Lies schreef:
Zoals we nu leven heeft de mens die welvaart nodig, want al die miljoenen op de bank vliegen er net zo snel weer uit als dat ze zijn binnen gekomen.
Vanmorgen dacht ik na onderstaand gesprek over vliegen, de mens is als gif. Hieronder kan je beluisteren hoe je voor 1,50 van het ene land naar het andere kunt vliegen om de feestdagen door te komen met chocoladeletters en bitterballen.
Hoe vervuilend zijn korte vluchten?
https://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-jo ... e-vluchten Als je dan kijkt naar de demonstraties in veel landen van boeren en middenstanders die te maken hebben met verdringingseffecten op het platteland door o.a. dit gevlieg voor een bitterbal, zou de stad zich t.z.t nog gaan schamen?
Mensen in de stad menen het niet slecht, die schaamte komt nog wel. De oorzaak van dit gedrag is de economie, denk ik. De stadsbewoner
jakkert en dan moet je er af en toe even uit. Niet te lang, want dat kost tijd. Stel je voor, dat je langer dan een weekend naar Londen zou gaan. Ik denk dat daardoor die gekte van de bitterballen-vluchten is ontstaan. En door de lage olieprijs. Het zou me niks verwonderen, dat wanneer de Nederlandse staat 60-70% belasting op tickets zou heffen, dat er niet zoveel verandert aan het gedrag van de mensen. De prijs van zo'n weekend is immers het verblijf in het hotel en "de bitterballen".. niet (meer) de reis daarheen.
Tijd, dat olie weer eens een beetje schaarser wordt.