8:28 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16323
Berichten: Intopic
Hume schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:
Hans de Boer kan een wedstrijdje doen met Rutte wie het beste kan liegen.

Dat vliegveld in zee, daar zullen de private investeerders niet aan mee willen betalen want risico, tenzij de overheid garant staat. En raad eens wie baas wordt van Invest-nl? Inderdaad,weer een ex-politicus.

https://www.ad.nl/politiek/werkgevers-a ... ~ada77347/

https://www.nederlandsinvesteringsagent ... -invest-nl



Niemand wil dat vliegveld in zee betalen omdat het een dom idee is.... :rolleyes:


Het is niet dom en het is niet onbetaalbaar.
Bij een vliegveld in zee kijkt men eenzijdig naar de nadelen en bij Schiphol op land worden de nadelen gebagatelliseerd.
Nederland heeft een groot project nodig voor de toekomst en niet het gezeur van achteromkijkers.

Een groep omwonenden ziet het ook wel zitten om de luchthaven te verplaatsen. Afgelopen maand presenteerden zij een relatief goedkoop plan. “Wij hebben gekeken naar een optie die met 5 miljard euro redelijk betaalbaar is”, zegt Ronald Fukken, gepensioneerd steden­bouwkundige, namens de groep omwonenden. Ter vergelijking: de aanleg van de tweede Maasvlakte, een kleiner maar vergelijkbaar project, kostte krap 3 miljard euro.
“Om te zorgen dat het niet te duur wordt, moeten de luchthaven niet al te ver van de kust liggen.” Fukken schetst het beeld van een IJ-vlakte in zee ter hoogte van IJmuiden, waar het Noordzeekanaal uitmondt en waar al een industriële zone is. “Het kan de economische uitloper van Amsterdam worden.”
De overheid ging bij de quickscan uit van een luchthaveneiland met vijf parallelle start- en landingsbanen. Een van de verwachte problemen is dat de kustregio’s dan te maken krijgen met vlieghinder. Maar volgens het plan van de omwonenden is dit probleem te ondervangen.

De start- en landingsbanen en bijbehorende vliegroutes zijn zo uitgedacht, dat er geen vliegtuig boven land hoeft te stijgen of dalen, zegt Fukken. “Met moderne luchtverkeersleidingstechnieken moet dat in de toekomst makkelijk kunnen.” Samen vormen de banen een waterbassin, dat weer gebruikt kan worden om via de getijden energie op te wekken. De omwonendengroep heeft ook aan de mogelijkheid gedacht om het eiland niet alleen voor luchtvaart te gebruiken, maar ook voor ‘lawaairecreatie’. Fukken: “Denk aan schietsport of een racecircuit.”
Niet alleen bij omwonenden, maar ook bij het bedrijfsleven is er enthousiasme. Begin deze maand riep Hans de Boer, voorzitter van werkgeversvereniging VNO-NCW, op tot een heus ‘Oranjeverbond’ van pensioenfondsen, woningbouwcorporaties, bouwbedrijven, Schiphol en KLM om de luchthaven in zee mogelijk te maken.


https://www.trouw.nl/home/ineens-klinkt ... ~ac5da101/
Maar natuurlijk, verplaats de herrie naar een ander. Dit is borrelpraat :luidlachen:

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#256  BerichtGeplaatst: do feb 14, 2019 9:52 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 03, 2014 9:17 pm
Berichten: 1915
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
HvR schreef:



Niemand wil dat vliegveld in zee betalen omdat het een dom idee is.... :rolleyes:


Het is niet dom en het is niet onbetaalbaar.
Bij een vliegveld in zee kijkt men eenzijdig naar de nadelen en bij Schiphol op land worden de nadelen gebagatelliseerd.
Nederland heeft een groot project nodig voor de toekomst en niet het gezeur van achteromkijkers.

Een groep omwonenden ziet het ook wel zitten om de luchthaven te verplaatsen. Afgelopen maand presenteerden zij een relatief goedkoop plan. “Wij hebben gekeken naar een optie die met 5 miljard euro redelijk betaalbaar is”, zegt Ronald Fukken, gepensioneerd steden­bouwkundige, namens de groep omwonenden. Ter vergelijking: de aanleg van de tweede Maasvlakte, een kleiner maar vergelijkbaar project, kostte krap 3 miljard euro.
“Om te zorgen dat het niet te duur wordt, moeten de luchthaven niet al te ver van de kust liggen.” Fukken schetst het beeld van een IJ-vlakte in zee ter hoogte van IJmuiden, waar het Noordzeekanaal uitmondt en waar al een industriële zone is. “Het kan de economische uitloper van Amsterdam worden.”
De overheid ging bij de quickscan uit van een luchthaveneiland met vijf parallelle start- en landingsbanen. Een van de verwachte problemen is dat de kustregio’s dan te maken krijgen met vlieghinder. Maar volgens het plan van de omwonenden is dit probleem te ondervangen.

De start- en landingsbanen en bijbehorende vliegroutes zijn zo uitgedacht, dat er geen vliegtuig boven land hoeft te stijgen of dalen, zegt Fukken. “Met moderne luchtverkeersleidingstechnieken moet dat in de toekomst makkelijk kunnen.” Samen vormen de banen een waterbassin, dat weer gebruikt kan worden om via de getijden energie op te wekken. De omwonendengroep heeft ook aan de mogelijkheid gedacht om het eiland niet alleen voor luchtvaart te gebruiken, maar ook voor ‘lawaairecreatie’. Fukken: “Denk aan schietsport of een racecircuit.”
Niet alleen bij omwonenden, maar ook bij het bedrijfsleven is er enthousiasme. Begin deze maand riep Hans de Boer, voorzitter van werkgeversvereniging VNO-NCW, op tot een heus ‘Oranjeverbond’ van pensioenfondsen, woningbouwcorporaties, bouwbedrijven, Schiphol en KLM om de luchthaven in zee mogelijk te maken.


https://www.trouw.nl/home/ineens-klinkt ... ~ac5da101/
Maar natuurlijk, verplaats de herrie naar een ander. Dit is borrelpraat :luidlachen:



Je ziet niet dat Lelystad moet omdat Schiphol qua geluid niet meer kan/mag. Genoeg ruimte voor nog wat meer landings-, opstijgbanen. Geen maatschappelijke consensus meer van iedereen die in een straal dan 100 km vanaf Schiphol woont. De rek is eruit en geen wet die die nog draagkracht krijgt.

Dat is geen borrelpraat, dat is wat er gebeurt. En ja, not in my back garden, is wel een dingetje. Maar ondergeschikt een de nieuwe godsdienst "economische groei". Helaas ben ik daar een ketter.

Met de stijging van de zeespiegel, is Schiphol (polder), Lelystad (polder) en in zee heel riskant. Wat gaat de beveiliging, de continuiteit kosten? Of kan de religie van het economisch denken hier geen lange termijn antwoord op geven? Denk van niet, want deze religie denkt hooguit 4 jaar vooruit.

_________________
"Ego cogito, ergo sum."


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#257  BerichtGeplaatst: vr feb 15, 2019 5:42 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16323
Berichten: Intopic
wortel schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:


Het is niet dom en het is niet onbetaalbaar.
Bij een vliegveld in zee kijkt men eenzijdig naar de nadelen en bij Schiphol op land worden de nadelen gebagatelliseerd.
Nederland heeft een groot project nodig voor de toekomst en niet het gezeur van achteromkijkers.

Een groep omwonenden ziet het ook wel zitten om de luchthaven te verplaatsen. Afgelopen maand presenteerden zij een relatief goedkoop plan. “Wij hebben gekeken naar een optie die met 5 miljard euro redelijk betaalbaar is”, zegt Ronald Fukken, gepensioneerd steden­bouwkundige, namens de groep omwonenden. Ter vergelijking: de aanleg van de tweede Maasvlakte, een kleiner maar vergelijkbaar project, kostte krap 3 miljard euro.
“Om te zorgen dat het niet te duur wordt, moeten de luchthaven niet al te ver van de kust liggen.” Fukken schetst het beeld van een IJ-vlakte in zee ter hoogte van IJmuiden, waar het Noordzeekanaal uitmondt en waar al een industriële zone is. “Het kan de economische uitloper van Amsterdam worden.”
De overheid ging bij de quickscan uit van een luchthaveneiland met vijf parallelle start- en landingsbanen. Een van de verwachte problemen is dat de kustregio’s dan te maken krijgen met vlieghinder. Maar volgens het plan van de omwonenden is dit probleem te ondervangen.

De start- en landingsbanen en bijbehorende vliegroutes zijn zo uitgedacht, dat er geen vliegtuig boven land hoeft te stijgen of dalen, zegt Fukken. “Met moderne luchtverkeersleidingstechnieken moet dat in de toekomst makkelijk kunnen.” Samen vormen de banen een waterbassin, dat weer gebruikt kan worden om via de getijden energie op te wekken. De omwonendengroep heeft ook aan de mogelijkheid gedacht om het eiland niet alleen voor luchtvaart te gebruiken, maar ook voor ‘lawaairecreatie’. Fukken: “Denk aan schietsport of een racecircuit.”
Niet alleen bij omwonenden, maar ook bij het bedrijfsleven is er enthousiasme. Begin deze maand riep Hans de Boer, voorzitter van werkgeversvereniging VNO-NCW, op tot een heus ‘Oranjeverbond’ van pensioenfondsen, woningbouwcorporaties, bouwbedrijven, Schiphol en KLM om de luchthaven in zee mogelijk te maken.


https://www.trouw.nl/home/ineens-klinkt ... ~ac5da101/
Maar natuurlijk, verplaats de herrie naar een ander. Dit is borrelpraat :luidlachen:



Je ziet niet dat Lelystad moet omdat Schiphol qua geluid niet meer kan/mag. Genoeg ruimte voor nog wat meer landings-, opstijgbanen. Geen maatschappelijke consensus meer van iedereen die in een straal dan 100 km vanaf Schiphol woont. De rek is eruit en geen wet die die nog draagkracht krijgt.

Dat is geen borrelpraat, dat is wat er gebeurt. En ja, not in my back garden, is wel een dingetje. Maar ondergeschikt een de nieuwe godsdienst "economische groei". Helaas ben ik daar een ketter.

Met de stijging van de zeespiegel, is Schiphol (polder), Lelystad (polder) en in zee heel riskant. Wat gaat de beveiliging, de continuiteit kosten? Of kan de religie van het economisch denken hier geen lange termijn antwoord op geven? Denk van niet, want deze religie denkt hooguit 4 jaar vooruit.
Dat die banen in zee totaal 3 miljard kosten is borrelpraat. En zodra er geïnvesteerd moet worden wijst Hans de Boer steevast naar de overheid, het grootkapitaal ligt lui achterover.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#258  BerichtGeplaatst: za feb 23, 2019 1:03 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 2762
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Er lijken wat nieuwe ontwikkelingen m.b.t. het Lelystadse vliegveld te zijn.
De CU is in ieder geval om en wil de vliegroutes over het IJsselmeer in plaats van over de bewoonde gebieden op de Veluwe en Noord Overijssel laten verlopen. Dat is een reële en gunstige aangelegenheid.
Ik begreep dat dat eerst niet aan de orde was omdat Hansje Alders dat had verboden vanwege het feit dat Schiphol ook over het IJsselmeer vliegt. Dit lijkt me een drogreden omdat de eerder bedachte vliegroutes ook direct met de vliegroutes van en naar Schiphol te maken hebben. Er loopt een belangrijke luchtverkeersweg dwars over de Noord Veluwe richting Schiphol en even ten Westen van Zwolle is er een soort luchtverkeersknooppunt waarbij de vliegtuigen ofwel rechtdoor vliegen richting Berlijn en verder, ofwel afbuigen naar het Noorden richting Scandinavië en verder, ofwel afbuigen naar het zuiden richting Italië en verder en vice versa.
Ik heb dan ook een vermoeden dat Alders een boot ergens rond het IJsselmeer heeft liggen en geen zin had in nog meer vliegtuigen boven zijn hoofd als hij daar aan het spelevaren is.
Hoe het ook zij, er moet toch serieus naar deze IJsselmeervliegroutes gekeken worden, wil men aan het verzet vanuit Gelderland en Overijssel tegemoet komen en wellicht levert dat ook wat minder gevaar voor vogel-aanvaringen op.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#259  BerichtGeplaatst: za feb 23, 2019 1:32 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 16323
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Er lijken wat nieuwe ontwikkelingen m.b.t. het Lelystadse vliegveld te zijn.
De CU is in ieder geval om en wil de vliegroutes over het IJsselmeer in plaats van over de bewoonde gebieden op de Veluwe en Noord Overijssel laten verlopen. Dat is een reële en gunstige aangelegenheid.
Ik begreep dat dat eerst niet aan de orde was omdat Hansje Alders dat had verboden vanwege het feit dat Schiphol ook over het IJsselmeer vliegt. Dit lijkt me een drogreden omdat de eerder bedachte vliegroutes ook direct met de vliegroutes van en naar Schiphol te maken hebben. Er loopt een belangrijke luchtverkeersweg dwars over de Noord Veluwe richting Schiphol en even ten Westen van Zwolle is er een soort luchtverkeersknooppunt waarbij de vliegtuigen ofwel rechtdoor vliegen richting Berlijn en verder, ofwel afbuigen naar het Noorden richting Scandinavië en verder, ofwel afbuigen naar het zuiden richting Italië en verder en vice versa.
Ik heb dan ook een vermoeden dat Alders een boot ergens rond het IJsselmeer heeft liggen en geen zin had in nog meer vliegtuigen boven zijn hoofd als hij daar aan het spelevaren is.
Hoe het ook zij, er moet toch serieus naar deze IJsselmeervliegroutes gekeken worden, wil men aan het verzet vanuit Gelderland en Overijssel tegemoet komen en wellicht levert dat ook wat minder gevaar voor vogel-aanvaringen op.
Er ligt wel een probleem in het voorstel van de CU: routes kruisen elkaar

https://www.ad.nl/politiek/christenunie ... ~a4d5795a/

En dan dit nog:

Citaat:
ChristenUnie-Kamerlid Eppo Bruins loopt daarop alvast vooruit. Bruins: ,,Wat de ChristenUnie betreft, is zo min mogelijk overlast voor omwonenden de belangrijkste voorwaarde voor de opening van Lelystad Airport, na veiligheid. Ik heb daarom een route uitgedacht die vliegtuigen vanaf Lelystad niet over bewoond gebied naar het zuidoosten laat vliegen, maar over het IJsselmeer naar het noorden. Tegen de tijd dat de toestellen bij Noord-Holland of Friesland zijn, vliegen ze al op kilometers hoogte.
Hoe weet de CU dat? Dat bepaalt namelijk LVNL

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#260  BerichtGeplaatst: za feb 23, 2019 3:23 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 2762
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Over dat kruisen van het vliegverkeer boven het IJsselmeer met de vliegroutes van Schiphol schreef ik ook al het nodige.
Dat maakt op het oog geen enkel verschil met de vliegroutes over Gelderland en Overijssel.
En het vliegen over en boven het IJsselmeer is ook veel veiliger, ten eerste omdat er waarschijnlijk minder aanvaringen met (grote) vogels zullen zijn, en ten tweede omdat als er een vliegtuig naar beneden komt je beter in het IJsselmeer terecht kunt komen dan in bewoond gebied, zowel voor de overlevingskansen van de vliegtuigpassagiers en bemanning als voor de mensen op de grond.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 276 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: animo, Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 113 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling