Het is nu ma jul 13, 2020 10:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 ... 257  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#4981  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 2:16 pm 
lid

Nee.
Blanken pleegden in 2018 3.011 moorden, en zwarten 3.177 moorden. 2.600 van die 3.177 moorden waren black on black.
Zwarten waren in de VS in 2018 bij 48% van de moorden betrokken als dader, en bij 45% als slachtoffer.
Dat zijn, bij een zwart bevolkingsdeel van slechts 13%, giga cijfers.
Vreemd dat die levens er voor BLM niet toe doen, maar die 7 die bij een confrontatie met de politie omkwamen (en ongewapend bleken) wél.

Profiel  

Bericht nummer:#4982  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 2:47 pm 
lid

baedeker schreef:
Marcel en de feiten. Het was niks, het is niks, en het zal ook nooit wat worden.
:lol:

Ik snap dat je de intellectuele gave mist om een typefoutje te herkennen.
En daarom reageer je ook maar niet op het steeds razendsnel stijgend aantal besmettingen en doden in de VS.
Net als je held Trump trouwens, die wenst het ook te negeren.

Profiel  

Bericht nummer:#4983  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 2:52 pm 
lid

Mmmm ... en in het marxistisch paradijs Seattle wordt het ook steeds gewelddadiger.
Man o man.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#4984  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 3:11 pm 
lid

baedeker schreef:
Nee.
Blanken pleegden in 2018 3.011 moorden, en zwarten 3.177 moorden. 2.600 van die 3.177 moorden waren black on black.
Zwarten waren in de VS in 2018 bij 48% van de moorden betrokken als dader, en bij 45% als slachtoffer.
Vreemd dat die levens er voor BLM niet toe doen, maar die 7 die bij een confrontatie met de politie omkwamen (en ongewapend bleken) wél.

Heb je hier een linkje van? Ik heb data uit 2013, zie hier en die laten een ander beeld zien

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#4985  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 3:29 pm 
lid

Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Nee.

Heb je hier een linkje van? Ik heb data uit 2013, zie hier en die laten een ander beeld zien

Yep:
https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/20 ... able-6.xls

Profiel  

Bericht nummer:#4986  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 7:05 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Nee.

Yep:

Duidelijk, dank je. Die zwarten toch hè

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#4987  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 8:56 pm 
lid

baedeker schreef:

Oh snap je dat niet? Dat is gek, want het is heel makkelijk hoor. Voor burgers die burgers doodschieten is er een normaal strafproces, dat is weinig controversieel. Voor politie agenten die vaker disproportioneel geweld tegen donkere mensen gebruiken met al dan niet dodelijk gevolg is er in de praktijk geen gerechtelijke vervolging geen wonder dus dat men hier boos over is, maar goed dat kan natuurlijk vreemd zijn voor lieden die pro-ruggenschieten zijn :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#4988  BerichtGeplaatst: wo jul 01, 2020 6:13 am 
lid

Ik weet niet waarom men daar nu zo boos is, of dat is vanwege het politiegeweld, of omdat agenten niet worden vervolgd.

Het blijft natuurlijk wel grote schande, dat politiegeweld, of daar nu doden bij vallen of niet, maar als je tegen geweld bent, ben je dat natuurlijk niet alleen tegen politiegeweld, en als je tegen dodelijke slachtoffers bent, dan natuurlijk niet alleen tegen dodelijk slachtoffers bij politiegeweld.

We moeten echter niet vergeten, dat het grootste deel van de zwarte bevolking in de VS tot het arme deel van de bevolking behoort, en dan zie je meestal meer geweld, ook onderling. Daarbij blijken vooral zwarten nogal vaak onterecht te worden veroordeeld voor moord. Moord waarvan achteraf blijkt dat zij daar part noch deel aan hadden.

Profiel  

Bericht nummer:#4989  BerichtGeplaatst: wo jul 01, 2020 9:40 am 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Oh snap je dat niet? Dat is gek, want het is heel makkelijk hoor. Voor burgers die burgers doodschieten is er een normaal strafproces, dat is weinig controversieel. Voor politie agenten die vaker disproportioneel geweld tegen donkere mensen gebruiken met al dan niet dodelijk gevolg is er in de praktijk geen gerechtelijke vervolging geen wonder dus dat men hier boos over is, maar goed dat kan natuurlijk vreemd zijn voor lieden die pro-ruggenschieten zijn

Ik stoor me aan je feitenvrije praatjes.

Disproportioneel geweld?
2.5 times more likely than white men to be killed by police ~ behalve dat zwarten ook veel vaker betrokken zijn bij geweldadige misdaden, die nu eenmaal leiden tot geweldadige confrontaties met de politie. Bijvoorbeeld 4,8 keer vaker bij moord betrokken dan blanken. Niet disproportioneel dus.

twice as likely as white people to be unarmed ~ Unarmed betekent niet ongevaarlijk. En dan gaat het som totaal over 7 zwarten in 2018.

Geen vervolging van agenten?
Je bron gaat over percepties, niet over vervolgingen.
:fluiten:

Zijn die 2.600 doden waar het fout gaat door zwarten minder dood dan die paar gevallen waar het fout gaat met de politie?
BLM en de antifa fanboy willen het ons graag doen geloven.
:foei:

Profiel  

Bericht nummer:#4990  BerichtGeplaatst: wo jul 01, 2020 11:19 am 
lid

Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Lancelot schreef:

Yep:

Duidelijk, dank je. Die zwarten toch hè
Niet dat het ons land is de VS . Maar bij alle beeldvorming door BLM & co zou je toch denken dat de grote blanke rascistische meerderheid in de VS veel meer zwarten vermoorden dan andersom. We hebben het immers over een institutioneel racistisch land vol met witte rascisten die zwarten naar het leven staan. Uit dezelfde statistiek uit 2018 blijkt echter het tegendeel. De 13% zwarten in de VS hebben in dat jaar 514 blanken vermoord. Andersom heeft de blanke meerderheid niet eens de helft daarvan 234 zwarten vermoord. ...wiens leven deed er ook alweer toe ?

Profiel  

Bericht nummer:#4991  BerichtGeplaatst: do jul 02, 2020 12:48 am 
lid

baedeker schreef:
Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Oh snap je dat niet? Dat is gek, want het is heel makkelijk hoor. Voor burgers die burgers doodschieten is er een normaal strafproces, dat is weinig controversieel. Voor politie agenten die vaker disproportioneel geweld tegen donkere mensen gebruiken met al dan niet dodelijk gevolg is er in de praktijk geen gerechtelijke vervolging geen wonder dus dat men hier boos over is, maar goed dat kan natuurlijk vreemd zijn voor lieden die pro-ruggenschieten zijn

Disproportioneel geweld?
2.5 times more likely than white men to be killed by police ~ behalve dat zwarten ook veel vaker betrokken zijn bij geweldadige misdaden, die nu eenmaal leiden tot geweldadige confrontaties met de politie. Bijvoorbeeld 4,8 keer vaker bij moord betrokken dan blanken. Niet disproportioneel dus.

twice as likely as white people to be unarmed ~ Unarmed betekent niet ongevaarlijk. En dan gaat het som totaal over 7 zwarten in 2018.

Geen vervolging van agenten?
Je bron gaat over percepties, niet over vervolgingen.
:fluiten:

Zijn die 2.600 doden waar het fout gaat door zwarten minder dood dan die paar gevallen waar het fout gaat met de politie?
BLM en de antifa fanboy willen het ons graag doen geloven.
:foei:

Precies. Ik erger me daar ook aan, en niet zo'n beetje. De manier waarop wilde beweringen als feiten worden voorgesteld, op grond van niet veel meer dan toverformules als 'institutioneel racisme'. Gewichtig ogende bronnen die die beweringen niet eens ondersteunen – en zelf nauwelijks verhulde opiniestukken zijn. De geniepige formuleringen die elke vorm van falsificatie omzeilen en geen ruimte laten voor een eerlijke blik op de zaak.

Case in point: ook agenten, van welke kleur dan ook, die blanke verdachten neerknallen worden nauwelijks vervolgd. Dat zou een heel, heel goede reden kunnen zijn om het eens duchtig te hebben over hervormingen bij de politie, want het speelt overal en voor iedereen. Maar nee; Black Lives Matter, dát is waar het allemaal om gaat. Goeie genade, als je je verlaat op een verhaal dat zo lomp is – of zoals Lumiere het zei: makkelijk – maakt die zo noodzakelijke hervorming geen schijn van kans om constructief te zijn. Happy now?

Gelukkig ben je minder lang van stof dan ik.

Nog even een illustratie. Uit die bron over het gebrek aan vervolging komt dit juweel:

This Comment puts to the side the issue of whether such bias actually exists and instead focuses on the perception that these biases exist, arguing that systemic changes are needed to address the appearance of injustice they cause.

Ik dacht dat ik erin bleef. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#4992  BerichtGeplaatst: do jul 02, 2020 2:19 am 
lid

Nog een case in point:

Einstein schreef:
Je laat het hoofdgerecht staan, animo.. dat was het gedeelte over het verband tussen racisme en nationalisme en het specifieke probleem wat wetshandhavers (politie) daarmee zouden kunnen hebben, in verband met een (ongewenst !) onderscheid tussen vriend en vijand. Hoe racistischer én nationalistischer een agent is, hoe meer de zwarte een "vijand van de natie" wordt. Met als gevolg het bijbehorende meten met twee maten. Zwarten worden in de VS voor helemaal niks vijandig bejegend door redneck-types met een politiepet op. En als je dan klaagt of tegenspreekt, gaat men over tot vasthouden/aanhouden.

Bij mijn weten heb je me deze prak niet eerder voorgezet. Waarschijnlijk aan iemand anders. Maar nu het zover is – wat is dit, een oefening in raciale typecasting? Voor een zelfbewust antiracist lijkt me dat een bijzonder slechte beurt.

O wacht, even verderop:...

Einstein schreef:
...het [demonstreren] is gericht op (foute) politiemensen. En als die 10-12% rechtspopulistische voorkeur in Nederland bij de politie maatgevend is voor de politieke richting van die beroepsgroep in het algemeen, dan hebben ze in de VS een (groter) probleem. Het zijn rechtspopulisten, die altijd met woorden als "invasie" en "vervanging" schermen. Dat is precies het soort racisme, wat ervoor zorgt, dat er een verschil is in behandeling van arrestanten.

Sorry Albert, met dit soort geintjes hoef je echt niet aan te komen. Als dit het 'verband' moet voorstellen waar je mee begon, dan heb je heel wat hersengymnastiek uit te leggen. Want wat hebben we geleerd? Binnenlandsbestuur.nl speculeerde drie jaar geleden over het stemgedrag van Nederlandse ambtenaren, waar de PVV het grofweg even beroerd had kunnen doen als de PvdA. En iets met invasie en vervanging, en dat dat 'precies' het verschil zou maken – het specifieke probleem – in de VS. Leuk geprobeerd, daar niet van.

Profiel  

Bericht nummer:#4993  BerichtGeplaatst: do jul 02, 2020 8:51 pm 
lid

Steeds weer hetzelfde liedje, Poetin ,Trump en hun knuffelaars in Europa ,die de EU willen ontbinden,
draaien voortdurend dezelfde plaat af.
De vraag is ,wie heeft belang bij wat?

Witte Huis lelijk in zijn maag met ‘Russische premies voor aanslagen op Amerikaanse militairen’

Het Witte Huis verdedigde zich aanvankelijk met het argument dat Trump niet op de hoogte was gebracht van de informatie van de Amerikaanse inlichtingendiensten over de geheime betalingen door de GROe, de Russische militaire inlichtingendienst. Later moesten nationale veiligheidsadviseur Robert O’Brien en de directeur van de inlichtingendiensten John Ratcliffe tegenover Congresleden toegeven dat de informatie op 27 februari wel in de Presidential Daily Brief (PDB) stond die iedere president dagelijks krijgt met de belangrijkste bedreigingen voor de VS.
Volgens O'Brien zou de CIA-functionaris het deel over de Russische betalingen echter hebben weggelaten uit haar mondelinge presentatie van de bevindingen van de inlichtingendiensten, omdat de informatie niet helemaal vaststond. Maar anderen betwijfelen dat: de CIA vond de informatie geloofwaardig. Zoiets explosiefs zouden de inlichtingendiensten toch niet achterhouden?
Democratische Congresleden mopperden dat het bekend is dat Trump een hekel heeft aan lezen en liever luistert naar een zo kort mogelijke samenvatting van de stand van zaken. Anderen suggereren dat Trump het mogelijk niet wílde horen. Voormalige medewerkers van Trump, onder wie ex-nationale veiligheidsadviseur John Bolton, vertellen dat Trump altijd geërgerd reageert op negatieve berichten over Rusland, zodat er weinig animo is hem het slechte nieuws te brengen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b4178b87/

Profiel  

Bericht nummer:#4994  BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2020 12:55 pm 
lid

baedeker schreef:
Lumiere schreef:
baedeker schreef:

Nee hoor, jij stoort je aan feiten. Gezien je Trump fan bent heb je een liefdesverhouding met zijn feitenvrije praatjes, dus dat is niet iets waar jij je aan stoort :wink:

baedeker schreef:
Disproportioneel geweld?

Mja, leuk maar daar hadden de onderzoekers al rekening mee gehouden: “The only thing that was significant in predicting whether someone shot and killed by police was unarmed was whether or not they were black,”

"Black individuals shot and killed by police were less likely to have been attacking police officers than the white individuals fatally shot by police, the study found."

“This just bolsters our confidence that there is some sort of implicit bias going on,” Nix said. “Officers are perceiving a greater threat when encountered by unarmed black citizens.”

Gewoon disporportioneel geweld op basis van systematisch racisme dus :krantjekoffie:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#4995  BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2020 1:09 pm 
lid

Ondertussen weer een triest voorbeeld van hoe Trump zijn eigen land verraad danwel te incompetent is om stukken te lezen. :foei:

Rusland betaald premies voor het doden van Amerikaanse soldaten en Trump wil vervolgens Rusland belonen door hem uit te nodigen voor de G7

Eens temeer reden om snel werk te maken van een EU leger, met zulke 'vrienden' in het witte huis zijn we als Europa op onszelf aangewezen

phpBB [media]

Profiel  

Bericht nummer:#4996  BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2020 4:24 pm 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Lumiere schreef:
Nee hoor, jij stoort je aan feiten. Gezien je Trump fan bent heb je een liefdesverhouding met zijn feitenvrije praatjes, dus dat is niet iets waar jij je aan stoort
baedeker schreef:
Disproportioneel geweld?
Mja, leuk maar daar hadden de onderzoekers al rekening mee gehouden: “The only thing that was significant in predicting whether someone shot and killed by police was unarmed was whether or not they were black,” "Black individuals shot and killed by police were less likely to have been attacking police officers than the white individuals fatally shot by police, the study found." “This just bolsters our confidence that there is some sort of implicit bias going on,” Nix said. “Officers are perceiving a greater threat when encountered by unarmed black citizens.” Gewoon disporportioneel geweld op basis van systematisch racisme dus

Deze tekst komt uit het boek 'The Mythology of Crime and Criminal Justice', dat parels bevat als:

Iets wordt alleen als misdadig bestempeld als het gedrag is dat bij achtergestelde groepen veel voorkomt, en dat door de rijke, witte, mannelijke machtsstructur als bedreigend wordt ervaren

Woepie! Voeg wat paddo's en psychedelische muziek toe, en het plaatje is compleet. Dat moet Lampje zijn, links boven op de foto.
:lol:

phpBB [media]

Profiel  

Bericht nummer:#4997  BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2020 4:31 pm 
lid

Ah geen argumenten meer zie ik, tsja blijft dus staan dat de Politie in de VS vaker mensen met een donkere huidskleur neerschiet ook al zijn ze geen bedreiging voor de politie. :evendenken:

"Black individuals shot and killed by police were less likely to have been attacking police officers than the white individuals fatally shot by police, the study found."

Nog reactie op het feit dat je idool geen actie ondernam terwijl Rusland een premie zette op Amerikaanse soldaten? :foei:

Profiel  

Bericht nummer:#4998  BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2020 5:32 pm 
lid

Misschien heeft Baedeker informatie over hoe vaak blanke mensen worden neergeschoten door politie. Die informatie is inderdaad cruciaal als je vermoedt dat zwarten disproportioneel vaak worden neergeschoten. In theorie lastig te beoordelen maar mijn onderbuik zegt dat zwarten iets vaker worden neergeschoten. Ben ik bevooroordeeld?

Misschien dat de feiten mij helderheid gaan verschaffen.

Profiel  

Bericht nummer:#4999  BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2020 6:04 pm 
lid

Rightnow schreef:
Misschien heeft Baedeker informatie over hoe vaak blanke mensen worden neergeschoten door politie. Die informatie is inderdaad cruciaal als je vermoedt dat zwarten disproportioneel vaak worden neergeschoten. In theorie lastig te beoordelen maar mijn onderbuik zegt dat zwarten iets vaker worden neergeschoten. Ben ik bevooroordeeld?

Misschien dat de feiten mij helderheid gaan verschaffen.

Er zijn tal van onderzoeken naar geweest.
Ja, zwarten worden vaker neergeschoten door de politie. Maar zwarten zijn ook veel vaker betrokken bij gewelddadige criminaliteit die leidt tot gewelddadige confrontaties met de politie.
Zie: #4659.
Zie: The Myth of Systemic Police Racism

Research by Harvard economist Roland G. Fryer Jr. also found no evidence of racial discrimination in shootings. Any evidence to the contrary fails to take into account crime rates and civilian behavior before and during interactions with police.

Profiel  

Bericht nummer:#5000  BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2020 6:17 pm 
lid

baedeker schreef:
leidt tot gewelddadige confrontaties met de politie.

Tsja maar ook zonder enige gewelddadige confrontatie met de Politie wordt je met een donkere huidskleur sneller neergeschoten: "Black individuals shot and killed by police were less likely to have been attacking police officers than the white individuals fatally shot by police, the study found."

Terecht dus dat men daar tegen demonstreert :ok:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253 ... 257  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]