Het is nu di nov 20, 2018 6:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
Bericht nummer:#241  BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 7:06 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 06, 2012 12:39 pm
Berichten: 7456
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Ach gossie toch de arme huizenkopers. :hardlachen: Je zou ze de kost moeten geven de mensen die in Zwanenburg goedkoop een huis kopen en vervolgens gaan klagen over de geluidsoverlast. :luidlachen:


Dat is kretologie die het aan de borreltafel ongetwijfeld goed doet, maar nergens op gebaseerd is.

_________________
I never forget a face, but in your case I'll be glad to make
an exception.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#242  BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 7:14 pm 
Online
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 17688
Berichten: Intopic
Raya schreef:
En wegen steeds meer verstopt raken. En men nog steeds niet beseft dat werk en wonen niet zo ver van elkaar gescheiden moeten worden.

Het lijkt me dat als je 100000 huizen bijbouwt er meer mensen en meer auto's bijkomen en dus ook meer verkeer en files. Tenzij er allemaal mensen die nu in Amersfoort wonen en in Amsterdam werken nu meer in de buurt gaan houden. Maar zo'n stelling is niet te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#243  BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 7:19 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46974
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
En wegen steeds meer verstopt raken. En men nog steeds niet beseft dat werk en wonen niet zo ver van elkaar gescheiden moeten worden.

Het lijkt me dat als je 100000 huizen bijbouwt er meer mensen en meer auto's bijkomen en dus ook meer verkeer en files. Tenzij er allemaal mensen die nu in Amersfoort wonen en in Amsterdam werken nu meer in de buurt gaan houden. Maar zo'n stelling is niet te houden.


Als ik een baan in Groningen zou krijgen omdat daar werk voor me is, is het verstandig daar in de buurt te gaan wonen. Dat kan natuurlijk ook Leeuwarden zijn. Het verkeer dat ik dan veroorzaak: Leeuwarden - Groningen; verschilt nogal van Weert - Groningen. Ik zal dus minder bijdragen aan files, omdat ik minder weg afleg.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#244  BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 7:38 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14095
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
En wegen steeds meer verstopt raken. En men nog steeds niet beseft dat werk en wonen niet zo ver van elkaar gescheiden moeten worden.

Het lijkt me dat als je 100000 huizen bijbouwt er meer mensen en meer auto's bijkomen en dus ook meer verkeer en files. Tenzij er allemaal mensen die nu in Amersfoort wonen en in Amsterdam werken nu meer in de buurt gaan houden. Maar zo'n stelling is niet te houden.
Een verkeersweg mag je vergelijken met een slagader. Wat we in Nederland doen is dat we ergens de snelweg een stukje zesbaans maken en daarna weer vierbaans. Gevolg: file wordt opgeschoven maar niet opgelost.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#245  BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 6:54 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46974
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
En wegen steeds meer verstopt raken. En men nog steeds niet beseft dat werk en wonen niet zo ver van elkaar gescheiden moeten worden.

Het lijkt me dat als je 100000 huizen bijbouwt er meer mensen en meer auto's bijkomen en dus ook meer verkeer en files. Tenzij er allemaal mensen die nu in Amersfoort wonen en in Amsterdam werken nu meer in de buurt gaan houden. Maar zo'n stelling is niet te houden.
Een verkeersweg mag je vergelijken met een slagader. Wat we in Nederland doen is dat we ergens de snelweg een stukje zesbaans maken en daarna weer vierbaans. Gevolg: file wordt opgeschoven maar niet opgelost.


Inderdaad. Het is heel dom om vernauwingen te laten bestaan.
Echter, het is inmiddels duidelijk dat meer asfalt ook meer verkeer genereert. We zullen (tenminste ook) moeten zoeken naar manieren om het verkeer te beperken. Bijvoorbeeld meer bedrijvigheid bij en in de wijken en dorpen zelf voor de mensen in de buurt, zodat niet iedereen ver hoeft te reizen en op de fiets kan. Dat kun je met belastingmaatregelen -premies en heffingen- sturen. Zowel voor bedrijven om zich daar te vestigen, als werknemers om juist daar te gaan werken.
We moeten ons ook afvragen of wij voor de hele wereld moeten produceren. Het vergt niet alleen arbeiders die we klaarblijkelijk niet hebben en moeten importeren, het zorgt ook voor veel meer verkeer over de toch al volle wegen.
Heel Nederland asfalteren is geen optie.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#246  BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 9:35 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14095
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Het lijkt me dat als je 100000 huizen bijbouwt er meer mensen en meer auto's bijkomen en dus ook meer verkeer en files. Tenzij er allemaal mensen die nu in Amersfoort wonen en in Amsterdam werken nu meer in de buurt gaan houden. Maar zo'n stelling is niet te houden.
Een verkeersweg mag je vergelijken met een slagader. Wat we in Nederland doen is dat we ergens de snelweg een stukje zesbaans maken en daarna weer vierbaans. Gevolg: file wordt opgeschoven maar niet opgelost.


Inderdaad. Het is heel dom om vernauwingen te laten bestaan.
Echter, het is inmiddels duidelijk dat meer asfalt ook meer verkeer genereert. We zullen (tenminste ook) moeten zoeken naar manieren om het verkeer te beperken. Bijvoorbeeld meer bedrijvigheid bij en in de wijken en dorpen zelf voor de mensen in de buurt, zodat niet iedereen ver hoeft te reizen en op de fiets kan. Dat kun je met belastingmaatregelen -premies en heffingen- sturen. Zowel voor bedrijven om zich daar te vestigen, als werknemers om juist daar te gaan werken.
We moeten ons ook afvragen of wij voor de hele wereld moeten produceren. Het vergt niet alleen arbeiders die we klaarblijkelijk niet hebben en moeten importeren, het zorgt ook voor veel meer verkeer over de toch al volle wegen.
Heel Nederland asfalteren is geen optie.
Alle bedrijvigheid en het feit dat Nederland een exporteur van betekenis wil zijn geeft drukte in het verkeer waar Nederland eigenlijk helemaal niet op berekend is, mede doordat ze onvoldoende ruimte uittrekt voor expansie van infrastructuur. Wat sowieso wel een mooi beeld geeft van de mislukking van de EU is de Betuwelijn die niet doorgetrokken is naar Duitsland omdat daar nooit met de Duitsers overleg over is geweest, laat staan samenwerking. Gevolg: een peperdure spoorlijn waarvan de capaciteit slechts sporadisch benut wordt en zichzelf nooit kan terugverdienen. De HSL idem waar ook geen 300 km per uur op kan worden gereden maar wat wel de bedoeling was.
Nederland moet niet een 'dorp' worden als Los Angeles, met weinig hoogbouw (voor de rijken en business) en ontiegelijk veel laagbouw waar amper ruimte is toebedeeld voor alles wat op rails rijdt. Nee, dan New York ( 's nachts 4 miljoen mensen, overdag een dikke 8 miljoen) Het uitmuntende OV met metro en bussen, grotendeels betaald door ondernemers is de slagader voor NY, zonder dat gaat het dood.

Het is wel vreemd te noemen dat Nederland wel veel technisch hoog geschoolde mensen heeft maar daarop bezuinigd in het onderwijs. Dat geldt ook voor medische specialisten


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#247  BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 10:57 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46974
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
Een verkeersweg mag je vergelijken met een slagader. Wat we in Nederland doen is dat we ergens de snelweg een stukje zesbaans maken en daarna weer vierbaans. Gevolg: file wordt opgeschoven maar niet opgelost.


Inderdaad. Het is heel dom om vernauwingen te laten bestaan.
Echter, het is inmiddels duidelijk dat meer asfalt ook meer verkeer genereert. We zullen (tenminste ook) moeten zoeken naar manieren om het verkeer te beperken. Bijvoorbeeld meer bedrijvigheid bij en in de wijken en dorpen zelf voor de mensen in de buurt, zodat niet iedereen ver hoeft te reizen en op de fiets kan. Dat kun je met belastingmaatregelen -premies en heffingen- sturen. Zowel voor bedrijven om zich daar te vestigen, als werknemers om juist daar te gaan werken.
We moeten ons ook afvragen of wij voor de hele wereld moeten produceren. Het vergt niet alleen arbeiders die we klaarblijkelijk niet hebben en moeten importeren, het zorgt ook voor veel meer verkeer over de toch al volle wegen.
Heel Nederland asfalteren is geen optie.
Alle bedrijvigheid en het feit dat Nederland een exporteur van betekenis wil zijn geeft drukte in het verkeer waar Nederland eigenlijk helemaal niet op berekend is, mede doordat ze onvoldoende ruimte uittrekt voor expansie van infrastructuur. Wat sowieso wel een mooi beeld geeft van de mislukking van de EU is de Betuwelijn die niet doorgetrokken is naar Duitsland omdat daar nooit met de Duitsers overleg over is geweest, laat staan samenwerking. Gevolg: een peperdure spoorlijn waarvan de capaciteit slechts sporadisch benut wordt en zichzelf nooit kan terugverdienen. De HSL idem waar ook geen 300 km per uur op kan worden gereden maar wat wel de bedoeling was.
Nederland moet niet een 'dorp' worden als Los Angeles, met weinig hoogbouw (voor de rijken en business) en ontiegelijk veel laagbouw waar amper ruimte is toebedeeld voor alles wat op rails rijdt. Nee, dan New York ( 's nachts 4 miljoen mensen, overdag een dikke 8 miljoen) Het uitmuntende OV met metro en bussen, grotendeels betaald door ondernemers is de slagader voor NY, zonder dat gaat het dood.

Het is wel vreemd te noemen dat Nederland wel veel technisch hoog geschoolde mensen heeft maar daarop bezuinigd in het onderwijs. Dat geldt ook voor medische specialisten


Dat laatste is de kortzichtigheid van de graaiers.
Bezuinigen op onderwijs geeft ruimte om de belasting voor de hoogste inkomens en grote bedrijven te verlagen.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#248  BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 3:40 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14095
Berichten: Intopic
Hans de Boer kan een wedstrijdje doen met Rutte wie het beste kan liegen.

Dat vliegveld in zee, daar zullen de private investeerders niet aan mee willen betalen want risico, tenzij de overheid garant staat. En raad eens wie baas wordt van Invest-nl? Inderdaad,weer een ex-politicus.

https://www.ad.nl/politiek/werkgevers-a ... ~ada77347/

https://www.nederlandsinvesteringsagent ... -invest-nl


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#249  BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 5:56 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8543
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hans de Boer kan een wedstrijdje doen met Rutte wie het beste kan liegen.

Dat vliegveld in zee, daar zullen de private investeerders niet aan mee willen betalen want risico, tenzij de overheid garant staat. En raad eens wie baas wordt van Invest-nl? Inderdaad,weer een ex-politicus.

https://www.ad.nl/politiek/werkgevers-a ... ~ada77347/

https://www.nederlandsinvesteringsagent ... -invest-nl



Niemand wil dat vliegveld in zee betalen omdat het een dom idee is.... :rolleyes:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#250  BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 8:02 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14095
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Biertje schreef:
Hans de Boer kan een wedstrijdje doen met Rutte wie het beste kan liegen.

Dat vliegveld in zee, daar zullen de private investeerders niet aan mee willen betalen want risico, tenzij de overheid garant staat. En raad eens wie baas wordt van Invest-nl? Inderdaad,weer een ex-politicus.

https://www.ad.nl/politiek/werkgevers-a ... ~ada77347/

https://www.nederlandsinvesteringsagent ... -invest-nl



Niemand wil dat vliegveld in zee betalen omdat het een dom idee is.... :rolleyes:
Niet dom maar zeer riskant en duur. En:welk bedrijf/bedrijven heeft zo'n klus al eerder geklaard en tegen welk bedrag?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#251  BerichtGeplaatst: za sep 22, 2018 5:25 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3391
Berichten: Intopic
Stikstof gooit roet in eten uitbreiding Eindhoven Airport
https://www.upinthesky.nl/2018/09/20/st ... n-airport/

Als op andere terreinen, zoals in de landbouw, minder stikstof zou worden uitgestoten, dan zou er meer vliegverkeer mogelijk zijn.



Dat verklaart waarom men in die provincie zo'n haast had met het aanscherpen van de stikstofnorm veehouderij. Pak de kleine groep van de veehouders en landbouwers en al uw problemen verdampen 'up in the sky'.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#252  BerichtGeplaatst: za sep 22, 2018 6:39 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46974
Berichten: Intopic
We kunnen toch beter een groot vliegveld aanleggen in een lege streek van Frankrijk of Duitsland, waar weinig mensen er last van hebben, en dan zorgen voor een goede treinverbinding met Nederlandse steden?

Waarom zou Schiphol nou perse zo ver uit moeten breiden en grote delen van Nederland onbewoonbaar moeten maken?

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#253  BerichtGeplaatst: za sep 22, 2018 7:20 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 14095
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Biertje schreef:
Hans de Boer kan een wedstrijdje doen met Rutte wie het beste kan liegen.

Dat vliegveld in zee, daar zullen de private investeerders niet aan mee willen betalen want risico, tenzij de overheid garant staat. En raad eens wie baas wordt van Invest-nl? Inderdaad,weer een ex-politicus.

https://www.ad.nl/politiek/werkgevers-a ... ~ada77347/

https://www.nederlandsinvesteringsagent ... -invest-nl



Niemand wil dat vliegveld in zee betalen omdat het een dom idee is.... :rolleyes:
Kansai is getroffen door een typhoon

https://www.japan-guide.com/news/0045.html


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Exabot [Bot], Frankly en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling