Het is nu vr jun 22, 2018 10:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
Bericht nummer:#201  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 9:29 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5804
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
HvR schreef:
Hume schreef:


De grootste deel van Nederland gaat straks gebukt onder geluidsoverlast door de verspreiding van vliegvelden.
De herrie van Lelystad is al begonnen.
Kruideniers-regeringen zijn te beroerd om een vliegveld op een eiland in zee te plannen.


Tijdens de zogenoemde belevingsvlucht afgelopen woensdag hebben mensen op veel plaatsen in provincies waar in de toekomst overheen gevlogen wordt, geluisterd en gekeken. Op diverse locaties zijn geluidsmetingen verricht. Een Boeing 737-800 vloog vanaf eind van de middag urenlang rondjes over een groot deel van het land. Doel van de testvlucht was de omwonenden te laten ervaren welk lawaai de vliegprocedures rond Lelystad opleveren, als daarvandaan vanaf 2020 vakantievluchten vertrekken en aankomen.


https://www.nu.nl/binnenland/5293022/vr ... ystad.html


Schei nou toch eens uit met die achterhaalde wannabe-aanstellerij.... :rolleyes:

Iemand iets gemerkt van deze testvluchten ?
Ik woon in de omgeving maar heb niets gehoord....

Ik heb jaren onder de aanvliegroute van de Kaagbaan gewoond maar wel op een afstand dat je de vliegtuigen zag maar amper hoorde. Het verbaasde mij dan ook dat er in de omgeving veel geklaagd werd over het geluid. Het zit vaak tussen de oren. Hoe meer er van dit soort onzin belevingsvluchten en aandacht voor 'lawaai' wordt besteed hoe meer er over geklaagd zal worden.


Nederland is veel te klein voor zoveel vliegbewegingen boven bewoond gebied.
In het Westen zit je altijd in de herrie.
Als we een grote luchthaven willen ,dan moeten we ook geld betalen voor een luchthaven met weinig overlast
voor de burgers.
Met een kruideniers mentaliteit, is Nederland nog nooit groot geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#202  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 9:58 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12721
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Ik heb jaren onder de aanvliegroute van de Kaagbaan gewoond maar wel op een afstand dat je de vliegtuigen zag maar amper hoorde. Het verbaasde mij dan ook dat er in de omgeving veel geklaagd werd over het geluid. Het zit vaak tussen de oren. Hoe meer er van dit soort onzin belevingsvluchten en aandacht voor 'lawaai' wordt besteed hoe meer er over geklaagd zal worden.
Die vliegtuigen die vanaf de Kaagbaan starten of landen vliegern over een bepaalde route en niet over dichte woonwijken. Kan je zo mooi zien met flightradar


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#203  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 10:00 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 16583
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Ik heb jaren onder de aanvliegroute van de Kaagbaan gewoond maar wel op een afstand dat je de vliegtuigen zag maar amper hoorde. Het verbaasde mij dan ook dat er in de omgeving veel geklaagd werd over het geluid. Het zit vaak tussen de oren. Hoe meer er van dit soort onzin belevingsvluchten en aandacht voor 'lawaai' wordt besteed hoe meer er over geklaagd zal worden.
Die vliegtuigen die vanaf de Kaagbaan starten of landen vliegern over een bepaalde route en niet over dichte woonwijken. Kan je zo mooi zien met flightradar

:luidlachen: Nou dan woonde ik daar zeker niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#204  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 10:16 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12721
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Ik heb jaren onder de aanvliegroute van de Kaagbaan gewoond maar wel op een afstand dat je de vliegtuigen zag maar amper hoorde. Het verbaasde mij dan ook dat er in de omgeving veel geklaagd werd over het geluid. Het zit vaak tussen de oren. Hoe meer er van dit soort onzin belevingsvluchten en aandacht voor 'lawaai' wordt besteed hoe meer er over geklaagd zal worden.
Die vliegtuigen die vanaf de Kaagbaan starten of landen vliegern over een bepaalde route en niet over dichte woonwijken. Kan je zo mooi zien met flightradar

:luidlachen: Nou dan woonde ik daar zeker niet.
Je zegt dat je in het verlengde van de Kaagbaan hebt gewoond. Dan had je herrie moeten horen.Jij zegt dat je geen herrie hoorde.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#205  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 10:23 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 16583
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Die vliegtuigen die vanaf de Kaagbaan starten of landen vliegern over een bepaalde route en niet over dichte woonwijken. Kan je zo mooi zien met flightradar

:luidlachen: Nou dan woonde ik daar zeker niet.
Je zegt dat je in het verlengde van de Kaagbaan hebt gewoond. Dan had je herrie moeten horen.Jij zegt dat je geen herrie hoorde.

Ik hoorde de vliegtuigen, maar het was niet storend. Of ik vond het niet storend. Wel begon ik er meer op te letten toen mensen in mijn omgeving zeiden er last van te hebben. Geluidsoverlast is voor een deel subjectief. Bedenk ook dat in 2016 158000 klachten van geluidsoverlast bij Schiphol van 35 serieklagers kwam.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#206  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 11:14 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12721
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

:luidlachen: Nou dan woonde ik daar zeker niet.
Je zegt dat je in het verlengde van de Kaagbaan hebt gewoond. Dan had je herrie moeten horen.Jij zegt dat je geen herrie hoorde.

Ik hoorde de vliegtuigen, maar het was niet storend. Of ik vond het niet storend. Wel begon ik er meer op te letten toen mensen in mijn omgeving zeiden er last van te hebben. Geluidsoverlast is voor een deel subjectief. Bedenk ook dat in 2016 158000 klachten van geluidsoverlast bij Schiphol van 35 serieklagers kwam.
Met andere woorden, je hebt al dus een hele tijd daar niet meer gewoond. Geluidsoverlast is deels subjectief als het gaat om klagen over herrie dat je maar heel even een keer hoort. En inderdaad het zijn steeds 35 dezelfde bellers. De meeste mensen bellen niet eens meer als een harde knal of geluid horen, immers er wordt vaak toch niet opgenomen en ook weinig gedaan met de klachten vanwege verstrekte vergunningen.
Maar betekent het dan dat het doodstil is in Nederland?. Ik woon vlak aan het spoor, zo'n 40 meter er vandaan en er gaan circa 10 treinen per uur er langs. Ik hoor de treinen vaak niet eens als ik de deuren en ramen dicht hebt. Maar een verbrandingsmotor en zeker een straalmotor produceert aanzienlijk veel meer herrie dat nog fors toeneemt naarmate het vermogen stijgt.Je kunt dus de elektromotor van een trein dus niet goed vergelijken met de straalmotor van een vliegtuig. Immers, een trein op 2 kilometer afstand hoor je niet, wel de vliegtuigenmotoren.

Ik tolereer vliegtuigen en dus de herrie tot op zeker hoogte omdat het te maken heeft met onze economie en ik een bloedhekel heb aan NIMBY. Ik woon in de aan- en uitvliegroute te noorden van de Polderbaan die volgens Schiphol de meeste gebruikte baan is. Wat mij wel opvalt is dat er met name steeds later nog vliegtuigen landen op Schiphol of juist daar van opstijgen en dus ook 's nachts het niet stil is


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#207  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 12:58 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5804
Berichten: Intopic
Na 2000 heeft Nederland alleen nog kruideniers- regeringen gehad.
Deze regeringen hebben nooit serieus gewerkt aan een nieuwe luchthaven die toekomst bestendig is.
Voorlopig zie ik dit er ook niet van komen.
Geluidsoverlast blijft het probleem.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#208  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 1:11 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12721
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Na 2000 heeft Nederland alleen nog kruideniers- regeringen gehad.
Deze regeringen hebben nooit serieus gewerkt aan een nieuwe luchthaven die toekomst bestendig is.
Voorlopig zie ik dit er ook niet van komen.
Geluidsoverlast blijft het probleem.
Tenzij er een fiks crisis komt, dan zullen er wel een fors aantal vliegtuigmaatschappijen over de kop gaan. Het sterke vermoeden is dat nu een aantal vliegtuigmaatschappijen worden gesteund of steun krijgen als het mis gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#209  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 1:25 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3002
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Na 2000 heeft Nederland alleen nog kruideniers- regeringen gehad.
Deze regeringen hebben nooit serieus gewerkt aan een nieuwe luchthaven die toekomst bestendig is.
Voorlopig zie ik dit er ook niet van komen.
Geluidsoverlast blijft het probleem.
En de CO2-uitstoot, iets wat ze graag bij de ander op het bordje leggen.

De luchtvaart is de nagel aan de doodskist van het klimaat: zo gaan we 'Parijs' zeker niet halen
https://www.volkskrant.nl/de-gids/de-lu ... ~b0e3c23f/

De luchtvaart is hard op weg het CO2-budget van de hele wereld erdoorheen te jagen.



Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#210  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 9:01 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 03, 2014 9:17 pm
Berichten: 1876
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
wortel schreef:


Ik vroeg om het niet ingewikkelder te maken dan het is. Nu jij zo'n overweldigende opsomming geeft, wordt het alleen maar ingewikkelder. Dit is waar politieke partijen ook mee te maken hebben. Een agenda vol en niemand weet meer welke prioriteit te stellen. Dus pappen en nathouden. Men kan, of wil(?), niet meer kiezen en daardoor blijven al dit soort zaken zoals ze zijn. Wanneer je alles bij het oude wilt houden, is dat een prima opsomming. Wanneer je wilt veranderen is het killing. Te veel.
Raya maakt het niet ingewikkeld. Raya laat de dwaasheid aan ambities zien wat mensen allemaal willen. Keuzes maken mag blijkbaar niet.


Terwijl keuzes maken moet!
Je kunt niet alles willen op dit kleine stukje grond. We hebben ook nog met mensen te maken die er gezond moeten kunnen leven. Niet alleen in zogenaamde welvaart, ook en vooral in welzijn.


Dat ben ik helemaal eens. Maar dan niet de keuzes in de opsomming die je geeft. Het gaat om veel meer essentiële keuzes die ingaan tegen (neo)kapitalisme. En dat is lastig. Dat vraagt om herijking van onszelf. Het vraagt om besef van iedereen waar hij zijn/haar geld aan uitgeeft. Iets dat mij nog geleerd is toen ik jong was. En wil je het dan op micro-niveau horen, dan stel jezelf de vraag of je liever een glas cola wil of water. Waarom? Is cola lekkerder dan water? Dit zijn gedachten die bijna niemand meer heeft omdat consumeren opgedrongen is en nog steeds wordt. Dit is het gevolg van een systeem waar mensen werken die zich verdiepen in massa-psychologie en marketingstrategieën ontwerpen met het doel om zoveel mogelijk te verkopen. Het gaat niet meer om wat goed is, het gaat om meegaan in de orde van de banken. Zij zijn de hoogste in deze piramide en wat mij betreft knikkeren we ze zo snel mogelijk uit het systeem. Alternatief? Maak je geen zorgen, de zon komt elke dag op, eten en drinken kun je ook elke dag krijgen dus what's the problem. Wanneer meer mensen zich op deze onafhankelijke manier voor weten te bereiden, sloop je het huidige systeem al snel. De angst die op ons geponeerd wordt, is in werkelijkheid de angst van de machthebbers, de mensen met geld. Alles kan in de naam van het geld en dus in het belang van een klein groepje mensen die dicteert. Vrijheid na WO2? Ja, qua vechten wel. Wanneer ik kijk naar wat ik onder vrijheid versta, zijn wij slaaf geworden met het kluitje (politiek) het riet ingestuurd. Maar we hebben het goed, dus waarom klagen. Vertrouwen hebben, hoe vaak hoor ik de VVD dat niet roepen. Blijkbaar maken ze zich zorgen.

_________________
"Ego cogito, ergo sum."


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#211  BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2018 9:01 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 03, 2014 9:17 pm
Berichten: 1876
Berichten: Intopic
Lies schreef:
Hume schreef:
Na 2000 heeft Nederland alleen nog kruideniers- regeringen gehad.
Deze regeringen hebben nooit serieus gewerkt aan een nieuwe luchthaven die toekomst bestendig is.
Voorlopig zie ik dit er ook niet van komen.
Geluidsoverlast blijft het probleem.
En de CO2-uitstoot, iets wat ze graag bij de ander op het bordje leggen.

De luchtvaart is de nagel aan de doodskist van het klimaat: zo gaan we 'Parijs' zeker niet halen
https://www.volkskrant.nl/de-gids/de-lu ... ~b0e3c23f/

De luchtvaart is hard op weg het CO2-budget van de hele wereld erdoorheen te jagen.



Check ook ff de scheepvaart, het kan nog erger.

Omdat wij op vakantie MOETEN naar verre bestemmingen, zonder echt NL te hebben gezien. Omdat wij al die spulletjes uit de hele wereld WILLEN HEBBEN die helemaal hot zijn en geen genoegen nemen met wat NL biedt. Omdat wij ons laten LATEN LEIDEN door mooi verhaaltjes.

_________________
"Ego cogito, ergo sum."


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#212  BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 5:00 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5804
Berichten: Intopic
Lies schreef:
Fraude.............blokkeren regering, bij kleine ondernemingen vindt u dat toch heel normaal en daarna onderzoeken.

'Ministerie rommelde met geluidsnorm Schiphol om groei te faciliteren'
https://nos.nl/artikel/2232251-minister ... teren.html


Al jaren wordt er gesjoemeld met de normen.
Waarom geen luchthaven voor de kust van IJmuiden en wel een Maasvlakte voor Rotterdam?
Wat kan Rotterdam wel ,wat Amsterdam niet kan?

Vijf jaar geleden werd de Tweede Maasvlakte, officieel Maasvlakte 2, in gebruik genomen. Er is 14 kilometer spoor aangelegd, 7,5 kilometer strand met duin, 3,5 kilometer harde zeewering; opgeteld een investering van 3,5 miljard euro.

Er is al veel bedrijvigheid – containers, distributieloodsen – en er komt de komende jaren nog veel bij: nog meer kades, een spoorwegemplacement, een windturbine met het grootste vermogen ter wereld. De haven is door de Tweede Maasvlakte 20 procent groter geworden, 2.000 hectare om precies te zijn. Daarvan is de helft bestemd voor bedrijven, de rest voor infrastructuur, zeewering, vaarwegen en havenbekkens.

Ronald Paul leidde acht jaar lang de projectorganisatie Maasvlakte 2. ‘In 2009 zijn we begonnen met het opspuiten van land in zee’, blikt hij terug. ‘Toen het eerste kleine eilandje ontstond en ik er met een werkschip heen voer, dacht ik: jeetjemineetje, het is ons echt gelukt.’



https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be8c8cfe/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], claartje, Google [Bot] en 89 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling