Het is nu zo okt 21, 2018 12:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#181  BerichtGeplaatst: vr mei 04, 2018 9:43 am 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 17430
Berichten: Intopic
Raya schreef:
HvR schreef:
wortel schreef:


Alles dat groeit, gaat ooit dood! We zijn echt totaal los van onze natuur, onze omgeving. Het enige doel is geld verdienen. In mijn ogen echt een arm bestaan.


Dramatisch gezever.... Iets dat niet meer groeit, is dood. :rolleyes:

Het is niet alleen maar geld. Het echte punt is: teveel mensen op te weinig vierkante kilometers.
De grenzen worden steeds weer opgerekt.

Daarom is het veel slimmer om een tweede vliegveld richting het oosten, de krimpende gebieden, te openen
dan nog te moeten beginnen met een eiland aan de verkeerde kant van de Randstad, en zodoende een volgende kwetsbare bottle neck te creeren.

Laten we dit ff niet ingewikkelder maken dan het is....


Er valt hier best goed te leven hoor, zelfs met zeventien miljoen zielen.
We moeten niet alleen alles willen.

We willen de grootste landbouwexporteur zijn.
We willen de grootste vleesexporteur zijn.
We willen de grootste toeristische attractie zijn.
We willen de grootste haven zijn.
We willen de grootste luchthaven hebben.
We willen de meeste wegen zonder files hebben.
We willen de grootste natuurparken hebben.
We willen de meeste windmolenparken hebben.
En zo willen we nog veel meer, en allemaal tegelijkertijd. En DAT gaat niet.
We zullen moeten kiezen. Gaan we voor graaien, of gaan we voor welzijn?

Het gulle sociale stelsel moet ergens van betaald worden, groei is essentieel.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#182  BerichtGeplaatst: vr mei 04, 2018 9:58 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13864
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
HvR schreef:


Dramatisch gezever.... Iets dat niet meer groeit, is dood. :rolleyes:

Het is niet alleen maar geld. Het echte punt is: teveel mensen op te weinig vierkante kilometers.
De grenzen worden steeds weer opgerekt.

Daarom is het veel slimmer om een tweede vliegveld richting het oosten, de krimpende gebieden, te openen
dan nog te moeten beginnen met een eiland aan de verkeerde kant van de Randstad, en zodoende een volgende kwetsbare bottle neck te creeren.

Laten we dit ff niet ingewikkelder maken dan het is....


Er valt hier best goed te leven hoor, zelfs met zeventien miljoen zielen.
We moeten niet alleen alles willen.

We willen de grootste landbouwexporteur zijn.
We willen de grootste vleesexporteur zijn.
We willen de grootste toeristische attractie zijn.
We willen de grootste haven zijn.
We willen de grootste luchthaven hebben.
We willen de meeste wegen zonder files hebben.
We willen de grootste natuurparken hebben.
We willen de meeste windmolenparken hebben.
En zo willen we nog veel meer, en allemaal tegelijkertijd. En DAT gaat niet.
We zullen moeten kiezen. Gaan we voor graaien, of gaan we voor welzijn?

Het gulle sociale stelsel moet ergens van betaald worden, groei is essentieel.
Welk sociaal stelsel?

De Rijksbegroting is iets van 275 miljard en het BBP is iets van 700 miljard en de BNP 880 miljard. Groei is essentieel maar deze groei is schuldgedreven en de reële economie krimpt wereldwijd.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#183  BerichtGeplaatst: vr mei 04, 2018 9:59 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46552
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
HvR schreef:


Dramatisch gezever.... Iets dat niet meer groeit, is dood. :rolleyes:

Het is niet alleen maar geld. Het echte punt is: teveel mensen op te weinig vierkante kilometers.
De grenzen worden steeds weer opgerekt.

Daarom is het veel slimmer om een tweede vliegveld richting het oosten, de krimpende gebieden, te openen
dan nog te moeten beginnen met een eiland aan de verkeerde kant van de Randstad, en zodoende een volgende kwetsbare bottle neck te creeren.

Laten we dit ff niet ingewikkelder maken dan het is....


Er valt hier best goed te leven hoor, zelfs met zeventien miljoen zielen.
We moeten niet alleen alles willen.

We willen de grootste landbouwexporteur zijn.
We willen de grootste vleesexporteur zijn.
We willen de grootste toeristische attractie zijn.
We willen de grootste haven zijn.
We willen de grootste luchthaven hebben.
We willen de meeste wegen zonder files hebben.
We willen de grootste natuurparken hebben.
We willen de meeste windmolenparken hebben.
En zo willen we nog veel meer, en allemaal tegelijkertijd. En DAT gaat niet.
We zullen moeten kiezen. Gaan we voor graaien, of gaan we voor welzijn?

Het gulle sociale stelsel moet ergens van betaald worden, groei is essentieel.


Het sociale stelsel is fors minder gul geworden en krijgt zelfs asociale trekjes. Daar zit echt geen groei in. En dan nog, is het geen reden om overal de grootste en belangrijkste in te willen zijn. Welvaar is één, maar waar het werkelijk om gaat is welzijn. Salarissen van meer dan een ton zijn niet nodig. Bonussen van tonnen evenmin. Het kan allemaal veel goedkoper. Ook als we de belastingontduiking, door sommigen liefkozend ontwijking genoemd, aanpakken en geen beleggers in het buitenland gaan spekken.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#184  BerichtGeplaatst: za mei 05, 2018 8:24 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 03, 2014 9:17 pm
Berichten: 1892
Berichten: Intopic
Raya schreef:
HvR schreef:
wortel schreef:


Alles dat groeit, gaat ooit dood! We zijn echt totaal los van onze natuur, onze omgeving. Het enige doel is geld verdienen. In mijn ogen echt een arm bestaan.


Dramatisch gezever.... Iets dat niet meer groeit, is dood. :rolleyes:

Het is niet alleen maar geld. Het echte punt is: teveel mensen op te weinig vierkante kilometers.
De grenzen worden steeds weer opgerekt.

Daarom is het veel slimmer om een tweede vliegveld richting het oosten, de krimpende gebieden, te openen
dan nog te moeten beginnen met een eiland aan de verkeerde kant van de Randstad, en zodoende een volgende kwetsbare bottle neck te creeren.

Laten we dit ff niet ingewikkelder maken dan het is....


Er valt hier best goed te leven hoor, zelfs met zeventien miljoen zielen.
We moeten niet alleen alles willen.

We willen de grootste landbouwexporteur zijn.
We willen de grootste vleesexporteur zijn.
We willen de grootste toeristische attractie zijn.
We willen de grootste haven zijn.
We willen de grootste luchthaven hebben.
We willen de meeste wegen zonder files hebben.
We willen de grootste natuurparken hebben.
We willen de meeste windmolenparken hebben.
En zo willen we nog veel meer, en allemaal tegelijkertijd. En DAT gaat niet.
We zullen moeten kiezen. Gaan we voor graaien, of gaan we voor welzijn?


Ik vroeg om het niet ingewikkelder te maken dan het is. Nu jij zo'n overweldigende opsomming geeft, wordt het alleen maar ingewikkelder. Dit is waar politieke partijen ook mee te maken hebben. Een agenda vol en niemand weet meer welke prioriteit te stellen. Dus pappen en nathouden. Men kan, of wil(?), niet meer kiezen en daardoor blijven al dit soort zaken zoals ze zijn. Wanneer je alles bij het oude wilt houden, is dat een prima opsomming. Wanneer je wilt veranderen is het killing. Te veel.

_________________
"Ego cogito, ergo sum."


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#185  BerichtGeplaatst: za mei 05, 2018 9:06 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13864
Berichten: Intopic
wortel schreef:
Raya schreef:
HvR schreef:


Dramatisch gezever.... Iets dat niet meer groeit, is dood. :rolleyes:

Het is niet alleen maar geld. Het echte punt is: teveel mensen op te weinig vierkante kilometers.
De grenzen worden steeds weer opgerekt.

Daarom is het veel slimmer om een tweede vliegveld richting het oosten, de krimpende gebieden, te openen
dan nog te moeten beginnen met een eiland aan de verkeerde kant van de Randstad, en zodoende een volgende kwetsbare bottle neck te creeren.

Laten we dit ff niet ingewikkelder maken dan het is....


Er valt hier best goed te leven hoor, zelfs met zeventien miljoen zielen.
We moeten niet alleen alles willen.

We willen de grootste landbouwexporteur zijn.
We willen de grootste vleesexporteur zijn.
We willen de grootste toeristische attractie zijn.
We willen de grootste haven zijn.
We willen de grootste luchthaven hebben.
We willen de meeste wegen zonder files hebben.
We willen de grootste natuurparken hebben.
We willen de meeste windmolenparken hebben.
En zo willen we nog veel meer, en allemaal tegelijkertijd. En DAT gaat niet.
We zullen moeten kiezen. Gaan we voor graaien, of gaan we voor welzijn?


Ik vroeg om het niet ingewikkelder te maken dan het is. Nu jij zo'n overweldigende opsomming geeft, wordt het alleen maar ingewikkelder. Dit is waar politieke partijen ook mee te maken hebben. Een agenda vol en niemand weet meer welke prioriteit te stellen. Dus pappen en nathouden. Men kan, of wil(?), niet meer kiezen en daardoor blijven al dit soort zaken zoals ze zijn. Wanneer je alles bij het oude wilt houden, is dat een prima opsomming. Wanneer je wilt veranderen is het killing. Te veel.
Raya maakt het niet ingewikkeld. Raya laat de dwaasheid aan ambities zien wat mensen allemaal willen. Keuzes maken mag blijkbaar niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#186  BerichtGeplaatst: za mei 05, 2018 11:11 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46552
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
wortel schreef:
Raya schreef:


Er valt hier best goed te leven hoor, zelfs met zeventien miljoen zielen.
We moeten niet alleen alles willen.

We willen de grootste landbouwexporteur zijn.
We willen de grootste vleesexporteur zijn.
We willen de grootste toeristische attractie zijn.
We willen de grootste haven zijn.
We willen de grootste luchthaven hebben.
We willen de meeste wegen zonder files hebben.
We willen de grootste natuurparken hebben.
We willen de meeste windmolenparken hebben.
En zo willen we nog veel meer, en allemaal tegelijkertijd. En DAT gaat niet.
We zullen moeten kiezen. Gaan we voor graaien, of gaan we voor welzijn?


Ik vroeg om het niet ingewikkelder te maken dan het is. Nu jij zo'n overweldigende opsomming geeft, wordt het alleen maar ingewikkelder. Dit is waar politieke partijen ook mee te maken hebben. Een agenda vol en niemand weet meer welke prioriteit te stellen. Dus pappen en nathouden. Men kan, of wil(?), niet meer kiezen en daardoor blijven al dit soort zaken zoals ze zijn. Wanneer je alles bij het oude wilt houden, is dat een prima opsomming. Wanneer je wilt veranderen is het killing. Te veel.
Raya maakt het niet ingewikkeld. Raya laat de dwaasheid aan ambities zien wat mensen allemaal willen. Keuzes maken mag blijkbaar niet.


Terwijl keuzes maken moet!
Je kunt niet alles willen op dit kleine stukje grond. We hebben ook nog met mensen te maken die er gezond moeten kunnen leven. Niet alleen in zogenaamde welvaart, ook en vooral in welzijn.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#187  BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2018 8:24 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13864
Berichten: Intopic
Alsof de duvel er mee speelt: het ongebreideld kapitalisme maakt geen keuzes. Groei moet of dat gepaard gaat met dooien is oninteressant.

Waarom de politiek niet gewoon kiest voor minder groei van Schiphol
Luchtvaart groeit en blijft groeien. Dat geldt ook voor de kritiek op de overlast die Schiphol veroorzaakt. Moet, wil en kan de staat ingrijpen om de groei af te remmen?

Drie milieuorganisaties bundelen hun krachten tegen de verdere groei van Schiphol. Afgelopen zaterdag lanceerden Greenpeace, Natuur & Milieu en de Natuur en Milieufederatie Noord-Holland een ‘luchtvaartmanifest’ waarin ze het kabinet oproepen de luchthaven niet verder te laten groeien, een einde te maken aan de voorkeursbehandeling van de luchtvaart en meer te investeren in groene alternatieven.

Want het vliegverkeer neemt toe en de toekomst brengt nog meer drukte – zowel op de grond als in de lucht. De vraag moet worden gesteld: moeten wij allen, dus inclusief die over hinder klagende omwonenden, daar blij mee zijn?

Natuurlijk, zegt de ene school. It’s the economy, stupid! Nederland – niet alleen die tienduizenden die aan Schiphol hun brood verdienen – leeft mede op de luchthaven.

Zo is het wel genoeg, zegt de ­andere school. Met die dit jaar al te bereiken 500 duizend starts en landingen op jaarbasis,een grens die Schiphol tot 2020 niet mag overschrijden. Er is meer dan economie!

De tweede school groeit de laatste tijd rap. Interessant genoeg scharen ook steeds meer betrokkenen bij de luchtvaart van naam en faam zich onder de tweede school.


De kernvraag dringt zich op: waarom kan de politiek niet gewoon eens kiezen voor minder groei?

1. De staat zit er dubbel in
‘Als de nieuwe topman, Dick Benschop, écht een goede start wil maken, zou hij moeten zeggen dat 500 duizend vliegbewegingen voor Schiphol wel genoeg zijn’, zegt een voormalig directielid van de luchthaven die anoniem wil blijven. ‘Maar als hij dat doet, hakt Den Haag meteen zijn kop eraf.’

Dit is het probleem, schetst luchtvaarteconoom Hans Heerkens van de Universiteit Twente: de politiek is bang voor keuzen. De staat – de grootaandeelhouder die vorig jaar 172 miljoen euro dividend aan Schiphol verdiende – past vrijwel overal het principe ‘de vervuiler betaalt’ toe, behalve bij de luchtvaart. Als de staat groei wil beperken, dan moet dat in de wet worden vastgelegd, vindt Heerkens. ‘Die ingreep moet je doen als wet­gever. Niet als grootaandeelhouder. Het moet dus geen bedrijfsmatige beslissing zijn.’

Als aandeelhouder moet de Staat zich uiteraard wel bemoeien met de bedrijfsvoering van Schiphol, voegt Heerkens toe. ‘Maar de groei beperken vanwege andere dan bedrijfs­matige overwegingen is niet de taak van de staat als aandeelhouder. Dan moet de staat de aandelen van de beurs halen en Schiphol tot een overheidsorganisatie maken.’

2. Overlast is een begrip dat alle kanten op rolt
Luchtvaart veroorzaakt geluidshinder en milieuschade en dat maakt dat we er met zijn allen ook een prijs voor betalen.

Wat écht een hoge prijs is, is de bedreiging voor de volksgezondheid, zegt bijvoorbeeld de GGD Kennemerland. Die claimt te kunnen aantonen dat omwonenden met huizen in de zogeheten geluidscontouren (de zwaarstgehinderden) schade aan de gezondheid oplopen. Lawaai leidt tot slaap­tekort, de uitstoot van ultrafijnstof tot andere klachten.

Die laatste conclusie trekt de overheid voorlopig nog niet – een nieuw rapport van wereldgezondheidsorganisatie WHO doet dat wel – en het Rijksinstituut voor de Volksgezondheid onderzoekt nu al jarenlang of hier sprake is van een probleem. Dat richt zich vooral op kinderen die in de omgeving van Schiphol wonen. Die zijn het meest buiten. Resultaten zijn er nog niet.

Zwartkijkers en critici van het Schipholbeleid weten nu al zeker dat het RIVM-onderzoek niets zal bijdragen aan beperking van de groei. Want groeien moet Schiphol, die pijler onder de Nederlandse economie, is de cynische conclusie. Schiphol wint altijd! Mede door de dubbele moraal van de overheid die o zo veel zorgen heeft over welzijn, gezondheid en leefbaarheid maar economische groei belangrijker vindt.

3. Tegenstrijdige moraal houdt besluit tegen
Over onze eigen dubbele moraal zwijgen we liever. Wij allen vliegen meer en meer, nu deze manier van transport zo goedkoop is geworden. Velen verwijten Schiphol (met goedvinden van de overheid) dat de maatschappelijke schade die luchtvaart teweegbrengt altijd wordt gerelativeerd of sterker, weggemoffeld in rapporten. Het daartoe bedachte werkwoord ‘Schiphollen’ van oud-­minister Pieter Winsemius heeft de laatste tijd een vlucht genomen.

Anderen stellen daar weer tegenover dat ‘we’ zelf ook niet helemaal zuiver op de graat zijn. Lelystad Airport mag er niet komen, vinden de felste tegenstanders van groei, want zo ondervinden straks nóg meer Nederlanders hinder van de luchtvaart. Maar is spreiding van het (vermeende) leed dan niet eerlijker?

Hans Heerkens: ‘Als we de groei van de luchtvaart, althans hier, willen stoppen moeten we met z’n allen GroenLinks stemmen.’ Voor een goed begrip; met GroenLinks vindt ook Heerkens het een probleem dat in het luchtvaartbeleid niet het credo geldt: de vervuiler betaalt. ‘De overheid zal, namens ons allen, eens moeten beslissen hoeveel hinder onze vrijheid om te vliegen waard is.’

Probleem is nu juist, zeggen critici, dat de overheid almaar wegloopt voor keuzen en iedere kritische kanttekening bij het Schipholbeleid ­negeert - of erger. Schiphol heet al 25 jaar een ‘mainport’, onmisbaar voor onze economie. Toen het adviesorgaan de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur twee jaar geleden die economische betekenis relativeerde, kwam dat de voorzitter op een ongebruikelijke, publieke schoffering van de directeur luchtvaart van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat te staan.

Heerkens: ‘Ik sta helemaal achter dat advies.’

Toen minister van Milieu Hans Alders (derde kabinet Lubbers, 1989-1994) ruim een kwart eeuw geleden de groei van Schiphol aan de orde stelde, stuitte hij al op onbegrip. Uit het boekje Het Groene Optimisme (2011) van oud-Tweede Kamerlid Wijnand Duyvendak: ‘Lubbers en Kok dachten: waar heeft die Alders het over? Dat moet je toch niet willen?’

Niet willen. Maar de groei afremmen kan (en moet, volgens critici) de overheid wel.




https://beta.volkskrant.nl/nieuws-achte ... ~bf75d809/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#188  BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2018 8:36 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 6338
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
wortel schreef:


Ik vroeg om het niet ingewikkelder te maken dan het is. Nu jij zo'n overweldigende opsomming geeft, wordt het alleen maar ingewikkelder. Dit is waar politieke partijen ook mee te maken hebben. Een agenda vol en niemand weet meer welke prioriteit te stellen. Dus pappen en nathouden. Men kan, of wil(?), niet meer kiezen en daardoor blijven al dit soort zaken zoals ze zijn. Wanneer je alles bij het oude wilt houden, is dat een prima opsomming. Wanneer je wilt veranderen is het killing. Te veel.
Raya maakt het niet ingewikkeld. Raya laat de dwaasheid aan ambities zien wat mensen allemaal willen. Keuzes maken mag blijkbaar niet.


Terwijl keuzes maken moet!
Je kunt niet alles willen op dit kleine stukje grond. We hebben ook nog met mensen te maken die er gezond moeten kunnen leven. Niet alleen in zogenaamde welvaart, ook en vooral in welzijn.


De keuzes zijn al gemaakt.
Nederlanders gaan voor het kampioenschap en daar is niks mee.
De realiteit is dat ons land een feite een stadstaat is met landschaps-parken
Zelfs Fortuyn verkondigde dit toen hij nog leefde.
Het probleem is, dat we tussen de oren nog in het land van ooit leven , met grote verschillen tussen provincies,
tussen Rand-stad/Holland-stad en platte land , met het idee van echte natuurgebieden in drooggemaakte polders.
Als we kampioen willen worden op boven genoemde items, dan past daar ook realiteitsbesef en acceptatie bij.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#189  BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2018 8:43 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13864
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
Raya maakt het niet ingewikkeld. Raya laat de dwaasheid aan ambities zien wat mensen allemaal willen. Keuzes maken mag blijkbaar niet.


Terwijl keuzes maken moet!
Je kunt niet alles willen op dit kleine stukje grond. We hebben ook nog met mensen te maken die er gezond moeten kunnen leven. Niet alleen in zogenaamde welvaart, ook en vooral in welzijn.


De keuzes zijn al gemaakt.
Nederlanders gaan voor het kampioenschap en daar is niks mee.
Het probleem is dat ons land een feite een stadstaat is met landschaps-parken
Zelfs Fortuyn verkondigde dit toen hij nog leefde.
Het probleem is, dat we tussen de oren nog in het land van ooit leven , met grote verschillen tussen provincies,
tussen Rand-stad/Holland-stad en platte land , met het idee van echte natuurgebieden in drooggemaakte polders.
Als we kampioen willen worden op boven genoemde items, dan past daar ook realiteitsbesef en acceptatie bij.
Hou dan in ieder geval dan ook eens verdomme ophouden over milieu want dat is ook realiteitsbesef. Dus niet langer meer zeuren over vergroening en duurzaamheid.

Als Nederland gaat voor het kampioenschap,is het dan niet verstandiger om de steun aan de Nederlandse profclubs inzake voetbal te beëindigen want we zakken steeds verder af omdat Nederland niets presteert in de Championsleague.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#190  BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2018 9:28 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46552
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
Raya maakt het niet ingewikkeld. Raya laat de dwaasheid aan ambities zien wat mensen allemaal willen. Keuzes maken mag blijkbaar niet.


Terwijl keuzes maken moet!
Je kunt niet alles willen op dit kleine stukje grond. We hebben ook nog met mensen te maken die er gezond moeten kunnen leven. Niet alleen in zogenaamde welvaart, ook en vooral in welzijn.


De keuzes zijn al gemaakt.
Nederlanders gaan voor het kampioenschap en daar is niks mee.
De realiteit is dat ons land een feite een stadstaat is met landschaps-parken
Zelfs Fortuyn verkondigde dit toen hij nog leefde.
Het probleem is, dat we tussen de oren nog in het land van ooit leven , met grote verschillen tussen provincies,
tussen Rand-stad/Holland-stad en platte land , met het idee van echte natuurgebieden in drooggemaakte polders.
Als we kampioen willen worden op boven genoemde items, dan past daar ook realiteitsbesef en acceptatie bij.


De keuzes zijn gemaakt ten koste van het welzijn (en tegenwoordig ook de welvaart) van de Gewone Nederlanders.
Dat gaat dus verkeerd aflopen.
Er gaat een lid op de neuzen vallen van diverse figuren.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#191  BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2018 12:09 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 6338
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:


Terwijl keuzes maken moet!
Je kunt niet alles willen op dit kleine stukje grond. We hebben ook nog met mensen te maken die er gezond moeten kunnen leven. Niet alleen in zogenaamde welvaart, ook en vooral in welzijn.


De keuzes zijn al gemaakt.
Nederlanders gaan voor het kampioenschap en daar is niks mee.
Het probleem is dat ons land een feite een stadstaat is met landschaps-parken
Zelfs Fortuyn verkondigde dit toen hij nog leefde.
Het probleem is, dat we tussen de oren nog in het land van ooit leven , met grote verschillen tussen provincies,
tussen Rand-stad/Holland-stad en platte land , met het idee van echte natuurgebieden in drooggemaakte polders.
Als we kampioen willen worden op boven genoemde items, dan past daar ook realiteitsbesef en acceptatie bij.
Hou dan in ieder geval dan ook eens verdomme ophouden over milieu want dat is ook realiteitsbesef. Dus niet langer meer zeuren over vergroening en duurzaamheid.

Als Nederland gaat voor het kampioenschap,is het dan niet verstandiger om de steun aan de Nederlandse profclubs inzake voetbal te beëindigen want we zakken steeds verder af omdat Nederland niets presteert in de Championsleague.


In het Nederlandse voetbal zijn de ogen te veel naar binnengericht en te weinig op Europa.
Ook het voetbal verandert en wordt internationaler.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#192  BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2018 12:45 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13864
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:


De keuzes zijn al gemaakt.
Nederlanders gaan voor het kampioenschap en daar is niks mee.
Het probleem is dat ons land een feite een stadstaat is met landschaps-parken
Zelfs Fortuyn verkondigde dit toen hij nog leefde.
Het probleem is, dat we tussen de oren nog in het land van ooit leven , met grote verschillen tussen provincies,
tussen Rand-stad/Holland-stad en platte land , met het idee van echte natuurgebieden in drooggemaakte polders.
Als we kampioen willen worden op boven genoemde items, dan past daar ook realiteitsbesef en acceptatie bij.
Hou dan in ieder geval dan ook eens verdomme ophouden over milieu want dat is ook realiteitsbesef. Dus niet langer meer zeuren over vergroening en duurzaamheid.

Als Nederland gaat voor het kampioenschap,is het dan niet verstandiger om de steun aan de Nederlandse profclubs inzake voetbal te beëindigen want we zakken steeds verder af omdat Nederland niets presteert in de Championsleague.


In het Nederlandse voetbal zijn de ogen te veel naar binnengericht en te weinig op Europa.
Ook het voetbal verandert en wordt internationaler.
Nou, gezien de namen van de spelers dacht ik al dat het gericht was op Europa maar qua voetbal is het niets.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#193  BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2018 2:03 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13864
Berichten: Intopic
Het is nog veel gekker, Nederland had altijd betreurd dat Air France een bedrijf is waar de Franse staat er een behoorlijk belang in heeft. Raad eens wat ze nu willen?

„Het is makkelijk als kabinet om te zeggen dat je je niet wilt bemoeien met een beursgenoteerde onderneming. Maar wat als deze essentieel is voor de infrastructuur van Nederland? Als het netwerk van KLM wordt aangetast, heeft dat grote gevolgen voor de BV Nederland en het vestigingsklimaat”, zegt Van Dijk. Met het netwerk van Schiphol, dat grotendeels drijft op KLM, is circa €25 miljard aan economische waarde in brede zin gemoeid. Bij KLM werken ongeveer 30.000 man. „Dit is de kans van de regering om het belang van KLM niet met de mond te belijden”, zegt Van Dijk.



https://www.telegraaf.nl/financieel/200 ... ig-bij-klm


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#194  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 1:41 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3312
Berichten: Intopic
Fraude.............blokkeren regering, bij kleine ondernemingen vindt u dat toch heel normaal en daarna onderzoeken.

'Ministerie rommelde met geluidsnorm Schiphol om groei te faciliteren'
https://nos.nl/artikel/2232251-minister ... teren.html


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#195  BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 5:49 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13864
Berichten: Intopic
Lies schreef:
Fraude.............blokkeren regering, bij kleine ondernemingen vindt u dat toch heel normaal en daarna onderzoeken.

'Ministerie rommelde met geluidsnorm Schiphol om groei te faciliteren'
https://nos.nl/artikel/2232251-minister ... teren.html
Voor de VVD gaat niets te ver.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#196  BerichtGeplaatst: do mei 31, 2018 1:53 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 6338
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Lies schreef:
Fraude.............blokkeren regering, bij kleine ondernemingen vindt u dat toch heel normaal en daarna onderzoeken.

'Ministerie rommelde met geluidsnorm Schiphol om groei te faciliteren'
https://nos.nl/artikel/2232251-minister ... teren.html
Voor de VVD gaat niets te ver.


De grootste deel van Nederland gaat straks gebukt onder geluidsoverlast door de verspreiding van vliegvelden.
De herrie van Lelystad is al begonnen.
Kruideniers-regeringen zijn te beroerd om een vliegveld op een eiland in zee te plannen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#197  BerichtGeplaatst: do mei 31, 2018 10:53 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8469
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:
Fraude.............blokkeren regering, bij kleine ondernemingen vindt u dat toch heel normaal en daarna onderzoeken.

'Ministerie rommelde met geluidsnorm Schiphol om groei te faciliteren'
https://nos.nl/artikel/2232251-minister ... teren.html
Voor de VVD gaat niets te ver.


De grootste deel van Nederland gaat straks gebukt onder geluidsoverlast door de verspreiding van vliegvelden.
De herrie van Lelystad is al begonnen.
Kruideniers-regeringen zijn te beroerd om een vliegveld op een eiland in zee te plannen.


Tijdens de zogenoemde belevingsvlucht afgelopen woensdag hebben mensen op veel plaatsen in provincies waar in de toekomst overheen gevlogen wordt, geluisterd en gekeken. Op diverse locaties zijn geluidsmetingen verricht. Een Boeing 737-800 vloog vanaf eind van de middag urenlang rondjes over een groot deel van het land. Doel van de testvlucht was de omwonenden te laten ervaren welk lawaai de vliegprocedures rond Lelystad opleveren, als daarvandaan vanaf 2020 vakantievluchten vertrekken en aankomen.


https://www.nu.nl/binnenland/5293022/vr ... ystad.html


Schei nou toch eens uit met die achterhaalde wannabe-aanstellerij.... :rolleyes:

Iemand iets gemerkt van deze testvluchten ?
Ik woon in de omgeving maar heb niets gehoord....


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#198  BerichtGeplaatst: do mei 31, 2018 10:58 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46552
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Voor de VVD gaat niets te ver.


De grootste deel van Nederland gaat straks gebukt onder geluidsoverlast door de verspreiding van vliegvelden.
De herrie van Lelystad is al begonnen.
Kruideniers-regeringen zijn te beroerd om een vliegveld op een eiland in zee te plannen.


Tijdens de zogenoemde belevingsvlucht afgelopen woensdag hebben mensen op veel plaatsen in provincies waar in de toekomst overheen gevlogen wordt, geluisterd en gekeken. Op diverse locaties zijn geluidsmetingen verricht. Een Boeing 737-800 vloog vanaf eind van de middag urenlang rondjes over een groot deel van het land. Doel van de testvlucht was de omwonenden te laten ervaren welk lawaai de vliegprocedures rond Lelystad opleveren, als daarvandaan vanaf 2020 vakantievluchten vertrekken en aankomen.


https://www.nu.nl/binnenland/5293022/vr ... ystad.html


Schei nou toch eens uit met die achterhaalde wannabe-aanstellerij.... :rolleyes:

Iemand iets gemerkt van deze testvluchten ?
Ik woon in de omgeving maar heb niets gehoord....


Ik heb er iets van gehoord. En als dat straks om de paar minuten is...

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#199  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 8:17 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13864
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Voor de VVD gaat niets te ver.


De grootste deel van Nederland gaat straks gebukt onder geluidsoverlast door de verspreiding van vliegvelden.
De herrie van Lelystad is al begonnen.
Kruideniers-regeringen zijn te beroerd om een vliegveld op een eiland in zee te plannen.


Tijdens de zogenoemde belevingsvlucht afgelopen woensdag hebben mensen op veel plaatsen in provincies waar in de toekomst overheen gevlogen wordt, geluisterd en gekeken. Op diverse locaties zijn geluidsmetingen verricht. Een Boeing 737-800 vloog vanaf eind van de middag urenlang rondjes over een groot deel van het land. Doel van de testvlucht was de omwonenden te laten ervaren welk lawaai de vliegprocedures rond Lelystad opleveren, als daarvandaan vanaf 2020 vakantievluchten vertrekken en aankomen.


https://www.nu.nl/binnenland/5293022/vr ... ystad.html


Schei nou toch eens uit met die achterhaalde wannabe-aanstellerij.... :rolleyes:

Iemand iets gemerkt van deze testvluchten ?
Ik woon in de omgeving maar heb niets gehoord....
In welke omgeving? Ik heb hier de film gevonden over die belevingsvlucht en eerlijk gezegd, ik kan er niets mee.Immers, er worden lawaaimeting gedaan maar de twee belangrijkste parameters ontbreken

https://www.youtube.com/watch?v=0IMJwW2dSNY


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#200  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 9:24 am 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 17430
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Voor de VVD gaat niets te ver.


De grootste deel van Nederland gaat straks gebukt onder geluidsoverlast door de verspreiding van vliegvelden.
De herrie van Lelystad is al begonnen.
Kruideniers-regeringen zijn te beroerd om een vliegveld op een eiland in zee te plannen.


Tijdens de zogenoemde belevingsvlucht afgelopen woensdag hebben mensen op veel plaatsen in provincies waar in de toekomst overheen gevlogen wordt, geluisterd en gekeken. Op diverse locaties zijn geluidsmetingen verricht. Een Boeing 737-800 vloog vanaf eind van de middag urenlang rondjes over een groot deel van het land. Doel van de testvlucht was de omwonenden te laten ervaren welk lawaai de vliegprocedures rond Lelystad opleveren, als daarvandaan vanaf 2020 vakantievluchten vertrekken en aankomen.


https://www.nu.nl/binnenland/5293022/vr ... ystad.html


Schei nou toch eens uit met die achterhaalde wannabe-aanstellerij.... :rolleyes:

Iemand iets gemerkt van deze testvluchten ?
Ik woon in de omgeving maar heb niets gehoord....

Ik heb jaren onder de aanvliegroute van de Kaagbaan gewoond maar wel op een afstand dat je de vliegtuigen zag maar amper hoorde. Het verbaasde mij dan ook dat er in de omgeving veel geklaagd werd over het geluid. Het zit vaak tussen de oren. Hoe meer er van dit soort onzin belevingsvluchten en aandacht aan 'lawaai' wordt besteed hoe meer er over geklaagd zal worden. In 2016 kwamen 158000 klachten over Schiphol van 35 mensen. :wacko:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Exabot [Bot], Google [Bot], Napoleon en 73 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling