Het is nu wo aug 22, 2018 9:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2018 10:39 am 
lid

NEPNIEUWS:
Citaat:
KWF Kankerbestrijding en dermatologen vinden dat er verplicht gewaarschuwd moet worden voor de risico's van zonnebanken. De gevaren worden volgens hen stelselmatig onderschat.

Uit onderzoek blijkt dat mensen die vaak gebruikmaken van de zonnebank een veel grotere kans op huidkanker hebben door de sterke uv-straling.Dermatologen zien naar eigen zeggen steeds meer jonge mensen met huidkanker. Naast een verplichte waarschuwing moet er volgens KWF ook een verbod komen op positieve reclame voor zonnebanken,en moet de leeftijdsgrens van 18 jaar beter worden gehandhaafd.
https://teletekst-data.nos.nl/webtekst?p=108

Het is weer voorjaar en wie de kans krijgt, koestert zich nu al in de zon, op zijn balkon, uit de wind en in de zon. Zoals de bijen op de blauwe druifjes afkomen, zo ook komt het nepnieuws van de suncreen lobby op gang:

Wees bang voor zon(nestudio's) want je krijgt er huidkanker van! Mocht je in de zon komen, smeer je dan dubbeldik in met onze zonnebrandcreme. Ze zouden willen dat de overheid verbood dat iemand zou noemen hoe vitamine D ontstaat in de natuur, namelijk door de zon op onze huid....

Ik wens de zonnestudio's heel veel sterkte met deze valse zonnebrandcreme-lobby, die geresulteerd heeft in een goed gecoordineerde aanval vanuit het Koningin Wilhelminafonds en ongetwijfeld de vanouds bekende beroepsclub van huidartsen. Nu heeft deze valse lobby meer doden op haar geweten dan dat ze ooit kunnen uitsparen door minder dodelijke huidkanker, en zonnestudio's waar men meer op gezondheid focust dan op "bruin zijn" zijn in opmars maar ook ik kan er niets aan doen dat de drijfveer van de meeste bezoekers niet is gelegen in gezondheid maar in het uiterlijk met als drukmiddel "ik wil er niet bleek uit zien".

Een bejaard familielid gaf onlangs nog weer een schokkend getuigenis van hoe het werkt als je er in andermans ogen niet "gezond" uitziet: nadat op het feestje de desbetreffende dame met partner het pand had verlaten, stak hij van wat: Wat ziet Maaike er toch vreselijk slecht uit, zo bleek, zo heb ik haar nog nooit gezien. Er kwamen geruststellende boodschappen van de gastvrouw dat Maaike er nu eenmaal altijd bleek uitziet en dat zij zich wel aan een strict dieet moet houden met gevolgen voor de gezonde blos, maar dat alles geheel is zoals het moet zijn. Maar de plaaggeest wist van geen ophouden en herhaalde nog een paar keer zijn stelling in steeds krachtiger bewoordingen. Moraal: zorg dat je in ieder geval "gezond" LIJKT want anders krijg je veel roddel achter je rug om, dat het niet goed met je gaat en dat je er absoluut niet uit ziet!

Zulke gebeurtenissen maken de zonnebrandcremeproducenten gelukkig. Ze weten wel dat ze het best de zonnestudio's in het verdomhoekje kunnen plaatsen maar hoe ongelooflijk erg is het dat KWF zich voor dit karretje laat spannen. Er zou moeten worden onderzocht wat de betrokkenheid van de producenten van zonnebrandcreme hierbij is.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2018 8:33 pm 
lid

Het is weer die tijd: zonnebankje tegen witte benen, maar pas wel op
https://nos.nl/artikel/2226800-het-is-w ... el-op.html

Ik hoorde het onderwerp vanmorgen tijdens het wakker worden en moest denken aan de uitbater van Wim Sonneveld, die zag zijn omzet ook verdwijnen door de onsmakelijke onderwerpen die werden aangesneden op het toneel....'en weer een zweer op het doek'.

Maar als je het filmpje bekijkt in het bovenstaande artikel, valt het met het gevaar van zonnen wel mee. Dan maakt het KWF eigenlijk reclame en hadden we bij die dermatoloog vanmorgen op de radio een volgende verbod in zicht. Wit wegtrekken doe je bij dit soort meldingen, terwijl zonlicht je energie geeft en je humeur verbetert. Dat hebben we zeker nodig in deze tijd.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do apr 12, 2018 3:54 pm 
lid

Ook wat dat betreft komen de wijzen uit het Noorden: https://www.slideshare.net/deheij/frits ... n-wat-u-at en kijk maar eens op pagina 16. Daar verwijst Muskiet naar de Gezondheidsraad die zegt: maximaal 50 microgram. Ja, ze zijn bij de Gezondheidsraad al heel heel ver gedraaid in de afgelopen jaren maar 50 microgram D3 per dag zijn de 2000 internationale eenheden (I.E.) die de meeste burgers zonder bijzondere problemen een stuk bescherming en extra levensverwachting gaat opleveren, een levensverwachting in betere gezondheid.

Als dat geen mooi voorjaarsnieuws is!

PS 1. O ja, voor wie de 25 jaar gepasseerd is, is er geen extra gevaar van zonverbranding ten aanzien van melanoom. Maar (dat hoor ik nu voor het eerst) jongeren moeten niet verbranden: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29176271

PS 2. Verbranden van de huid is altijd dwaas en gevaarlijk.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2018 9:34 am 
lid

MEER NEPNIEUWS
Zelfs af en toe een glas alcohol is al slecht voor jou. Kijk nu naar het NOS journaal. De teletekst is wel zorgvuldiger maar de journaallezer legt ten onrechte dit in de mond van de auteurs van de Lancet studie: http://www.thelancet.com/ zoeken op alcohol en derde resultaat bekijken.

De "kwaliteits"-media mogen geen aanspraak meer doen op deze term, en suggereren dat ze meer zijn dan POW nieuws of Geenstijl. Vanavond ga ik er weer eentje nemen op onze gezondheid!

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2018 9:46 am 
lid

Rightnow schreef:
MEER NEPNIEUWS
Zelfs af en toe een glas alcohol is al slecht voor jou. Kijk nu naar het NOS journaal. De teletekst is wel zorgvuldiger maar de journaallezer legt ten onrechte dit in de mond van de auteurs van de Lancet studie: http://www.thelancet.com/ zoeken op alcohol en derde resultaat bekijken.

De "kwaliteits"-media mogen geen aanspraak meer doen op deze term, en suggereren dat ze meer zijn dan POW nieuws of Geenstijl. Vanavond ga ik er weer eentje nemen op onze gezondheid!

Mijn oma zei al: 'Oud worden is mooi, oud zijn is minder'. Af en toe alcohol en dan 80 worden in plaats van 81, ik vind het wel best.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2018 9:54 am 
lid

Recept voor een jaartje eerder doodgaan is om de euthanasie beter te regelen. Kan dat niet collectief geregeld worden via Dr Pechtold? Ik vrees dat het huidige beleid daarvoor overigens hoogstens een aanzet kan geven; op de huidige manier schiet het nog niet op. En alcohol helpt niet:

Ten eerste, je kunt al dezelfde avond onder een trein rijden, of later nog heel jong een beroerte.

Ten tweede, je zou iedereen moeten verplichten om er elke dag eentje te nemen en dat is tegen het afgesproken beleid. Je weet toch, netjes binnen de lijntjes kleuren.

Maar goed, je oma wilde dus helemaal niet dood!

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2018 10:27 am 
lid

Je mag je niet dood roken, wel dood drinken. Je mag zelfs, in ruil voor een taakstrafje dronken anderen doodrijden.

Lust best wel een neut. Heb het vroeger ook beslist niet laten staan. Het is wel veel minder geworden, vrijwel niets meer. Alles met mate, zelfs pindakaas en sporten. De mens is niet gebouwd op fratsen. De mens is gebouwd op overleven in de natuur. Ook al zouden velen van ons het daarin ook niet meer redden.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2018 10:40 am 
lid

Ja als student lustte ik er wel een paar meer dan tegenwoordig. Nu is inderdaad autorijden een prima reden om helemaal niets te rijden, vooral als ik bij donker of bij regen terug moet.

Mijn familie bestaat uit laag opgeleide mensen die allemaal zijn gaan wonen binnen 10 kilometer van waar ze geboren zijn; als Een Oog ben ik in sommige opzichten dan ook keizer in het land der Blinden. Ze vinden zichzelf bourgondische levensgenieters en krijgen dan ook de volle mep van kanker en hart- en vaatziekten, exact op de plekken die met alcoholconsumptie corresponderen. Ophouden met "levensgenieten" dan maar? Je moest eens weten wat mijn familie de gemeenschap van trouw premie en eigen risico betalende burgers gekost heeft aan medische zorg!

Maar over alcohol heeft de dokter niks gezegd en zelf hebben we geen kennis van deze dingen zodat we gelukkig door mogen gaan met ons drinkgedrag. Je snapt dat er iets meer wordt gedronken dat wat de Gezondheidsraad suggereert.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: za apr 14, 2018 3:45 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
MEER NEPNIEUWS

Mijn oma zei al: 'Oud worden is mooi, oud zijn is minder'. Af en toe alcohol en dan 80 worden in plaats van 81, ik vind het wel best.
Sylvain Ephimenco haalt ook herinneringen op aan zijn oma Suzanne:

Zonder alcoholische drank was de mensheid niet tot zijn recht gekomen

https://www.trouw.nl/opinie/zonder-alco ... ~ab3a4dc1/
https://www.topics.nl/zonder-alcoholisc ... 520gekomen

En ga me nu niet onder een berg beschuldigende brieven begraven: ik bedoel hier niets mee, niets wetenschappelijks en wil niemand aan de drank brengen. Ik vrees alleen dat de rest van ons leven, dat nu al record op record breekt wat levensverwachting betreft, niet bijster vrolijk wordt. Zonder sigaartje, cordon bleu en chianti bij de houtkachel of open haard, moederziel alleen in een huis zonder vrienden, met op schoot een gezond bord van duurzame linzen, en de ratelende warmtepomp als achtergrondgeluid. Dan zullen we nostalgisch nog hooguit een heilig boek mogen openslaan bij Johannes 2:1-12. Daarin wordt het eerste wonder van Jezus beschreven tijdens een bruiloft in Kana. De zoon van God liet zes stenen waterbakken vullen en veranderde het water in wijn van topkwaliteit. Een van die bakken was al goed voor honderd liter Château Kana.

Ik vrees alleen dat de rest van ons leven......zeg dat wel!!

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: za apr 14, 2018 5:27 pm 
lid

Ach, ik heb zoveel dingen gedaan in mijn leven welke mijn leven verkorten.... Ik zal ongetwijfeld de 200 niet halen. Maar ik heb wel geleef!

Als 18 jarige kreeg ik van de dokter een diagnose, dat ik de rest van mijn leven op dieet moest van babyvoeding, en heeeeel veel moest laten staan. Geen frisdrank, geen biertje of ander drankje.
En ik moest mijn leven lang pillen slikken.

Niet gedaan. Ik wilde leven. En ben er toch in ieder geval al mee op een mooie leeftijd gekomen. En als het afgelopen is? Dan is het afgelopen en weet ik er toch niets meer van.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]