Het is nu zo dec 08, 2019 5:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 237 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 2:48 pm 
lid

Hume schreef:
portman schreef:
Lies schreef:
Voor de wolven, want die schapen worden gehouden. Voor broodjes shoarma enz. en dat mag niet van deze partij.

Maar wie moet er nou beschermd worden, de wolf of het schaap? Of krijgen we weer zo'n oeverloze "zwarte piet-discussie" daarover? Overigens geloof ik er geen mallemoer van dat je van de PvdD geen schapen mag houden "voor broodjes shoarma enz.".

Dus gewoon wolven afschieten ,die op Nederlands grondgebied komen ,lijkt me een logisch beleid.
Volgens Bleeker alleen de aso-wolf. Maar als goedgelovig mens hoe maak je dat onderscheid? Een Spaanse stier die een wandelaarster aanviel in Drenthe moest ook naar het slachthuis, omdat hij die dag slechtgemutst was.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 3:00 pm 
lid

Lies schreef:
Hume schreef:
portman schreef:

Maar wie moet er nou beschermd worden, de wolf of het schaap? Of krijgen we weer zo'n oeverloze "zwarte piet-discussie" daarover? Overigens geloof ik er geen mallemoer van dat je van de PvdD geen schapen mag houden "voor broodjes shoarma enz.".

Dus gewoon wolven afschieten ,die op Nederlands grondgebied komen ,lijkt me een logisch beleid.
Volgens Bleeker alleen de aso-wolf. Maar als goedgelovig mens hoe maak je dat onderscheid? Een Spaanse stier die een wandelaarster aanviel in Drenthe moest ook naar het slachthuis, omdat hij die dag slechtgemutst was.
Een roedel wolven moet méér eten zien te vinden dat een wolf die alleen opereert. En Bleeker weet dat ook.

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 6:56 pm 
lid

Lies schreef:
Hume schreef:
portman schreef:

Daarom ,wolven horen hier niet thuis.
Dus zo snel mogelijk afschieten.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 7:22 pm 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
Hume schreef:

Hoe kom je er in godsnaam bij dat wolven hier niet thuishoren? Ze kwamen hier vroeger veel voor maar zijn door 'de mens' uitgeroeid. Blijkbaar wil jij dat nu ook weer. :misselijk:

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 9:36 pm 
lid

portman schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:

Hoe kom je er in godsnaam bij dat wolven hier niet thuishoren? Ze kwamen hier vroeger veel voor maar zijn door 'de mens' uitgeroeid. Blijkbaar wil jij dat nu ook weer. :misselijk:
Eens. Nu weer gezeik van duivenmelker die klagen dat er teveel roofvogels zijn. Dat laatste valt ontzettend mee maar er zijn wel te veel duiven. Prima dat die roofvogels opruiming houden

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/132980/ ... roofvogels

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 10:16 am 
lid

portman schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:

Het wordt natuurlijk wel even wennen Portman, vroeger was het nog niet zo volgebouwd als nu. Ik ben gewend om met honden om te gaan, maar aan een wolf moet ik wennen.

Spannend, dat wel:

Er loopt een (jonge) wolf door Barnflair: 'Doe die honden naar binnen'

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/192273/E ... nen-update

Update: Faunavisie bevestigt 'jonge wolf'

Navraag bij Pim Lollinga van Faunavisie Wildcare in Westernieland leert dat het hier inderdaad om een wolf lijkt te gaan.
'Op de beelden is het lastig te zien, maar dit lijkt me een jonge wolf. Aan de manier van lopen te zien en zoals hij bepaalt hoe hij gaat oversteken, lijkt het me een ervaren dier.'

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 10:37 am 
lid

Zouden wolven hier "thuishoren" zoals "vroeger"? Dat hangt er van af, namelijk van wat je verstaat onder "vroeger" en wat je verstaat onder "thuishoren". VROEGER zoals in De Peel https://www.facebook.com/museumklokenpeel/ - wie het museum ooit wel eens bezocht heeft, wordt daar geconfronteerd met het bestaan van wolven en wat het voor de bewoners betekende.

Het gaat bij mijn gevoel van "thuishoren" ook om waar ik mij mee zou kunnen of willen verbinden. Stadsbewoners uit de grootste steden hebben dikwijls geen verbinding met de rurale samenleving van platteland en provincies; vandaar het bestaan van musea overal in het land; musea die heel veel vertellen over de geschiedenis. Ik heb ook gemerkt dat je anders naar de werkelijkheid gaat kijken als je eens een vakantie plant buiten de randstad en dan een beetje rond trekt, musea bezoekt en mensen te spreken krijgt.

Als ik vanochtend naar BNN/VARA naar het programma over Louis Davids kijk, voel ik weer de verbondenheid met Amsterdam (van destijds) en dat komt omdat ik in een bepaalde periode veel omging met mensen die daar vandaan kwamen. Uiteraard kwam ik al langer regelmatig in Amsterdam en kende ik nog de volksbuurten van vroeger... wat voor het centrum geldt, geldt echter ook voor de periferie.

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 1:29 pm 
lid

Het is vaak ongemakkelijk hoe aan de gevoelens en verwachtingen van mensen in een streek wordt omgegaan, zoals de vermogende Britse zakenman Paul Lister in onderstaand artikel:

Deze zakenman wil de natuur in de Schotse hooglanden redden door wolf terug te brengen
https://www.volkskrant.nl/reizen/deze-z ... ~a4586092/

Dit is iemand die zijn schaapjes op het droge heeft en zich nu bezig gaat houden met een commerciële investering

De 58-jarige Lister, een slanke en energieke Londenaar met kort grijs haar en hoge rubberlaarzen aan, bezocht Schotland vroeger met zijn vader Noel. Die haalde daar hout voor MFI, een van de grootste woonwinkelketens van het land; op het hoogtepunt sliepen zes van de tien Britten in een MFI-bed en aten drie van de tien aan een MFI-tafel. Vader Lister verkocht zijn aandelen vlak voordat Ikea de markt praktisch overnam. Senior ging zeezeilen en richtte een zeilacademie voor kinderen op. Enige zoon Paul begon na school bij zijn vader en bouwde vijftien jaar aan een eigen meubelbedrijf. Lister: 'Dat vond ik toen leuk, nu denk ik: die tijd had ik zoveel beter kunnen gebruiken.'

De ommekeer kwam naast het ziekenhuisbed van zijn vader. 'Hij kreeg een beroerte en dat kwam hard bij me aan. Ik begon na te denken over mijn leven en belandde prompt in een depressie.' Na therapie in een kliniek in Arizona keerde Lister naar eigen zeggen helder terug. 'Ik ging herten jagen in Schotland, wat ik altijd graag deed met mijn vader, maar ditmaal dacht ik: waarom doe ik dit?' Lister ging zich verdiepen in ecologie. In Roemenië, waar zijn bedrijf hout kocht, ontmoette hij de Duitse bioloog Christoph Promberger, die oerbos in de Karpaten beschermt. 'Christoph heeft twee tamme wolven waarmee ik wandelde door de sneeuw. Ik dacht: wat is dit mooi.' Zijn bewustzijn van de wereldwijde milieuproblematiek nam toe en groeide uit tot een besluit: Lister: 'Laat ik onderdeel worden van de oplossing, niet van het probleem.'

Howling mad, noemen de Britse tabloids de meubelerfgenaam, die zij smalend 'de wolvenman' noemen. De buren, plaatselijke politici en de nationale wandelaarsvereniging reageren van beleefd argwanend tot faliekant tegen. Lister lijkt er niet door geraakt te zijn. 'Iedere discussie over beren en wolven is goed. Onze lobby moet nog beginnen.' Als eerste stap heeft Lister zijn buren uitgenodigd voor een open dag. Dan laat hij ook een zelfgeproduceerde film zien over het Amerikaanse park Yellowstone, met daarin veel cijfers over gestegen bezoekersaantallen en economische groei. Lister: 'Ik speel de economische kaart, dat werkt beter dan een ecologisch verhaal.' De medewerking van buren is essentieel. Een roedel wolven heeft al gauw 20 duizend hectare nodig en Lister bezit iets minder dan 10 duizend hectare, dus hij kan zijn droom niet op eigen houtje waarmaken.

Een roedel wolven heeft al gauw 20 duizend hectare nodig. Dat is niet niks. Zeg het maar, waar beginnen we in Nederland? :)

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 3:17 pm 
lid

Ga dat vragen aan universitair verdwaasden https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/15 ... erkhof-va/

Zelf schaapjes op het droge, dan voer je de echte schaapjes op aan de wolven die ze gretig gaan verscheuren; dit doen wereldvreemde leden van de elite. Hoor je daar niet bij dan geldt: wie zich als een schaap gedraagt zal door de wolven worden gegeten.

Ik heb hiermee de toekomst van Europa voorspeld!

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 3:20 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ga dat vragen aan universitair verdwaasden https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/15 ... erkhof-va/

Zelf schaapjes op het droge, dan voer je de echte schaapjes op aan de wolven die ze gretig gaan verscheuren; dit doen wereldvreemde leden van de elite. Hoor je daar niet bij dan geldt: wie zich als een schaap gedraagt zal door de wolven worden gegeten.

In het Oosten van Europa is er nog genoeg wilde natuur voor wolven.
Hiervoor hebben ze Nederland niet nodig.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 5:56 pm 
lid

Lies schreef:
portman schreef:
Hume schreef:

Het wordt natuurlijk wel even wennen Portman, vroeger was het nog niet zo volgebouwd als nu. Ik ben gewend om met honden om te gaan, maar aan een wolf moet ik wennen.

Spannend, dat wel:

Er loopt een (jonge) wolf door Barnflair: 'Doe die honden naar binnen'

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/192273/E ... nen-update

Update: Faunavisie bevestigt 'jonge wolf'

Navraag bij Pim Lollinga van Faunavisie Wildcare in Westernieland leert dat het hier inderdaad om een wolf lijkt te gaan.
'Op de beelden is het lastig te zien, maar dit lijkt me een jonge wolf. Aan de manier van lopen te zien en zoals hij bepaalt hoe hij gaat oversteken, lijkt het me een ervaren dier.'

Wolven komen niet voor in steden. Alleen in bossen en open land. En als je hondjes hebt zou ik daar niet met ze gaan wandelen als daar wolven zouden zijn. Tenzij ze aan de lijn worden gehouden zoals dat moet. Wolven moeten wrinig van mensen hebben. Uiteraard zeer begrijpelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 10:18 am 
lid

In de afgelopen periode, zo hoor ik, zijn er in Europa al 4 dodelijke slachtoffers gevallen door wolven. Nee, geen schapen, maar mensen. In India zijn dit er honderden... Heb geen internet links maar hetzelfde beeld blijkt hier uit: https://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_attacks_on_humans

Onze hoogintellectuele luchtfietsers noemen nooit deze feiten die toch gewoon bekend zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 10:22 am 
lid

Hume schreef:
Rightnow schreef:

In het Oosten van Europa is er nog genoeg wilde natuur voor wolven.
Hiervoor hebben ze Nederland niet nodig.

Probeer eens de emoties van de voorstanders van wolven in NL te doorgronden. Deze voorstanders hebben heus de wind mee dus reken nu maar dat de wolf een extra probleem gaat worden voor wie met de natuur in contact komt; dit geldt voor mensen die zich nog durven te wagen buiten de geijkte paden die van de parkeerplaats naar het kantoor, de horeca of de winkels lopen. Vergis je niet, de zogenaamde natuurliefhebbers zijn mensen die uit schuldbesef "biologisch" gaan zitten doen maar zelf doen ze zelden veel moeite om persoonlijk met de natuur in contact te treden.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 10:34 am 
lid

Denk dat we hier de hekken bij de OVP moeten weghalen, een rem moeten zetten op Schiphol en het toerisme en de werving van arbeiders en andere migranten uit enig buitenland.

Ook hier moet voldoende natuur zijn om de natuur natuur te laten zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 11:06 am 
lid

Voor jou is het nooit voldoende, maar kijk eens hoe de feitelijke oppervlakte van natuurterrein, en zo veel planten en dieren, toenemen. Wel is de landbouw nog erg monotoon maar ook daar stel ik mij voor dat meer diversiteit, ecologisch gezien, gaat komen.

Ik zie niet hoe in een land met 18 miljoen mensen hier wolven tussen passen of zelfs hoe massaal voorkomen van wilde ganzen een verrijking kan zijn - behalve voor het kortstondig uitdoven van schuldgevoelens van mensen die onbewust van alles op de natuur projecteren. Ik zie het niet en ik zie het wel - gebeuren in de hoofden van onze burgers waardoor uiteindelijk ons kikkerlandje door de baren van de woeste zee zal worden verzwolgen.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 1:04 pm 
lid

Rightnow schreef:
Voor jou is het nooit voldoende, maar kijk eens hoe de feitelijke oppervlakte van natuurterrein, en zo veel planten en dieren, toenemen. Wel is de landbouw nog erg monotoon maar ook daar stel ik mij voor dat meer diversiteit, ecologisch gezien, gaat komen.

Ik zie niet hoe in een land met 18 miljoen mensen hier wolven tussen passen of zelfs hoe massaal voorkomen van wilde ganzen een verrijking kan zijn - behalve voor het kortstondig uitdoven van schuldgevoelens van mensen die onbewust van alles op de natuur projecteren. Ik zie het niet en ik zie het wel - gebeuren in de hoofden van onze burgers waardoor uiteindelijk ons kikkerlandje door de baren van de woeste zee zal worden verzwolgen.

Dat bedoel ik. Misschien zijn wij wel met teveel. En moeten er dan persé nog meer bij?
En verbind nou eindelijk al de stukjes verwilderde cultuurgrond eens met elkaar, dat dieren, ook wolven, zich van oost naar west en noord tot zuid kunnen bewegen, zonder weilanden met schapen en kampeerders te moeten doorkruisen.

Zoals ik al eerder elders stelde: grenzen aan de (menselijke) groei en de graailust. Geef ook dieren ruimte, van bij tot vlinder en marmot tot wolf.

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 1:34 pm 
lid

Daar is ons land toch veel te klein en te druk voor Raya, veel plaatsjes zijn al opgeslokt door steden. En deze week was op het nieuws dat er in weilanden moet worden gebouwd. De meeste wolven die ons land bezoeken komen dan ook om door het verkeer.

Maar misschien kunnen de wolvenliefhebbers naar Polen verhuizen, daar is wat meer ruimte en moet men een voorbeeld nemen aan konijnen:

Neem een voorbeeld aan konijnen: zo wil Europa voor meer kinderen zorgen
https://nos.nl/op3/artikel/2202013-neem ... orgen.html

De Poolse campagnespot, waarin een konijn vertelt dat het geheim voor een grote familie veel lichaamsbeweging, gezond eten en weinig stress is.

Ik plaats dit omdat ik soms denk dat ik in een gekkenhuis zit.

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 1:50 pm 
lid

Lies schreef:
Daar is ons land toch veel te klein en te druk voor Raya, veel plaatsjes zijn al opgeslokt door steden. En deze week was op het nieuws dat er in weilanden moet worden gebouwd. De meeste wolven die ons land bezoeken komen dan ook om door het verkeer.

Maar misschien kunnen de wolvenliefhebbers naar Polen verhuizen, daar is wat meer ruimte en moet men een voorbeeld nemen aan konijnen:

Neem een voorbeeld aan konijnen: zo wil Europa voor meer kinderen zorgen
https://nos.nl/op3/artikel/2202013-neem ... orgen.html

De Poolse campagnespot, waarin een konijn vertelt dat het geheim voor een grote familie veel lichaamsbeweging, gezond eten en weinig stress is.

Ik plaats dit omdat ik soms denk dat ik in een gekkenhuis zit.

Je kunt natuur laten aansluiten op natuur in Duitsland en België.
Als je stelt dat Nederland te klein is voor natuur, dan is Nederland helemaal te klein voor 17.000.000 of meer mensen.

Als we kiezen voor een Nederland zonder natuur, is dat het einde van Nederland. De mensen zullen het niet volhouden. We zullen keuzes moeten maken, en laten we alsjeblieft de goede maken.
Misschien had die club van 10 miljoen toch gelijk, toen ze opriepen terug te gaan naar 10 miljoen inwoners als maximum voor Nederland. Er moeten hoe dan ook grenzen aan de groei komen, hoe vervelend voor de graaiers dat ook is.

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 2:11 pm 
lid

Een volslagen fascistoide redenatie van die club van 10 miljoen: immers we redden het wel degelijk en een staatsantifokprogramma of gedwongen volksverhuizingen zie ik niet zitten.

Als je het met EEN bevolkingsgroep doet, zoals Hitler met de Joden, valt het op dat het fout is - niet destijds maar NU hebben we leergeld betaald en zeggen we: dat nooit weer! Dan is het toch ook verkeerd om hetzelfde te doen met "ALLEN van ons"!

Er zijn teveel van ons, zegt de bende van 10 miljoen. Maar sorry ik vind het volslagen onzinnig wat die club hier stelt. Kijk eens hoe goed we hier nog met 17 miljoen het hebben; de oppervlakte is voldoende ALS we geen nieuwe dingen gaan verzinnen zoals jij nu doet, zoals dat we ruimte moeten maken voor "natuur" die al honderden jaren om zeer terechte reden is drooggelegd en uitgeroeid.

Ruimte genoeg voor 17 miljoen mensen als de wolven het veld ruimen, de ganzen worden ingeperkt, onnodig bos niet wordt bijgeplant en land- en tuinbouw en Oostvaardersplassen in areaal worden verkleind ten gunste van woningbouw en verkeer.

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 2:20 pm 
lid

Raya schreef:
Je kunt natuur laten aansluiten op natuur in Duitsland en België.
Als je stelt dat Nederland te klein is voor natuur, dan is Nederland helemaal te klein voor 17.000.000 of meer mensen.

Als we kiezen voor een Nederland zonder natuur, is dat het einde van Nederland. De mensen zullen het niet volhouden. We zullen keuzes moeten maken, en laten we alsjeblieft de goede maken.
Misschien had die club van 10 miljoen toch gelijk, toen ze opriepen terug te gaan naar 10 miljoen inwoners als maximum voor Nederland. Er moeten hoe dan ook grenzen aan de groei komen, hoe vervelend voor de graaiers dat ook is.

De Wadden Zee is feitelijk ons grootste natuurgebied en aangesloten op Duitsland,
maar ongeschikt voor wolven.

Verder grenzen de meeste Nederlandse natuurgebieden nou eenmaal niet aan Duitsland of België
Maar uiteraard heb je gelijk dat waar mogelijk de de natuurgebieden laten aansluiten op natuurgebieden in buurlanden.

Verder vind ik het maf om een wolf door bewoond gebied te laten struinen
Wegvangen en naar Polen sturen lijkt me beter

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 237 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]