Het is nu do jun 20, 2019 9:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3434 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 172  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#2961  BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2019 8:26 pm 
lid

Frankly schreef:
kwaaisteniet schreef:
Het is alleen wel tegen twee stellingen die hij eerder als commentator op Obama´s presidentschap poneerde namelijk:
De president dient ontslagen te worden omdat hij een shutdown toepast, in zijn geval zou hij dan nu zelf ontslag moeten nemen;
ten tweede dient er geen shutdown plaats te vinden, maar moet de president de mensen die het betreft in de politieke arena bij elkaar roepen en te zorgen dat de zaak opgelost wordt.
Dat laatste doet Trump nu wel, maar intussen heeft hij ook al wel een shutdown ingevoerd, dus dat is mosterd na de maaltijd.

Twee jaar geleden, ik was er ook zeker niet gerust op, werd er alom gevreesd dat trump de wereld in chaos en (nucleaire) oorlog zou storten en tal van andere doemscenario's...........148 pagina's later op dit forum zijn we dan aanbeland bij relatieve niemendalletjes als "trump heeft een shut-down veroorzaakt". Nou poeh poeh.
Zoals we inmiddels weten uit het onderzoek van Bob Woodward komt dat omdat er volwassen in d kamer zijn en een beetje op hem letten.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#2962  BerichtGeplaatst: do jan 03, 2019 12:22 pm 
lid

Amerikaanse president is al ouder en in laatste jaren als staatshoofd. Misschien dat hij zijn imago zorgvuldig en zorgvuldig bewaakt - misschien zijn zelfs zijn meest "spontane" twitteraanvallen voorgekauwd door spindoctors.

Het is (althans voor niet-linkse burgers) slimmer om er niet heel veel energie aan te besteden, en af en toe zich even in te beelden dat Donald Trump zich onverwacht terugtrekt en dat Mike Pence het moet doen. Het zou zo maar ineens over de inhoud kunnen gaan. Maar zo werkt immers politiek in de 21e eeuw normaliter juist niet.

Mediagekte (pro en con), dus Breitbart en de New York Times, blijven lezen en je afvragen wat we hieruit gaan leren als de president het stokje heeft overgedragen. Een analyse is moeilijk te maken door "experts" omdat die bij alles wat ze zeggen tegelijk in het ene of in het andere kamp worden ingedeeld.

Kunnen forummers er dan lessen uit trekken, relevant voor Europa?

Profiel  

Bericht nummer:#2963  BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 5:48 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Inmiddels heeft Trump toch besloten om datgene te doen wat hij Obama verweet dat hij niet deed, namelijk om de belangrijkste spelers uit te nodigen voor een ronde tafel bijeenkomst in het Witte Huis.
Op voorhand wordt wel stellig beweerd dat hij niet tot compromissen bereid is, maar dat zal natuurlijk wel gaan gebeuren.
Welke belangrijke spelers? Mark Rutte heeft het bedrijfsleven uitgenodigd om mee te schrijven aan koopkracht- en winstplaatjes. Het bedrijfsleven werd op het overvette spek gebonden.

En om die reden heeft de rechter het faillissement van Securcash afgewezen.

https://www.bnr.nl/nieuws/binnenland/10 ... s-compleet

Profiel  

Bericht nummer:#2964  BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 6:34 am 
lid

Rightnow schreef:
Amerikaanse president is al ouder en in laatste jaren als staatshoofd. Misschien dat hij zijn imago zorgvuldig en zorgvuldig bewaakt - misschien zijn zelfs zijn meest "spontane" twitteraanvallen voorgekauwd door spindoctors.
.. dat zou zomaar kunnen :leugens: leugens moet je wel een beetje in toom houden (m.a.w dream on, het is hem echt)

Citaat:
Het is (althans voor niet-linkse burgers) slimmer om er niet heel veel energie aan te besteden, en af en toe zich even in te beelden dat Donald Trump zich onverwacht terugtrekt en dat Mike Pence het moet doen. Het zou zo maar ineens over de inhoud kunnen gaan. Maar zo werkt immers politiek in de 21e eeuw normaliter juist niet.
Sinds gisteren gaat het (ook weer) over de inhoud. Blauwe meerderheid in het Huis :) Democrats rule

Citaat:
Mediagekte (pro en con), dus Breitbart en de New York Times, blijven lezen en je afvragen wat we hieruit gaan leren als de president het stokje heeft overgedragen. Een analyse is moeilijk te maken door "experts" omdat die bij alles wat ze zeggen tegelijk in het ene of in het andere kamp worden ingedeeld.
Ik zou zeggen Fox, CNN en MSNBC.

Citaat:
Kunnen forummers er dan lessen uit trekken, relevant voor Europa?
Nou.. andersom wel. Als het te erg wordt met Trump, kan Californie er misschien beter uit stappen CEXIT :luidlachen: kunnen ze Nigel Farage inhuren.. zijn wij daar ook weer vanaf :luidlachen:

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#2965  BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 10:15 am 
lid

Einstein schreef:
Rightnow schreef:
.. dat zou zomaar kunnen :leugens: leugens moet je wel een beetje in toom houden (m.a.w dream on, het is hem echt)

Ik geloof niet dat jij serieus daar rekening mee houdt. Daarvoor maak je je iets te druk over Trump; nu is die ook wel bijzonder maar reken maar dat de spindoctors van politici overal ter wereld zich druk maken over de vraag waarom dan toch Trump zo populair is. Laten we er nog eens op terugkomen als we post-Trump in een andere fase zijn terechtgekomen.

Profiel  

Bericht nummer:#2966  BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 3:18 pm 
lid

Om het gedrag van Trump te begrijpen moeten we naar het imperialisme van China kijken. Deel 1 heb ik gemist, maar gisteren deel 2 met interesse gevolgd.

Die neue Seidenstraße - Chinas Griff nach Westen
https://www.zdf.de/dokumentation/die-ne ... 2-100.html

Die neue Seidenstraße - Chinas Griff nach Westen (1) - Von China nach Pakistan | HD | ZDF 2019
https://www.youtube.com/watch?v=H0dEmH8VZtw

Die neue Seidenstraße - Chinas Griff nach Westen (2) - Von Kirgisistan nach Duisburg | HD | ZDF 2019
https://www.youtube.com/watch?v=NqNaB80qMlc

Profiel  

Bericht nummer:#2967  BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 3:39 pm 
lid

Lies schreef:
Om het gedrag van Trump te begrijpen moeten we naar het imperialisme van China kijken. Deel 1 heb ik gemist, maar gisteren deel 2 met interesse gevolgd.
(links naar documentaire over Chinese handelsroutes)

Interessante links inderdaad.

Ik vind het verwijt wel een beetje ouderwets. Imperialisme kun je alle grote landen verwijten. Is een internationaal expansief handelsbeleid imperialisme ? Is China iets te verwijten, als China wil investeren ? Dit is een aparte discussie natuurlijk, maar ik vind niet, dat je China en het Chinese handelsbeleid kunt aanvoeren als "verklaring" voor het gedrag van Donald Trump. Die handelsoorlog is Amerikaans initiatief, geen Chinees initiatief.

Profiel  

Bericht nummer:#2968  BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 4:28 pm 
lid

Einstein schreef:
Lies schreef:
(links naar documentaire over Chinese handelsroutes)

Interessante links inderdaad.

Ik vind het verwijt wel een beetje ouderwets. Imperialisme kun je alle grote landen verwijten. Is een internationaal expansief handelsbeleid imperialisme ? Is China iets te verwijten, als China wil investeren ? Dit is een aparte discussie natuurlijk, maar ik vind niet, dat je China en het Chinese handelsbeleid kunt aanvoeren als "verklaring" voor het gedrag van Donald Trump. Die handelsoorlog is Amerikaans initiatief, geen Chinees initiatief.
Ik verwijt China niets Einstein, kijk er met bewondering naar, vooral hoe snel ze iets aanleggen of bouwen. China en Trump zijn aan het handelen, en met op politieke slofjes lopen hebben ze beiden niets. Dat is wat we zien. Tijdens het kijken, toen we terecht kwamen in Duitsland, stelde ik mij de gezichten voor als Nederland een soort van Chinese kolonie wordt.

:)

Kamerleden zijn gemiddeld twee keer per dag ‘geschokt’
https://www.ad.nl/politiek/kamerleden-z ... ~a0f2acb2/

Dat Tweede Kamerleden nogal eens geschokt zijn, is geen nieuws. Of het nou gaat om de energierekening, oorlog in Syrië of een failliet ziekenhuis: vaak klinkt vanuit Den Haag de verontwaardiging. Deze krant heeft voor het eerst geturfd hoe vaak parlementariërs de woorden ‘schokkend’ of ‘geschokt’ in de mond namen.

Profiel  

Bericht nummer:#2969  BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 4:54 pm 
lid

Lies schreef:

Om het gedrag van narcist Trump te begrijpen moet je afgestudeerd psychiater zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#2970  BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 5:56 pm 
lid

Marcel schreef:
Lies schreef:
Om het gedrag van narcist Trump te begrijpen moet je afgestudeerd psychiater zijn.

Geen zorg hoor, we wisten al dat je zonder kennis van zaken spreekt.
:mrgreen:

Profiel  

Bericht nummer:#2971  BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2019 10:50 pm 
lid

baedeker schreef:
Marcel schreef:
Lies schreef:

Is het trouwens al bekend wanneer jij met onbegeleid verlof mag? Dit jaar nog niet denk ik maar zie je kans op 2020?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#2972  BerichtGeplaatst: za jan 05, 2019 10:46 am 
lid

Marcel schreef:
Lies schreef:

Deel 1 van de documentaire 'Die neue Seidenstraße - Chinas Griff nach Westen' heb ik nu ook bekeken, en dan begrijp je ook waar Obama al mee worstelde.

In de Obama-tijd heb ik nooit gelezen dat je een afgestudeere psychiater nodig had om een economisch programma in de wereld uit te leggen. De oorspronkelijke bewoners van al die landen die langskomen in deze uitzending hebben er wel een nodig. China neemt..........maar geeft niet.

China en VS praten volgende week over einde handelsoorlog
https://nos.nl/artikel/2266135-china-en ... orlog.html

Ook vindt hij dat Peking te veel handelsbarrières opwerpt voor het Amerikaanse bedrijfsleven. China profiteert zo meer van de VS dan andersom, vindt hij.

Profiel  

Bericht nummer:#2973  BerichtGeplaatst: za jan 05, 2019 10:58 am 
lid

Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Marcel schreef:

Is het trouwens al bekend wanneer jij met onbegeleid verlof mag? Dit jaar nog niet denk ik maar zie je kans op 2020?
We zijn tegenwoordig overal in afgestudeerd hé Lancelot en Marcel, op voedselgebied, bedrijfskunde, psychologie, niet of wel vaccineren, klimaatverandering, overal drukken we onze betweterige stempel op. Maar in het echt klinkt het extremistisch en paniekerig.

Profiel  

Bericht nummer:#2974  BerichtGeplaatst: za jan 05, 2019 12:08 pm 
lid

Ach, zo erg is het allemaal niet.

Discussies gaan lang niet altijd over feiten, het gaat ook over wensen, ideeen en gedachten van hoe iets zou moeten zijn in de ogen van een debatter. Die zaken lopen nog al eens door elkaar. Soms maar goed ook, want het leven is niet statisch, ligt niet vast in onveranderlijke wetten. Samenlevingen ontwikkelen zich, er ontstaan nieuwe ideeen, verbeteringen, en soms ook verslechteringen. Woorden verliezen hun betekenis of de betekenis verandert.
Dankzij de vrijheid van denken en de vrijheid om dat te mogen uiten, komen we stapjes verder in het leven, in onze beschaving.

Alleen jammer dat sommigen perse vast willen houden aan stramienen. 'Zo is het, dus kan het niet anders'. Alsof vastgeroest zijn hemelse verlichting is. Voor iedereen en voor mijzelf: kijk eens verder dan je neus lang is. Kijk naar kansen, mogelijkheden om vooruit te komen in plaats van weg te zakken in een diep moeras. Kijk naar elkaars argumenten, weerleg ze als je dat kunt, maar denk er wel over na. Er zou een kern van waarheid in kunnen zitten, hoe klein ook. Het scherpt je gedachten, het doet je ontwikkelen. Zeker weten!

Profiel  

Bericht nummer:#2975  BerichtGeplaatst: za jan 05, 2019 12:11 pm 
lid

Lies schreef:
Lancelot schreef:
baedeker schreef:

We zijn tegenwoordig overal in afgestudeerd hé Lancelot en Marcel, op voedselgebied, bedrijfskunde, psychologie, niet of wel vaccineren, klimaatverandering, overal drukken we onze betweterige stempel op. Maar in het echt klinkt het extremistisch en paniekerig.

Ben ik overal in afgestudeerd?
Goh, weer wat geleerd.

Profiel  

Bericht nummer:#2976  BerichtGeplaatst: za jan 05, 2019 1:12 pm 
lid

Het loopt niet erg crescendo in de VS.
Families komen in ernstige financiele problemen, nu hun inkomen niet uitbetaald wordt.
Sommige van de 800.000 ambtenaren die getroffen zijn zitten thuis ledig te zijn, anderen werken wel maar zonder beloning.
Bepaalde mensen zijn wel op hun post, maar doen niet wat ze moeten doen, zoals beveiligers die wel op hun werk aanwezig zijn maar geen beveiligings-werkzaamheden uitvoeren, en hier en daar melden zij zich op ruime schaal ziek, zoals luchtverkeersleiders.
Als dit zo veel langer doorgaat loopt de Amerikaanse samenleving forse risico´s.

Profiel  

Bericht nummer:#2977  BerichtGeplaatst: za jan 05, 2019 8:33 pm 
lid

Rightnow schreef:
Einstein schreef:
Rightnow schreef:

Ik geloof niet dat jij serieus daar rekening mee houdt. Daarvoor maak je je iets te druk over Trump; nu is die ook wel bijzonder maar reken maar dat de spindoctors van politici overal ter wereld zich druk maken over de vraag waarom dan toch Trump zo populair is. Laten we er nog eens op terugkomen als we post-Trump in een andere fase zijn terechtgekomen.

Trump is een gevalletje artikel 25.. we hebben ooit Ronald Reagan gehad, "we will begin bombing in 5 minutes" :nuts:

Wat betreft de periode post-Trump, de geschiedenis zal m.i. hard oordelen. Trump vermindert het internationaal prestige van de VS zienderoge. Wanneer historici gaan beweren, dat de periode-Trump belangrijk is, dan is dat, omdat de VS zich helemaal gaan terugtrekken uit de wereldpolitiek. Niet omdat Trump zo'n geweldige president is. Het probleem met Amerikanen in het algemeen en met Trump in het bijzonder is, dat ze andere landen en andere volkeren niet begrijpen. En onder Trump is onverschilligheid de meest gewaardeerde houding in de VS. Ten aanzien van alle buitenlanden.. America first.

Profiel  

Bericht nummer:#2978  BerichtGeplaatst: za jan 05, 2019 11:16 pm 
lid

Volgens Amerikaanse economische analisten kost de shutdown de overheid, dus de belastingbetalers, iedere 14 dagen 5 miljard dollar.
http://time.com/money/5494004/governmen ... order-wall

Dat is toch best wel veel geld wat over de schutting gegooid wordt. Het is zelfs meer dan wat de ´fence´ kost.
Een andere bron berekende dat een shutdown de Amerikaanse overheid uiteindelijk 6,5 miljard dollar per week kost.

Het BNP zou 0,1 % per week lager uitvallen. Dat is ook niet mis te verstaan. De werkloosheid loopt dan ook weer langzaam op.

Vice president Pence schijnt geld via crowdfunding bij elkaar te verzamelen.

Profiel  

Bericht nummer:#2979  BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2019 11:58 am 
lid

Joe Biden wil zich verkiesbaar stellen als presidentskandidaat voor de democratische partij. Hij lijkt me een prima keuze, ook al is hij de jongste niet meer. Hij heeft veel ervaring o.a. als vice president onder Obama en heeft naast kennis van zaken, politieke en internationale ervaring ook nog eens een flinke dosis humor. Dat kan de Amerikaanse politiek wel gebruiken.

Inmiddels heeft Trump verklaard dat hij ook wel iets ziet in een stalen hekwerk in plaats van een betonnen muur. Dat is redelijk gunstig. Door een stevig stalen 'hekwerk' kun je goed zien wat er aan de andere kant van de 'muur' aan de gang is. Dat is een flink voordeel bij grensbewaking.
Ik zie dan ook geen grote problemen met de aanleg van die barrière. Het is mijns inziens niet al te gek om illegale migranten duidelijk te maken dat men niet illegaal over de grens moet willen gaan, maar daarvoor de officiële grensovergangen moet gebruiken. Misschien dat Joe ook nog een duit in het zakje kan doen bij de democraten, zodat de impasse wellicht doorbroken kan worden.

Een andere zaak is dat het natuurlijk idioot is om illegale migratie aan te moedigen, door de wetgeving die bepaalt dat kinderen die in Amerika geboren zijn automatisch het Amerikaanse staatsburgerschap verkrijgen. Ik zou zeggen dat alle kinderen die in Amerika geboren worden uit niet Amerikaanse staatsburgers houden vooralsnog het staatsburgerschap van de moeder die is bevallen, en hebben of krijgen daardoor geen automatisch recht op het Amerikaanse staatsburgerschap.

Profiel  

Bericht nummer:#2980  BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2019 12:47 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Joe Biden wil zich verkiesbaar stellen als presidentskandidaat voor de democratische partij. Hij lijkt me een prima keuze, ook al is hij de jongste niet meer. Hij heeft veel ervaring o.a. als vice president onder Obama en heeft naast kennis van zaken, politieke en internationale ervaring ook nog eens een flinke dosis humor. Dat kan de Amerikaanse politiek wel gebruiken.

Inmiddels heeft Trump verklaard dat hij ook wel iets ziet in een stalen hekwerk in plaats van een betonnen muur. Dat is redelijk gunstig. Door een stevig stalen 'hekwerk' kun je goed zien wat er aan de andere kant van de 'muur' aan de gang is. Dat is een flink voordeel bij grensbewaking.
Ik zie dan ook geen grote problemen met de aanleg van die barrière. Het is mijns inziens niet al te gek om illegale migranten duidelijk te maken dat men niet illegaal over de grens moet willen gaan, maar daarvoor de officiële grensovergangen moet gebruiken. Misschien dat Joe ook nog een duit in het zakje kan doen bij de democraten, zodat de impasse wellicht doorbroken kan worden.

Een andere zaak is dat het natuurlijk idioot is om illegale migratie aan te moedigen, door de wetgeving die bepaalt dat kinderen die in Amerika geboren zijn automatisch het Amerikaanse staatsburgerschap verkrijgen. Ik zou zeggen dat alle kinderen die in Amerika geboren worden uit niet Amerikaanse staatsburgers houden vooralsnog het staatsburgerschap van de moeder die is bevallen, en hebben of krijgen daardoor geen automatisch recht op het Amerikaanse staatsburgerschap.

Waarom zou Joe Biden de democraten gaan overhalen?
Het parlement is niet voor Piet Snot gekozen
Als de regering iets wil zal de regering het parlement moeten zien mee te krijgen
door overtuigen of door onderhandelen
Is in Nederland zo
Is in België zo
Is in Duitsland zo
ect ect
Is ook in de VS altijd zo geweest
Echt geen enkele reden te bedenken waarom het Amerikaanse parlement zichzelf de facto zou moeten wegstemmen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3434 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 172  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]