Het is nu do okt 17, 2019 7:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4085 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 205  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#3821  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 10:23 am 
lid

Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
China is de handelsoorlog begonnen, zij wil in elk land invloed hebben, China gaat veel verder nog dan de VS.

Toch sprak je voordat Trump aan de macht kwam niet over een handelsoorlog tussen de US en China. Waarom nu wel?

Toen dachten 'we' nog dat het met de economische kracht van China wel los zou lopen, ze maakten immers alleen maar goedkoop speZe wi nog veel meer zijn dan elgoed?
Dat ze zich nu in sneltreinvaart als de grootste economische macht aan het ontwikkelen zijn geeft natuurlijk paniek in de tent.
Enkel maar economische macht? Ik denk het niet .

Profiel  

Bericht nummer:#3822  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 2:08 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Lies schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ik hoor Trump nu beweren dat het een 'hate-crime' is die hij zeer afkeurt.
Maar ja, dan is het toch wel zaak om zelf de bevolking niet op te hitsen.
Maar wat doe je met kinderen die ook zonder Trump met rare gedachten rondlopen?

‘Schutter Dayton hield op school lijstjes bij wie te vermoorden en wie te verkrachten’
https://www.ad.nl/buitenland/schutter-d ... ~ac5b4fac/

Connor Betts, de 24-jarige schutter die gisteren een bloedbad aanrichtte in Dayton (Ohio), hield in zijn tijd op de middelbare school lijstjes bij van wie hij wilde vermoorden en welke meisjes hij wilde verkrachten. Dat zeggen verschillende oud-klasgenoten van hem. Op een gegeven moment werd de school zelfs in paniek afgesloten, omdat hij zo’n ‘hitlist’ op de muur van een toiletruimte had gekrabbeld. Men vreesde voor een aanslag. Betts werd later geschorst

Als samenleving sta je hier toch machteloos tegenover?

Als indertijd al bekend was dat de man idiote ideeën had, was er mogelijk wel wat aan te doen. Maar dat is kennelijk nagelaten.
Doet me denken aan dat stille joch in de klas, Tristan van der Vlis in ons land met ook een wapenvergunning, had er ook nooit eentje moeten krijgen.

Ook weer te vergelijken met de jongen waar Einstein op doelt: Dit weten we over de dader die 20 mensen doodschoot in winkelcentrum El Paso
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/di ... ~a5298650/

Eenzaat
Een bron binnen de politie vertelde aan CBS News dat de verdachte beschouwd werd als “jongere met problemen”.
Leigh Ann Locascio, een voormalige buurvrouw, noemt Crusius “een echte eenzaat”, die altijd alleen op de bus zat in de middelbare school. Hij liet zich volgens haar negatief uit over andere kinderen die aan sport deden of lid waren van de schoolband. Hij was “erg afstandelijk” en iemand die “weinig contact had met anderen”.

Haar zoon Tony Locascio wandelde regelmatig met Patrick Crusius en zijn zus naar school. Volgens de jongeman liep Patrick Crusius altijd voor of achter hen en was hij altijd erg op zichzelf. Hij hield van dieren en hield slangen als huisdier, vertelt Locascio. “Hij sprak met niemand. Niemand kende hem echt.”

Hieronder een artikel uit 2018 en ik kan mij voorstellen dat er bij iedere aanslag er stoom uit de oren van Trump komt:

Trump verrast vriend en vijand met standpunt wapenwet
https://www.ad.nl/buitenland/trump-verr ... ~a9d89dab/

,,Ik zal de wet tekenen", reageerde hij in een debatsessie met parlementsleden in het Witte Huis. Met zijn uitspraken gaat Trump lijnrecht in tegen de Republikeinse partij en de wapenlobby van de NRA.

Profiel  

Bericht nummer:#3823  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 2:15 pm 
lid

Lancelot schreef:
Die El Paso moordenaar vermoordde mensen uit politieke motivatie. Hij had iets tegen immigranten en in zijn pamflet copy/paste hij hele volzinnen uit toespraken van Trump om zijn daad te verantwoorden. Is er bij die Dayton shooter al een politiek motief geconstateerd, d.w.z. vermoordde hij onder andere zijn zus en verantwoordde hij dat door iets wat Warren heeft gezegd? Nu is het leuk en aardig om pro-satan en Warren fanboys te connecten aan een moordenaar, maar stel dat hij graag op Nikes loopt, heb je dan als Nike fanboy eigenlijk ook een stukje verantwoordelijkheid voor de Dayton shooting?

Tsja Lancelot, als "volzinnen" voldoende zijn om Trump verantwoordelijk te houden voor de El Paso shooting, dan kunnen we gelijk door naar Warren verantwoordelijk houden voor moorden door Warren fanboys, en Nike voor moorden door Nike fanboys. Op z'n minst had je uit de publieke, positieve bejegening door Trump van legal immigrants hierboven al kunnen opmaken dat je een mismatch hebt met de El Paso moordenaar die iets tegen immigranten had.

Profiel  

Bericht nummer:#3824  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 2:19 pm 
lid

Lies schreef:
kwaaisteniet schreef:
Lies schreef:
Maar wat doe je met kinderen die ook zonder Trump met rare gedachten rondlopen?

‘Schutter Dayton hield op school lijstjes bij wie te vermoorden en wie te verkrachten’
https://www.ad.nl/buitenland/schutter-d ... ~ac5b4fac/

Connor Betts, de 24-jarige schutter die gisteren een bloedbad aanrichtte in Dayton (Ohio), hield in zijn tijd op de middelbare school lijstjes bij van wie hij wilde vermoorden en welke meisjes hij wilde verkrachten. Dat zeggen verschillende oud-klasgenoten van hem. Op een gegeven moment werd de school zelfs in paniek afgesloten, omdat hij zo’n ‘hitlist’ op de muur van een toiletruimte had gekrabbeld. Men vreesde voor een aanslag. Betts werd later geschorst

Als samenleving sta je hier toch machteloos tegenover?

Als indertijd al bekend was dat de man idiote ideeën had, was er mogelijk wel wat aan te doen. Maar dat is kennelijk nagelaten.
Doet me denken aan dat stille joch in de klas, Tristan van der Vlis in ons land met ook een wapenvergunning, had er ook nooit eentje moeten krijgen.

Ook weer te vergelijken met de jongen waar Einstein op doelt: Dit weten we over de dader die 20 mensen doodschoot in winkelcentrum El Paso
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/di ... ~a5298650/

Eenzaat
Een bron binnen de politie vertelde aan CBS News dat de verdachte beschouwd werd als “jongere met problemen”.
Leigh Ann Locascio, een voormalige buurvrouw, noemt Crusius “een echte eenzaat”, die altijd alleen op de bus zat in de middelbare school. Hij liet zich volgens haar negatief uit over andere kinderen die aan sport deden of lid waren van de schoolband. Hij was “erg afstandelijk” en iemand die “weinig contact had met anderen”.

Haar zoon Tony Locascio wandelde regelmatig met Patrick Crusius en zijn zus naar school. Volgens de jongeman liep Patrick Crusius altijd voor of achter hen en was hij altijd erg op zichzelf. Hij hield van dieren en hield slangen als huisdier, vertelt Locascio. “Hij sprak met niemand. Niemand kende hem echt.”

Hieronder een artikel uit 2018 en ik kan mij voorstellen dat er bij iedere aanslag er stoom uit de oren van Trump komt:

Trump verrast vriend en vijand met standpunt wapenwet
https://www.ad.nl/buitenland/trump-verr ... ~a9d89dab/

,,Ik zal de wet tekenen", reageerde hij in een debatsessie met parlementsleden in het Witte Huis. Met zijn uitspraken gaat Trump lijnrecht in tegen de Republikeinse partij en de wapenlobby van de NRA.

Het enige moment dat er stoom uit Trump's oren komt is wanneer hij te horen krijgt dat hij niet de beste en meest populaire president ooit is. Hij heeft zelfs FoxNews te kennen gegeven dat ze betere poll rating moeten publiceren.
Het zal wel weer een leuterverhaaltje van Trump zijn geweest om net te doen alsof de NRA geen macht over hem heeft, want niets van wat hij daar zegt is doorgevoerd.
Hij heeft in 2016 wel een wet afgeschaft die door Obama was ingevoerd en die was bedoeld om het moeilijker voor psychische patienten te maken wapen aan te schaffen. Laat ze eerst eens beginnen met het verbieiden van automatische wapens, ik denk dat dat al een heel eind zou helpen tegen dit soort mass shootings.

Profiel  

Bericht nummer:#3825  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 2:21 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:

Toch sprak je voordat Trump aan de macht kwam niet over een handelsoorlog tussen de US en China. Waarom nu wel?

Toen dachten 'we' nog dat het met de economische kracht van China wel los zou lopen, ze maakten immers alleen maar goedkoop speZe wi nog veel meer zijn dan elgoed?
Dat ze zich nu in sneltreinvaart als de grootste economische macht aan het ontwikkelen zijn geeft natuurlijk paniek in de tent.
Landhonger, grondstoffen en voedsel voor eigen gewin.

Profiel  

Bericht nummer:#3826  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 2:25 pm 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Vooral grondstoffen. Zoals elk land dat geen grondstoffen die voor eigen gewin elders haalt.

Profiel  

Bericht nummer:#3827  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 2:42 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
China is de handelsoorlog begonnen, zij wil in elk land invloed hebben, China gaat veel verder nog dan de VS.
Toen dachten 'we' nog dat het met de economische kracht van China wel los zou lopen, ze maakten immers alleen maar goedkoop speelgoed? Dat ze zich nu in sneltreinvaart als de grootste economische macht aan het ontwikkelen zijn geeft natuurlijk paniek in de tent.

Hmmm ... dus Obama dacht dat China alleen maar goedkoop speelgoed maakte? En ik maar denken dat het vals spelen van China al veel langer bekend was, maar dat het Obama uitkwam om de andere kant op te kijken.
‘Sleepwalking’ over China began with Obama

Profiel  

Bericht nummer:#3828  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 2:53 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:
Toen dachten 'we' nog dat het met de economische kracht van China wel los zou lopen, ze maakten immers alleen maar goedkoop speelgoed? Dat ze zich nu in sneltreinvaart als de grootste economische macht aan het ontwikkelen zijn geeft natuurlijk paniek in de tent.

Hmmm ... dus Obama dacht dat China alleen maar goedkoop speelgoed maakte? En ik maar denken dat het vals spelen van China al veel langer bekend was, maar dat het Obama uitkwam om de andere kant op te kijken.

Obama was in elk geval niet zo dom om het vaak ingezette en nooit effectief gebleken instrument van verhoogde importtarieven in te gaan zetten, waar uiteindelijk iedereen armer van wordt. De VS zullen eraan moeten gaan wennen dat ze op de wereldmarkten niet meer de alleenheerser zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#3829  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 3:16 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Obama was in elk geval niet zo dom om het vaak ingezette en nooit effectief gebleken instrument van verhoogde importtarieven in te gaan zetten, waar uiteindelijk iedereen armer van wordt. De VS zullen eraan moeten gaan wennen dat ze op de wereldmarkten niet meer de alleenheerser zijn.

Slaapwandelen is in deze best wel dom, en ik heb geen glazen bol om het trekken en sjorren van de VS op voorhand al mee te diskwalificeren. Een en ander laat ik dan ook graag aan jou over. Maar er is op zich niks verrassends aan dat een handelspartner die de markten manipuleert daar via bijvoorbeeld tarieven een rekening voor gepresenteerd krijgt.

Profiel  

Bericht nummer:#3830  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 3:23 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Slaapwandelen is in deze best wel dom, en ik heb geen glazen bol om het trekken en sjorren van de VS op voorhand al mee te diskwalificeren. Een en ander laat ik dan ook graag aan jou over. Maar er is op zich niks verrassends aan dat een handelspartner die de markten manipuleert daar via bijvoorbeeld tarieven een rekening voor gepresenteerd krijgt.

Je zou verwachten dat de man van 'The art of the deal' er wel in no time een handelsakkoord uit zou slepen. Het tegenovergestelde lijkt het geval. Handelstarieven kunnen wellicht kortstondig werken om kleinere en zwakkere economieen een poot uit te draaien, maar de taaie Chinezen die overal ter wereld hun invloed vergroot hebben ga je er in de geglobaliseerde realiteit niet meer mee klein krijgen. En Xi Jinping zal er nog zitten als Trump al lang en breed verdwenen is.

Profiel  

Bericht nummer:#3831  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 4:18 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Je zou verwachten dat de man van 'The art of the deal' er wel in no time een handelsakkoord uit zou slepen. Het tegenovergestelde lijkt het geval. Handelstarieven kunnen wellicht kortstondig werken om kleinere en zwakkere economieen een poot uit te draaien, maar de taaie Chinezen die overal ter wereld hun invloed vergroot hebben ga je er in de geglobaliseerde realiteit niet meer mee klein krijgen. En Xi Jinping zal er nog zitten als Trump al lang en breed verdwenen is.

Ik zie dat de glazen bol op volle toeren draait. Let je wel een beetje op het stroomverbruik? Feit blijft dat de Chinezen door een slaapwandelende Amerikaanse president in staat waren de vruchten te plukken van hun manipulaties. De geglobaliseerde "realiteit" eiste een fact free positivisme waarin het als een "succes" gold dat bijvoorbeeld China CO2 "verminderde" door in 2023 te pieken met hun kolencentrales, en dat Iran mocht exporteren om van dat geld de regio in vuur en vlam te zetten. Ik ben wel blij dat er vanuit de VS inmiddels een andere wind waait.

Profiel  

Bericht nummer:#3832  BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 6:44 pm 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Voor de allerrijksten in China.

Profiel  

Bericht nummer:#3833  BerichtGeplaatst: do aug 08, 2019 9:26 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Ik zie dat de glazen bol op volle toeren draait. Let je wel een beetje op het stroomverbruik? Feit blijft dat de Chinezen door een slaapwandelende Amerikaanse president in staat waren de vruchten te plukken van hun manipulaties. De geglobaliseerde "realiteit" eiste een fact free positivisme waarin het als een "succes" gold dat bijvoorbeeld China CO2 "verminderde" door in 2023 te pieken met hun kolencentrales, en dat Iran mocht exporteren om van dat geld de regio in vuur en vlam te zetten. Ik ben wel blij dat er vanuit de VS inmiddels een andere wind waait.
Als ik naar de schuldenbergen in de wereld kijk ben ik helemaal niet blij, ook niet met de harde wind uit China en dan is het terugblazen vanuit de VS begrijpelijk. In Europa puffen we maar wat omdat we het politiek spel te correct willen spelen.

Profiel  

Bericht nummer:#3834  BerichtGeplaatst: do aug 08, 2019 9:43 am 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:
Biertje schreef:
Voor de allerrijksten in China.

China is nou net het land waar de middenklasse wel enorm groeit.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#3835  BerichtGeplaatst: do aug 08, 2019 10:12 am 
lid

Verdiend met het dumpen van staal.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#3836  BerichtGeplaatst: do aug 08, 2019 1:35 pm 
lid

China wil zijn vleugels uitslaan. Het stuit echter op protest van de andere machtsblokken, meest opvallend de VS en de daaraan geallieerden, want deze landen weten dat het nu of nooit is: nu is het de tijd om te spreken over gelijkwaardig zaken doen.

China hoopt zijn wil op te leggen in Taiwan en in Hong Kong. Maar zitten de burgers in die landen hier op te wachten? En heeft China eigenlijk wel zo veel baat bij zulke dwarse en vrijgevochten onderdanen, of kan men die maar beter buiten de deur houden, in andere landen die dan ook een beetje China zijn, maar niet "mainland China"?

Profiel  

Bericht nummer:#3837  BerichtGeplaatst: do aug 08, 2019 2:23 pm 
lid

Rightnow schreef:
China wil zijn vleugels uitslaan. Het stuit echter op protest van de andere machtsblokken, meest opvallend de VS en de daaraan geallieerden, want deze landen weten dat het nu of nooit is: nu is het de tijd om te spreken over gelijkwaardig zaken doen.

China hoopt zijn wil op te leggen in Taiwan en in Hong Kong. Maar zitten de burgers in die landen hier op te wachten? En heeft China eigenlijk wel zo veel baat bij zulke dwarse en vrijgevochten onderdanen, of kan men die maar beter buiten de deur houden, in andere landen die dan ook een beetje China zijn, maar niet "mainland China"?

Die burgers in Taiwan en Hong Kong zitten er niet op te wachten
Maar ik denk dat China geen probleem heeft met een paar miljoen extra dwarsliggers
Daar zullen ze (uiteindelijk) wel dezelfde middelen op toepassen als op de mainlaind dwarsliggers

Profiel  

Bericht nummer:#3838  BerichtGeplaatst: do aug 08, 2019 7:12 pm 
lid

Trump heeft in ieder geval twee grote problemen.
Ten eerste met de wapenwet. Ongelimiteerd wapens aanschaffen en bezitten is gewoon idioot, zeker als je bedenkt dat vooral met de semiautomatische en automatische wapens vele duizenden veelal jonge Amerikanen om zeep worden geholpen.
Een president heeft als belangrijke taak de bevolking te beschermen en niet de wapenindustrie de hand boven het hoofd te houden. Hier schiet Trump hopeloos tekort.
Ook binnen de grondwet kunnen er nadere regels gesteld worden, bijvoorbeeld aan de leeftijd wanneer men een eigen wapen kan bezitten, welke wapens wel en niet in aanmerking komen voor particulier bezit, het veilig opbergen van particuliere wapens en munitie, zodat kinderen en onbevoegden er niet bij kunnen komen, de instelling van een tijdelijke wapenvergunning, een grondige check over de geestelijke en niet criminele gesteldheid van een aanvrager van een wapenvergunning, een grondige registratie van het wapentuig dat iemand bezit. en een geregelde controle op de naleving van de gestelde voorwaarden voor het bezit van het wapentuig.
Tja, zulke ideeën zijn niets meer dan normale en beschaafde zaken zoals dat in een democratische rechtsstaat behoort te gebeuren.
Maar Amerika is o.a. op dit punt minder beschaafd. Met als gevolg dat er ieder jaar weer talloze weerloze en onschuldige slachtoffers vallen.
Het tweede probleem dat Trump heeft is zijn ophitsende speeches en tweets jegens andere mensen, vooral minderheden moeten het ontgelden. Dat is een treurnis wekkende aangelegenheid. Dat kan zo niet doorgaan. Maar ik ben bang dat hij het niet laten kan.
Een eenmaal gebakken ei, kun je nu eenmaal niet overbakken.

Profiel  

Bericht nummer:#3839  BerichtGeplaatst: do aug 08, 2019 7:19 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Die El Paso moordenaar vermoordde mensen uit politieke motivatie. Hij had iets tegen immigranten en in zijn pamflet copy/paste hij hele volzinnen uit toespraken van Trump om zijn daad te verantwoorden. Is er bij die Dayton shooter al een politiek motief geconstateerd, d.w.z. vermoordde hij onder andere zijn zus en verantwoordde hij dat door iets wat Warren heeft gezegd? Nu is het leuk en aardig om pro-satan en Warren fanboys te connecten aan een moordenaar, maar stel dat hij graag op Nikes loopt, heb je dan als Nike fanboy eigenlijk ook een stukje verantwoordelijkheid voor de Dayton shooting?

Tsja Lancelot, als "volzinnen" voldoende zijn om Trump verantwoordelijk te houden voor de El Paso shooting, dan kunnen we gelijk door naar Warren verantwoordelijk houden voor moorden door Warren fanboys, en Nike voor moorden door Nike fanboys. Op z'n minst had je uit de publieke, positieve bejegening door Trump van legal immigrants hierboven al kunnen opmaken dat je een mismatch hebt met de El Paso moordenaar die iets tegen immigranten had.

In ons land maken we ons (mijn inziens terecht) druk om imams die vertellen hoe slecht joden zijn, homo's niet waard zijn te leven, etc. Er wordt zelden tot nooit zo'n imam vervolgd omdat ze wel zorgen dat ze met hun vrijheid van meningsuiting precies binnen de lijntjes blijven. Jij vindt dat zo'n imam geen verantwoordelijkheid draagt voor een aanslag die een adept ergens pleegt op een jood of homo?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#3840  BerichtGeplaatst: do aug 08, 2019 7:23 pm 
lid

Ach... ik zag vandaag op het journaal de aankomst van Trump in El Paso ná zijn bezoek aan Dayton. Trump werd gevraagd om commentaar... Geen woord over de slachtoffers of nabestaanden in Dayton, waar hij zoëven was geweest... zijn enige opmerkingen: They have a tremendous love for The Office, The Presidency, you should have seen it, it was great… Ben ik nou de enige die dit opmerkelijk vind?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4085 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 205  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]